25 Volvo FH Yeniliği

1993'te ezber bozan bir kamyon olan Volvo FH, geleceği ilk günden itibaren değiştirmeyi başardı. Ayrıca, sürücü rahatlığı, güvenlik, performans ve uygulamaya göre adapte edilebilme gibi noktalarda yenilikler sunmaya devam ediyor. 25 yıl boyunca Volvo FH'ı zirveye taşıyan yeniliklerden 25'i burada paylaşılmıştır.
Yeni Volvo FH LNG

25: Volvo FH LNG (2017)
Volvo Trucks her zaman verimliliği artırmak ve sürdürülebilir çözümler bulmak için yeni yollar aramaktadır. Volvo FH LNG 2017'de piyasaya sunulmuştur. Volvo FH LNG likit doğal gaz veya biyogaz ile çalışan ağır hizmet tipi bir kamyondur. Kamyonlar CO2 emisyonlarını %20 ila %100 azaltabilmektedir. Bu da ağır bölgesel ve uzun yol taşımacılık operasyonlarının iklim üzerindeki etkisini daha da azaltmayı mümkün hale getirmektedir.
 

I-Shift Crawler Gear

 

24: I-Shift Crawler Gear (2016)
Volvo FH çok ağır yüklerle, engebeli zeminlerde, düşük viteslerle kalkış yapabilmektedir. Bu sayede sürücüler kamyonlarına uygun operasyonları bulma konusunda daha esnek olabilir ve daha fazla işi kabul edebilmektedir. Üstelik dönüş yolunda, kamyonun yükü olmadan, yakıt tüketimini azaltan uygun bir vites bulmak da her zaman mümkündür.

Tandem Sürüş Aks Kaldırma


23: Tandem Sürüş Aks Kaldırma (2015)

Çekiş aksları sürtünme ve dönme direnci üretir ve bu da tükettiğiniz yakıt miktarını artırır. Aksı gerekli olmadığında devreden çıkararak ve yükselterek, yakıt tüketimi bir aksın kaldırılmış olduğu dönüş yolunda %4'e kadar azaltılabilir. Bu, aracıyla bir yere ağır yük taşıdıktan sonra yükü olmadan geri önen sürücüler için idealdir.

I-Shift Dual Clutch


22: I-Shift Dual Clutch (2014)

I-Shift Dual Clutch ile Volvo FH, yarış arabası teknolojili bir şanzımana sahip olmuştur. Bu özellik, sürücüsüne yokuşlarda olmak üzere daha da sorunsuz bir sürüş sağlamaktadır.

Volvo Dinamik Direksiyon Sistemi


21: Volvo Dinamik Direksiyon Sistemi (2013)
Volvo Dinamik Direksiyon Sistemi sürücüye yeni bir deneyim yaşatmaktadır. Birden çok sensörden gelen verileri işleyen elektrik kontrol ünitesi, kamyonun hangi yöne gittiğini ve sürücünün hareketlerini anlayabilir. Motor, istem dışı direksiyon hareketlerini düzeltmek ve ihtiyaç halinde ekstra direksiyon torku sağlamak üzere saniyede 2.000 kez kontrol edilir. Bu da sürücülerin sırtında ve boynunda oluşan gerilimi azaltır. Volvo Dinamik Direksiyon yüksek hızlarda sürücülerin dengesini ve seyir yönünü tam olarak korur. Ayrıca, yavaş ve dikkatli manevra hareketleri sırasında araç ne kadar yüklü olursa olsun harika bir yönlendirme kuvveti sağlamaktadır.

IV. Nesil Volvo FH


20: IV. Nesil Volvo FH (2012)

2012'de yeni Volvo FH gün ışığına çıkmıştır. Bu kez sürücüye yardımcı olacak çok daha fazla özelliğe sahiptir. Kabin, bir metre küp ekstra alan ile büyütülmüş ve görüşü artırmak için pencereler daha büyük tasarlanmıştır. Geliştirilen şasi ile yol tutuşu daha da iyileştirilmiştir.

I-Park Cool


19: I-Park Cool (2012)

Volvo FH sürücüler için eksiksiz bir ofis olduğu kadar, konforlu da bir yaşam alanıdır. Yol güvenliği için gece iyi uyumak çok önemlidir. Volvo FH'ın entegre klima çözümü olan I-Park Cool ile gece bile ideal sıcaklık sağlanarak sektöre yeni bir standart getirmiştir.

I-See


18:  I-See (2012)
Volvo FH, I-See yazılımıyla seyahat edilen yolların bilgisini kullanmaktadır. Yazılım her bir tırmanış ve iniş için akıllı hız sabitleyici ile birlikte yakıt tasarrufunu maksimum düzeye çıkarmak için gerekli yol bilgilerini, kamyonun kendisi o yoldan daha önce geçmemiş olsa bile kullanabilir.

Çarpışma Uyarısını gösteren Volvo FH


17: Acil Durum Fren Destekli Çarpışma Uyarısı (2012)

Volvo FH 1993'ten beri sürücüleri güvende tutmaya devam etmektedir. 2012'de Volvo Trucks Acil Durum Fren Destekli Çarpışma Uyarısını piyasaya sunmuştur. Bu özellik, kamyonun önündeki araçları tanımak için sensörler ve kamerayı birlikte kullanan aktif bir güvenlik sistemidir.

III. Nesil Volvo FH


16: III. Nesil Volvo FH (2008)

2008 yılında Volvo FH üzerinde büyük bir yükseltme yapılmıştır. Kabinin iç mekanı yeniden tasarlanmış ve bu değişiklik sürücü konforu için yeni bir standart oluşturmuştur. Kamyonlar, ön kısımda yeni ızgara, güneşlik ve farlarla yeni ve fark edilebilir bir görünüme kavuşmuştur.

DAS - Sürücü Uyarı Desteği


15: DAS - Sürücü Uyarı Desteği (2008)

Volvo Trucks yolları güvende tutmaktadır. 2008'de DAS (Sürücü Uyarı Desteği) piyasaya sunulmuştur. Sistem yoldaki tutarsız hareketleri saptayarak, sürücü yorgunluk belirtileri gösterirse sesli ve görsel bir sistem ile sürücüyü uyarmaktadır.

LKS - Şerit Takip Desteği


14: LKS - Şerit Takip Desteği (2007)

Şerit Takip Desteği sürücüyü güvende tutmak için kamerayla yol işaretlerini takip eder ve sürücü yanlışlıkla şeritten çıkarsa sürücüyü uyarır.

 

Volvo Motor Freni+


13: Volvo Motor Freni+ (2006)

Volvo FH 1993'te ilk çıktığında Volvo Motor Freni heyecan verici bir özellikti. 2006'da sistemde yükseltme yapıldı ve fren gücü %25'e kadar artırıldı. Bu, yokuş aşağı gidişleri daha da rahatlatarak, tekerlek frenleri üzerindeki yükü azaltmıştır.

II. Nesil Volvo FH


12: II. Nesil Volvo FH (2001)

Volvo FH'ın ikinci nesliyle yeni bir standart oluşturulmuştur. Zaten başarılı olan kamyona, iş yerini sürücüler için daha iyi ve işletme için daha kazançlı yapan daha fazla özellik kazandırılmıştır. Yeniden tasarlanan kabin daha iyi aerodinamik özelliklere sahiptir. 

ESP - Elektronik Stabilite Programı


11: ESP - Elektronik Stabilite Programı (2001)

2001'de Volvo Trucks hem kamyon hem de çekici kombinasyonlarını ele alan dünyanın ilk stabilite programını sunmuştur. Elektronik Stabilite riskli durumlarda devreye girerek motor gücünü azaltarak, kamyonun ve treylerin her bir tekerleğine ayrı ayrı fren uygulamaktadır.

Enerjiyi Emen Kabin


10: Enerjiyi Emen Kabin (2001)
Volvo Trucks her zaman güvenliği artıracak yeni yollar bulmuştur. Çarpışma durumunda enerjiyi emen kabin enerjiyi kamyonun arka kısmına aktararak kabinin içindeki hayati bir alanı korumaktadır.

Volvo I-Shift


9: I-Shift (2001)

Volvo FH I-Shift şanzıman özelliğine 2001 yılında sahip olmuştur. Şanzıman alanında bir devrim olarak nitelendirilen I-Shift, otomatik vites değişimi için özellikle tasarlanmış bir şanzıman sistemidir. Daha önce kimse kamyonlar için böyle bir özellik geliştirmemiştir. Uzun mesafeli taşımacılık operasyonları için en iyi performansı sunarken sürücünün trafiğe odaklanmasına izin vererek Volvo FH'a büyük bir avantaj sağlamıştır.

Elektronik Kontrollü Fren Sistemi ile Disk Freni


8: Elektronik Kontrollü Fren Sistemi ile Disk Freni (1999)

Harika performans kamyonun tüm bölümleri için önemlidir. 1999 yılında EBS'ye sahip disk frenleri ile Volvo FH, daha sonraki birçok özelliğe erişim sağlarken, büyük bir ilgiyle de karşılanmıştır.

Ön Alt Koruma Sistemi


7: Ön Alt Koruma Sistemi (1996)
Güvenlik yalnızca kamyonun içindeki kişiler için önemli değildir. Volvo FH'ın şasisi, bir otomobille kafa kafaya çarpışma durumunda geri çekilerek gücün bir kısmının emilmesi prensibi üzerine tasarlanmıştır. Volvo Trucks bu özelliği, mevzuatlar gereği zorunlu hale gelmeden çok daha önce kullanıcılarına sunmuştur.

Hava Yastığı


6: Hava Yastığı (1995)

Volvo Trucks, sürücü hava yastığını kullanıcılarına sunan dünyadaki ilk ağır hizmet tipi kamyon üreticisidir.

D12 Motor


5: D12A Motor (1993)

D12A motor ile Volvo FH harika bir üstünlük sağlamıştır. Yeni motorun performansı olağanüstü bulunmuştur. Silindir başına bir birim enjektörü, üstten eksantrik mil ve silindir başına dört valfe sahiptir. Sürücüler kamyonu test ettiğinde öne çıkan özelliklerinden biri de kamyonun motoru olmuştur.

Volvo Motor Freni


4: Volvo Motor Freni (1993)

Volvo Motor Freni, Volvo FH'a en başından itibaren harika bir fren gücü sağlamıştır. Tekerlek frenleri üzerindeki baskıyı azaltarak daha fazla güvenlik ile engebeli arazilerde daha yüksek ortalama hıza olanak sunmuştur.

Aerodinamik


3: Aerodinamik (1993)

Volvo FH, en iyi aerodinamik özellikleri sağlamak için rüzgar tünellerinde daha önce hiçbir kamyonda olmadığı kadar kapsamlı testlere tabi tutulmuştur. Bu sayede, kamyonlarda daha iyi performans ve daha az yakıt tüketimi elde edilmiştir.

Kabin


2: Kabin (1993)

Volvo FH'ın lansmanı sırasında sahip olduğu ana avantajlardan biri sürücüye odaklanıyor olmasıdır. Kabin, gerçek sürücülerle yapılan sayısız testten sonra tasarlanmıştır. Her karar sürücülerin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak verilmiştir. Bu durum, pazarı gerçekten etkileyen bir kabinin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Volvo FH yalnızca sürüş yapılacak değil aynı zamanda yaşanacak da bir yerdir.

İki Volvo FH


1: Şasi (1993)

Volvo FH kamyon üretildiğinde Volvo Trucks için daha geniş bir planın parçasıydı. Volvo FH'ı en başından biri harika kılan şeylerden biri yeni şasiydi. Diğer mühendislerin üzerine çalışabileceği bir zemin olarak tasarlanmıştı. Bu, stabilite ve yaratıcılık oluşturdu ve gelecekteki başarılı kamyon serileri için zemini hazırladı.

İlgili makaleler

Volvo Dinamik Direksiyonun sürücüler açısından faydaları

Yüksek hızlarda mükemmel denge, düşük hızlarda tam kontrol imkanı, kas ve eklemlerdeki zorlanmalarda hatrı sayılır derecede azalma. Çığır açan Volvo Dinamik Direksiyon (VDS) sistemi, pazara sunulduğu 2013 yılından bu yana birçok kişinin sürüş ...

I-Shift Dual Clutch Sartori'nin zorlu dağ yollarında yakıt tasarrufu yapmasına nasıl yardımcı oluyor?

Nakliye sektöründe bir aile şirketi olan Sartori Trasporti, İtalya'nın dağlık kuzey bölgelerinde, yüksek performansı, düşük yakıt tüketimiyle birleştiren araçlara ihtiyaç duyuyor. I-Shift Dual Clutch'a sahip Volvo FH ile mükemmel çözümü ...

Crawler Gear ile karlı ormanlarda sürüş

Buzlu, dar, yokuşlu yollar ve toplamda 76 tonluk bir yük. Finlandiya ormanlarından geçerek kereste taşımak hem sürücüler hem de araçlar açısından zorlu bir iştir. Ancak, Volvo'nun I-Shift Crawler Gear şanzımanı sayesinde, Saku Simpanen ve ekibi hem ...