Uçak yakıt ikmali tankerleri Rusya'nın birçok yerindeki ve yurtdışındaki havalimanlarında çalışan üstyapıcı şirketi ZAO NPO Aviatechnology'nin Teknik İşler Müdürü Sergey Aronov, "Üretim yöntemimizi özel kılan, yalnızca uluslararası standartları karşılamakla kalmayıp aynı zamanda Rusya'da bu sektörde geçerli olan en katı gereksinimleri de karşılayan ürünler üretmemizdir,”diyor.
Özel araç üreticisi olan Aviatechnology, Sovyetler Birliği çöktüğünde ve tümü en üst kalite yer desteğine ihtiyaç duyan, artan sayıda yabancı hava yolu Rusya ve ötesine uçmaya başladığında, yani tam zamanında pazara girdi. Şirket ilk başta Rus kamyon üreticilerinin şasilerini kullanıyordu, ancak kısa zamanda, bunların tüm yıl çalışmak için gereken tam teknik kapasiteyi sunmadıklarını anladılar. Ardından şirket yeni şasi üreticileri olarak Volvo Trucks'ı seçmeden önce birkaç Avrupalı üreticiyle konuştu.
Her ay 50-60 uçağın bakım işlerini yapıyorum. Her araç arıza yapmadan bu tür bir yükle baş edemez, ama Volvo edebilir.
İşbirliği on senedir sürmekte ve teknik çözümler bulma açısından yüksek bir yardımlaşma seviyesi özelliğine sahip.
Sergey Aronov, “İşbirliğimizin ilk yılında Moskova'daki Sheremetyevo ve Domodedovo havalimanları için uçak yakıt ikmali tankerleri ürettik. Bugün, on sene önce yaptığımız seçimlere baktığımızda dayanışma içinde harcadığımız eforun kesinlikle pozitif sonuçlar sunduğunu görüyoruz. Volvo Trucks şasisi kullanarak ürettiğimiz her bir tanker hala iki havalimanında da kullanılıyor,” diye açıklıyor.
Sergey Aronov, “İşbirliğimizin ilk yılında Moskova'daki Sheremetyevo ve Domodedovo havalimanları için uçak yakıt ikmali tankerleri ürettik. Bugün, on sene önce yaptığımız seçimlere baktığımızda dayanışma içinde harcadığımız eforun kesinlikle pozitif sonuçlar sunduğunu görüyoruz. Volvo Trucks şasisi kullanarak ürettiğimiz her bir tanker hala iki havalimanında da kullanılıyor,” diye açıklıyor.
Son bir kaç sene süresince, pazarın nasıl bir birleşme sürecinden geçtiğini fark etti; artık, Avrupa Birliği'nde sekiz, Rusya'da ise yalnızca iki adet uçak yakıt ikmali tankeri üreticisi kaldı.
“Müşteriler artık eskiden yaptıkları gibi en düşük üretim maliyetinin peşinde olmuyorlar. Artık makul bir fiyata yüksek kalite arıyorlar. Sonuç olarak, aracılarla görüşmeyi bıraktılar ve doğrudan özel araç ve ekipmanların üreticileriyle görüşüyorlar,” şeklinde açıklama yapıyor.
Şirket çizimleri üretip eksiksiz aracı oluşturmaktan, test yapıp müşteriye araçları temsil etmeye kadar tam bir döngüde çalıştığı için Aviatechnology'nin burada bir avantajı var. Ayrıca, hem şasi üreticileriyle hem de araçları kullanan müşterilerle yakın bir işbirliği içindeler. Örneğin, özellikle güvenlik fonksiyonları açısından olmak üzere zorlu teknik gereksinimler ve üstyapıyı şasiyle entegre etme özellikleri nedeniyle şasi üreticisinin esnekliği çok önemlidir.
Ayrıca Aviatechnology'nin teslim ettiği araçların son operatör için operasyonel ve yüksek kaliteli servis desteğiyle gelmesi de önemlidir. Sergey Aronov, “Tam da kanadının yanından bir uçağa yakıt ikmali yapmaktan daha büyük bir sorumluluk yoktur. Domodedovo havalimanında uçak yakıt ikmali tankerlerimizi çalıştıran AO Shell & Aerofuels gibi denenen ve test edilen markalara bu konuda çok güvenilir. Onlar da bize güveniyor”, diyor.
Volvo Trucks şasisi kullanarak ürettiğimiz her bir uçak yakıt ikmali tankeri hâlâ iki havalimanında da kullanılıyor.
AO Shell & Aerofuels, 2008'de Rusya'nın en büyük havalimanı Domodedovo'da çalıştırmak için Volvo Trucks şasisine sahip iki uçak yakıt ikmali tankeri satın aldığında şirket yabancı bir markayla ilk kez tanıştı. Günümüzde şirketin tüm tankerleri Volvo şasisiyle çalışarak Avrupa, Asya ve Amerika'da düzinelerce hava yoluna jet yakıtı sağlıyor. Yakıt ikmali Boeing 787 Dreamliner dahil olmak üzere hem özel jetler hem de geniş gövdeli uçaklar için yapılır.
Shell sürücüsü ve operatörü Andrey Popov'a 2008 yılında Domodedovo'da ilk iki Volvo FM'den biri verilmişti ve Andrey, onu aynı aracın yeni versiyonu dışında hiçbir şeye değişmez.
Aynı iş arkadaşları gibi Andrey de Volvo Trucks'ın uzman sürücüler için verdiği eğitim kurslarına katılıyor ve aynı zamanda özel ekipmanını çalıştırabilmek üzere lisans almak için sınavlara girmesi gerekiyor. Bir havalimanında çalışırken güvenlik ve kalite ana önceliklerdir.
“12 saatlik bir vardiyada 3-4 uçağın jet yakıtıyla doldurulması gerekiyor. Bir ayda 16 vardiya yapıyorum. Bu da ayda ortalama 50-60 uçağa servis yaptığım anlamına geliyor. Her araç arıza yapmadan bu tür bir yükle baş edemez, ama Volvo edebilir. Gerçekler açıkça ortada,” diyor.