Volvo Trucks

Türkiye

Volvo FMX'İN aktarma SİSTEMİ TEKNİK ÖZELLİKLERİ

Motorlar

 

D11K

D13K

Emisyon standardı

Euro 6

Euro 6

Silindir sayısı

6

6

Silindir hacmi

10.8 dm³

12.8 dm³

Strok

152 mm

158 mm

Çap

123 mm

131 mm

Kompresyon oranı

17:01

18:1 (420, 460, 500 hp), 17:1 (540 hp)

Ekonomik devirler

1000–1500 dev/dk.

950–1400 dev/dk.

Egzoz frenleme etkisi

160 kW (2400 dev/dk.)

200 kW (2300 dev/dk.)

VEB etkisi

290 kW (2400 dev/dk.)

 

VEB

opsiyonel

 

VEB+ etkisi

 

375 kW (2300 dev/dk.)

VEB+

 

opsiyonel

Yağ filtreleri

2 tam geçirgen, 1 baypas

2 tam geçirgen, 1 baypas

Filtre dahil yağ değiştirme hacmi

36 l

33 l

Soğutma sistemi, toplam hacim

36 l

38 l

 

Yakıt ön koşulları

Sülfür içermeyen yakıt (EN590, maks. 10 ppm sülfür)
Biyodizel nesil 2 (EN15940, sentetik dizel)

Motora bağlı PTO

 

Tork çıkışı

Oran

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

* Hem sürüş sırasındaki hem de hareketsiz durumdaki tork çıkışı.

D11K – güç/tork

Net motor gücü: EC 582/2011

D11K330 (243 kW)

 

1600-1900 dev/dk.'da maksimum güç

330 hp

950-1400 dev/dk.'da maksimum tork

1600 Nm

D11K380 (280 kW)

 

1700-1800 dev/dk.'da maksimum güç

380 hp

950-1400 dev/dk.'da maksimum tork

1800 Nm

D11K430 (316 kW)

 

1700-1800 dev/dk.'da maksimum güç

430 hp

1000-1400 dev/dk.'da maksimum tork

2050 Nm

D11K460 (338 kW)

 

1700-1800 dev/dk.'da maksimum güç

460 hp

1050-1400 dev/dk.'da maksimum tork

2200 Nm

D13K – güç/tork

Net motor gücü: EC 582/2011

D13K420 (309 kW)

 

1400-1800 dev/dk.'da maksimum güç

420 hp

860-1400 dev/dk.'da maksimum tork

2100 Nm

D13K460 (338 kW)

 

1400-1800 dev/dk.'da maksimum güç

460 hp

900-1400 dev/dk.'da maksimum tork

2300 Nm

D13K500 (368 kW) 

 

1530-1800 dev/dk.'da maksimum güç

500 hp 

980-1270 dev/dk.'da maksimum tork

2500 Nm 

D13K540 (397 kW) 

 

1450-1800 dev/dk.'da maksimum güç 

540 hp 

1000-1450 dev/dk.'da maksimum tork

2600 Nm 

I-Shift

Otomatikleştirilmiş vites değiştirme özellikli 12 vitesli buçuklu/kademeli şanzıman. I-Shift’e bir PTO, kompakt retarder, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucu monte edilebilir.

Özellikler

Tip

Son vites

Motor torku (Nm)

Toplam katar ağırlığı onayı (ton)

AT2412F

Bire bir oranlı

2400

44

AT2612F

Bire bir oranlı

2600

100

ATO2612F

Overdrive

2600

100

I-Shift Dual Clutch teknik özellikleri

Tip

Son vites

Motor torku (Nm)

Toplam katar ağırlığı onayı (ton)

SPO2812

Overdrive

2800

80

Powertronic

Tork konvertörlü ve yağ soğutuculu tam otomatik elektronik şanzıman. Vitesi güç kaybı olmadan değiştirir. Powertronic’e fabrikada bir PTO, entegre retarder ve acil durum hidrolik direksiyon pompası monte edilebilir.

Powertronic

Tip

Son vites

Motor torku (Nm)

Toplam katar ağırlığı onayı (ton)

PT2106

Bire bir oranlı

2100

44

PT2606

Bire bir oranlı

2600

60

Powertronic’in entegre sürüş programları

Ekonomi

Optimum yakıt ekonomisi için. Vites değişimi en ekonomik devir aralığında yapılır.

Performans

Yüksek motor çıkış gücüne ihtiyaç duyulduğunda kullanılır. Vites değişiklikleri yüksek devirlerde gerçekleştirilir.

Arka akslar

Tip

Aks

Vites

Maksimum tork (Nm)

Maksimum aks/bogi yükü (ton)

Toplam katar ağırlığı onayı (ton)

Tek redüksiyonlu

         

RSS1344C/E

Solo

Hipoid

2600

13

44

RSS1356

Solo

Hipoid

2400/2800

13

56/44

RSS1370A/B

Solo

Hipoid

3550

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3550

23

80

RSS1244B

Solo

Hipoid

2800

12

44

RTS2310A

Tandem

Hipoid

3550

23

100

RSS1352A

Solo

Hipoid

2800

13

52

Cerli aks

         

RSH1365

Solo

Ayna mahruti

2400

13

65

RSH1370F

Solo

Konik spiral

3550

13

70

RTH2610F

Tandem

Konik spiral

3550

26

100

RTH3210

Tandem

Konik spiral

3550

32

100

RTH3312

Tandem

Konik spiral

3550

33

120

RTH3815

Tandem

Konik spiral

3550

38

150

Arka aks oranları

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

RSH1365

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.31:1

2.31:1*

2.31:1

2.50:1

2.47:1

2.43:1

2.06:1

3.61:1

3.46:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.47:1

2.47:1*

2.47:1

2.64:1

2.64:1

2.57:1

2.17:1

3.76:1

3.61:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.64:1

2.64:1*

2.64:1

2.79:1

2.85:1

2.83:1

2.31:1

4.12:1

3.76:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

2.85:1

2.85:1*

2.85:1

3.10:1

3.08:1

3.09:1

2.47:1

4.55:1

4.12:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.08:1

3.08:1*

3.08:1

3.44:1

3.40:1

3.40:1

2.64:1

 

4.55:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.36:1

3.36:1*

3.36:1

3.67:1

3.67:1

3.78:1

2.85:1

 

5.41:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 
 

3.70:1

   

4.11:1

4.13:1

3.08:1

   

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 
 

4.11:1

     

4.50:1

3.36:1

   

5.41:1

5.41:1

   
 

4.63:1

     

5.14:1

3.70:1

   

6.18:1

6.18:1

   
 

5.29:1

     

5.67:1

4.11:1

     

7.21:1

   
         

6.17:1

4.63:1

           

 

* RSS1344E için

Aktarma sistemi kombinasyonları

 

D11K330

D11K370

D11K410

D11K450

D13K420

D13K460

D13K500

D13K540

Powertronic

               

PT2106

       

PT2606

       

I-Shift

               

AT2412F

   

AT2612F

ATO2612F

I-Shift Dual Clutch

               

SP02812

         

Tek redüksiyonlu akslar

               

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RTS2370A

RSS1370A/B

RTS2310A

Cerli akslar

               

RSH1365

 

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

Tahrikli ön aks / Dağıtıcı şanzıman

             

FAA11/FAA21/V2501TB

PTO

Motora bağlı

PTER-DIN 
Hidrolik pompanın doğrudan tahrik edilmesi için arkaya monte motor PTO'su.
PTER1400 
Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO'su.
PTER100
Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO'su.

Şanzımana bağlı

PTR-F
Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-FL/FH 
Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Hidrolik pompasının doğrudan monte edilebilmesi için DIN bağlantısı ile düşük/orta/yüksek devir.
PTRD-F
Doğrudan montajlı kardan mili için bağlantı flanş kaplini ile yüksek devir.
PTRD-D
İkili tahrik ile yüksek devirli. Hidrolik pompaların doğrudan monte edilebilmesi için önde ve arkada DIN bağlantısı.
PTRD-D1 
İkili tahrik ile yüksek devirli. Arkada bağlantı flanşı kaplini ve önde DIN bağlantısı.
PTRD-D2
Arkada ikili tahrik, önde tekli tahrik ile yüksek devirli. Arkada iki bağlantı flanşı kaplini ve önde bir DIN bağlantısı.  

VOLVO FMX'İ DAHA YAKINDAN İNCELEYİN

Size en uygun kamyonu belirleyin. Tüm bunları yerel Volvo Trucks bayinizde yapabilirsiniz.