Elektrikli kamyonların emisyonlarını azaltmak ve üretkenliği artırmak isteyen işletmeler için popüler çözümler olduğu kanıtlanmış olsa da şarj altyapısından finans planlarına kadar elektrikli araçlara geçişle ilgili her adımın sizin için doğru olduğundan emin olmanız gerekir. Bu soru-cevap size iyi bir genel bakış sunmalıdır.
Endüstrinin bakış açısıyla, rotaları, akü enerjisi kullanımını, servis planlamalarını ve kamyonların kullanılabilirliğini optimize ederek teknolojinin en verimli şekilde nasıl kullanılacağına dair bilgi geliştirmektir. Toplumun bakış açısıyla geçiş, destekleyici vergilendirme de dahil olmak üzere teşvikler yoluyla ve çok sayıda aracı desteklemek için yeşil elektrik, şarj altyapısı ve şebeke kapasitesi sağlanmasına yardımcı olarak desteklenmelidir. Ana faktör, daha sürdürülebilir ulaşıma olan taleptir. Bu, yakın gelecekte geçişin arkasındaki yönlendirici güç olmaya devam edecektir. Avrupa'da 2025 ve 2030 yıllarında ağır araçlar için yeni ve daha katı CO2 düzenlemeleri, elektromobilite yönünde yaygınlaşmayı teşvik edecektir. Dağıtımı hızlandırmaya yönelik hükümet teşvikleri giderek daha fazla ülkede uygulamaya konuluyor.
Elektrikli kamyonlar egzoz gazı üretmediği için, sıfır emisyon bölgelerinde de teslimat yapabilir. Ayrıca daha sessizdirler; yani, geceleri diğer ağır vasıtaların girmesine izin verilmeyen şehirlerde çalışabilirler. Sonuç olarak, elektrikli kamyonlar bir işletmenin verimliliğini artırabilir. Kamyonlar trafik sıkışıklığının daha az olduğu zamanlarda yola çıkabilir ve daha hızlı ve kolay teslimat yapabilir. Trafiğin az olduğu saatlerde daha fazla yolculuk yapabildikleri ve sessiz çalışmaları sayesinde son teslimat noktasına daha da yaklaşabildikleri için üretkenliği artırırlar. Sürücüler için elektrikli kamyonlar, daha az titreşim ve sessiz çalışma nedeniyle daha iyi bir çalışma ortamı sunar.
Bu, kamyon modeline ve akü sayısına bağlıdır. Şu anda elektrikli kamyonlarımız tipik olarak tek şarjla 300 km'ye kadar menzil sunuyor ve Volvo FL Electric modeli 450 km'ye kadar çıkabiliyor. Düzenli öğle yemeği molası sırasında şarj ederseniz bu menzil daha da artırılabilir. Ancak menzil büyük ölçüde hava ve rüzgar direnci gibi dış koşullara, ayrıca kamyonun ağırlığına ve sürücünün sürüş tarzına bağlıdır. Menzil ve hizmet ömrü, ekonomik sürüş modları kullanılarak, sürücüye eğitim verilerek ve akülerin şarj edilmesi ve yönetilmesine yönelik talimatlara dikkatle uyularak uzatılabilir. Her müşterinin durumunu yakından inceliyor ve olası rotaları ve şarj stratejilerini belirliyoruz. Müşteriler, kamyonun kullanımını izlemek ve planlamak için dijital araçlar kullanabilir ve böylece şarj modelleri zaman içinde iyileştirilebilir.
Volvo Trucks, elektrikli kamyonları mümkün olduğunca verimli hale getirmek için müşteriye rota planlaması konusunda yardımcı olur. Hız, yük, trafik bilgileri, topografya ve hızlı şarj olanakları dikkate alınan parametrelerdir. Volvo Connect portalında, müşterilerin rotaları planlamasına ve bunları kamyonun gösterge tablosu aracılığıyla sürücüyle paylaşmasına olanak tanıyan bir Güzergah ve Menzil Planlama işlevi bulunur. Bu, menzili hesaplamayı kolaylaştırır ve şarj durumuna göre daha fazla teslimat yapma seçeneği sunar.
Net sıfır CO2 ve düşük gürültü seviyelerine sahip elektrikli kamyonlar, malların sıfır emisyon bölgelerinde ve geleneksel tahrik hatlarına sahip kamyonların normalde kullanılamayacağı zamanlarda taşınmasını mümkün kılar. Bu, tek vardiyada daha fazla ve daha hızlı teslimat yapılmasına olanak sağlayabilir. Daha düşük titreşim seviyeleri ve daha hızlı hızlanma tepkisi sayesinde elektrikli kamyonların sürüş deneyimi de daha olumludur. Egzoz dumanının olmamasıyla birleştiğinde bu, sürücüler için daha iyi çalışma koşulları ve daha düşük çevresel etki sağlar. Ayrıca elektrikli kamyonlarla binaların içlerine de mal teslim edilebiliyor. Birçok nakliye alıcısı, sıfır emisyonlu taşımacılık sağlamak için iddialı hedefler belirledi ve bunu sunabilen nakliyeciler muhtemelen hizmetlerine olan talepte bir artış görecekler.
Tamamen elektrikli kamyonlar, iş gününün sonunda şarj için şirket merkezine geri dönüşü de içeren önceden tanımlanmış rotalarda şehir içinde ve çevresinde mal taşımak için idealdir.
Dağıtım, kentsel inşaat ve çöp toplama (genellikle şehir ve belediye yetkilileri için), elektrikli kamyonları erken benimseyen segmentlere örnektir. Ancak Volvo'nun ağır hizmet tipi elektrikli kamyonlarının kapasitesi artık malların şehirler arasında taşınmasına da olanak sağlıyor.
Şu anda bazı elektrikli kamyonlarımız tek şarjla 450 km’ye kadar menzil sunabiliyor. Düzenli öğle yemeği molası sırasında şarj ederseniz bu menzil daha da artırılabilir.
Akülü elektrikli ve yakıt hücreli elektrikli araçlar biçiminde elektrifikasyon, giderek daha fazla segmentte mümkün hale gelecektir. Şu anda ana istisnalar, şarj altyapısı eksikliği nedeniyle uzun mesafeli taşımacılık ve kereste, inşaat ve madencilik sektörlerindeki ağır hizmet tipi taşımacılık uygulamalarıdır.
Başlangıçta elektrikli kamyonlar eşdeğer dizel modellere göre daha yüksek bir yatırım gerektirecek ancak çalıştırmaları daha ucuz olabilir. Bununla birlikte, fosil yakıtlar ile uzun vadeli sürdürülebilir ulaşım çözümleri arasında bir geçiş aşamasındayız ve gelişen ölçek ekonomileri nedeniyle yeni teknolojinin maliyetinin zaman içinde düşmesi beklenmekte. Elektrikli kamyonlar, dizel kamyonlara göre enerji açısından daha verimlidir. Birçok durumda %50'ye kadar daha fazla enerji verimliliği sağlarlar.
Nakliye şirketleri, nakliye alıcılarından ve son tüketicilerden daha sürdürülebilir taşımacılık çözümleri sunma yönünde baskı hissetmeye başlıyor. Giderek daha fazla işletme CO2 emisyonlarını azaltmak ve daha sürdürülebilir bir topluma katkıda bulunmak istemektedir. Dizel motorlu kamyonlarla mümkün olmayan noktalara ve zamanlarda eşya taşımak isteyen firmalar için yeni iş fırsatları ortaya çıkıyor. Giderek artan sayıda şehir, yalnızca elektrikli araçlara izin verilen sıfır emisyon bölgeleri oluşturmaktadır. Vergiler de CO2'den daha da arındırılmış bir topluma geçişi destekleyecek hususlarda tartışılmaktadır.
Yatırımı karşılama süresi büyük ölçüde segmente ve pazara bağlıdır. Elektrikli kamyonlar ayrıca yeni iş fırsatları oluşturabilir. Ölçek ekonomileri ile ve farklı segmentler olgunlaştıkça, elektrikli kamyonların ekonomik uygulanabilirlikleri zaman içinde artacaktır. Düşük değişken maliyetler, kamyon ne kadar çok kullanılırsa o kadar fazla kârlılığa yol açar. Yüksek ilk yatırım tamamen ödendikten sonra, elektrikli kamyonların düşük değişken maliyetleri kârlılık üzerinde olumlu bir etkiye sahip olur.
Kârlılık büyük ölçüde taşımacılık türüne bağlıdır. Elektrikli kamyonlar daha yüksek bir ilk satın alma maliyetine sahiptir ancak aynı zamanda nakliye şirketlerine üretkenliği artırmak ve yeni iş alanları açmak için yeni fırsatlar da sunmaktadır. Örneğin, yoğun olmayan zamanlarda çalışabilir ve şehir yetkili makamlarının ve diğer müşterilerin ihtiyaçlarını rakiplerinden daha etkin bir şekilde karşılayabilirler. Düşük değişken maliyetler, kamyon ne kadar çok kullanılırsa o kadar fazla kârlılığa yol açar. Yüksek ilk yatırım tamamen ödendikten sonra, elektrikli kamyonların kârlılık üzerinde de olumlu bir etki sağlayan düşük değişken maliyetleri olur.
Mevcut seçenekler hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen yerel enerji sağlayıcınızla iletişime geçin.
Elektrikli kamyonlar, enerji maliyetlerini minimumda tutmak için ideal olarak geceleri şirket merkezinizde şarj edilmelidir. Buna ek olarak, mevcut enerji kapasitesinden en iyi şekilde yararlanmak için rotaları dikkatli bir şekilde planlamanız gerekir. Aksi takdirde, diğer kamyon türleri için geçerli olan aynı hususlar geçerlidir. Aracın iş için yapılandırıldığından emin olmalı, ekonomik bir şekilde sürmeli ve mümkün olan en iyi performansı ve kullanılabilirliği sağlamak için bir bakım planı oluşturmalısınız.
Bazı AB ülkeleri, elektrikli kamyonlar gibi daha çevre dostu teknolojilerin kullanımını teşvik etmek için bir tür teşvik sunuyor. Daha fazla bilgi için lütfen ülkenizdeki yerel Volvo Trucks temsilcinizle iletişime geçin.
Enerji maliyetleri farklı ülkeler arasında büyük farklılıklar göstermektedir. Kamyonları geceleri ve şirket merkezinizde şarj etmek genellikle daha ucuzdur. Finansal ve çevresel açıdan en iyi çözümü bulmak için lütfen yerel enerji tedarikçinizle iletişime geçin.
Akülü elektrikli araçların (BEV), finansal ve çevresel avantajları nedeniyle gelecekte kentsel ve bölgesel taşımacılığın büyük bir kısmını sağlaması muhtemeldir. Elektrikli mobilitenin kalıcı olacağını söyleyebiliriz. Teknoloji; otobüslerde, arabalarda ve diğer makinelerde kanıtlanmıştır. Taşımacılık endüstrisinde yaygın olarak kabul edilen görüş, elektrikli kamyonların fosil içermeyen bir geleceğe geçişte hayati bir rol oynayacağı yönündedir.
Genel olarak, karşılaştırma yapabilmek için toplam sahip olma maliyetine bakmak gerekir. Elektrikli kamyonlara geçiş, nakliye şirketi için daha yüksek bir başlangıç yatırımı ve ardından önemli ölçüde daha düşük işletme maliyetleri anlamına geliyor. Elektrikli kamyonlar, malları fosil yakıtlı kamyonlarla mümkün olmayan yerlere ve zamanlarda taşıyabildiklerinden çoğu zaman yeni iş fırsatları da sunuyor. Giderek artan sayıda şehir, yalnızca elektrikli araçlara izin verilen sıfır emisyon bölgeleri oluşturmaktadır. Çözümün uygunluğu yerel müşterilerle birlikte analiz edilmelidir. Ayrıca zamanla hacimler arttıkça ve akülerin maliyeti azaldıkça ilk yatırımın da azalacağını düşünüyoruz.
Elektriğe geçişi daha da kolaylaştırmak için nakliye alıcıları tarafından yapılabilecek bazı şeyler vardır. Ortaklık çok önemlidir ve güven, işletmenizin karşılaştığı zorluklara açık olmanın yanı sıra veri paylaşımıyla da oluşturulabilir. Elektrikli taşımacılığı kolaylaştırabilecek somut eylemler şunlardır: Elektrikli kamyon kullanan şirketler için daha uzun sözleşmeler sağlamak, tesislerinizde şarj ekipmanı sağlamak ve kalkış ve varış zamanlarında daha fazla esneklik sağlamak için hazırlıklar yapmak.