Nakliye şirketlerinin en büyük giderinin yakıt olduğunu herkes bilir. Birçok operatör için toplam maliyetlerin en az 1/3'ünü oluşturur. Peki, yakıt ekonomisi nasıl iyileştirilir? Bu, tamamen ana faktörlerin neler olduğunu ve yarattıkları etkiyi bilmekle ilgilidir. Bu sayfada, kamyonların teknik özellikleri ve bakım işlemlerinden sürücü performansı ve filo yönetimine kadar, yakıt faturanızı düşürmek istediğinizde dikkate almanız gereken her şeyi bulabilirsiniz.
Yakıt ekonomisini etkileyen en önemli faktörlere giriş.
Aktarma sistemi, bir kamyonun yakıt ekonomisindeki en büyük faktörlerden biridir. Bu sistem belirlendiğinde, kamyonunuzun yakıt tüketimi hakkındaki çoğu şey de belli olur, bu nedenle doğru sistemi bulmak çok önemlidir. Aktarma sisteminde, arka akstan şanzımandaki yağa kadar her bileşen bir fark yaratır ancak en büyük etkiye sahip üç bileşen motor, şanzıman ve hız sabitleyicidir.
Bugün, son teknolojik gelişmeler, bu bileşenlerin her birini verimliliğin yeni zirvelerine taşıyor. Turbo bileşik motorlar (D13TC gibi), eSCR'lerden çok daha fazla güç ve daha iyi yakıt ekonomisi sağlar ve ayrıca AdBlue kullanımını önemli ölçüde azaltır. I-Shift benzeri otomatikleştirilmiş şanzıman, her vitesi son derece hassas hale getirmek için gerçek zamanlı sürüş verilerini kullanır. Öngörücü hız sabitleyicinin (I-See) kullanıma sunulması, sürücülerin engebeli arazide bile ayaklarını gazdan çekebilecekleri ve çok daha fazla yakıt tasarrufu yapabilecekleri anlamına gelir.
Optimum aktarma sistemi için bu çözümleri keşfedin.
Aerodinamik, kamyonun yakıt tüketimi üzerinde büyük etkisi olan bir diğer belirleyici faktördür. Performans, dış aksesuarlardan aynalara ve ön rüzgarlıklara kadar her şeyden etkilenebilir, ancak en önemli unsurlar şunlardır:
Bu durumda, bir kamyonun aerodinamik performansı nasıl geliştirilir? Kabinler söz konusu olduğunda yükseklik, tavan açısı ve tasarım öğelerinin tümü fark yaratır. Peki ya tavan rüzgarlığı, kabin yan deflektörleri, şasi etekleri ve çamurluk genişleticiler? Hepsi yakıt tasarrufunu artırır, ancak tavan rüzgarlığının en baştan fabrikada takıldığından emin olun - 5 cm alçağa veya 10 cm yükseğe monte edilmesi bile potansiyel yakıt tasarrufunu etkileyebilir. Ve römorklara gelirsek: Onları en iyi durumda, tekerlekleri hizalı halde tutmak çok önemlidir. Treyler Servisimiz ile tüm aracınızın bakımını tek noktadan yapabilirsiniz.
Dönme direnci, yakıtı etkileyen en büyük üçüncü belirleyici faktördür. Bu, öncelikle aşağıdakiler tarafından belirlenir:
Dönme direncini en aza indirmek için "çok amaçlı" lastikler yerine yakıtı optimize eden lastikler kullanın. Ve aracı az şişirilmiş lastikler veya yanlış hizalanmış akslarla sürmediğinizden emin olun. Yanlış hizalama, direksiyonda dengesizliğe yol açar ve tekerlekler aynı hizada ilerlemediği için kamyonun yolda daha fazla yer kaplamasına neden olur. Bu, yakıt ekonomisini kötüleştiren hava direncini artırır.
Doğru hizmetler, filonuzu en iyi durumda tutmanın yanı sıra yakıt tüketimini izlemeyi ve iyileştirmeyi kolaylaştırabilir.
Sürücülerinize yatırım yapmak, kamyonlarınıza yatırım yapmak kadar önemlidir. Neden? Çünkü yetenekli ve motivasyonu yüksek sürücülerin daha üretken, verimli ve güvenli oldukları kanıtlanmıştır. Yakıt tasarrufu söz konusu olduğunda, bir sürücünün yapabileceği en önemli şey, aşağıdakilerle ilgili iyi alışkanlıklar geliştirmektir:
Diğer faktörler arasında öngörülü sürüş, rölantide sürüş ve şehir trafiğinde sürüş sayılabilir.
Sürücü performansını ve kârlılığınızı artırmanın en kesin yolu, sürücü eğitim kurslarımızdan yararlanmaktır. Bu kurslar, yakıt tasarrufu sağlamanın yanı sıra verimliliği artırabilir, sürücülerinizin sektörle ilgili bilgilerini çoğaltabilir, güvenliği geliştirebilir ve en iyi sürücüleri çekmenize ve elinizde tutmanıza yardımcı olabilir.