Trucks

Volvo FMX Teknik Özellikleri

Tüm ayrıntılarıyla Volvo FMX hakkında bilmeniz gereken her şey.

Güç aktarım organları

Motorlar, şanzıman, arka akslar (oranlar dahil), güç aktarım organları kombinasyonları ve PTO'lar ile ilgili teknik özellikleri bulun.

Ağır Hizmet Tipi Elektrikli – güç/tork

 

D11 – güç/tork

Net motor gücü: EC 582/2011

D13 – güç/tork

Net motor gücü: EC 582/2011

Elektrik

Volvo FMX Electric

Performans

330–490 kW'a (450-666 hp) kadar sürekli güç

Menzil

300 km'ye kadar

Şarj süresi (tam şarj)

AC ile 9,5 saat (43 kW) DC ile 2,5 saat (250 kW)

Akü kapasitesi

180–540 kWh, 2–6 akü

  

Dizel

D11

D13 

Emisyon standardı

Euro 6

Euro 6

 

Silindir sayısı

6

6

 

Silindir hacmi

10,8 dm³

12,8 dm³

 

Strok

152 mm

158 mm

 

Çap

123 mm

131 mm

 

Kompresyon oranı

18.0:1

18.0:1

 

Ekonomik devirler

1000–1500 dev/dak.

900–1400 dev/dak.

 

Egzoz freni etkisi

155 kW (2300 dev/dak.)

175 kW (2300 dev/dak.)

 

Motor freni etkisi*

270 kW (2300 dev/dak.)

340 kW (2300 dev/dak.)

 

Yağ filtreleri

2 tam geçirgen

2 tam geçirgen

 

Filtre dahil yağ değişimi hacmi

35 l

35 l

 

Soğutma sistemi, toplam hacim

22 l

24 l

 

 

   

*opsiyonel

Yakıt ön koşulları

Sülfür içermeyen yakıt (EN590, maks. 10 ppm sülfür) Biyodizel nesil 2 (EN15940, sentetik dizel)

 

D11 330 hp (246 kW)

 

  
 

1700 dev/dak.'da maksimum güç

330 hp

  
 

877-1400 dev/dak'da maksimum tork

1600 Nm

  
 

D11 380 hp (279 kW)

 

  
 

1700 dev/dak.'da maksimum güç

380 hp

  
 

938-1400 dev/dak.'da maksimum tork

1800 Nm

  
 

D11 430 hp (317 kW)

   
 

1700 dev/dak.'da maksimum güç

430 hp

  
 

1008-1400 dev/dak.'da maksimum tork

2050 Nm

  
 

D11 460 hp (338 kW)

 

  
 

1700 dev/dak.'da maksimum güç

460 hp

  
 

1050–1400 dev/dak'da maksimum tork

2200 Nm

  
 

D13 420 hp (309 kW)

 

  
 

1404–1700 dev/dak.'da maksimum güç

420 hp

  
 

905-1400 dev/dak.'da maksimum tork

2100 Nm

  
 

D13 460 hp (338 kW)

   
 

1404-1700 dev/dak.'da maksimum güç

460 hp

  
 

945-1400 dev/dak'da maksimum tork

2300 Nm

  
 

D13 500 hp (368 kW)

 

  
 

1404–1700 dev/dak.'da maksimum güç

500 hp

  
 

980-1400 dev/dak'da maksimum tork

2500 Nm

  
 

D13 540 hp (397 kW)

 

  
 

1458-1700 dev/dak'da maksimum güç

540 hp

  
 

1000–1400 dev/dak'da maksimum tork

2600 Nm

  
     

I-Shift

Otomatikleştirilmiş vites değiştirme özellikli 12 vitesli buçuklu/kademeli şanzıman. I-Shift’e bir PTO, kompakt geciktirici, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucu monte edilebilir. Karınca vitesli I-Shift, ultra düşük karınca dişli ve çok hızlı geri vites de sipariş edilebilmektedir.

Teknik Özellikler

Tip

Son vites

Motor torku (Nm)

GCW onayı (t)

AT2412

Bire bir oranlı

2400

44

AT2612

Bire bir oranlı

2600

100

ATO2612

Overdrive

2600

100

    

I-Shift Dual Clutch teknik özellikleri

Tip

Son vites

Motor torku (Nm)

GCW onayı (t)

SPO2812

Overdrive

2800

80

    

Powertronic

Tork konvertörlü ve yağ soğutuculu tam otomatik elektronik şanzıman. Vitesi güç kaybı olmadan değiştirir. Powertronic’e fabrikada bir PTO, entegre geciktirici ve acil durum hidrolik direksiyon pompası monte edilebilir.

Tip

Son vites

Motor torku (Nm)

GCW onayı (t)

PT2106

Bire bir oranlı

2100

44

PT2606

Bire bir oranlı

2600

60

    

Powertronic’in entegre sürüş modları

Ekonomi

Optimum yakıt ekonomisi için. Vites değişimi en ekonomik devir aralığında yapılır.

Performans

Yüksek motor çıkış gücüne ihtiyaç duyulduğunda kullanılır. Vites değişiklikleri yüksek devirlerde gerçekleştirilir.

Tip

Aks

Vites

Maksimum tork (Nm)

Maksimum aks/boji yükü (t)

GCW onayı (t)

Tek redüksiyonlu

RSS1344C/E

Solo

Hipoid

2600

13

44

RSS1370A/B

Solo

Hipoid

3800

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3800

23

80

RSS1244B

Solo

Hipoid

2800

12

44

RTS2310A

Tandem

Hipoid

3800

23

100

RSS1352A

Solo

Hipoid

2800

13

52

      

Göbekten redüksiyonlu

RSH1365

Solo

Ayna mahruti

2400

13

65

RSH1370F

Solo

Konik spiral kesim

3800

13

70

RTH2610F

Tandem

Konik spiral kesim

3800

26

100

RTH3210

Tandem

Konik spiral kesim

3800

32

100

RTH3312

Tandem

Konik spiral kesim

3800

33

120

RTH3815

Solo

Konik spiral kesim

3800

38

150

      

Arka aks oranları

Solo akslar

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1370A/B

RSH1365

RSH1370F

2.06:1

2.06:1

2.06:1

2.47:1

3.61:1

3.46:1

2.17:1

2.17:1

2.17:1

2.64:1

3.76:1

3.61:1

2.31:1

2.31:1*

2.31:1

2.85:1

4.12:1

3.76:1

2.47:1

2.47:1*

2.47:1

3.08:1

4.55:1

4.12:1

2.64:1

2.47:1*

2.64:1

3.40:1

 

4.55:1

2.85:1

2.85:1*

2.85:1

3.67:1

 

5.41:1

3.08:1

3.08:1*

3.08:1

4.11:1

 

 

3.36:1

3.36:1*

3.36:1

 

 

 

 

3.70:1

 

 

 

 

 

4.11:1

 

 

 

 

 

4.63:1

 

 

 

 

 

5.29:1

 

 

 

 
      

Tandem akslar

RTS2370A

RTS2310A

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

 

 

5.14:1

3.70:1

6.18:1

6.18:1

 

 

5.67:1

4.11:1

 

7.21:1

 

 

6.17:1

4.63:1

 

 

 

 

      

 

D11 330 hp

D11 370 hp

D11 410 hp

D11 450 hp

D13 420 hp

D13 460 hp

D13 500 hp

D13 540 hp

Powertronic

PT2106

 

   

PT2606

 

 

 

 

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP02812

 

 

 

 

 

Tek redüksiyonlu akslar

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RTS2370A

RSS1370A/B

RTS2310A

Göbekten redüksiyonlu akslar

RSH1365

 

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

Tahrikli ön aks / Dağıtıcı şanzıman

FAA11/FAA21/V2501TB

         

 

Tork çıkışı

Oran 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

 
    

* Hem sürüş sırasındaki hem de hareketsiz durumdaki tork çıkışı.

Motora bağlı

PTER-DIN: Hidrolik pompanın doğrudan tahrik edilmesi için arkaya monte motor PTO’su.

PTER1400: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.

PTER100: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.

Debriyaja bağlı PTO

PTR-F: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.

PTR-FL/FH: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Hidrolik pompasının doğrudan monte edilebilmesi için DIN bağlantısı ile düşük/orta/yüksek devir.

PTRD-F: Doğrudan montajlı pervane şaftı için bağlantı flanş kaplini ile yüksek devir.

PTRD-D: İkili tahrik ile yüksek devirli. Hidrolik pompaların doğrudan monte edilebilmesi için önde ve arkada DIN bağlantısı.

PTRD-D1: İkili tahrik ile yüksek devirli. Arkada bağlantı flanşı kaplini ve önde DIN bağlantısı.

PTRD-D2: Arkada ikili tahrik, önde tekli tahrik ile yüksek devirli. Arkada iki bağlantı flanşı kaplini ve önde bir DIN bağlantısı.

Gövde ve İç Mekân

Kabin ölçüleri, yer seviyesinden kabin yükseklikleri ve özellikleri ile ilgili teknik özellikleri bulun.

Volvo FMX, zorlu kullanıma uygun olarak üretilmiş benzersiz bir dış döşemeye sahiptir.

Volvo FMX with basic exterior trim level 

Temel

Fırtına grisi ızgara ve kapı kolları. Şimşek grisi güneş siperi. Krom far. Gri boyalı çelik tampon.

Volvo FMX, farklı ihtiyaçlara uyacak şekilde beş farklı iç döşeme düzeyleri ile sunulur.

Volvo FMX with textile trim dynamic, interior trim level 

Dinamik kumaş kaplama

Gri ve morun çeşitli tonlarında modern bir renk şemasına ve dayanıklı malzemelere sahip kumaş iç mekân.

Volvo FMX with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Sağlam vinil ve kumaş döşeme

İç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumlu, modern bir renk şemasına sahip vinil ve kumaş dayanıklı malzemeler.

Volvo FMX with plush trim progressive, interior trim level 

Aşamalı pelüş döşeme

Yumuşak kumaşlı bu pelüş iç döşeme, modern bir renk şeması sunar ve iç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumludur.

Volvo FMX with leather trim robust, interior trim level 

Sağlam deri döşeme

Dayanıklı malzemelere iç mekân ve iç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumlu iki renkli tamamen deri koltuklar.

Volvo FMX with leather trim progressive, interior trim level 

Aşamalı deri döşeme

Dayanıklı malzemelere iç mekân ve iç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumlu iki renkli tamamen deri koltuklar.

FMX day cab with measurements, viewed from the side 

Yataksız kabin

Rahat ve ergonomik sürücü alanlı yataksız kabin (FMX-DAY). Kabin içi yükseklik 164 santimetre: Motor bölmesi kapağında 120 santimetre.

FMX low day cab with measurements, viewed from the side 

Yataksız alçak kabin

Yataksız alçak kabin (FMX-LDAY) madencilik, soğutulmuş gövdeler, pompalar ve vinçler gibi uygulamalar için gereklidir. Kabin içi yükseklik 148 santimetre: Motor bölmesi kapağında 104 santimetre.

FMX sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Yataklı kabin

Bir kişi için rahat geceleme ortamı sunan yataklı kabin (FMX-SLP). Kabin içi yükseklik 164 santimetre: Motor bölmesi kapağında 120 santimetre.

FMX low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Yataklı alçak kabin

Tavanı daha alçak ve kabin süspansiyonlu olan yataklı alçak kabin (FMX-LSLP), kabinin üzerinde ek yükleme alanı bulunmasını sağlar. Kabin içi yükseklik 148 santimetre: Motor bölmesi üzerinde 104 santimetre.

FMX globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Globetrotter kabin

Bir veya iki kişi için konforlu geceleme ortamı sunan Globetrotter kabin (FMX-HSLP). Kabin üst kısımlarda ekstra saklama alanına sahiptir. Kabin içi yükseklik 201 santimetre: Motor bölmesi kapağında 157 santimetre.

FMX crew cab with measurements, viewed from the side 

Genişletilmiş kabin

Genişletilmiş kabin 9 kişiye kadar ek yolcu için bol alan sunar. Kabin içi yükseklik 1590 milimetre.

Dört noktalı kabin süspansiyonu

Amortisörlü helezon yaylar, önde helezon yaylar ile arkada havalı süspansiyon veya tam havalı süspansiyon arasından seçim yapın.

 

Hava girişleri

Sol tarafta konumlandırılmış olan hava girişi hem yüksek hem de alçak modellerde mevcuttur.

 

Kabin Renkleri

650 seçenek arasından tercihinizi yapın.

 

Sürücü koltuğu

Üç farklı konfor düzeyinden birini seçin: Aşamalı (pelüş veya deri), Dinamik (kumaş) ve Sağlam (vinil). Koltuğun toplam ayarlama aralığı ileri-geri 200 milimetre, dikey olarak 100 mm'dir. Sürücü koltuğu standart olarak bir kafalık, ayarlanabilir ve katlanabilir koltuk arkalığı, yükseklik ve uzunluk ayarı, ayarlanabilir bel desteği ve ayarlanabilir lumbar desteği ile donatılmıştır.

 

Yolcu koltuğu

Üç farklı konfor düzeyinden birini seçin: Aşamalı (pelüş veya deri), Dinamik (kumaş) ve Sağlam (vinil). Tümü isteğe bağlı iç döşeme ile sipariş edilebilir. Yolcu koltukları standart olarak kafalıklar ile donatılmıştır.

 

Yataklar

Alt yatak ölçüsü: 70×200 santimetre. Mükemmel konfora sahip, 16 santimetre cep yaylı döşek. Üç sertlik seçeneği: Yumuşak, Yarı sert ve Sert. Ayrıca iki döşek koruyucu seçeneği vardır: uyku konforunu arttırır ve yatağı kolayca hazırlamanızı sağlar. Konforlu üst yatağın ölçüleri: 70×190 santimetre veya 60×190 santimetre (Globetrotter kabin için mevcut bir seçenektir).

Kabin içi saklama alanı

Ön camın üzerindeki alan silindir kapılı ve dört ISO bölmeli iki depolama bölümünden oluşur; bölmelerden biri takometre için ayrılmıştır (alçak kabinlerde iki ISO bölmesi mevcuttur). Yataklı ve Globetrotter kabinlerde, dışarıdan ulaşılabilen iki büyük depolama bölümü ve döşek ve kapak kaldırılarak ulaşılabilen bir büyük (44 l hacim) depolama bölümü bulunur. Yataklı bölümde ise dergiler ve küçük eşyalar için iki saklama alanı bulabilirsiniz. Ön alet tablosunda dört açık saklama bölmesi, küçük bir depolama kutusu, DIN standardında bir bölme, bir kaymaz saklama konsolu ve bir şişe tutucu bulunur. Yataksız kabin kask, yemek kapları vb. için jaluzi açıklıkları bulunan 60 litrelik bir saklama alanı ile donatılabilir.

 

Kabin dışı saklama alanı

Hem sürücü hem de yolcu koltuğunun arkasında dışarıdan erişilebilen saklama gözleri.

 

Tavan kapağı

Kabin, 50 milimetre açılabilen bir tavan kapağı ile donatılmıştır. İçeride sürme kapak açıkken bir haşerat ağı görevi de gören delikli bir güneşlik mevcuttur. Tavan kapağı manuel veya elektrik kontrollü olarak hareket ettirilebilir (opsiyonel). İnşaat veya zorlu kullanımlar için çelik tavan kapağı da mevcuttur.

 

Direksiyon simidi

Kamyonunuzun teknik özelliklerine bağlı olarak çapları 450 mm veya 500 mm olmak üzere iki değişik boyuttadır. Direksiyon simidinin yüksekliği 90 mm'ye, açısı da 28°'ye kadar ayarlanabilir. Yatırılabilir kolon özelliğiyle (opsiyonel) direksiyon simidi dikey konumda -5° ile +15° arasında ayarlanarak sürücünün konforu arttırılabilir. Direksiyon simidinin hava yastıklı veya hava yastıksız modelleri mevcuttur. Direksiyon simidine entegre kontroller, hız sabitleyicinin, kornanın, telefonun ve Gösterge Tablosu ve Yan Ekrandaki fonksiyonların güvenli ve rahat çalıştırılmasını sağlar.

 

Klima sistemi

Tüm ihtiyaçları karşılamaya yönelik iki farklı klima sistemi arasından seçim yapılabilir:

  • Manuel kumandalı klima (MCC).
  • Otomatik ısı kontrollü klima (ECC/ECC2).

Klima sistemi ayrıca kabin-motor park ısıtıcısı ile tamamlanabilir.

Şasi

Şasi yükseklikleri, maks. ön aks yükü, arka süspansiyon, tırlar, şasi özellikleri ve frenler dahil olmak üzere yeni Volvo FMX'in teknik özelliklerini bulun.

Orta

yaklaşık 900 mm

Yüksek

yaklaşık 1000 mm

X-Yüksek

yaklaşık 1200 mm

XX-Yüksek

yaklaşık 1240 mm

  

 

Havalı

Makaslı

Orta

10/20*

9

Yüksek

10/20*

10/20*

X-Yüksek

-

10/20*

XX-yüksek

-

10/20*

 

*Çift ön aksla

FA-LOW

Orta yükseklikteki şasiler için alçak ön aks, 9 tona kadar aks yükü.

FA-MED

Orta yükseklikteki şasiler için orta yükseklikte ön aks, 10/20 tona kadar aks yükü.

FA-HIGH

Yüksek şasiler için yüksek ön aks, 10/20 tona kadar aks yükü.

FA-XHIGH

Ekstra yüksek şasiler için ekstra yüksek ön aks, 10/20 tona kadar aks yükü.

FA-XXHIGH

Tahrikli ön aks, 10/20 tona kadar aks yükü.

Çift ön aks - FA-HIGH/FA-XHIGH

20 tona kadar aks yükü ile 8×2, 8×4 ve 10×4 seçenekleri mevcuttur.

  

Tip

Akslar

Süspansiyon

Aks/boji yükü

Redüksiyon

Diğer akslar

Solo

RAD-L90

4×2

Parabolik/Çok yapraklı

13 t

Tek/göbekten

 

RAD-GR

4×2

Havalı

13 t

Tek/göbekten

 

RAD-G2

4×2/4×4

Havalı 

13 t

Göbekten

 

RAD-G4

4×2

Havalı

12 t

Tek

 

RAD-L90

4×4

Parabolik/Çok yapraklı

13 t

Göbekten

 

Boji

RADT-GR

6×2/8×2

Havalı

19/20,5/22,5/23 t

Tek/göbekten

Sevk tekerleği aksı (sabit/yönlendirmeli/kendinden yönlendirmeli)

RAPD-GR

6×2

Havalı

16/19/22 t

Tek/göbekten

İtici aks (sabit/yönlendirmeli)

RAPD-G4

6×2

Havalı

16 t

Tek

İtici aks (sabit)

RADD-G2

6×4/6×6/8×4/8×6

Havalı

21/23/26 t

Tek/göbekten

 

RADD-BR

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolik

20/21 t

Tek/göbekten

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolik/Çok yapraklı

26/32 t

Tek/göbekten

 

RADD-TR2:

6×4/8×4

Klasik makaslı

26/32 t

Göbekten

 

RADD-GR

6×4/8×4

Havalı

17/21/23/26 t

Tek/göbekten

 

RAPDT-BR

6×6

Parabolik

21 t

Göbekten

 

RADDT-GR

8×2

Havalı

27/30/30,5/31,5/32 t

Tek/göbekten

İtici aks (yönlendirmeli), sevk tekerleği aksı (sabit/yönlendirmeli)

RADD-TR3

6×4/6x6/8x4/8x6

Parabolik

38 t

Göbekten

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Havalı

27/30,5/32/35 t

Tek/göbekten

İtici aks (yönlendirmeli)

RADDT-G2

8×4/10x4/10x6

Havalı

27/33/36 t

Tek/göbekten

Sevk tekerleği aksı (yönlendirmeli)

RADD-TR1

6x6/8x6

Parabolik/Çok yapraklı

26 t

Göbekten

 

      

Merkezi akslı römorklar için merkezi montajlı, yarı alttan montajlı ve alttan montajlı çeki demirleri. Çeki demirleri 25 milimetrelik aralıklarla takılabilir.

Yakıt depoları

150 - 900 litre arası hacme sahip, alüminyum veya çelik yakıt depoları. 4×2 bir tır için maksimum yakıt hacmi 1510 litredir. Çift ön aks için, ön akslar arasında EU6 plastik yakıt deposu.

AdBlue depoları
32 - 112 litre arası hacimli. AdBlue pompası, AdBlue depo modülüne entegredir. Plastik.

Frenler

EBS (Elektronik Kontrollü Fren Sistemi) üstün fren tepkisi, performansı ve fren hissi sunarken, bazı pratik özelliklerden de faydalanabilmenizi sağlar. EBS artık hem disk frenler hem de Z kamlı kampanalı frenler için mevcuttur (belirli aks konfigürasyonları ve şasi yükseklikleri için). Fren sisteminizi EBS Medium paketi veya ilave seçeneklerden herhangi birisini ekleyerek yükseltin. EBS tüm teknik özelliklerde standarttır.

 

EBS medium

EBS Standard paketine ek olarak, EBS Medium aşağıdaki özellikleri sağlamaktadır:

 

EBS durum kontrolü 

TEA2+ araç elektronik sistemi ve Volvo Tech Tool yoluyla EBS durum görüntüleme.

 

Otomatik fren tutma

Kamyonu tamamen durana kadar frenleyin. Otomatik Fren Tutma özelliği, sürücü gaza basana kadar kamyonu yerinde tutmak için son uygulanan frenleme basıncını korur.

 

Balata aşınması analizi

Fren balatası uyarısı, mevcut fren balatalarıyla gidilebilecek olan mesafeyi hesaplar (sadece disk frenler için).

 

Otomatik el freni serbest bırakma

El freni, sürücü gaz pedalına bastığında ve bir vites seçiliyken (sadece I-Shift şanzımanda) serbest bırakılır.

İlave seçenekler:

Program paketlerine ek olarak aşağıdaki seçenekler mevcuttur:

 

Kombine fren

Sürücünün römork için eş zamanlı fren talebinde bulunmasına olanak sağlar. Böylece fren otomatik olarak devreye girer ve makaslama riski en aza indirilir.

 

ESC (Elektronik Stabilite Kontrolü)

Fren stabilite sistemi, her tekerleğe ayrı ayrı fren uygulayarak tüm araç kombinasyonu için stabilite sağlar ve makaslamanın, devrilmenin ve römorkun sallanmasının önüne geçer. ESC, Elektronik Araç Stabilite Kontrolü mevzuatının gerekliliklerini karşılar ve 2, 3, 4 ve 5 akslı araçlar için mevcuttur.

 

Acil durum fren lambası

50 km/s'nin üzerinde bir hızla giderken panik freni yapıldığında, fren lambaları saniyede dört kez yanıp söner. 

 

Hidrolik geciktirici

Maksimum 440 kW güce sahip, şanzımana entegre edilmiş kompakt geciktirici.

Volvo Dinamik Direksiyon

Torka dayalı aktif direksiyon sistemi. Düşük hızlarda daha fazla direksiyon gücü sağlar, direksiyona yapılan müdahaleleri azaltır ve tekerlekler farklı sürtünme yüzeylerindeyken fren yapıldığında direksiyon simidini düz ileri konumda tutar. Direksiyon simidi, hem ileri sürüşte hem geri manevrada otomatik olarak boş konuma gelir. Volvo Dinamik Direksiyon şu anda tahrikli ön akslılar hariç, tüm aks konfigürasyonları için mevcuttur (4×4, 6×6, 8×6 ve 10×6). Sürüşü daha da keyifli ve güvenli hale getirmek için kişisel ayarlar ve aşırı yönlendirme rehberliği gibi ek etkin yönlendirme özellikleri.

Otomatik Çekiş Kontrolü (ATC)

Tahrikli ön aksı ihtiyaç duyulduğunda otomatik olarak etkinleştirir ve arazi koşulları izin verdiğinde devreden çıkararak yakıt tasarrufu sağlar ve manevra kabiliyetini arttırır. ATC tahrikli ön akslı tüm Volvo FMX konfigürasyonlarında (4×4, 6×6, 8×6 ve 10×6) standart olarak sunulmaktadır.

İtici akslar
Hem tır hem de şasi kamyonlar için sabit ve aktif yönlendirmeli çeşitleri mevcuttur. Aks yükü: 4,5, 7,5 veya 9 ton.
 

Sevk tekerleği aksları

Tek veya çift tekerlek ile sabit, kendinden yönlendirmeli veya aktif yönlendirmeli olmak üzere birkaç yapılandırması mevcuttur. Aks yükü: 7,5, 9,5 veya 10 ton.

Tandem Sürüş Aks Kaldırma

Yakıt tüketimini azaltmak ve dönüş açısını daraltmak için tandem bojideki en arka çekiş aksının devreden çıkarılmasına ve yükseltilmesine olanak sağlar. Sürücü, kamyon yüksüzken alet tablosundaki bir düğmeye basarak aksı yükseltebilir. Kamyon yüklendiğinde ise aks otomatik olarak kendini alçaltır ve devreye girer. Tandem Sürüş Aks Kaldırma, disk frenleri bulunan 6×4 ve 8×4 havalı süspansiyon konfigürasyonlarında (tandem bojili) kullanılabilir.

Veri sayfaları

Veri - ihtiyaç duyduğunuz her şey. Aşağıdaki linklerden Volvo FMX için kamyon veri sayfalarını PDF formatında indirin.

  • FMX Rigid
  • FMX Tractor
FMX Tractor
FMX Rigid

Gösterilen özellikler tüm ekipman seviyelerinde ve güç aktarım organları seçeneklerinde standart veya mevcut olmayabilir.

Sormak istediğiniz bir soru mu var?

Cevabı Volvo Trucks bayinizde. Bayinizi ziyaret edin, arayın veya size gelmelerini isteyin.