Volvo FH – 25 yıllık değişim ve gelişim

Volvo FH 1993 yılında ilk defa piyasaya sürüldüğünde, sektöre yeni bir soluk getirdiği için başlı başına büyük bir başarı olmuştur. Sürücülere, araç sahiplerine, güvenliğe ve işletmelere fayda sağlayan yenilikler ile oyunun yönünü değiştirmeye devam etmektedir. Volvo Group Trucks Teknoloji bölümü Ürün Yöneticisi olan Staffan Rödjedal “İnsanların yeni fikirler keşfetmesine olanak tanıyan bir kültürü ve müşteriler için değer yaratan fikirleri uygulayan bir yapıyı beslemeniz gerekir,” diyor.
Volvo FH Yeniliklerine göz atın

Volvo FH Yeniliklerine göz atın

Volvo Trucks, 1993 yılında o zamana kadarki en gelişmiş kamyonu dünyaya tanıttı: Volvo FH.
D12A motor ve Volvo Motor Freni gibi özelliklerle teknik özellikleri çok etkileyiciydi. Ancak daha da etkileyici olan şey belki de sürücüye odaklanılmış olmasıydı. Volvo FH, sürücülerin hayallerindeki kamyondu ve öyle olmaya da devam ediyor. Yeni kabin, sürücülerin ihtiyaçları düşünülerek tasarlandı. Kamyon, sürücüler için yalnızca aracı kullanırken değil, dinlenirken veya uyurken de bir iş yeridir. 1500'den fazla sürücü ve kamyon kullanıcısıyla yapılan kapsamlı testler sonucunda Volvo Trucks tamamen yeni bir deneyim oluşturan yeni kabini sıfırdan yeniden oluşturdu.
“Sürücüyü odak noktamız haline getirdik. Hâlâ da öyle yapıyoruz,” diyor Volvo Group Trucks Teknoloji bölümünde Ürün Planlama Direktörü olan Mats Karlsson Lindh.
Günümüzde Volvo FH kamyon kullanma deneyimini geliştirmeye devam ediyor. Direksiyon kontrolünü kusursuz hale getirirken sürücünün vücudunun zorlanmasından kaynaklanan yaralanmalarını azaltan Volvo Dinamik Direksiyon Sistemi gibi benzersiz özelliklerle Volvo Trucks gelişime öncelik etmeye devam ediyor.

Volvo FH'ın arkasındaki hikaye 1980'lerin ortasında başladı. Volvo Trucks birçok pazar için geniş bir kamyon yelpazesine sahipti ancak geliştirilmiş bir süreç ve ortak bir ürün programı platformuna ihtiyaç vardı. Volvo Trucks, Volvo FH ile gelecekteki yenilikler için bir şablon oluşturdu. Yapılan geliştirmede ana yeniliklerden biri yeni şasiydi. Dinamik tasarım mühendislere geliştirmeye devam etmek ve her ihtiyaca uygun özellikler oluşturmak için ortak bir zemin sağladı.

Volvo FH model testi - Aerodinamik

Volvo FH'ın arkasındaki aerodinamik araştırmanın eşi benzeri yoktu.

O zamanlar proje yöneticisi olarak çalışan Jan Johnsson “Endüstriyel işleme yönelik bu geliştirmeyi Volvo Trucks için hem kalp hem beyin nakli olarak açıkladım. Bu bizim çalışma şeklimizi değiştirdi,” diyor.

Daha önce de bahsettiğimiz gibi Volvo FH sürücüler tarafından sevilen bir kamyondur ancak Volvo müşterilere yönelik işletme ihtiyaçlarının da farkındadır. Bu, bugün ne kadar önemliyse lansman zamanında da o kadar önemliydi.
Mats Karlsson Lindh “Tasarım üzerinde yaptığımız aerodinamik araştırmanın eşi benzeri yoktu. Bu araştırma müşteriler için daha az yakıt tüketimi sunmamızı sağladı,” diyor.

Şasi de farklı yükler için esnek seçeneklerle işletmelere net şekilde odaklanarak oluşturulmuştur. Günümüzde Volvo Trucks müşteriler için yakıt tüketimini daha da azaltacak çözümler bulma arayışında her yolu denemektedir. Güncellenen I-Shift yazılımı, Tandem Sürüş Aks Kaldırma, I-Park Cool, sürücüler için Yakıt Takibi eğitimi ve I-See müşteriler için performası geliştiren, yakın zamanda yapılmış yeniliklerden bazılarıdır.

Volvo FH

Volvo Trucks yeni özellikler bulmak için gerçek müşteri problemlerini inceleyerek işe başlar.

Volvo Trucks'ta gelişim asla durmaz. Bu sebeple Volvo FH da gelişmeye devam ediyor diyebiliriz. Staffan Rödjedal “Genellikle gerçek bir müşteri problemiyle başlarız. Örneğin Volvo Dinamik Direksiyon Sistemi için başlangıç noktalarından biri döner kavşaklardaki direksiyon yönlendirme çabasını azaltmak için bir çözüm bulmak istememizdi. Bu araştırma sırasında o kadar fazla olasılık keşfettik ki çok daha gelişmiş bir şey ortaya çıkardık: bugün bildiğimiz haliyle VDS,” diyor.
Başarılı yeniliklere yol açan süreçte iki önemli öğe, yaratıcılık ve iyi fikirleri beslemektir. Çok çalışmak başka bir önemli öğedir.
“Uzun vadeli olarak ölçüm yapmanız gerekir. Her özellik istediğimiz gibi çalışmaya ve müşterilerimizin beklediği gibi olmaya başlamadan önce yıllarca test edilir ve denenir.”

İlgili makaleler

Volvo Dinamik Direksiyonun sürücüler açısından faydaları

Yüksek hızlarda mükemmel denge, düşük hızlarda tam kontrol imkanı, kas ve eklemlerdeki zorlanmalarda hatrı sayılır derecede azalma. Çığır açan Volvo Dinamik Direksiyon (VDS) sistemi, pazara sunulduğu 2013 yılından bu yana birçok kişinin sürüş ...

I-Shift Dual Clutch Sartori'nin zorlu dağ yollarında yakıt tasarrufu yapmasına nasıl yardımcı oluyor?

Nakliye sektöründe bir aile şirketi olan Sartori Trasporti, İtalya'nın dağlık kuzey bölgelerinde, yüksek performansı, düşük yakıt tüketimiyle birleştiren araçlara ihtiyaç duyuyor. I-Shift Dual Clutch'a sahip Volvo FH ile mükemmel çözümü ...

Crawler Gear ile karlı ormanlarda sürüş

Buzlu, dar, yokuşlu yollar ve toplamda 76 tonluk bir yük. Finlandiya ormanlarından geçerek kereste taşımak hem sürücüler hem de araçlar açısından zorlu bir iştir. Ancak, Volvo'nun I-Shift Crawler Gear şanzımanı sayesinde, Saku Simpanen ve ekibi hem ...