Güvenlik, Volvo Trucks'ın daima en önemli unsuru olmuştur. Üç noktalı emniyet kemerinden Volvo Dinamik Direksiyon özellikleri gibi günümüzün gelişmiş güvenlik teknolojisine kadar, güvenlik her zaman şirketin temel değerlerinden biri olmuştur. Güvenlik konusundaki bir başka büyük katkı da fren mesafesini önemli ölçüde azaltan disk frenlere sahip fren sistemidir. Ayrıca, keskin virajlarda kayma ve yuvarlanma riskini azaltan elektronik stabilite kontrolü de mevcuttur. Volvo kamyonları, zorlu testler ve sürekli gelişim ile dünyanın en güvenli kamyonlarından biri olmaya devam etmektedir. Volvo FH bir istisna değildir.
Carl Johan Almqvist, "Sunduğumuz güvenlik özellikleri müşteriler ve sürücüler için daha iyi ve güvenli operasyonlar sağlama konusunda çok önemli bir rol oynamaktadır. Ancak, en son güvenlik yeniliklerini güvenli bir sürücü davranışıyla birleştirdiğinizde mükemmel eşleşmenin elde edildiğini unutmamalıyız,” diyor.
Volvo Trucks Güvenlik Raporu 2017'ye göre, trafikte kabul edilebilecek kaza sayısı sıfırdır. Trafikle ilgili kaza riskinin azaltılması, günlük kamyon taşımacılığı operasyonlarında öncelikli olarak emniyetin sağlanması ve ilgili kişilerle ve aynı zamanda taşımacılık şirketleri ve toplumla olan bağlantıların anlaşılması anlamına gelir. Güvenli bir kamyonu ve güvenli bir sürücüyü korumak, kaza sayısını daha da azaltmak için en önemli unsurlardır ve aynı zamanda bunlar, güvenliği sağlayan ve hayat kurtarmaya yardımcı olan bir kamyon olan Volvo FH'a yatırım yapmak için teşvik niteliği taşımaktadır. Bundan daha fazlası da var. Küçük kazaların bile sonuçları vardır: öncelikle ve en çok kazaya dahil olan insanlara, ama aynı zamanda taşımacılık şirketlerine ve topluma.
Carl Johan Almqvist, "Gerçek şu ki güvenlik yatırımları maliyetleri ve duraklama süresini azaltabilir. Aşağıdaki şekil* bize doğrudan maliyetlerin (sürücü sağlığı geri kazanımı, araç onarım maliyetleri ve bir kamyon tamir edilirken araç duraklama süresi) ölçülmesinin ne kadar kolay olduğunu göstermektedir. Ancak bunlar, kaza ile ilgili toplam maliyetlerin sadece küçük bir kısmını temsil eder. Dolaylı maliyetler genellikle çok daha yüksektir. Örneğin, hasarlı mallar, araç ve sürücü kurtarma/ölüm oranı ve günlük iş rutininin aksaması, teslimatlarda gecikmelere yol açar ve bunlar, bu gibi olaylar meydana gelmediğinde kaçınılabilecek gizli maliyetlerdir. Basitçe söylemek gerekirse güvenliğe yatırım yapmak, daha fazla üretkenlik ve çalışma süresi demektir," diye açıklıyor.
Nakliyat şirketi gibi bir işletmede duraklama süresi çok önemlidir. Carl Johan Almqvist'e göre, para kaybetme riski öncelikle güvenliği sağlamak için diğer etmenler kadar iyi bir teşvik olabilir.
"Temel olarak, güvenliği önceliklendirmek tüm taraflar için kazançlı bir durumdur. Çok az kazanız var veya hiç kazanız yoksa yolda geçirdiğiniz süre daha uzundur ve daha kaba bir tabirle söyleyecek olursak maliyetleriniz düşer. Ayrıca, sürücünüzü ve diğer sürücüleri, bisikletlileri ve yayaları daha güvende tutmuş olursunuz. Son olarak, aynı zamanda soyut maliyetlerden, yani itibarınıza veya imajınıza zarar verecek faktörlerden kaçınmış olursunuz."
Ancak, daha önce de bahsedildiği gibi, güvenlik özellikleri tek başına bir işe yaramayacaktır. Carl Johan Almqvist, her zaman sistemler ile en önemli varlık olan sürücü arasında bir etkileşim olacağına işaret ediyor.
"Volvo Trucks güvenlik özellikleri bir konfor sistemi değil. Bunlar, sürücü için bir destek sistemi oluşturuyor. Yol güvenliği ile çalışan herkes için en önemli şey, sürücüyü eğitmek ve güvenli bir sürücüye odaklanmaktır. Güvenlik, yakıt verimliliği ve üretkenlik söz konusu olduğunda, her şey tamamen sürücü ve sürücülerin bu konudaki kilit rolleriyle ilgili. Aslında, iş konusunda genel başarıya ulaşmak için bütün farkı sürücü yaratır. "
Ancak, sürücünün öncelikli olduğunu anlamak bazen zaman alır ve hatta bazen bir kaza olmadan anlaşılmaz. Carl Johan Almqvist şu şekilde açıklamaya devam ediyor:
"Bir şirketin ölümle sonuçlanan bir kaza yaşamasının ardından güvenli bir kamyona yatırım yapmanın daha kolay olduğunu görüyoruz. Bu, güvenliğin birçok yönden duygusal değerlere bağlı olduğunu gösteriyor. Daha fazla şirketin ileriye dönük olarak, herhangi bir şey gerçekleşmeden önce güvenliğe yatırım yaptığını görmek istiyoruz."
Volvo Trucks, bu farkındalığı artırmak üzere “Stop Look Wave” ve “See and Be Seen” gibi kampanyalarla, çocukların trafikte daha güvende olmaları için kamyon sürücüsüyle nasıl etkileşimde bulunacaklarını anlamalarına yardımcı olmak için çalışıyor.
Carl Johan Almqvist sözünü, "İnsanların zihninde bir fark yaratıyorlar. Hepimizin birbiriyle etkileşime girmesi gerekir ve kamyonlarımızdaki yüksek kaliteli güvenlik özelliklerinin desteğiyle sıfır kaza vizyonumuza ulaşma yolunda olmamızın yanı sıra maliyet tasarrufu yapıyoruz. Yine, her yönden bir kazanç durumu söz konusu," diye sonlandırıyor.
Bağlantılı Güvenlik
Volvo araçları, Bağlantılı Güvenlik ile birbirleriyle bilgi alışverişinde bulunabilir. Bu, artırılmış yol güvenliği için önemli bir unsurdur. Trafiğin durumu hakkında birbirleriyle bilgiler paylaşabilir ve böylece kaza riskinin azalmasını sağlayabilirler. Volvo, Bağlantılı Güvenlik ile geleceğin kapılarını açıyor. Bağlantılı Güvenlik şu anda İsveç ve Norveç'te mevcuttur.
Volvo Dinamik Direksiyon
Çığır açan Volvo Dinamik Direksiyon (VDS) sistemi, pazara sunulduğu 2013 yılından bu yana birçok kişinin sürüş davranışlarını kökten değiştirmiştir. Yüksek hızlarda mükemmel denge, düşük hızlarda tam kontrol imkanı ve kas ve eklemlerdeki zorlanmalarda hatırı sayılır derecede azalma. Şerit Koruma Yardımı ile sistem devreye girer ve kamyonun şerit işaretlerine yanlışlıkla yaklaşması durumunda sürücünün kamyonu tekrar şeridine yönlendirmesine yardımcı olur. Stabilite Yardımı ile birlikte patinaj riskini en aza indirmeye yardımcı olur. Bu sayede güvenlik artar ve mesleki yaralanma riski azalır.
Acil Durum Fren Destekli Çarpışma Uyarısı
2012 yılında Volvo Trucks Acil Fren Destekli Çarpışma Uyarısını piyasaya sunmuştur. Bu, kamyonun önündeki araçları tanımak için radarı ve kamerayı birlikte kullanan aktif güvenlik sistemi özelliğidir. Kamyon öndeki araca çok fazla yaklaştığında, Acil Durum Fren Destekli Çarpışma Uyarısı devreye girer ve sürücüyü uyarır. Gerekirse sistem, çarpışmayı önlemek için frenleri etkinleştirir.
Emniyet kemeri
Emniyet kemeri kullanmak, bir kaza meydana geldiğinde güvende kalmanın en kolay yoludur. Emniyet kemeri, Volvo Trucks araçlarında 1979 yılında kullanılmaya başlanmıştır.