Volvo Trucks

Türkiye

Volvo FH ile Yol Güvenliğini Sağlamanın 25 Yolu

Güvenlik, Volvo Trucks'ın DNA'sında vardır. Trafikte herkesin güvenliğini sağlayacak özellikler ve çözümler sunmak yaptığımız işin temelidir. Vizyonumuz, hiçbir Volvo Trucks'ın bir kazaya dahil olmaması yönündedir. Gelin, Volvo Trucks'lar ile yol güvenliğini sağlayabileceğiniz 25 özelliğe birlikte bakalım.


25: Bağlantılı Güvenlik
Volvo araçları, Bağlantılı Güvenlik ile birbirleriyle bilgi alışverişinde bulunabilir. Bu, artırılmış yol güvenliği için önemli bir özelliktir. Araçlar trafiğin durumu hakkında birbirleriyle bilgiler paylaşabilir ve böylece kaza riskinin azalmasını sağlayabilir. Volvo, Bağlantılı Güvenlik ile geleceğin kapılarını açıyor.


24: Şerit Takip Desteği ile Volvo Dinamik Direksiyon Sistemi
Kamyon yanlışlıkla şerit çizgilerine yaklaşırsa, Şerit Takip Desteği ile Volvo Dinamik Direksiyon Sistemi devreye girer ve sürücünün kamyonu yeniden şeridine getirmesine yardımcı olur. Aynı zamanda sistem, sürücüyü direksiyonda hafif bir titremeyle uyarabilir. Sistem 55 km/sa.'den fazla hızlarda çalışır.


23: DAS - Sürücü Uyarı Desteği
DAS, sürücünün sürüş davranışını takip eden bir sistemdir. Sürücünün davranışları normalin dışına çıkar ve yorgunluğa işaret ederse, bir sinyal ve ekrandaki bir mesaj ile sürücüyü uyararak mola vermesini tavsiye eder.


22: ESP - Elektronik Stabilite Programı

Volvo Trucks'ın Elektronik Stabilite Programı kayma ve devrilme riskini azaltır. Tehlikeli bir durum meydana gelirse sistem motor gücünün azaltılmasına yardımcı olur ve kamyonun ve treylerin her bir tekerleğine ayrı ayrı fren uygular. 


21: Düşük gürültü seviyeleri
Volvo FH, susturucular ve yalıtımla birlikte aerodinamik tasarıma sahiptir ve bunlar kamyonun düşük gürültü seviyesinde çalışmasını sağlar. Bu da, sürücünün daha az stres seviyesiyle tamamen sürüşe odaklanmasına olanak sunar.


20: Acil Durum Fren Destekli Çarpışma Uyarısı
Acil Durum Fren Destekli Çarpışma Uyarısı, kamyonun önündeki nesneleri tespit etmek üzere bir kamera ve bir radar kullanır. Kamyon öndeki araca çok fazla yaklaştığında, Acil Durum Fren Destekli Çarpışma Uyarısı devreye girer ve sürücüyü uyarır. Gerekirse sistem, çarpışmayı önlemek için frenleri etkinleştirir.  


19: Kombine Frenler
Kombine Frenler, makaslamayı önleyen bir sistemdir. Kombine Frenler, treylere darbeli fren uygulayarak çalışır ve böylece araç kombinasyonu gerilir. 50 km/saate kadar hızlarda çalışır. 


18: Kişisel Ayarlar ile Volvo Dinamik Direksiyon Sistemi
Kişisel Ayarlara sahip Volvo Dinamik Direksiyon Sistemi, sürücünün direksiyonun ne kadar hafif veya ağır olacağını belirleyen, önceden tanımlı dört ayar arasından seçim yapmasını sağlayarak sürücülerin farklı yol koşullarına ve tercihlerine uyum sağlamasına olanak sunar. Ayrıca, sürücüler direksiyon direncini konforlu, rahat ve güvenli bir sürüş deneyimi için tam olarak istediği şekilde ayarlayabilir.


17: Stabilite Desteği ile Volvo Dinamik Direksiyon Sistemi
Stabilite Desteği ile Volvo Dinamik Direksiyon Sistemi, kayma riskinin en aza inmesine yardımcı olur. Yalnızca hafif kayma eğilimi tespit edilse bile sistem devreye girer ve aracı stabil hale getirmesi için sürücünün hafifçe aksi yöne doğru dönmesine yardımcı olur.


16: See And Be Seen
See And Be Seen, yayalar, bisikletliler ve kamyon sürücüleri arasındaki etkileşimde güvenliği artırma amacı taşıyan, global bir Volvo Trucks girişimidir. Volvo Trucks, farklı aktiviteler aracılığıyla trafikte farkındalığı artırmak, "görmek ve görülmek" istiyor. 


15: Görüş
Sınırlı görüş, tüm kamyon sürücüleri ve diğer yol kullanıcıları için önemli bir güvenlik tehlikesi olabilir. Volvo kamyon kabinleri, büyük pencereler ve büyük dikiz aynaları gibi özelliklerle maksimum görüş sunmak üzere tasarlanmıştır. 


14: Acil Çıkış
Tüm Volvo FH'larda bulunan Acil Çıkış Penceresi, kabin kapılarının kullanımı engellendiğinde kullanılabilir. Aynı zamanda bir tavan penceresi görevi görür ve kabine daha fazla ışık girmesini sağlar. 


13: Enerjiyi emen kabin
Kamyon devrilmeli veya önden çarpışmalı bir kaza yaşarsa, güçlendirilmiş kabin enerjiyi kamyonun arka kısmına aktarır. Bu sistem, sürücü için kabin içinde bir alan oluşturarak, sürücüyü olası yaralanmalardan korur.


12: Ön Alt Koruma Sistemi
Bir otomobil ile bir kamyon arasındaki boy farkı, trafikte daima bir güvenlik sorunu olmuştur. Ciddi yaralanmaları en aza indirmek amacıyla, bir otomobil ve bir kamyonun önden çarpışması durumlarına karşı Volvo Trucks, kamyonlar için Ön Alt Koruma Sistemini geliştirmiştir. Bir çarpışma durumunda kamyondaki darbe alanı 200 mm geriye çekilir. Böylece, otomobildeki sürücü ve yolcuların yaralanma oranları azaltılmış, hayatta kalma oranları daha da artırılmış olur.


11: Adaptif Hız Kontrolü
Adaptif Hız Kontrolü, öndeki araçla aranızda güvenli bir mesafe bırakmanıza yardımcı olur. Ayrıca, sizi kamyonun önünde tespit edilen her türlü tehlikeye karşı uyarır ve çok yaklaşırsanız acil durum frenini devreye sokar.


10: LKS - Şerit Takip Desteği
Şeritten çıkmak, kamyon sürücülerinin yaşadığı ciddi kazaların yaygın sebeplerinden biridir. LKS ile, kamerayla yol işaretleri takip edilir ve sürücü yanlışlıkla şeritten çıkarsa sistem sürücüyü uyarır.


9: Testler
Volvo FH'ın geliştirilmesi sırasında sıkı kalite testleri gerçekleştirilir. İsveç'teki Hällered test alanında Volvo Trucks çeşitli testlerden geçer.  


8: Farkındalık yaratmak
Volvo Trucks için güvenlik konusunda farkındalık yaratmak önemlidir. Örneğin, Hollanda'da bayiler tarafından demo kamyon olarak Volvo Güvenlik Kamyonları kullanılmıştır. Bayiler bu kamyonları, Volvo Trucks tarafından sunulan ve Elektronik Stabilite Programı, LKS, DAS, LCS ve Adaptif Hız Kontrolü içeren güvenlik sistemi hakkında müşterileri bilgilendirmek amacıyla kullanmıştır.


7: Stop, Look, Wave
Trafikte dikkat edilmesi gereken en hassas unsurlar çocuklar olduğundan, Volvo Trucks 2015 yılında "Stop, Look, Wave" kampanyasını hayata geçirmiştir. Kampanya, çocukların her gün trafikte karşılaştığı tehlikeler hakkındaki bilgilerini ve güvenliklerini artırmayı amaçlamaktadır.


6: Kaza Araştırma Ekibi

Volvo Trucks'ın kendi Kaza Araştırma Ekibi olduğunu biliyor muydunuz?
Kaza Araştırma Ekibi, 1969 yılından bu yana kamyonların dahil olduğu 1.700'den fazla kazayı incelemiş ve analiz etmiştir. Bu ekip, çarpışmalardaki farklı değişkenlere bakarark, edinilen bilgileri gelecekteki araştırmalar ve güvenlikle ilgili yeni çözümler geliştirmek için kullanmaktadır.


5: Çarpışma Testleri
Volvo Trucks, binlerce simülasyonlu çarpışma ve yaklaşık 100 gerçek çarpma testi gerçekleştirmiştir. Bu testler, Volvo Trucks mühendislerinin dünyanın en güvenli kamyon kabinlerini geliştirmesine yardımcı olmuştur. 


4: Hava Yastığı
Volvo Trucks, 1996 yılında ağır hizmet tipi kamyonlarda, sürücü hava yastığını ilk kez piyasaya sunmuştur. Hava yastığının amacı, bir önden çarpışmanın neden olacağı yaralanmalardan sürücüyü korumaktır.


3: Emniyet Kemeri
Emniyet kemeri kullanmak, bir kaza meydana geldiğinde güvende kalmanın en kolay yoludur. Emniyet kemeri, Volvo Trucks araçlarında 70'li yıllarda kullanılmaya başlanmıştır.


2: İsveç kabin darbe testi
İsveç kabin dayanıklılık testi, Bariyer testi, Devrilme testi, Kayma testi, Önden çarpma testi gibi kapsamlı test programlarımız sayesinde Volvo FH'ın dünyadaki en güvenli Volvo Trucks olduğunu söyleyebiliriz. Hatta iç tesisat monte edilmiş durumdayken ve saklama bölmeleri doluyken gerçekleştirilen tüm bu testlerin oldukça ayrıntılı olduğunu da söyleyebiliriz. Bu sayede, kaza yapmanız halinde kabin içindeki hiçbir şeyin yaralanmanıza yol açmayacağından emin olabiliriz.


1: Kabinin yapısı
Tüm Volvo Trucks kabinleri ve yataklı kabinler dayanıklı çelikten (HSS) yapılmıştır. Bu, Volvo Trucks kabinlerinin sektördeki en yüksek dayanıklılık-ağırlık oranına sahip olmasını sağlar. Ayrıca, İsveç Darbe Testi standartlarını karşılayan veya ötesine geçen tek üretici olmamıza yardımcı olur.

Related News