Trucks

Volvo FH16 teknik özellikleri

Tüm ayrıntılarıyla Volvo FH16 hakkında bilmeniz gereken her şey.

Güç aktarım organları

Motorlar, şanzıman, arka akslar (oranlar dahil), güç aktarım organları kombinasyonları ve PTO'lar ile ilgili teknik özellikleri bulun.

D17 – güç/tork

Dizel

D17

Emisyon standardı

Euro 6

Silindir sayısı

6

Silindir hacmi

17,3 dm³

Strok

165 mm

Çap

149 mm

Kompresyon oranı

17.3:1

Ekonomik devirler

900-1300 dev/dak.

Egzoz fren gücü

246 kW (2200 dev/dak.)

Motor freni etkisi*

525 kW (2200 dev/dak.)

Yağ filtreleri

2 tam geçirgen, 1 baypas

Filtre dahil yağ değişimi hacmi

42 l

Soğutma sistemi, toplam hacim

48 l

  

*Opsiyonel

Yakıt ön koşulları

Sülfür içermeyen yakıt (EN590, maks. 10 ppm sülfür) Biyodizel nesil 2 (EN15940, sentetik dizel)

Yağ değişimi aralığı

VDS4 ile 100.000 km'de bir veya yılda bir.

 

D17 600 hp (441 kW)

 

 

1380–1700 dev/dak.'da maksimum güç

600 hp

 

900–1380 dev/dak.'da maksimum tork

3000 Nm

 

D17 700 hp (515 kW)

 

 

1700 dev/dak.'da maksimum güç

700 hp

 

938-1400 dev/dak.'da maksimum tork

3400 Nm

 

D17 780 hp (574 kW)

 
 

1700 dev/dak.'da maksimum güç

780 hp

 

1008-1400 dev/dak.'da maksimum tork

3800 Nm

   

I-Shift

Otomatikleştirilmiş vites değiştirme özellikli 12 vitesli buçuklu/kademeli şanzıman. I-Shift’e bir PTO, kompakt geciktirici, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucu monte edilebilir. Karınca vitesli I-Shift, ultra düşük karınca dişli ve çok hızlı geri vites de sipariş edilebilmektedir.

Teknik Özellikler

Tip

Son Vites

Motor torku (Nm)

GCW onayı (t)

AT2812

Bire bir oranlı

2800

60

ATO3112

Overdrive

3150

100

ATO3512 

Overdrive

3550

100

ATO3812

Overdrive

3800

100

    

 

Aks

Vites

Maksimum tork (Nm)

Maksimum aks/boji yükü (t)

GCW onayı (t)

Tek redüksiyonlu

RSS1370A/B

Solo

Hipoid

3800

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3800

23

70

RTS2310

Tandem

Hipoid

3800

23

100

Göbekten redüksiyonlu

RSH1370F

Solo

Konik spiral kesim

3800

13

70

RTH2610F

Tandem

Konik spiral kesim

3800

26

100

RTH3210

Tandem

Konik spiral kesim

3800

32

100

RTH3312

Tandem

Konik spiral kesim

3800

33

100

RTH3815

Tandem

Konik spiral kesim

3800

38

100

      

 

D17 600 hp

D17 700 hp

D17 780 hp

I-Shift

ATO3112

 

 

ATO3512

 

 

ATO3812

  

    

Tek redüksiyonlu akslar

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Göbekten redüksiyonlu akslar

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

    

 

Tork çıkışı

Oran

 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

 
    

* Hem sürüş sırasındaki hem de hareketsiz durumdaki tork çıkışı.

Her türlü gövde ekipmanına güç sağlanması için debriyajdan bağımsız ve yüksek torklu çok çeşitli PTO'lar mevcuttur.

Motora bağlı

PTER-DIN: Hidrolik pompanın doğrudan tahrik edilmesi için arkaya monte motor PTO’su.

PTER1400: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.

PTER100: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.

Debriyaja bağlı PTO

PTR-F: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.

PTR-FL/FH: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Hidrolik pompasının doğrudan monte edilebilmesi için DIN bağlantısı ile düşük/orta/yüksek devir.

PTRD-F: Doğrudan montajlı pervane şaftı için bağlantı flanş kaplini ile yüksek devir.

PTRD-D: İkili tahrik ile yüksek devirli. Hidrolik pompaların doğrudan monte edilebilmesi için önde ve arkada DIN bağlantısı.

PTRD-D1: İkili tahrik ile yüksek devirli. Arkada bağlantı flanşı kaplini ve önde DIN bağlantısı.

PTRD-D2: Arkada ikili tahrik, önde tekli tahrik ile yüksek devirli. Arkada iki bağlantı flanşı kaplini ve önde bir DIN bağlantısı.

Gövde ve İç Mekân

Kabin ölçüleri, yer seviyesinden kabin yükseklikleri ve özellikleri ile ilgili teknik özellikleri bulun.

Farklı ihtiyaçlara uygun üç farklı dış döşeme modeli mevcuttur

Volvo FH16 with basic exterior trim level 

Temel

Fırtına grisi ızgara ve kapı kolları. Krom farlar. Şimşek grisi güneş siperi, ayna kapakları ve tampon.

Volvo FH16 with basic with sturdy front, exterior trim level 

Sağlam ön kısımlı standart

Fırtına grisi ızgara. Gümüş renkli ayna kapakları ve güneş siperi. Parlak krom kapı kolları. Siyah farlar. Gri boyalı çelik tampon.

Volvo FH16 with the FH16 trim level 

FH16 Aero döşeme

Gümüş renkli ızgara, ayna kapakları ve güneş siperi. Parlak krom kapı kolları. Siyah farlar. Kabin rengi tampon ve rüzgarlık.

Volvo FH16 benzersiz bir deri iç döşemeye sahiptir.

Volvo FH16 with leather trim Volvo FH16, interior trim level 

Volvo FH16 deri döşeme

İç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumlu Mercan (turuncu) ve Kuzgun (koyu gri) tonlarında dayanıklı malzemelere sahip deri iç mekân.

Volvo FH16 globetrotter XXL with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XXL: konfor ve geniş alan

Globetrotter XXL, iki kişiye kadar güvenli ve konforlu bir konaklama imkanı sunar; uzatılmış kabin uzunluğu sayesinde daha geniş ve daha uzun bir yatakta yüksek uyku konforu sağlar.

Volvo FH16 globetrotter XL with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XL: saklama için üretildi

Ayrıca Globetrotter XL (CAB-XHSL), iki kişi için güvenli ve konforlu konaklama imkanı sunar ve ekstra yüksekliği sayesinde daha da fazla saklama alanı sağlar. Kabinin tavan yüksekliği 220 santimetredir (motor bölmesi kapağında 211 santimetre).

Volvo FH16 globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Globetrotter: iki kişi kalınabilir

Globetrotter (CAB-HSLP), iki kişi için konforlu geceleme ortamı işlevi de görür. Ek olarak dikey yapısı, size geniş ekstra saklama alanı sağlar. Tavan yüksekliği 205 santimetre (motor bölmesi kapağında 196 santimetre).

Volvo FH16 sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Yataklı kabin

İki kişiye kadar rahat geceleme ortamı sunan yataklı kabin (CAB-SLP). Tavan yüksekliği 171 santimetre, motor bölmesi kapağında 162 santimetre.

Volvo FH16 low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Yataklı Alçak Kabin

Tavanı daha alçak ve kabin süspansiyonlu olan yataklı alçak kabin (CAB-LSLP), kabinin üzerinde ek yükleme alanı bulunmasını sağlar. Tavan yüksekliği 147 santimetre, motor bölmesi kapağı üzerinde 138 santimetre.

Tır

 

 

 

Yükseklik A (mm)

Yükseklik B (mm)

Yükseklik C (mm)

Yükseklik D (mm)

Çekiş

Şasi yüksekliği

Süspansiyon

Lastikler

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

4x2

Yüksek

Makaslı/Havalı

315/80-R22.5

3430

3800

3950

3225

4x2

Yüksek

Makaslı/Havalı

315/80-R22.5

3440

3810

3960

 

4x2

Orta

Makaslı/Havalı

315/80-R22.5

3350

3720

3870

3145

4x2

Alçak

Havalı/Havalı

315/80-R22.5

3230

3600

3750

3025

4x2

Alçak

Havalı/Havalı

315/80-R22.5

3250

3620

3770

3045

6x2

Orta

Makaslı/Havalı

315/80-R22.5

3350

3720

3870

3145

        

Şasi kamyon

 

 

 

Yükseklik A (mm)

Yükseklik B (mm)

Yükseklik C (mm)

Yükseklik D (mm)

Çekiş

Şasi yüksekliği

Süspansiyon

Lastikler

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

6x2

Yüksek

Havalı/Havalı

315/80-R22.5

3410

3780

3930

3205

6x2

Orta

Havalı/Havalı

315/80-R22.5

3330

3700

3850

 

6x2

Alçak

Havalı/Havalı

315/80-R22.5

3230

3600

3750

3025

6x4

Yüksek

Makaslı/Makaslı

315/80-R22.5

3460

3830

3980

3255

6x4

Yüksek

Makaslı/Makaslı

315/80-R22.5

3450

3820

3970

3245

6x4

Yüksek

Makaslı/Makaslı

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

10x4

Yüksek

Makaslı/Makaslı

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

        

 *Yaklaşık yükseklikler

Dört noktalı kabin süspansiyonu

Amortisörlü helezon yaylar, önde helezon yaylar ile arkada havalı süspansiyon veya tam havalı süspansiyon arasından seçim yapın.

 

Hava girişleri

Göreve göre yüksek veya alçak konumda, sol tarafta bulunur. Ön hava girişi de mevcuttur.

 

Renkler

Seçiminizi yapın ve uygun olup olmadığını görün. Yaklaşık 650 renk seçeneği bulunmaktadır.

 

İç döşeme

Siyah kumaş, vinil, deri veya iki renkli deri. Kumaş dışındaki bazı koltuk döşemeleri, havalandırma fonksiyonunu içerecek şekilde sipariş edilebilir.

 

Sürücü koltuğu

Dinamik ve Aşamalı arasında seçim yapın. Her bir düzey isteğe bağlı iç döşeme ile sipariş edilebilir. Ekstra serbestlik esneklikle birlikte gelir. Toplam ayarlama aralığı ileri-geri 240 milimetre, dikey olarak 100 milimetredir. Sürücü koltuğu standart olarak bir kafalık, ayarlanabilir ve katlanabilir koltuk arkalığı, yükseklik ve uzunluk ayarı, ayarlanabilir bel desteği ve ayarlanabilir lumbar desteğiyle donatılmıştır.

 

Yolcu koltuğu

İki farklı düzey mevcuttur: Standart ve Konfor. İki düzey de isteğe bağlı iç döşeme ile sipariş edilebilir. Yolcu koltukları standart olarak kafalıklar ile donatılmıştır. Hareketli yolcu koltuğu da mevcuttur.

 

Yataklar

Konforlu bir gece uykusu sağlayacak şekilde üretilmiştir. Yatak boyutları: Orta kısmı 81,5 santimetre genişliğinde 74×200 santimetre ölçülerinde veya 95,5 santimetre genişliğindeki orta kısımla birlikte 88×200 santimetreye çıkarılabilen 74×200 santimetre ölçülerinde. Globetrotter XXL kabindeki yatak 213 santimetre uzunluktadır. Baş, orta bölüm ve ayak genişliği sırasıyla 99/106,5/91 santimetredir. Kabininizi köpük döşek veya son derece rahat, cep yaylı 16 cm döşek ile donatın. Üç sertlik seçeneği bulunmaktadır: Yumuşak, Yarı sert ve Sert. Ayrıca iki döşek koruyucu seçeneği sunuyoruz: konforu artırır ve yatağın daha hızlı toplanmasını sağlar. Ayrıca şunlar da mevcuttur: ayarlanabilir arkalıklı geriye yatırılabilen model ve Konforlu Üst yatak (60×190 santimetre veya 70×190 santimetre ölçülerinde).

 

 

Kabin içi saklama alanı

Kabinde, DIN standardında dört adet yuva içeren bir ön raf ile sürücü ve yolcu taraflarında stor kapılı iki büyük saklama bölmesi mevcuttur. Arka duvar, mükemmel aydınlatmaya sahip hafif bir üst arka raf ile donatılmıştır. Yatağın altında toplam hacmi 130 litre olan iki adet çekmece yer alır. Ek olarak, yatağın ayak kısmı (10 litre) ve baş (15 litre) kısmında döşeğin altında iki küçük saklama bölmesi ve yatağın ayak kısmında bir PET şişe için saklama bölmesi bulunur.

 

Kabin dışı saklama alanı

Kabinin her iki tarafında, içeriden veya dışarıdan açılabilen geniş saklama bölmeleri vardır. Kabinin altında, her iki tarafta 30 litre hacminde olan ısıtmasız bir ek saklama alanı yer alır.

 

Tavan camı/tavan kapağı

Her kabin, sabit bir tavan penceresi veya isteğe bağlı olarak 50 milimetre açılabilen bir tavan kapağıyla donatılmıştır. Bu cam aynı zamanda acil durum çıkışı görevi görür. Tavan kapağı ayarı manuel veya elektrik kontrollü olarak yapılabilir.

 

Direksiyon simidi

Kamyonunuzun teknik özelliklerine bağlı olarak çapları 450 mm veya 500 mm olmak üzere iki değişik boyuttadır. Direksiyon simidinin yüksekliği 90 mm'ye, açısı da 28°'ye kadar ayarlanabilir. Yatırılabilir kolon özelliğiyle (opsiyonel) direksiyon simidi dikey konumda -5° ile +15° arasında ayarlanarak sürücünün konforu arttırılabilir. Direksiyon simidine entegre kontroller, hız sabitleyicinin, kornanın, telefonun ve Gösterge Tablosu ve Yan Ekrandaki fonksiyonların güvenli ve rahat çalıştırılmasını sağlar.

 

Klima sistemi

Üç alternatif klima sistemi, sıcaklığı kontrol etmenizi sağlar. Klasik soğutma suyu ısıtıcılı fanlı havalandırma. Manuel kumandalı klima (MCC). Otomatik ısı kontrollü klima (ECC/ECC2). Gün ışığı girişi, sis koşulları ve hava kalitesi sensörleri de mevcuttur. Sistemi kabin-motor park ısıtıcısı ve I-ParkCool (kabin park soğutucumuz) ile tamamlayabilirsiniz.

 

I-ParkCool 

Kabin içinde klima konforuna sahip olmak için motorun çalışmasına gerek yoktur. I-ParkCool çalışmayan bir araçta kabin sıcaklığını kontrol edebilir. Konforlu bir ortam yaratmak için kabin park ısıtıcısı ile birlikte çalışır: örneğin sıcaklığın aniden keskin bir şekilde düştüğü gece saatlerinde kullanışlıdır. Ek olarak sessizdir. Sistem, piyasadaki rakip sistemlere kıyasla yaklaşık 20 dB kadar düşük bir gürültü yapmakta ve gürültü kirliliğini azaltarak sürücünün daha iyi dinlenmesini sağlamaktadır. Sistem, aracın normal havalandırma sistemine tamamen entegre edilir ve sıcak ve soğuk hava, normal hava delikleri yoluyla gereken ve eşit bir şekilde dağıtılır. Kabin aerodinamiği ve kabin içinde ayakta durma yüksekliği sistemden etkilenmez. Kabin ısıtıcısı (PH-CAB) hariç.

Şasi

Şasi yükseklikleri, maks. ön aks yükü, arka süspansiyon, tırlar, şasi özellikleri ve frenler dahil olmak üzere yeni Volvo FMX'in teknik özelliklerini bulun.

Alçak

yaklaşık 850 mm

Orta

yaklaşık 900 mm

Yüksek

yaklaşık 1000 mm

X-Yüksek

yaklaşık 1200 mm

  

 

Havalı

Makaslı

Alçak

8

-

Orta

10/20*

9

Yüksek

10/20*

10/20*

X-Yüksek

-

10/20*

   

*Çift ön aksla

Tip

Akslar

Süspansiyon

Aks/boji yükü

Redüksiyon

Sevk tekerleği aksı /itici akslar

Solo

RAD-L90

4x2

Parabolik/Çok yapraklı

13 t

Tek/göbekten

 

RAD-GR

4x2

Havalı

11,5/13 t

Tek/göbekten

 

RAD-G2

4x2

Havalı (inşaat için)

13 t

Göbekten

 

RAD-G4

4x2

Havalı

12 t

Tek

 

Boji

RADT-GR

6x2

Havalı

19/20,5/22,5/23 t

Tek/göbekten

Sevk tekerleği aksı (sabit/yönlendirmeli/kendinden yönlendirmeli)

RAPD-GR

6x2

Havalı

16/19/22 t

Tek/göbekten

İtici aks (sabit/yönlendirmeli)

RADD-G2

6×4/8x4

Havalı (inşaat için)21/23/26 tTek/göbekten 

RADD-BR

6×4/8x4

Parabolik20/21 tTek/göbekten 

RADD-TR1

6×4/8x4

Parabolik/klasik makaslı23/26 tTek/göbekten 

RADD-TR2

6×4/8x4

Klasik makaslı26/32 tGöbekten 

RADD-TR3

8x4

Klasik makaslı38 tGöbekten 

RADD-GR

6×4/8×4

Havalı21/23/26 tTek/göbekten 

RAPDT-GR

8×2

Havalı27/30/30,5/31,5/32 tTek/göbektenİtici aks (yönlendirmeli), sevk tekerleği aksı (sabit/yönlendirmeli)

RAPDT-GR

8×4/10x4

Havalı27/33/36 tTek/göbektenSevk tekerleği aksı (yönlendirmeli)

RAPDT-GR

8×4

Havalı27/30,5/32/35 tTek/göbektenİtici aks (yönlendirmeli)

RADDT-G2

8×4/10x4

Havalı (inşaat için)27/33/36 tTek/göbektenSevk tekerleği aksı (yönlendirmeli)
      

Merkezi akslı römork için merkezi montajlı, yarı alttan montajlı ve alttan montajlı çeki demirleri. Çeki demirleri 25 milimetrelik aralıklarla takılabilir.

Yakıt depoları

150 - 900 litre arası hacme sahip, alüminyum veya çelik yakıt depoları. 4×2 bir tır için maksimum yakıt hacmi 1510 litredir.

AdBlue depoları

32 - 112 litre arası hacimli. AdBlue pompası, AdBlue depo modülüne entegredir. Plastik.

Frenler

EBS (Elektronik Kontrollü Fren Sistemi) üstün fren tepkisi, performansı ve fren hissi sunarken, bazı pratik özelliklerden de faydalanabilmenizi sağlar. EBS artık hem disk frenler hem de Z kamlı kampanalı frenler için mevcuttur (belirli aks konfigürasyonları ve şasi yükseklikleri için). Fren sisteminizi EBS Medium paketi veya ilave seçeneklerden herhangi birisini ekleyerek yükseltin.

 

EBS durum kontrolü 

TEA2+ araç elektronik sistemi ve Volvo Tech Tool yoluyla EBS durum görüntüleme.

 

Otomatik fren tutma

Kamyonu tamamen durana kadar frenleyin. Otomatik Fren Tutma özelliği, sürücü gaza basana kadar kamyonu yerinde tutmak için son uygulanan frenleme basıncını korur.

 

Balata aşınması analizi

Fren balatası uyarısı, mevcut fren balatalarıyla gidilebilecek olan mesafeyi hesaplar (sadece disk frenler için).

 

Otomatik el freni serbest bırakma

El freni, sürücü gaz pedalına bastığında ve bir vites seçiliyken (sadece I-Shift şanzımanda) serbest bırakılır.

 

 

İlave seçenekler:

Program paketlerine ek olarak aşağıdaki seçenekler mevcuttur:
 

Kombine fren

Sürücünün römork için eş zamanlı fren talebinde bulunmasına olanak sağlar. Böylece fren otomatik olarak devreye girer ve makaslama riski en aza indirilir.

 

ESC (Elektronik Stabilite Kontrolü)

Fren stabilite sistemi, her tekerleğe ayrı ayrı fren uygulayarak tüm araç kombinasyonu için stabilite sağlar ve makaslamanın, devrilmenin ve römorkun sallanmasının önüne geçer. ESC, Elektronik Araç Stabilite Kontrolü mevzuatının gerekliliklerini karşılar ve 2, 3, 4 ve 5 akslı araçlar için mevcuttur.

 

Acil durum fren lambası

50 km/s'nin üzerinde bir hızla giderken panik freni yapıldığında, fren lambaları saniyede dört kez yanıp söner. 

 

Hidrolik geciktirici

Maksimum 680 kW güce sahip, şanzımana entegre edilmiş kompakt geciktirici.

 

Hıza bağlı otomatik düşürme sistemi

Bu sistem, rüzgar direncini sınırlandırmak amacıyla aracın havalı süspansiyonunu belirli bir hızın üzerine otomatik olarak düşürür.

Volvo Dinamik Direksiyon

Torka dayalı aktif direksiyon sistemi. Düşük hızlarda daha fazla direksiyon gücü sağlar, direksiyona yapılan müdahaleleri azaltır ve tekerlekler farklı sürtünme yüzeylerindeyken fren yapıldığında direksiyon simidini düz ileri konumda tutar. Direksiyon simidi, hem ileri sürüşte hem geri manevrada otomatik olarak boş konuma gelir. Volvo Dinamik Direksiyon şimdi ayrıca çift ön akslı kamyonlar da dahil olmak üzere, tüm aks konfigürasyonları için kullanılabilmektedir. Ayrıca bağımsız ön süspansiyonla birlikte de sunulmaktadır.

İtici akslar

Hem tır hem de şasi kamyonlar için sabit ve aktif yönlendirmeli çeşitleri mevcuttur. Aks yükü: 4,5, 7,5 veya 9 ton.
 

Sevk tekerleği aksları

Tek veya çift tekerlek ile sabit, kendinden yönlendirmeli veya aktif yönlendirmeli olmak üzere birkaç yapılandırması mevcuttur. Aks yükü: 7,5, 9,5 veya 10 ton.

Tandem Sürüş Aks Kaldırma

Yakıt tüketimini azaltmak ve dönüş açısını daraltmak için tandem bojideki en arka çekiş aksının devreden çıkarılmasına ve yükseltilmesine olanak sağlar. Sürücü, kamyon yüksüzken alet tablosundaki bir düğmeye basarak aksı yükseltebilir. Kamyon yüklendiğinde ise aks otomatik olarak kendini alçaltır ve devreye girer. Tandem Sürüş Aks Kaldırma, disk frenleri bulunan 6×4 ve 8×4 havalı süspansiyon konfigürasyonlarında (tandem bojili) kullanılabilir.

Veri sayfaları

Veri - ihtiyaç duyduğunuz her şey. Aşağıdaki linklerden Volvo FH16 için kamyon veri sayfalarını PDF formatında indirin.

Gösterilen özellikler tüm ekipman seviyelerinde ve güç aktarım organları seçeneklerinde standart veya mevcut olmayabilir.

Sormak istediğiniz bir soru mu var?

Cevabı Volvo Trucks bayinizde. Bayinizi ziyaret edin, arayın veya size gelmelerini isteyin.