Aküler diğer yakıt kaynaklarına kıyasla ne durumdadır ve akülü elektriğe geçiş yapmak gerçekten nasıl bir süreçtir? Akü elektriğinin ardındaki teknolojinin nasıl ve neden işletmeniz için iyi, geleceğe yönelik bir uyum olabileceğine derinlemesine dalmak istiyorsanız buradaki Soru-Cevap bölümünü keşfedin.
Tüm tedarikçilerimizin ve onların tedarikçilerinin insan haklarına, çevreye ve iş etiğine saygı konusundaki değerlerimize uymasını şart koşarız.
Lityum iyon aküler, ağır metaller ve nadir toprak metalleri gibi bazı az bulunan malzemeleri içerir. Lityum iyon akülerde ve diğer elektromobilite bileşenlerinde bulunabilen az bulunur malzemelerin bir kısmı, bazen menşe bölgesindeki silahlı gruplara doğrudan doğruya veya dolaylı olarak fayda sağlayan kaynaklardan gelir. Bu malzemelere genellikle çatışma mineralleri denir. Volvo Trucks, kamyon akülerinde kullanılan tüm tantal, tungsten, tellür, altın ve kobaltın çatışma dışı kaynaklardan geldiğinden emin olmak için tüm tedarik zincirini değerlendirir. Volvo Group insan haklarına saygı duyar ve hiçbir türde çocuk işçiliğine veya zorla çalıştırmaya tolerans göstermez. Ayrıca "Drive Sustainability" Girişimi (www.drivesustainability.org) aracılığıyla Avrupa otomotiv sektörüyle iş birliği yapıyoruz. Bu iş birliğinin amacı, otomotiv tedarik zincirinde insan hakları ve çevre açısından olumlu değişimi ortaklaşa yürütmektir.
Şimdiye kadar, ömrünün sonuna gelen akülerin sayısı oldukça düşüktür ancak elektrikli kamyon üretimimizi artırdıkça, geri dönüşüm ve yeniden kullanım akışlarına olan ihtiyaç artacaktır. Volvo Trucks, buna hazırlıklı olmak için elektrikli akülerin geri dönüşüm oranını en üst düzeye çıkarmak üzere atık yüklenicileri ve diğer aktörlerle birlikte çalışmaktadır. Binalarda enerji depolama gibi diğer uygulamalarda kullanım ömürlerini uzatmanın yollarını bulmak için, eski akülerin ikinci kullanım seçeneklerini de araştırıyoruz.
Volvo Group, ilk kamyonda kullanıldıktan sonra aküleri yönetecek bir iş alanı olan Volvo Energy'yi kurdu. Yeniden üretim, yenileme ve geri dönüşümle ilgili fırsatların yanı sıra enerji depolama gibi yeniden kullanım fırsatları da olacaktır. Geri dönüşüm teknolojilerinin gelişimini yakından takip ediyor ve elektrikli araç (EV) akülerinin kapasite sınırına ulaştıktan sonra güneş enerjisi sistemlerinde depolama gibi başka uygulamalara aktarıldığı birçok projede yer alıyoruz.
Bu durum ülkeden ülkeye büyük ölçüde değişir. Ancak yenilenebilir kaynaklardan elde edilen enerjinin bulunabilirliği hızla artmaktadır ve bu enerji genellikle fosil yakıtlardan daha uygun maliyetlidir. Dünyanın en büyük ağır kamyon üreticilerinden biri olarak, enerji sağlayıcıları gibi diğer etkili paydaşlarla çalışma fırsatına sahibiz. Fosilsiz bir geleceğe giden yolda liderlik etmeye kararlıyız ve bu nedenle müşterilerimize, politika yapıcılara ve farklı projeler ve forumlar aracılığıyla yeşil enerjiyi elimizden geldiğince teşvik ediyoruz. AB enerji karışımı hakkında daha fazla bilgi için, lütfen Volvo Trucks çevresel ayak izi hesaplayıcısına bakın.
Elektrikli araçlar şarj olurken büyük miktarda enerji gerektirir. Bu durumu yönetmenin bir yolu, kullanıcıları araçlarını gece şarj etmeye teşvik etmek ve talebi büyük şebekelere ve yerel şebekelere akıllı yollarla yaymak ve dengelemektir. Altyapıyı geliştirmek ve daha fazla şarj istasyonu oluşturmak için büyük yatırımlar yapılmaktadır ve bu yatırımlara acilen ihtiyaç vardır. Başlangıçta, çoğu kamyonun şirket merkezinde şarj edilmesi gerekir. Volvo olarak, hükümetlerin yüksek kapasiteli ve kamyonlar için yeterli alana sahip kamusal şarj istasyonlarının kurulması için teşvikler sağlaması gerektiğini vurguluyoruz.
Volvo Group, Daimler Truck ve Traton Group, faaliyete geçmesinden itibaren beş yıl içinde otoyolların yakınında, lojistik merkezlerinde ve boşaltma bölgelerinde en az 1.700 genel şarj noktası kurmayı ve işletmeyi amaçlayan bir ortak girişim oluşturdu. Şarj istasyonları yalnızca yeşil elektrikle çalışacak ve markası ne olursa olsun tüm ağır hizmet akülü elektrikli araçlara şarj olanağı sunacak.
Volvo elektrikli kamyonlar aşağıdaki kriterlerin her ikisini de karşılıyor:
(a) ağırlık bakımından en az %85 oranında yeniden kullanılabilir veya geri dönüştürülebilir
(b) ağırlık bakımından en az %95 oranında yeniden kullanılabilir veya geri kazanılabilir
Bu gereklilikleri ISO 22628'e dayalı bir marjla karşılamaktadırlar. Her bir kamyon modelindeki malzeme bileşiminin ayrıntılarını ve ardından geri dönüştürülebilirlik ve geri kazanım oranlarını gösteren raporlar kullanıma sunulmuştur.
Kamyon tedarik eder, müşteriyle birlikte rotayı dikkatlice değerlendirerek taşımacılık gereksinimlerini karşılamak için şarjın hangi noktada gerekli olacağını hesaplarız. Volvo, araçlarının şarj edilmesiyle ilgili yeni seçenekleri ve iş birliklerini sürekli olarak araştırmaktadır.
Öncelikle, kamyonların çoğunluğunun müşterilerin şirket merkezinde gece vakti şarj edileceğini düşünüyoruz. Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte yükleme alanları, servis atölyeleri, kamyon durakları ve kamyonların park edildiği diğer alanlar gibi birçok farklı yerde de şarj etme ihtiyacı ve imkanı olacaktır.
Ağır hizmet tipi kamyonlarımız bir AC şarj aleti (örneğin, bir şarj kutusu) ile 43 kW'a kadar ve 250 kW kapasiteli bir DC sistemi (sabit şarj istasyonu) ile şarj edilebilir.
Bir AC şarj cihazı kullanarak akülerin tamamen şarj olması yaklaşık 9 saat sürer. DC şarj cihazı ile şarj süresi yaklaşık 2 saate düşer. Akü, akıllı telefonlarla aynı şekilde %80 kapasiteye kadar daha hızlı şarj edilebilir çünkü şarj aleti akü hücrelerini korumak için işlemin sonuna doğru yavaşlar.
Akünün ömrü birçok farklı faktör tarafından belirlenir. Zaman içinde doğal bir eskime söz konusudur ancak bu eskime aynı zamanda aküde ne kadar enerji çevrimi yapıldığından da etkilenir. Altın Servis Sözleşmesi yalnızca kamyonun servis ve bakımını kapsamakla kalmaz, aynı zamanda sözleşme süresi boyunca akülerinin çalışır durumda olmasını da sağlar.
Sürücü, kamyonun gösterge tablosundan şarj durumunu takip edebilir. Kamyonun konumunu ve mevcut şarj durumunu farklı görünümlerde gösteren Volvo Connect portalı aracılığıyla da uzaktan izlenebilir. Volvo MyTruck uygulamasında da bir şarj izleme işlevi ve elektrikli kamyonlar için bir dizi başka yararlı işlev bulunur.
Elektrikli kamyonlara yönelik Volvo Servis Sözleşmesi, hizmet ömrü boyunca kapasitelerini koruduklarından emin olmak için akülerin izlenmesini içerir. Sözleşme, kamyonla birlikte verilen iki yıllık tahrik hattı garantisinin ötesindeki akü işlevini de garanti eder. Bir akünün ömrü birçok farklı faktör tarafından belirlenir; örneğin zamanla doğal eski yaşanır, ancak bu aynı zamanda akünün içinde dolaşan enerji miktarından da etkilenir. Yalnızca kamyonun servis ve bakımını kapsamakla kalmayan, aynı zamanda sözleşme süresi boyunca akülerin çalışmasını da sağlayan bir servis sözleşmemiz (Altın Servis Sözleşmesi) mevcuttur.
Lityum-iyon aküler kullanırız. Modele bağlı olarak kamyonlar 2'den 6'ya kadar akü paketiyle sunulabilir. Her bir akü paketinin toplam enerjisi 90 kWh'dir. Her bir akünün ağırlığı 505 kg'dır. 2022 yılında ilk akü montaj tesisimizi Belçika'nın Gent kentinde açtık. Tesis, elektrikli ağır hizmet kamyonlarımıza akü tedarik edecek.
Volvo, akülerin farklı amaçlar için kullanılabileceği yeniden üretim, geri dönüşüm ve ikinci yaşam çözümlerini araştırmakta ve sunmaktadır.
250 kW'a (600-750 V) kadar CCS2 kullanılan DC şarj ve 43 kW'a kadar tip 2 kullanılan AC şarj.