Trucks

ABD'de Ekspres İşletim Süresi

AMX'in Başkan Yardımcısı Taylor White'ın Volvo'yu seçmek için birçok nedeni var. Greensboro, Kuzey Carolina merkezli yeni İşletim Süresi Merkezi, şirketine zamandan ve paradan tasarruf sağlıyor.
Alabama Motor Express kamyonu
Bir aile şirket olan Alabama Motor Express, 1980'li yıllarda sadece birkaç kamyonla faaliyete başladı. İşletme büyüyerek bugün 310 çalışana ve 240 kamyonluk bir filoya sahip büyük bir şirket haline geldi.

AMX'in başkan yardımcısı Taylor White'ın Volvo'yu seçmek için birçok nedeni var. Bu nedenlerden biri de şirketine zamandan ve paradan tasarruf sağlayan Greensboro, Kuzey Carolina merkezli yeni İşletim Süresi Merkezi.

Bir aile şirket olan Alabama Motor Express, 1980'li yıllarda sadece birkaç kamyonla faaliyete başladı. İşletme büyüyerek bugün 310 çalışana ve yüzde 70'i Volvo kamyonlardan oluşan 240 kamyonluk bir filoya sahip büyük bir şirket haline geldi. 

Alabama Motor Express başkan yardımcılığı görevini kardeşi Collins White ile paylaşan Taylor White, “Tüm hayatım boyunca şirketin içinde oldum ve kamyonlarımızın yüzde 100'ünün Volvo olduğu zamanlar da yüzde 40'ının Volvo olduğu zamanlar da oldu. Ancak, en güvenilir kamyon hangisi diye soracak olursanız, kesinlikle açık ara Volvo derim.”

Taylor White, Alabama Motor Express Başkan Yardımcısı

Taylor White artık Volvo'yu seçmek için markanın kalitesinin yanı sıra başka bir nedeninin daha olduğunu söylüyor: Greensboro, Kuzey Carolina'daki Volvo genel merkezinde yer alan 11.427 metrekarelik bir alana sahip yeni İşletim Süresi Merkezi, AMX'in zaman ve paradan tasarruf etmesine yardımcı oluyor ve hatta sürücüleri işte tutma oranlarını da iyileştiriyor.

Her büyük filoda olduğu gibi, AMX’in kamyonları da zaman zaman mekanik sorunlarla karşılaşıyor. Taylor White, şirketin İşletim Süresi Merkezi tarafından sağlanan servisleri kullandığını söylüyor. Yakın zamanda yaşanan bir olay, bu servise ne kadar bel bağladığını ve servisin AMX'in operasyonlarında ne kadar önemli bir rol oynadığını bir kez daha anlamasına neden oldu.

Sürücülerden biri uzun yoldayken kamyonu bir şanzıman sorunu sinyali vererek derhal AMX'e bir e-posta gönderdi ve İşletim Süresi Merkezi'nde bir vaka numarası oluşturulmasını sağladı. Volvo Action Service temsilcisi sürücünün konumunu not alıp gerekli yedek parça için en yakın bayiyi aradı, ancak bu parça bayinin stoğunda yoktu ve temin edilmesi de bir hafta sürecekti. Daha sonra, temsilci aradığı ilk bayiden sadece 16 km uzakta olan ve stoğunda ilgili yedek parçayı bulunduran başka bir bayi buldu. Böylece, birkaç saat içinde sürücü tekrar yola koyulabildi.

Taylor White, “Beş günlük duraklamadan kurtulduk. İşletim Süresi Merkezi'nin bu kararı alıp bizi başka bir servise yönlendirmesi sayesinde, minimum maliyetle sorundan kurtulduk, bu çok muazzam bir şey” diyor.

Birkaç yıl önce, mekanik bir sorun nedeniyle bir sürücümüz günlerce boşta kalabiliyordu. Teslimatın gecikmesinin yanı sıra AMX otel odası, onarım ve başka işlerin kaybedilmesi gibi ek maliyetlerle karşılaşıyordu.

En güvenilir kamyon hangisi diye soracak olursanız, kesinlikle açık ara Volvo derim.

Ayrıca, duraklamalar arttıkça sürücüler ailelerine destek olmak için başka işler aramaya başlıyor. Bununla birlikte, AMX’in mevcut sürücü sirkülasyon oranı istikrarlı bir şekilde sektör ortalamasının en az yüzde on altında. 

Taylor White, “Bu konu çok büyük önem taşıyor. Duraklamaların ne kadar sıkıntıya yol açtığını ve ne kadar maliyete neden olduğunu tam olarak belirlemek çok zor” diyor.

Volvo Trucks, kamyonlar çalışmadığında şirketlerin gelir kaybettiğinin bilincinde. İşletim Süresi Merkezi'ndeki Volvo Action Service temsilcileri de işte bu nedenle yılın 365 günü, haftanın yedi günü, günün 24 saati hizmet veriyor. İşletim Süresi Merkezi her ay yaklaşık 20.000 vakayı işleme alıyor. Sunulan hizmetlerin sayısı arttıkça bu rakam da yükselmeye devam ediyor. Temsilciler her ay ortalama 18.000 gelen aramayla ilgileniyor ve ayda yaklaşık 28.000 arama yapıyor.

 

Taylor White (solda) ve kardeşi Collins, Alabama Motor Express'in başkan yardımcılığı görevini paylaşmaktadır.

Uzaktan Arıza Tespiti, sürücüleri mevcut mekanik sorunlar hakkında uyarmanın yanı sıra, rutin bakım kontrollerini de hatırlatmaktadır. Acil durumlarda, VAS temsilcileri derhal harekete geçerek filo bilgilerini elde eder ve kamyonun coğrafi konumunu ve bayilere uzaklığını tespit eder. 

"Yeni teknoloji heyecan verici" diyerek söze başlayan Taylor White, kamyon ile Volvo Uzaktan Arıza Tespiti platformu arasındaki kapsamlı iletişimin tüm kamyon endüstrisi için büyük bir adım olduğunu düşündüğünü belirtiyor.

“Hata payını ortadan kaldırdınız. Böylece, teknisyenimiz, bayimiz ve Volvo temsilcimiz artık eskisi kadar sürücünün sözlerinden yola çıkarak hareket etmek zorunda kalmıyor. Gerçekte ne olup bittiğini görebiliyorlar.”

Kamyonun sorunla karşılaştığı andan tekrar yola koyulmasına kadar geçen sürede meydana gelen her türlü olayı kaydeden Volvo'nun web tabanlı servis iletişim platformu ASIST sayesinde, kayıtların tutulması ve çalışma durumu güncelleme bildirimlerinin iletilmesi de artık çok kolay. 

“Bu olmadan iyi bir iş yapıp yapmadığımızı bilmemiz çok güç olurdu. Her türlü ayrıntıyı kaydediyor ve açık olaylar mevcutsa bunları inceleyebiliyoruz. Böylece, kamyonlarınız boşta beklememiş oluyor.”

Volvo servislerini genişlettikçe AMX de büyümeye devam ediyor. White bu trendin devam edeceğini düşünüyor. AMX'in Volvo Trucks ile kurduğu iş ortaklığının başarılarında büyük bir rol oynadığını söylüyor. 

Taylor White, “Yaptığımız işte çok iyiyiz ve bu çok önemli. İhtiyaç duyduğumuz desteğe ve bizimle aynı düzeyde performans gösteren ürünlere sahip olduğumuz için büyük heyecan duyuyoruz” diyor.

 

Greensboro, Kuzey Carolina merkezli Volvo Trucks İşletim Süresi Merkezi günün 24 saati çalışıyor ve ayda ortalama 18.000 gelen aramayı yanıtlıyor.

VOLVO TRUCKS İŞLETİM SÜRESİ MERKEZİ

Konum: Greensboro, Kuzey Carolina.

Açılış: 2014

Temsilciler: Merkezde 40 Volvo Action Service temsilcisi istihdam edilmektedir. Temsilciler yılın 365 günü, haftanın 7 günü, günün 24 saati hizmet vermektedir. İşletim Süresi Ekibinde aynı zamanda arıza tespitinden, servis bilgisi ve bayi araçlarının geliştirilmesinden ve sorunların çözülmesini sağlamaktan sorumlu ürün güvenilirliği mühendisleri bulunmaktadır. Ayrıca, bayi destek personeli ve yedek parça uzmanları da bulunmaktadır.

Vakalar: Temsilciler her ay ortalama 18.000 gelen aramayla ilgileniyor ve yaklaşık 28.000 arama yapıyor. Bu aramaların 13.000'den fazlası telematik vakalarıyla veya planlı bakım ile ilişkilidir.

Ücretsiz: İşletim Süresi Merkezi destek hizmetleri, Kuzey Amerika'da satın alınan her yeni Volvo kamyon için ilk iki yıl ücretsiz olarak sunulmaktadır.

İlgili İçerik