Tüm ayrıntılarıyla Volvo FMX hakkında bilmeniz gereken her şey.
Motorlar, şanzıman, arka akslar (oranlar dahil), güç aktarım organları kombinasyonları ve PTO'lar ile ilgili teknik özellikleri bulun.
Net motor gücü: EC 582/2011
Net motor gücü: EC 582/2011
Elektrik | Volvo FMX Electric |
---|---|
Performans | 330–490 kW'a (450-666 hp) kadar sürekli güç |
Menzil | 300 km'ye kadar |
Şarj süresi (tam şarj) | AC ile 9,5 saat (43 kW) DC ile 2,5 saat (250 kW) |
Akü kapasitesi | 180–540 kWh, 2–6 akü |
Dizel | D11 | D13 | |
---|---|---|---|
Emisyon standardı | Euro 6 | Euro 6 | |
Silindir sayısı | 6 | 6 | |
Silindir hacmi | 10,8 dm³ | 12,8 dm³ | |
Strok | 152 mm | 158 mm | |
Çap | 123 mm | 131 mm | |
Kompresyon oranı | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Ekonomik devirler | 1000–1500 dev/dak. | 900–1400 dev/dak. | |
Egzoz freni etkisi | 155 kW (2300 dev/dak.) | 175 kW (2300 dev/dak.) | |
Motor freni etkisi* | 270 kW (2300 dev/dak.) | 340 kW (2300 dev/dak.) | |
Yağ filtreleri | 2 tam geçirgen | 2 tam geçirgen | |
Filtre dahil yağ değişimi hacmi | 35 l | 35 l | |
Soğutma sistemi, toplam hacim | 22 l | 24 l | |
|
*opsiyonel
Sülfür içermeyen yakıt (EN590, maks. 10 ppm sülfür) Biyodizel nesil 2 (EN15940, sentetik dizel)
D11 330 hp (246 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
1700 dev/dak.'da maksimum güç | 330 hp | |||
877-1400 dev/dak'da maksimum tork | 1600 Nm | |||
D11 380 hp (279 kW) |
| |||
1700 dev/dak.'da maksimum güç | 380 hp | |||
938-1400 dev/dak.'da maksimum tork | 1800 Nm | |||
D11 430 hp (317 kW) | ||||
1700 dev/dak.'da maksimum güç | 430 hp | |||
1008-1400 dev/dak.'da maksimum tork | 2050 Nm |
D11 460 hp (338 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
1700 dev/dak.'da maksimum güç | 460 hp | |||
1050–1400 dev/dak'da maksimum tork | 2200 Nm | |||
D13 420 hp (309 kW) |
| |||
1404–1700 dev/dak.'da maksimum güç | 420 hp | |||
905-1400 dev/dak.'da maksimum tork | 2100 Nm | |||
D13 460 hp (338 kW) | ||||
1404-1700 dev/dak.'da maksimum güç | 460 hp | |||
945-1400 dev/dak'da maksimum tork | 2300 Nm |
D13 500 hp (368 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
1404–1700 dev/dak.'da maksimum güç | 500 hp | |||
980-1400 dev/dak'da maksimum tork | 2500 Nm | |||
D13 540 hp (397 kW) |
| |||
1458-1700 dev/dak'da maksimum güç | 540 hp | |||
1000–1400 dev/dak'da maksimum tork | 2600 Nm | |||
Otomatikleştirilmiş vites değiştirme özellikli 12 vitesli buçuklu/kademeli şanzıman. I-Shift’e bir PTO, kompakt geciktirici, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucu monte edilebilir. Karınca vitesli I-Shift, ultra düşük karınca dişli ve çok hızlı geri vites de sipariş edilebilmektedir.
Tip | Son vites | Motor torku (Nm) | GCW onayı (t) |
---|---|---|---|
AT2412 | Bire bir oranlı | 2400 | 44 |
AT2612 | Bire bir oranlı | 2600 | 100 |
ATO2612 | Overdrive | 2600 | 100 |
Tip | Son vites | Motor torku (Nm) | GCW onayı (t) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Overdrive | 2800 | 80 |
Tork konvertörlü ve yağ soğutuculu tam otomatik elektronik şanzıman. Vitesi güç kaybı olmadan değiştirir. Powertronic’e fabrikada bir PTO, entegre geciktirici ve acil durum hidrolik direksiyon pompası monte edilebilir.
Tip | Son vites | Motor torku (Nm) | GCW onayı (t) |
---|---|---|---|
PT2106 | Bire bir oranlı | 2100 | 44 |
PT2606 | Bire bir oranlı | 2600 | 60 |
Optimum yakıt ekonomisi için. Vites değişimi en ekonomik devir aralığında yapılır.
Yüksek motor çıkış gücüne ihtiyaç duyulduğunda kullanılır. Vites değişiklikleri yüksek devirlerde gerçekleştirilir.
Tip | Aks | Vites | Maksimum tork (Nm) | Maksimum aks/boji yükü (t) | GCW onayı (t) |
Tek redüksiyonlu | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1344C/E | Solo | Hipoid | 2600 | 13 | 44 |
RSS1370A/B | Solo | Hipoid | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandem | Hipoid | 3800 | 23 | 80 |
RSS1244B | Solo | Hipoid | 2800 | 12 | 44 |
RTS2310A | Tandem | Hipoid | 3800 | 23 | 100 |
RSS1352A | Solo | Hipoid | 2800 | 13 | 52 |
Göbekten redüksiyonlu | |||||
RSH1365 | Solo | Ayna mahruti | 2400 | 13 | 65 |
RSH1370F | Solo | Konik spiral kesim | 3800 | 13 | 70 |
RTH2610F | Tandem | Konik spiral kesim | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210 | Tandem | Konik spiral kesim | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandem | Konik spiral kesim | 3800 | 33 | 120 |
RTH3815 | Solo | Konik spiral kesim | 3800 | 38 | 150 |
Solo akslar
RSS1244B | RSS1344C/E | RSS1352 | RSS1370A/B | RSH1365 | RSH1370F |
---|---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.06:1 | 2.06:1 | 2.47:1 | 3.61:1 | 3.46:1 |
2.17:1 | 2.17:1 | 2.17:1 | 2.64:1 | 3.76:1 | 3.61:1 |
2.31:1 | 2.31:1* | 2.31:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 3.76:1 |
2.47:1 | 2.47:1* | 2.47:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.12:1 |
2.64:1 | 2.47:1* | 2.64:1 | 3.40:1 |
| 4.55:1 |
2.85:1 | 2.85:1* | 2.85:1 | 3.67:1 |
| 5.41:1 |
3.08:1 | 3.08:1* | 3.08:1 | 4.11:1 |
|
|
3.36:1 | 3.36:1* | 3.36:1 |
|
|
|
| 3.70:1 |
|
|
|
|
| 4.11:1 |
|
|
|
|
| 4.63:1 |
|
|
|
|
| 5.29:1 |
|
|
| |
RTS2370A | RTS2310A | RTH2610F | RTH3210 | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 |
|
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 |
|
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 |
|
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 |
|
|
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 |
|
|
5.67:1 | 4.11:1 |
| 7.21:1 |
|
|
6.17:1 | 4.63:1 |
|
|
|
|
| D11 330 hp | D11 370 hp | D11 410 hp | D11 450 hp | D13 420 hp | D13 460 hp | D13 500 hp | D13 540 hp |
Powertronic | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PT2106 | • | • | • | • |
| |||
PT2606 |
|
|
|
| • | • | • | • |
I-Shift | ||||||||
AT2412 | • | • | • | • | • | • |
|
|
AT2612 | • | • | • | • | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • | • | • | • | • |
I-Shift Dual Clutch | ||||||||
SP02812 |
|
|
|
|
| • | • | • |
Tek redüksiyonlu akslar | ||||||||
RSS1244B | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1352 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1356 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • | • | • | • | • | • |
Göbekten redüksiyonlu akslar | ||||||||
RSH1365 | • | • | • | • | • | • | • |
|
RSH1370F | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • | • | • | • | • |
Tahrikli ön aks / Dağıtıcı şanzıman | ||||||||
FAA11/FAA21/V2501TB | • | • | • | • | • | • | • | • |
| Tork çıkışı | Oran | |
---|---|---|---|
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 | |
* Hem sürüş sırasındaki hem de hareketsiz durumdaki tork çıkışı.
PTER-DIN: Hidrolik pompanın doğrudan tahrik edilmesi için arkaya monte motor PTO’su.
PTER1400: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.
PTER100: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.
PTR-F: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-FL/FH: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Hidrolik pompasının doğrudan monte edilebilmesi için DIN bağlantısı ile düşük/orta/yüksek devir.
PTRD-F: Doğrudan montajlı pervane şaftı için bağlantı flanş kaplini ile yüksek devir.
PTRD-D: İkili tahrik ile yüksek devirli. Hidrolik pompaların doğrudan monte edilebilmesi için önde ve arkada DIN bağlantısı.
PTRD-D1: İkili tahrik ile yüksek devirli. Arkada bağlantı flanşı kaplini ve önde DIN bağlantısı.
PTRD-D2: Arkada ikili tahrik, önde tekli tahrik ile yüksek devirli. Arkada iki bağlantı flanşı kaplini ve önde bir DIN bağlantısı.
Kabin ölçüleri, yer seviyesinden kabin yükseklikleri ve özellikleri ile ilgili teknik özellikleri bulun.
Volvo FMX, zorlu kullanıma uygun olarak üretilmiş benzersiz bir dış döşemeye sahiptir.
Temel
Fırtına grisi ızgara ve kapı kolları. Şimşek grisi güneş siperi. Krom far. Gri boyalı çelik tampon.
Volvo FMX, farklı ihtiyaçlara uyacak şekilde beş farklı iç döşeme düzeyleri ile sunulur.
Dinamik kumaş kaplama
Gri ve morun çeşitli tonlarında modern bir renk şemasına ve dayanıklı malzemelere sahip kumaş iç mekân.
Sağlam vinil ve kumaş döşeme
İç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumlu, modern bir renk şemasına sahip vinil ve kumaş dayanıklı malzemeler.
Aşamalı pelüş döşeme
Yumuşak kumaşlı bu pelüş iç döşeme, modern bir renk şeması sunar ve iç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumludur.
Sağlam deri döşeme
Dayanıklı malzemelere iç mekân ve iç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumlu iki renkli tamamen deri koltuklar.
Aşamalı deri döşeme
Dayanıklı malzemelere iç mekân ve iç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumlu iki renkli tamamen deri koltuklar.
Yataksız kabin
Rahat ve ergonomik sürücü alanlı yataksız kabin (FMX-DAY). Kabin içi yükseklik 164 santimetre: Motor bölmesi kapağında 120 santimetre.
Yataksız alçak kabin
Yataksız alçak kabin (FMX-LDAY) madencilik, soğutulmuş gövdeler, pompalar ve vinçler gibi uygulamalar için gereklidir. Kabin içi yükseklik 148 santimetre: Motor bölmesi kapağında 104 santimetre.
Yataklı kabin
Bir kişi için rahat geceleme ortamı sunan yataklı kabin (FMX-SLP). Kabin içi yükseklik 164 santimetre: Motor bölmesi kapağında 120 santimetre.
Yataklı alçak kabin
Tavanı daha alçak ve kabin süspansiyonlu olan yataklı alçak kabin (FMX-LSLP), kabinin üzerinde ek yükleme alanı bulunmasını sağlar. Kabin içi yükseklik 148 santimetre: Motor bölmesi üzerinde 104 santimetre.
Globetrotter kabin
Bir veya iki kişi için konforlu geceleme ortamı sunan Globetrotter kabin (FMX-HSLP). Kabin üst kısımlarda ekstra saklama alanına sahiptir. Kabin içi yükseklik 201 santimetre: Motor bölmesi kapağında 157 santimetre.
Genişletilmiş kabin
Genişletilmiş kabin 9 kişiye kadar ek yolcu için bol alan sunar. Kabin içi yükseklik 1590 milimetre.
Dört noktalı kabin süspansiyonu
Amortisörlü helezon yaylar, önde helezon yaylar ile arkada havalı süspansiyon veya tam havalı süspansiyon arasından seçim yapın.
Hava girişleri
Sol tarafta konumlandırılmış olan hava girişi hem yüksek hem de alçak modellerde mevcuttur.
Kabin Renkleri
650 seçenek arasından tercihinizi yapın.
Sürücü koltuğu
Üç farklı konfor düzeyinden birini seçin: Aşamalı (pelüş veya deri), Dinamik (kumaş) ve Sağlam (vinil). Koltuğun toplam ayarlama aralığı ileri-geri 200 milimetre, dikey olarak 100 mm'dir. Sürücü koltuğu standart olarak bir kafalık, ayarlanabilir ve katlanabilir koltuk arkalığı, yükseklik ve uzunluk ayarı, ayarlanabilir bel desteği ve ayarlanabilir lumbar desteği ile donatılmıştır.
Yolcu koltuğu
Üç farklı konfor düzeyinden birini seçin: Aşamalı (pelüş veya deri), Dinamik (kumaş) ve Sağlam (vinil). Tümü isteğe bağlı iç döşeme ile sipariş edilebilir. Yolcu koltukları standart olarak kafalıklar ile donatılmıştır.
Yataklar
Alt yatak ölçüsü: 70×200 santimetre. Mükemmel konfora sahip, 16 santimetre cep yaylı döşek. Üç sertlik seçeneği: Yumuşak, Yarı sert ve Sert. Ayrıca iki döşek koruyucu seçeneği vardır: uyku konforunu arttırır ve yatağı kolayca hazırlamanızı sağlar. Konforlu üst yatağın ölçüleri: 70×190 santimetre veya 60×190 santimetre (Globetrotter kabin için mevcut bir seçenektir).
Kabin içi saklama alanı
Ön camın üzerindeki alan silindir kapılı ve dört ISO bölmeli iki depolama bölümünden oluşur; bölmelerden biri takometre için ayrılmıştır (alçak kabinlerde iki ISO bölmesi mevcuttur). Yataklı ve Globetrotter kabinlerde, dışarıdan ulaşılabilen iki büyük depolama bölümü ve döşek ve kapak kaldırılarak ulaşılabilen bir büyük (44 l hacim) depolama bölümü bulunur. Yataklı bölümde ise dergiler ve küçük eşyalar için iki saklama alanı bulabilirsiniz. Ön alet tablosunda dört açık saklama bölmesi, küçük bir depolama kutusu, DIN standardında bir bölme, bir kaymaz saklama konsolu ve bir şişe tutucu bulunur. Yataksız kabin kask, yemek kapları vb. için jaluzi açıklıkları bulunan 60 litrelik bir saklama alanı ile donatılabilir.
Kabin dışı saklama alanı
Hem sürücü hem de yolcu koltuğunun arkasında dışarıdan erişilebilen saklama gözleri.
Tavan kapağı
Kabin, 50 milimetre açılabilen bir tavan kapağı ile donatılmıştır. İçeride sürme kapak açıkken bir haşerat ağı görevi de gören delikli bir güneşlik mevcuttur. Tavan kapağı manuel veya elektrik kontrollü olarak hareket ettirilebilir (opsiyonel). İnşaat veya zorlu kullanımlar için çelik tavan kapağı da mevcuttur.
Direksiyon simidi
Kamyonunuzun teknik özelliklerine bağlı olarak çapları 450 mm veya 500 mm olmak üzere iki değişik boyuttadır. Direksiyon simidinin yüksekliği 90 mm'ye, açısı da 28°'ye kadar ayarlanabilir. Yatırılabilir kolon özelliğiyle (opsiyonel) direksiyon simidi dikey konumda -5° ile +15° arasında ayarlanarak sürücünün konforu arttırılabilir. Direksiyon simidinin hava yastıklı veya hava yastıksız modelleri mevcuttur. Direksiyon simidine entegre kontroller, hız sabitleyicinin, kornanın, telefonun ve Gösterge Tablosu ve Yan Ekrandaki fonksiyonların güvenli ve rahat çalıştırılmasını sağlar.
Klima sistemi
Tüm ihtiyaçları karşılamaya yönelik iki farklı klima sistemi arasından seçim yapılabilir:
Klima sistemi ayrıca kabin-motor park ısıtıcısı ile tamamlanabilir.
Şasi yükseklikleri, maks. ön aks yükü, arka süspansiyon, tırlar, şasi özellikleri ve frenler dahil olmak üzere yeni Volvo FMX'in teknik özelliklerini bulun.
Orta | yaklaşık 900 mm |
Yüksek | yaklaşık 1000 mm |
X-Yüksek | yaklaşık 1200 mm |
XX-Yüksek | yaklaşık 1240 mm |
| Havalı | Makaslı |
---|---|---|
Orta | 10/20* | 9 |
Yüksek | 10/20* | 10/20* |
X-Yüksek | - | 10/20* |
XX-yüksek | - | 10/20* |
|
*Çift ön aksla
FA-LOW | Orta yükseklikteki şasiler için alçak ön aks, 9 tona kadar aks yükü. |
FA-MED | Orta yükseklikteki şasiler için orta yükseklikte ön aks, 10/20 tona kadar aks yükü. |
FA-HIGH | Yüksek şasiler için yüksek ön aks, 10/20 tona kadar aks yükü. |
FA-XHIGH | Ekstra yüksek şasiler için ekstra yüksek ön aks, 10/20 tona kadar aks yükü. |
FA-XXHIGH | Tahrikli ön aks, 10/20 tona kadar aks yükü. |
Çift ön aks - FA-HIGH/FA-XHIGH | 20 tona kadar aks yükü ile 8×2, 8×4 ve 10×4 seçenekleri mevcuttur. |
Tip | Akslar | Süspansiyon | Aks/boji yükü | Redüksiyon | Diğer akslar |
Solo | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4×2 | Parabolik/Çok yapraklı | 13 t | Tek/göbekten |
|
RAD-GR | 4×2 | Havalı | 13 t | Tek/göbekten |
|
RAD-G2 | 4×2/4×4 | Havalı | 13 t | Göbekten | |
RAD-G4 | 4×2 | Havalı | 12 t | Tek | |
RAD-L90 | 4×4 | Parabolik/Çok yapraklı | 13 t | Göbekten | |
Boji | |||||
RADT-GR | 6×2/8×2 | Havalı | 19/20,5/22,5/23 t | Tek/göbekten | Sevk tekerleği aksı (sabit/yönlendirmeli/kendinden yönlendirmeli) |
RAPD-GR | 6×2 | Havalı | 16/19/22 t | Tek/göbekten | İtici aks (sabit/yönlendirmeli) |
RAPD-G4 | 6×2 | Havalı | 16 t | Tek | İtici aks (sabit) |
RADD-G2 | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Havalı | 21/23/26 t | Tek/göbekten | |
RADD-BR | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Parabolik | 20/21 t | Tek/göbekten | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Parabolik/Çok yapraklı | 26/32 t | Tek/göbekten | |
RADD-TR2: | 6×4/8×4 | Klasik makaslı | 26/32 t | Göbekten | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Havalı | 17/21/23/26 t | Tek/göbekten | |
RAPDT-BR | 6×6 | Parabolik | 21 t | Göbekten |
|
RADDT-GR | 8×2 | Havalı | 27/30/30,5/31,5/32 t | Tek/göbekten | İtici aks (yönlendirmeli), sevk tekerleği aksı (sabit/yönlendirmeli) |
RADD-TR3 | 6×4/6x6/8x4/8x6 | Parabolik | 38 t | Göbekten |
|
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Havalı | 27/30,5/32/35 t | Tek/göbekten | İtici aks (yönlendirmeli) |
RADDT-G2 | 8×4/10x4/10x6 | Havalı | 27/33/36 t | Tek/göbekten | Sevk tekerleği aksı (yönlendirmeli) |
RADD-TR1 | 6x6/8x6 | Parabolik/Çok yapraklı | 26 t | Göbekten |
|
Merkezi akslı römorklar için merkezi montajlı, yarı alttan montajlı ve alttan montajlı çeki demirleri. Çeki demirleri 25 milimetrelik aralıklarla takılabilir.
Yakıt depoları
150 - 900 litre arası hacme sahip, alüminyum veya çelik yakıt depoları. 4×2 bir tır için maksimum yakıt hacmi 1510 litredir. Çift ön aks için, ön akslar arasında EU6 plastik yakıt deposu.
AdBlue depoları
32 - 112 litre arası hacimli. AdBlue pompası, AdBlue depo modülüne entegredir. Plastik.
Frenler
EBS (Elektronik Kontrollü Fren Sistemi) üstün fren tepkisi, performansı ve fren hissi sunarken, bazı pratik özelliklerden de faydalanabilmenizi sağlar. EBS artık hem disk frenler hem de Z kamlı kampanalı frenler için mevcuttur (belirli aks konfigürasyonları ve şasi yükseklikleri için). Fren sisteminizi EBS Medium paketi veya ilave seçeneklerden herhangi birisini ekleyerek yükseltin. EBS tüm teknik özelliklerde standarttır.
EBS medium
EBS Standard paketine ek olarak, EBS Medium aşağıdaki özellikleri sağlamaktadır:
EBS durum kontrolü
TEA2+ araç elektronik sistemi ve Volvo Tech Tool yoluyla EBS durum görüntüleme.
Otomatik fren tutma
Kamyonu tamamen durana kadar frenleyin. Otomatik Fren Tutma özelliği, sürücü gaza basana kadar kamyonu yerinde tutmak için son uygulanan frenleme basıncını korur.
Balata aşınması analizi
Fren balatası uyarısı, mevcut fren balatalarıyla gidilebilecek olan mesafeyi hesaplar (sadece disk frenler için).
Otomatik el freni serbest bırakma
El freni, sürücü gaz pedalına bastığında ve bir vites seçiliyken (sadece I-Shift şanzımanda) serbest bırakılır.
İlave seçenekler:
Program paketlerine ek olarak aşağıdaki seçenekler mevcuttur:
Kombine fren
Sürücünün römork için eş zamanlı fren talebinde bulunmasına olanak sağlar. Böylece fren otomatik olarak devreye girer ve makaslama riski en aza indirilir.
ESC (Elektronik Stabilite Kontrolü)
Fren stabilite sistemi, her tekerleğe ayrı ayrı fren uygulayarak tüm araç kombinasyonu için stabilite sağlar ve makaslamanın, devrilmenin ve römorkun sallanmasının önüne geçer. ESC, Elektronik Araç Stabilite Kontrolü mevzuatının gerekliliklerini karşılar ve 2, 3, 4 ve 5 akslı araçlar için mevcuttur.
Acil durum fren lambası
50 km/s'nin üzerinde bir hızla giderken panik freni yapıldığında, fren lambaları saniyede dört kez yanıp söner.
Hidrolik geciktirici
Maksimum 440 kW güce sahip, şanzımana entegre edilmiş kompakt geciktirici.
Torka dayalı aktif direksiyon sistemi. Düşük hızlarda daha fazla direksiyon gücü sağlar, direksiyona yapılan müdahaleleri azaltır ve tekerlekler farklı sürtünme yüzeylerindeyken fren yapıldığında direksiyon simidini düz ileri konumda tutar. Direksiyon simidi, hem ileri sürüşte hem geri manevrada otomatik olarak boş konuma gelir. Volvo Dinamik Direksiyon şu anda tahrikli ön akslılar hariç, tüm aks konfigürasyonları için mevcuttur (4×4, 6×6, 8×6 ve 10×6). Sürüşü daha da keyifli ve güvenli hale getirmek için kişisel ayarlar ve aşırı yönlendirme rehberliği gibi ek etkin yönlendirme özellikleri.
Otomatik Çekiş Kontrolü (ATC)
Tahrikli ön aksı ihtiyaç duyulduğunda otomatik olarak etkinleştirir ve arazi koşulları izin verdiğinde devreden çıkararak yakıt tasarrufu sağlar ve manevra kabiliyetini arttırır. ATC tahrikli ön akslı tüm Volvo FMX konfigürasyonlarında (4×4, 6×6, 8×6 ve 10×6) standart olarak sunulmaktadır.
İtici akslar
Hem tır hem de şasi kamyonlar için sabit ve aktif yönlendirmeli çeşitleri mevcuttur. Aks yükü: 4,5, 7,5 veya 9 ton.
Sevk tekerleği aksları
Tek veya çift tekerlek ile sabit, kendinden yönlendirmeli veya aktif yönlendirmeli olmak üzere birkaç yapılandırması mevcuttur. Aks yükü: 7,5, 9,5 veya 10 ton.
Tandem Sürüş Aks Kaldırma
Yakıt tüketimini azaltmak ve dönüş açısını daraltmak için tandem bojideki en arka çekiş aksının devreden çıkarılmasına ve yükseltilmesine olanak sağlar. Sürücü, kamyon yüksüzken alet tablosundaki bir düğmeye basarak aksı yükseltebilir. Kamyon yüklendiğinde ise aks otomatik olarak kendini alçaltır ve devreye girer. Tandem Sürüş Aks Kaldırma, disk frenleri bulunan 6×4 ve 8×4 havalı süspansiyon konfigürasyonlarında (tandem bojili) kullanılabilir.
Veri - ihtiyaç duyduğunuz her şey. Aşağıdaki linklerden Volvo FMX için kamyon veri sayfalarını PDF formatında indirin.
Gösterilen özellikler tüm ekipman seviyelerinde ve güç aktarım organları seçeneklerinde standart veya mevcut olmayabilir.