I-Shift Dual Clutch Sartori'nin zorlu dağ yollarında yakıt tasarrufu yapmasına nasıl yardımcı oluyor?

Nakliye sektöründe bir aile şirketi olan Sartori Trasporti, İtalya'nın dağlık kuzey bölgelerinde, yüksek performansı, düşük yakıt tüketimiyle birleştiren araçlara ihtiyaç duyuyor. I-Shift Dual Clutch'a sahip Volvo FH ile mükemmel çözümü bulmuş olabilirler.

Sartori Trasporti'nin kurucusu Giorgio (solda), kızı Cristiana, oğlu Enrico (sağda) ve Cristiana'nın eşi Federico.

Sartori şirketinin yöneticisi Giorgio Sartori elli yıl önce üç tekerlekli, pikap bir araçla işletmesini kurduğunda, bunu tamamen kamyonlara olan tutkusundan yaptı. Kısa süre içinde motor yedek parçaları ve deri nakliyesi konusunda yardıma ihtiyacı olan şirketlerle temas kurdu ve o günden bu yana lüks deri eşya sektöründeki en prestijli İtalyan ve uluslararası markalarla kurduğu ilişkiyi güçlü bir işbirliğine dönüştürdü.

Sartori Trasporti, İtalya'da faaliyetlerini sürdürmektedir. Araçlarını genellikle şirket merkezinin de bulunduğu Vicenza bölgesi ile müşterilerine mal taşıdığı Tuscany arasında çalıştırmaktadır.

Sartori Trasporti, İtalya'da faaliyetlerini sürdürmektedir. Araçlarını genellikle şirket merkezinin de bulunduğu Vicenza bölgesi ile müşterilerine mal taşıdığı Tuscany arasında çalıştırmaktadır.

Bugün Giorgio, kurucusu olduğu şirketin işlerini araç filosu, bakım ve nakliye lojistiğinden sorumlu oğlu Enrico ve planlama ve idari işlerle ilgilenen kızı Cristiana ile birlikte yürütüyor. Cristiana'nın eşi Federico da şirket işlerinin içinde ve aile üyeleri zamanlarının çoğunu Arzignano'daki şirket genel merkezinde geçiriyor.

Giorgio Sartori: “Özellikle bizim gibi birbirinize bağlıysanız, aile şirketinin büyük bir avantaj olduğunu düşünüyorum. İşin doğası gereği 'sıkıntılı' zamanlar da oluyor ancak her zaman çok fazla zorluk yaşamadan ilerlemeye devam edebiliyoruz.” diyor.

Kurulduğu andan itibaren Sartori Trasporti kalite, kusursuz iş ve dakikliğe güçlü bir şekilde odaklanarak, nakliye işlerinde Volvo Trucks'ı kullandı. Bugün, 16'sı Volvo olmak üzere, toplam 29 araçlık bir filoya sahipler.

Güzergâhlarımızda çok fazla dağ yolu bulunuyor. Bu yüzden performansı, düşük yakıt tüketimiyle birlikte sunan araçlara ihtiyacımız var.

Sartori tesisinde kamyonların yüklendiği ve boşaltıldığı sabah saatleri ve akşamın ilk saatleri son derece yoğundur.

Sartori tesisinde kamyonların yüklendiği ve boşaltıldığı sabah saatleri ve akşamın ilk saatleri son derece yoğundur.

Her sabah 06:00-08:00 arasında ve gün sonunda kamyonlar nakliye işleri için Sartori şirketinin kapılarında sıraya giriyor. Forkliftler depo ve doldurulmayı bekleyen kamyon kasaları arasında sinekkuşlarını andırırcasına vızır vızır işliyor. Giorgio'nun oğlu Enrico ile ailenin damadı Federico birlikte hassas bir iş olan kamyonların yükleme ve boşaltma sürecini denetliyor.

“Araçlarımızı şafak vaktinde yüklüyoruz çünkü müşterilerimizin depolarındaki ihtiyaçlarını karşılamak için aradaki mesafeyi mümkün olan en kısa sürede kat edebilmemiz için kamyonların erkenden yola çıkmaları gerekiyor. Ayrıca sadece gece araç süren sürücülerimiz de var. Akşam yol çıkıp, gidecekleri yere sabah varabiliyorlar.”

Babası gibi Enrico da teknoloji tutkusuyla birlikte tam bir kamyon meraklısı. Volvo Trucks'ın önerdiği tüm yenilikleri büyük bir ilgiyle takip ediyor. Tuscany'deki güzergâhları için mükemmel bir tercih olduğunu kanıtlayan I-Shift Dual Clutch'lı iki yeni Volvo FH kamyondan son derece memnun. 

Sartori Trasporti, dağlık bölgelerdeki sürüşlerde I-Shift Dual Clutch kullanarak ciddi yakıt tasarrufları sağlamıştır. Dual Clutch burada en iyi şekilde işlev görmektedir çünkü hızlı ve çevik vites değişiklikleriyle motor devri kaybolmamaktadır.

Sartori Trasporti, dağlık bölgelerdeki sürüşlerde I-Shift Dual Clutch kullanarak ciddi yakıt tasarrufları sağlamıştır. Dual Clutch burada en iyi şekilde işlev görmektedir çünkü hızlı ve çevik vites değişiklikleriyle motor devri kaybolmamaktadır.

“Benim açımdan performans, aracın kazandırdıklarının %50'sini teşkil eder. Ancak bu, istikrarlı olması gereken yakıt tüketimiyle birlikte ele alınmalıdır. Güzergâhlarımızda çok fazla dağ yolu yer aldığı için, performansı, düşük yakıt tüketimiyle birlikte sunan araçlara ihtiyacımız var. Yeni çift kavramalı şanzıman sayesinde, önceki versiyona kıyasla %3'lük bir yakıt maliyeti düşüşü öngörüyoruz!”

Gerçek rakamlarla bu, 150.000 km yol yapan I-Shift Dual Clutch'lı kamyonların Sartori Trasporti'nin yılın sonunda 2500 €'luk dizel tasarrufuna güvenmesini sağlayabileceği anlamına geliyor. Ancak bu kamyonlar şirketlerine başka yönlerden de fayda sağlıyor. 

Sartori Transporti'nin kamyonları genellikle yılda 150.000 km yol gidiyor. I-Shift Dual Clutch ile her kamyonun yılda 2.500 Avro değerinde yakıt tasarrufu yaptığını tahmin ediyorlar.

Sartori Transporti'nin kamyonları genellikle yılda 150.000 km yol gidiyor. I-Shift Dual Clutch ile her kamyonun yılda 2.500 Avro değerinde yakıt tasarrufu yaptığını tahmin ediyorlar.

Enrico: “Sadece altı ayın sonunda, tamamen sabit motor torku sayesinde ortalama hızda hafif bir artış ve daha düşük lastik aşınmasıyla aracın tüm aktarım sisteminde ek tasarruflar öngörüyoruz. Şu anda 400.000 km seyahat etmek için kullanabileceğimiz lastikleri test ediyoruz.” diyor.

Sartori ailesinin işi şu anda iyi gidiyor, ama işler aile için her zaman kolay olmamış; özellikle de İtalya'da birkaç yıl önce yaşanan ekonomik kriz sırasında. Neyse ki aile kendi depolarına sahip olduğundan, kira ödemek zorunda değildi. Müşterilerinin de yardımıyla bu zorlu dönemi atlatmayı başardı.

Baba Giorgio yeni Sartori genel merkezinin inşaat sahasında.

Baba Giorgio yeni Sartori genel merkezinin inşaat sahasında.

Cristiana Sartori bu durumu şöyle açıklıyor: "Mali zorluklarımız birbiriyle bağlantılı olduğu için, birlikte çalıştık. Müşterilerin bazılarıyla olan ilişkimiz uzun süreliydi çünkü iş dünyasına babamla birlikte girmişlerdi. Bu, verimli bir döngüyü ve temel bir fikir olarak karşılıklı yardımı tetikledi."

Bugün mali kriz bizim için uzak bir olasılık gibi görünüyor ve bir aile şirketi için daha fazla büyümeye dönük fırsatlar mevcut. Sartori ailesi, Sartori Trasporti ile %51'ine sahip olduğu Velo Trans SRL şirketinin birleşmesine ev sahipliği yapacak olan Arzignano'nun hemen dışındaki yeni genel merkezlerini inşa ederek geleceklerine yatırım yapıyor.

Yüzünde memnun bir gülümsemeyle Giorgio Sartori şunları söylüyor: “İki şirketimizi 10.000 m2'yi kaplayan tek bir merkezde toplamak işleri kolaylaştıracak, alan ve kaynakları optimize edecek ve sunduğumuz hizmetleri bir kez daha geliştirecek. Önümüzdeki bahar aylarında taşınmayı planlıyoruz.”

SARTORI TRASPORTI SRL

Kuruluş: 1966.
Şirket Sahibi: Giorgio Sartori. Sartori ailesi ayrıca, nakliye şirketi Velo Trans SRL'in hisselerinin %51'ine sahiptir.
Genel Merkez: Arzignano, Vicenza.
Çalışan Sayısı: 36 (sürücüler dahil).
İşler: Özellikle her türden deri, kimyasal ürünler, kumaşlar ve makinalar olmak üzere ürün taşımacılığı. Şirket 1996 yılından beri UNI EN ISO 9001:2008 sertifikasına sahiptir.
Volvo Trucks Sayısı: 16.
Özellikler: Tüm son jenerasyon Volvo Trucks I-Shift Dual Clutch, çift yataklı kabinler ve gelişmiş özelliklere (Volvo Dinamik Direksiyon Sistemi, Şerit Takip Desteği ve Acil Durum Fren Destekli Çarpışma Uyarısı) sahiptir.
Yakıt Tüketimi: Tuscany'ye yolculuklarda 35 lt/100 km - Campania'ya yolculuklarda 28 lt/100 km.
Bulunduğu Pazar: Sartori Trasporti, İtalya'da faaliyetlerini yürütmektedir ve şirket merkezinin de bulunduğu Vicenza bölgesi ile müşterilerine mal taşıdığı Tuscany arasında çalıştırmaktadır. Ayrıca şirket deri hazırlama işlemleri için farklı fabrikalara kimyasal teslimatı da yaptığından, neredeyse hiçbir zaman kamyonları boş kalmamaktadır.

İlgili İçerik

Bir şirket olarak varlığımızı sürdürmemiz düşük yakıt tüketimine, eğitimli sürücülere ve yüksek performanslı kamyonlara bağlı

Sürücü eğitimi, özel teşvikler ve en yeni kamyonlar ile teknolojiye yatırım yapan Polonyalı nakliye firması Jastim, yakıt tüketimini daha önce mümkün olmadığı düşünülen seviyelere indirdi....

Daha fazla yük kapasitesi için daha hafif kamyonlar

Son derece rekabetçi bir pazarda faaliyet göstermesi nedeniyle, Arclid Transport firması yük kapasitesini en üst düzeye çıkarmaya ve üretkenliğini artırmaya ihtiyaç duydu. Filo yöneticisi Peter Conway, sürücü eğitiminin yanı sıra belirli taşımacılık ...

ABD'de Ekspres İşletim Süresi

AMX'in Başkan Yardımcısı Taylor White'ın Volvo'yu seçmek için birçok nedeni var. Greensboro, Kuzey Carolina merkezli yeni İşletim Süresi Merkezi, şirketine zamandan ve paradan tasarruf sağlıyor....

Makaleleri Filtrele

5 true 5