Skövde'deki Powertrain Üretim tesisinde yürümek, size neredeyse evdeymişsiniz gibi bir his verir. Elbette bunun sebebi insanların orada yaşaması değil; samimi atmosferi ve çalışanların birbirlerini iyi tanıdığı gerçeği, size sıcak ve misafirperver bir karşılama sunar.
Nesma Odiso, uzun saçlarını toplayıp at kuyruğu yaparken bize kocaman gülümsüyor. Bir yıldan fazla bir süredir burada çalışıyor.
"Bu işi çok seviyorum. Vardiyam normalde gece vardiyası ve benim görevim motorun parçalarını birleştirmek. Başlangıçta biraz gergindim, ama bir yıl sonra çok şey öğrendim. Her gün kendime meydan okuyormuşum gibi hissediyorum," diyor.
Skövde'de kocası ve oğluyla birlikte yaşıyor ve sekiz yıldır İsveç'te ikamet ediyor. İlk FH kamyonunun pazara ulaştığı 1993 yılı, aslında onun doğum yılı, bu yüzden ilk FH kamyonunu hatırlaması pek mümkün değil.
"Hayır! Lansman sırasında annemin karnındaydım. İsveç'e gelene kadar FH kamyonlarını bile bilmiyordum. Kamyonun ve tabii ki motorun büyük bir başarıya ulaştığını biliyorum. Bu kamyonun büyük ve önemli bir parçası olan bir şeyin montajını yapmak güzel bir his veriyor."
Bu üst düzey kamyon ve ilk D12 motoru, iş arkadaşı olan Daniel Lundgren'in neredeyse her gün düşündüğü bir şey. Daniel, 1993 yılında montaj hattında bir operatördü ve monte ettiği ilk motorları çok iyi hatırlıyor.
"Birisinin 'benim' motorumun bulunduğu bir kamyonu sürmek üzere olduğunu bilmek gurur vericiydi," diyerek gülümsüyor.
Bugünkü rolü ise iki yönlü: Motorun çeşitli yollarla test edildiği Ürün Denetimleri ve CoP testinin birinci basamak yöneticisi ve aynı zamanda üretimde kalitenin önlenmesine odaklandığı bir Kalite Kontrol Operatörü. Daniel 17 yaşından beri şirkette.
Daniel, "Başladığımda, hemen hemen her şey manueldi. Nesma şimdi robotları işletiyor; daha önce montaj için böyle şeylere sahip değildik. Ama iş arkadaşlarıyla ilgili his hiç değişmedi. Ayrıca Volvo, içeride gelişim gerektiren bir şirket ve bu benim gerçekten takdir ettiğim bir şey. Aslında bu, aynı zamanda Nesma'ya da vermek istediğim bir tavsiye. Kendinizi geliştirin ve eğitin, bunun için bolca fırsat var, "diyor.
Nesma başını sallıyor. Onun görevi kısmen robotları çalıştırmak, ancak bu aynı zamanda bir operatörden de çok şey bekleyen bir iş.
“Başlangıçta zordu. Her şeyin manuel olduğu zamanları sadece hayal edebiliyorum,” diyor.
Gelişmek üzere fırsatları yakalama konusundaki tavsiyeye gelince, gelecek için zaten planları var.
"Daha sonra burada Skövde'de çalışmaya devam edecek ve işletme dersleri alacağım. Volvo'da kalmak isterdim, ama mezun olduktan sonra bu, finans departmanında olmam anlamına geliyor.”
Yürümeye devam ediyoruz ve Daniel ile Nesma yol boyunca insanlara neşeyle insanlara selam veriyor. Skövde oldukça küçük bir İsveç şehri ve Volvo tesisi bu şehrin sahip olduğu kimlikte büyük bir role sahip.
"İnsanlar nesillerdir burada çalışıyor. Aynı şekilde 1993 doğumlu olan oğlum da şu anda burada çalışıyor"diyor Daniel ve Nesma ise şöyle devam ediyor:
"FH kamyonuyla aynı zamanda doğan başka biri daha. Süper."
Gerçekler Nesma Odiso
Yaş: 24 (Kasımda 25)
Yaşadığı yer: Skövde
Aile: Kocası ve oğlu
1993'te Volvo'da yaptığım şey: Henüz doğmamıştım
Şu an Volvo'daki işim: Operatör
Skövde fabrikasında çalışmakla ilgili en iyi şey: Evimdeymişim gibi hissediyorum ve gelişme olanağım var
Boş zaman: Spor yapıyorum ve ailemle zaman geçiriyorum
Gerçekler Daniel Lundgren
Yaş: 48
Yaşadığı yer: Skövde
Aile: Üç yetişkin çocuk, torunlar ve köpeğim Sixten
1993'te Volvo'da yaptığım şey: Operatör olarak çalıştım ve D12 motor montaj hattına yönelik yeni departmanın oluşturulmasında yer aldım
Şu an Volvo'daki işim: Ürün Denetimi ve CoP Birinci Basamak Yöneticisi
Test (%50) ve Kalite Kontrol Operatörü (%50)
Skövde fabrikasında çalışmakla ilgili en iyi şey: Tüm o harika insanlar!
Boş zaman: Evimde çalışıyorum, motosiklete biniyorum, ailemle ve köpeğimle vakit geçiriyorum
Gerçekler Skövde fabrikası