Volvo Trucks

Türkiye

Volvo FH16'nin aktarma sıstemı teknık özellıklerı

Motorlar

 

D16K 

Emisyon standardı 

Euro 6

Silindir sayısı 

Silindir hacmi 

16.1 dm³ 

Strok 

165 mm 

Çap 

144 mm

Kompresyon oranı 

16.0:1

Ekonomik devirler 

950–1400 dev/dk.

Egzoz fren gücü

230 kW (2200 dev/dk.)

VEB+ etkisi 

470 kW (2200 dev/dk.)

VEB+ 

opsiyonel 

Yağ filtreleri 

2 tam geçirgen, 1 baypas 

Filtre dahil yağ değiştirme hacmi 

42 l 

Soğutma sistemi, toplam hacim 

48 l 

Yakıt ön koşulları

Sülfür içermeyen yakıt (EN590, maks. 10 ppm sülfür)
Biyodizel nesil 2 (EN15940, sentetik dizel)

Yağ değişimi aralığı

VDS4 ile 100.000 km'de bir veya yılda bir. 

Motora bağlı PTO

 

Tork çıkışı 

Oran 

EPTT650 

650 Nm* 

1.26:1

EPTT1000 

1000 Nm* 

1.26:1


*Hem sürüş sırasındaki hem de hareketsiz durumdaki tork çıkışı.

D16K – güç/tork

Net motor gücü: EC 582/2011

D16K550 (410 kW) 

 

1380–1700 dev/dk.'da maksimum güç 

550 hp 

900–1380 dev/dk.'da maksimum tork 

2800 Nm 

D16K650 (480 kW) 

 

1450–1700 dev/dk.'da maksimum güç 

650 hp 

950–1450 dev/dk.'da maksimum tork 

3150 Nm 

D16K750 (550 kW) 

 

1600–1800 dev/dk.'da maksimum güç 

750 hp 

950–1400 dev/dk.'da maksimum tork 

3550 Nm 

I-Shift

Otomatikleştirilmiş vites değiştirme özellikli 12 vitesli buçuklu/kademeli şanzıman. I-Shift’e bir PTO, kompakt retarder, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucu monte edilebilir.

Özellikler

Tip

Son vites

Motor torku (Nm)

Toplam katar ağırlığı onayı (ton)

AT2812F

Bire bir oranlı 

2800

60

ATO3112F

Overdrive 

3150

100

ATO3512F

Overdrive

3550

100

Arka akslar

Tip 

Aks

Vites

Maksimum tork (Nm)

Maksimum aks/bogi yükü (ton)

Toplam katar ağırlığı onayı (ton)

Tek redüksiyonlu

         

RSS1356

Solo

Hipoid

2400/2800

13

56/44

RSS1370A/B

Solo

Hipoid

 

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3550

23

70

RTS2310

Tandem

Hipoid

3550

23

100

Cerli aks

         

RSH1370F

Solo

Konik spiral

3550

13

70

RTH2610F

Tandem

Konik spiral

3550

26

100

RTH3210

Tandem

Konik spiral

3550

32

100

RTH3312

Tandem

Konik spiral

3550

33

120

RTH3815

Tandem

Konik spiral

3550

38

150

Arka aks oranları

RSS1356

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210G

RTH3312B

RTH3815

2.50:1

2.06:1

2.43:1

2.06:1

3.46:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.79:1

2.17:1

2.57:1

2.17:1

3.61:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

3.10:1

2.47:1

2.83:1

2.31:1

3.76:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.44:1

2.47:1

3.09:1

2.47:1

4.12:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.67:1

2.64:1

3.40:1

2.64:1

4.55:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 
 

2.85:1

3.78:1

2.85:1

5.41:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 
 

3.08:1

4.13:1

3.08:1

 

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 
 

3.40:1*

4.50:1

3.36:1

 

5.41:1

5.41:1

   
 

3.67:1*

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

6.18:1

   
 

4.11:1*

5.67:1

4.11:1

   

7.21:1

   
   

6.17:1

4.63:1

         

*RSS1370B

Aktarma sistemi kombinasyonları

 

D16K550

D16K650

D16K750

I-Shift

     

AT2812F

     

ATO3112F

 

ATO3512F

   

       

Tek redüksiyonlu akslar

     

RSS1356

   

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Cerli akslar

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

PTO

Her türlü gövde donanımına güç sağlanması için debriyajdan bağımsız, debriyaja bağlı, yüksek torklu ve çok çeşitli PTO'lar mevcuttur.

Debriyajdan bağımsız PTO'lar

PTER-DIN: Hidrolik pompanın doğrudan tahrik edilmesi için arkaya monte motor PTO’su.
PTER1400: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.
PTER-100: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.

Debriyaja bağlı PTO

PTR-F: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-FL/FH: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Hidrolik pompasının doğrudan monte edilebilmesi için DIN bağlantısı ile düşük/orta/yüksek devir.
PTRD-F: Doğrudan montajlı kardan mili için bağlantı flanş kaplini ile yüksek devir.
PTRD-D: İkili tahrik ile yüksek devirli. Hidrolik pompaların doğrudan monte edilebilmesi için önde ve arkada DIN bağlantısı.
PTRD-D1: İkili tahrik ile yüksek devirli. Arkada bağlantı flanşı kaplini ve önde DIN bağlantısı.
PTRD-D2: Arkada ikili tahrik, önde tekli tahrik ile yüksek devirli. Arkada iki bağlantı flanşı kaplini ve önde bir DIN bağlantısı.

VOLVO FH16'YI DAHA YAKINDAN İNCELEYİN

Size en uygun kamyonu belirleyin. Tüm bunları yerel Volvo Trucks bayinizde yapabilirsiniz.