Trucks

D12 motoru - yeni bir yaklaşım

D12 motoru 1993 yılında piyasaya sürüldüğünde, gerçekten bir devrim oldu. Bazıları, Volvo'nun zamanına göre on yıl önde olduğunu söyledi. Artık emekli bir Volvo mühendisi olan Göran Nyholm, hikayeyi en baştan anlatıyor.
Göran Nyhlom D12 motorunun önünde
Göran Nyholm, D12 motorunun gelişimine katıldı.

FH kamyonunun basın lansmanını net bir şekilde hatırlıyor. 1993 Eylül'üydü ve dünyanın dört bir yanından gelen motor gazetecileri, yeni nesil kamyonların çıkışı için bir araya geldi. Göteborg ve Skövde üretim tesisinde Ar-Ge departmanı ile birlikte motorun geliştirilmesinde önemli rol oynayan Garan Nyholm, bazı şeylerin gazetecilerin dikkatini daha fazla çektiğini söylüyor.

"Gazeteciler D12 motoruyla büyülendiler. Bazıları bana Avrupa'daki herkesten on yıl önde olduğumuzu söyledi. İlk olarak, o zamanlar akla bile gelmeyen emisyon standartlarını öngörmeyi başarmıştık ve silindir başlığının kalitesini büyük ölçüde artırarak bizim geliştirdiğimiz elektronik direksiyon ve Volvo Motor Frenini eklemiştik."

Bu unsurlar Avrupa'da daha önce görülmemişti, ancak ABD'nin bazı tecrübeleri vardı. Göran Nyholm, D12'ye yönelik projenin başlangıcında, 80'lerin sonlarında yeni özelliklerin planlandığı zaman, Avrupa'daki tecrübe eksikliğinin bazı zorluklar yarattığını belirtiyor.

"Özellikle silindir başlığını (o zaman daha uzun olmalıydı) doğru şekilde kalıplamak çok zordu. Gerçek silindirdeki deliklerin ve boşlukların nasıl sıkı olduğunu düşünün. Denedik, denedik ama başaramadık. "

Ama vazgeçmek bir seçenek değildi. Bunun yerine takım çantalarını topladı ve bir Volvo ortağı olan ABD'deki Cummins merkezine gitti. Burada, hem elektronik direksiyon hem de yeni tip silindir başlığı üretildi.

Göran, "Yapılabileceği ortaya çıktı ve Cummins'teki Amerikalılarla iş birliği bu süreçte önemliydi" diye açıklıyor.

Yeni, daha uzun silindir başlığı, optimum gaz değişimi ve yanma açısından daha yüksek kalite sundu. Ek olarak, elektrikli direksiyon ile birlikte özellikler FH kamyon için anlık başarıya katkıda bulunmuştur.

"Merkezde birçok yeni insan istihdam ettik ve yeni, daha karmaşık özelliklere sahip olduğumuzdan, IT bilgisi olan daha fazla kişiyi işe aldık." 

Bu proje benim bebeğim, bizim bebeğimizdi. Kamyon ve motorun böylesine başarılı olmasından çok memnunum. Bu, motor endüstrisinde yeni bir yaklaşımdı.

Başından beri, D12 özellikle FH kamyonlar için geliştirilmiştir. 90'ların sonunda
motor, Volvo Penta gibi Volvo dahilindeki diğer ürün alanlarına dahil edildi. Ayrıca, D12 motorları, yeni emisyon düzenlemeleri ortaya çıktıkça, yıllar boyunca değişimler geçirdi. 

"Evet, motor artık standartları karşılamak için çok daha fazla özelliğe sahip. Ayrıca, farklı ülkelerde farklı standartlar olduğu unutulmamalı. Dolayısıyla buna göre ayarlama yapılması gerekir. "

Göran Nyholm, dokuz yıl önce bir Volvo mühendisi olarak çalıştığı işinden emekli oldu. Onunla tanışmak ve tüm FH projesinin başladığı yıllar hakkında konuşmak, bir altın madenini kazmak gibi. 

"Bu proje benim bebeğim, bizim bebeğimizdi. Kamyon ve motorun böylesine başarılı olmasından çok memnunum. Motor endüstrisinde yeni bir yaklaşımdı," diye açıklıyor. 

Şimdi, yolculuk Göran olmadan devam ediyor. Günümüzde her yıl Skövde bölgesinde 100.000 motor üretilmektedir ve bunların yaklaşık %90'ı D13 motorlarıdır. 90'lı yılların başında başlayan proje, daha yıllarca sürecek.

Related News