Trucks

Volvo FH Aero teknik özellikleri

Tüm ayrıntılarıyla Volvo FH Aero hakkında bilmeniz gereken her şey.

Güç aktarım organları

Motorlar, şanzıman, arka akslar (oranlar dahil), güç aktarım organları kombinasyonları ve PTO'lar ile ilgili teknik özellikleri bulun.

Ağır Hizmet Tipi Elektrikli – güç/tork

 

G13 – güç/tork

Net motor gücü: EC 582/2011

D13 – güç/tork

Net motor gücü: EC 582/2011

D13 I-Save – güç/tork

Net motor gücü: EC 582/2011

Elektrik

Volvo FH Aero Electric

Performans

330–490 kW'a (450-666 hp) kadar sürekli güç

Menzil

300 km'ye kadar (4×2 tır römorku)

Şarj süresi (tam şarj)

AC ile 9,5 saat (43 kW) DC ile 2,5 saat (250 kW)

Akü kapasitesi

360–540 kWh, 4-6 akü

  

Gazla çalışan

G13

Emisyon standardı

Euro 6

Silindir sayısı

6

Silindir hacmi

12,8 dm³

Strok

158 mm

Çap

131 mm

Kompresyon oranı

17:01

Ekonomik devirler

900–1400 dev/dak.

Egzoz freni etkisi

200 kW

Motor freni etkisi*

380 kW (2300 dev/dak.)

Yağ filtreleri

2 tam geçirgen

Filtre dahil yağ değişimi hacmi

35 l

Soğutma sistemi, toplam hacim

38 l

  
 

G13 420 hp (309 kW)

 

  
 

1600–1700 dev/dak.'da maksimum güç

420 hp

  
 

905-1400 dev/dak.'da maksimum tork

2100 Nm

  
 

G13 460 hp (338 kW)

 

  
 

1600–1700 dev/dak.'da maksimum güç

460 hp

  
 

950–1400 dev/dak.'da maksimum tork

2300 Nm

  
 

G13 500 hp (368 kW)

   
 

1600–1700 dev/dak.'da maksimum güç

500 hp

  
 

980-1404 dev/dak.'da maksimum tork

2550 Nm

  
     

Dizel

D13

D13 I-Save 

Emisyon standardı

Euro 6

Euro 6

 

Silindir sayısı

6

6

 

Silindir hacmi

12,8 dm³

12,8 dm³

 

Strok

158 mm

158 mm

 

Çap

131 mm

131 mm

 

Kompresyon oranı

18.0:1

18.0:1

 

Ekonomik devirler

900–1400 dev/dak.

900-1300 dev/dak.

 

Egzoz freni etkisi

175 kW (2300 dev/dak.)

150 kW

 

Motor freni etkisi*

340 kW (2300 dev/dak.)

435 kW (2300 dev/dak.)

 

Yağ filtreleri

2 tam geçirgen

2 tam geçirgen

 

Filtre dahil yağ değişimi hacmi

35 l

35 l

 

Soğutma sistemi, toplam hacim

24 l

26 l

 
    

Yakıt ön koşulları

Sülfür içermeyen yakıt (EN590, maks. 10 ppm sülfür) Biyodizel nesil 2 (EN15940, sentetik dizel)

Yağ değişimi aralığı

VDS4 ile 150.000 km'de bir veya yılda bir.

 

 

D13 420 hp (309 kW)

 

  
 

1404–1700 dev/dak.'da maksimum güç

420 hp

  
 

905-1400 dev/dak.'da maksimum tork

2100 Nm

  
 

D13 I-Save 420 hp (309 kW)*

 

  
 

1230–1600 dev/dak.'da maksimum güç

420 hp

  
 

900–1230 dev/dak'da maksimum tork

2400 Nm

  
 

D13 460 hp (338 kW)

   
 

1404-1700 dev/dak.'da maksimum güç

460 hp

  
 

945-1400 dev/dak'da maksimum tork

2300 Nm

  
 

D13 I-Save 460 hp (338 kW)*

   
 

1240–1600 dev/dak'da maksimum güç

460 hp

  
 

900-1240 dev/dak'da maksimum tork

2600 Nm

  
 

D13 I-Save 480 hp (353 kW)*

   
 

1250-1600 dev/dak'da maksimum güç

480 hp

  
 

900-1250 dev/dak'da maksimum tork

2700 Nm

  
 

D13 500 hp (368 kW)

   
 

1404-1700 dev/dak.'da maksimum güç

500 hp

  
 

980-1400 dev/dak'da maksimum tork

2500 Nm

  
 

D13 I-Save 500 hp (368 kW)

   
 

1250-1600 dev/dak'da maksimum güç

500 hp

  
 

900-1250 dev/dak'da maksimum tork

2800 Nm

  
 

D13 540 hp (397 kW)

   
 

1458-1700 dev/dak'da maksimum güç

540 hp

  
 

1000–1400 dev/dak'da maksimum tork

2600 Nm

  
     

*B100, biyodizel ile mevcuttur

Motora bağlı PTO

 

Tork çıkışı

Oran 

EPTT350

350 Nm*

1.26:1

 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

 
    

* Hem sürüş sırasındaki hem de hareketsiz durumdaki tork çıkışı.

I-Shift

Otomatikleştirilmiş vites değiştirme özellikli 12 vitesli buçuklu/kademeli şanzıman. I-Shift’e bir PTO, kompakt geciktirici, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucu monte edilebilir. Karınca vitesli I-Shift, ultra düşük karınca dişli ve çok hızlı geri vites de sipariş edilebilmektedir.

Tip

Son vites

Motor torku (Nm)

Toplam katar ağırlığı onayı (ton)

AT2412

Bire bir oranlı

2400

44

AT2612

Bire bir oranlı

2600

100

ATO2612

Overdrive

2600

100

AT2812

Bire bir oranlı

2800

70

ATO3112

Overdrive

3150

100

    

I-Shift Dual Clutch

Tip

Son vites

Motor torku (Nm)

Toplam katar ağırlığı onayı (ton)

SPO2812

Overdrive

2800

80

    

Tip

Aks

Vites

Maksimum tork (Nm)

Maksimum aks/boji yükü (t)

GCW onayı (t)

Tek redüksiyonlu

RSS1244B

Solo

Hipoid

2800

12

44

RSS1344C/E

Solo

Hipoid

2600

13

44

RSS1344E

Solo

Hipoid

2800

13

44

RSS1352A

Solo

Hipoid

2800

13

52

RSS1370A/B

Solo

Hipoid

3800

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3800

23

70

RTS2310A

Tandem

Hipoid

3800

23

100

Göbekten redüksiyonlu

RSH1370F

Solo

Konik spiral kesim

3800

13

70

RT2610B/F

Tandem

Konik spiral kesim

3800

26

100

RTH3210F

Tandem

Konik spiral kesim

3800

32

100

RTH3212F

Tandem

Konik spiral kesim

3800

32

100

RTH3312

Tandem

Konik spiral kesim

3800

33

100

RTH3815

Tandem

Konik spiral kesim

3800

38

100

      

Arka aks oranları

Solo akslar

RSS1244B

RSS1344C

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RSH1370F

2.06:1

2.31:1*

2.06:1

2.06:1

2.06:1

3.46:1

2.17:1

2.47:1*

2.17:1

2:17.1

2.17:1

3.61:1

2.31:1

2.47:1*

2.31:1

2.31:1

2.31:1

3.76:1

2.47:1

2.85:1*

2.47:1

2.47:1

2.47:1

4.12:1

2.64:1

3.08:1*

2.64:1

2.64:1

2.64:1

4.55:1

2.85:1

3.36:1*

2.85:1

2.85:1

2.85:1

5.41:1

3.08:1

3.70:1

3.08:1

3.08:1

3.08:1

 
3.36:1

4.11:1

3.36:1

3.36:1

3.40:1**

 
 

4.63:1

  

3.67:1**

 
 

5.29:1

  

4.11:1**

 
 

6.17:1

    
      

* RSS1344E için

** RSS1370B için

Tandem akslar

RST2370A/B

RTS2310A

RTH2610B

RTH2610F

RTH2610B7F

RTH3210F

RTH3212F

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:13.61:14.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.93:1

3.97:1

3.97:1

3.97:1

3.93:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

  

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

 

6.18:1

6.18:1

  

5.67:1

4.11:1

   

7.21:1

7.21:1

  

6.17:1

4.63:1

       
         

 

D13 420 hp

D13 460 hp

D13 500 hp

D13 540 hp

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP2812

 

Tek redüksiyonlu akslar

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Göbekten redüksiyonlu akslar

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

     

 

D13 I-Save 420 hp

D13 I-Save 460 hp

D13 I-Save 500 hp

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

 

ATO2612

 

AT2812

  

ATO3112

  

I-Shift Dual Clutch

SP2812

 

Tek redüksiyonlu akslar

RSS1244B

 

RSS1344C/E

 

RSS1344E

 

RSS1352A

 

RSS1370A/B

 

RTS2370A

 

RTS2310A

 

Göbekten redüksiyonlu akslar

RSH1370F

 

RTH2610F

 

RTH3210

 

RTH3312

 

RTH3815

 

    

 

G13 420 hp

G13 460 hp

G13 500 hp

I-Shift

AT2412

 

AT2612

ATO2612

Tek redüksiyonlu akslar

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

 

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Göbekten redüksiyonlu akslar

RSH1370F

RTH2610F

    

Her türlü gövde ekipmanına güç sağlanması için debriyajdan bağımsız ve debriyaja bağlı çok çeşitli PTO'lar mevcuttur.

Debriyajdan bağımsız PTO'lar

PTER-DIN: Hidrolik pompanın doğrudan tahrik edilmesi için arkaya monte motor PTO’su.

PTER1400: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.

PTER-100: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.

Debriyaja bağlı PTO

PTR-F: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.

PTR-FL/FH: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Hidrolik pompasının doğrudan monte edilebilmesi için DIN bağlantısı ile düşük/orta/yüksek devir.

PTRD-F: Doğrudan montajlı pervane şaftı için bağlantı flanş kaplini ile yüksek devir.

PTRD-D: İkili tahrik ile yüksek devirli. Hidrolik pompaların doğrudan monte edilebilmesi için önde ve arkada DIN bağlantısı.

PTRD-D1: İkili tahrik ile yüksek devirli. Arkada bağlantı flanşı kaplini ve önde DIN bağlantısı.

PTRD-D2: Arkada ikili tahrik, önde tekli tahrik ile yüksek devirli. Arkada iki bağlantı flanşı kaplini ve önde bir DIN bağlantısı.

Gövde ve İç Mekân

Kabin ölçüleri, yer seviyesinden kabin yükseklikleri ve özellikleri ile ilgili teknik özellikleri bulun.

Farklı ihtiyaçlara uygun dört farklı dış döşeme modeli mevcuttur.

Volvo FH Aero with the basic exterior trim 

Temel

Fırtına grisi ızgara ve kapı kolları. Krom farlar. Şimşek grisi güneş siperi, ayna kapakları ve tampon.

Volvo FH Aero with the enhanced exterior trim  

Geliştirilmiş

Kabin renginde ızgara ve krom farlar. Şimşek grisi güneş siperi, ayna kapakları, kapı kolları ve tampon.

Volvo FH Aero with highest level exterior trim  

En üst seviye

Kabin renginde ızgara, ayna kapakları, güneş siperi, kapı kolları, tampon ve rüzgarlık. Krom farlar.

Volvo FH Aero with basic with sturdy front exterior trim 

Sağlam ön kısımlı temel

Fırtına grisi ızgara ve kapı kolları. Siyah farlar. Şimşek grisi güneş siperi, ayna kapakları. Gri boyalı çelik tampon.

Volvo FH Aero, farklı ihtiyaçlara uyacak şekilde altı farklı iç döşeme düzeyleri ile sunulur.

Volvo FH Aero with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Sağlam vinil ve kumaş döşeme

İç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumlu, modern bir renk şemasına sahip vinil ve kumaş dayanıklı malzemeler.

Volvo FH Aero with textile trim dynamic, interior trim level 

Dinamik kumaş döşeme

İç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumlu grinin çeşitli tonlarında modern bir renk şemasına sahip kumaş iç mekân.

Volvo FH Aero with plush trim progressive, interior trim level 

Aşamalı pelüş döşeme

Bu yumuşak pelüş iç mekân, sade bir renk düzeni sunar ve iç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumludur.

Volvo FH Aero with leather trim robust, interior trim level 

Sağlam deri döşeme

Sade bir renk düzenine sahip iç mekân ve iç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumlu iki renkli tamamen deri koltuklar.

Volvo FH Aero with leather trim dynamic, interior trim level 

Dinamik deri döşeme

İç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumlu gri ve iki renkli tamamen deri koltukların çeşitli tonlarında iç mekân.

Volvo FH Aero with leather trim progressive, interior trim level 

Aşamalı deri döşeme

İç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumlu Skylark (bej) ve iki renkli tamamen deri koltukların çeşitli tonlarında iç mekân.

Volvo FH Aero globetrotter XXL cab with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XXL: konfor ve geniş alan

Globetrotter XXL, iki kişiye kadar güvenli ve konforlu bir konaklama imkanı sunar; uzatılmış kabin uzunluğu sayesinde daha geniş ve daha uzun bir yatakta yüksek uyku konforu sağlar.

Volvo FH Aero globetrotter XL cab with measurements, viewed from the side  

Globetrotter XL: saklama için üretildi

Ayrıca Globetrotter XL (CAB-XHSL), iki kişi için güvenli ve konforlu konaklama imkanı sunar ve ekstra yüksekliği sayesinde daha da fazla saklama alanı sağlar. Kabinin tavan yüksekliği 220 santimetredir (motor bölmesi kapağında 211 santimetre).

Volvo FH Aero globetrotter cab with measurements, viewed from the side  

Globetrotter: iki kişi kalınabilir

Globetrotter (CAB-HSLP), iki kişi için konforlu geceleme ortamı işlevi de görür. Ek olarak dikey yapısı, size geniş ekstra saklama alanı sağlar. Tavan yüksekliği 205 santimetre (motor bölmesi kapağında 196 santimetre).

Volvo FH Aero sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Yataklı kabin

İki kişiye kadar rahat geceleme ortamı sunan yataklı kabin (CAB-SLP). Tavan yüksekliği 171 santimetre, motor bölmesi kapağında 162 santimetre.

Volvo FH Aero low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Yataklı Alçak Kabin

Tavanı daha alçak ve kabin süspansiyonlu olan yataklı alçak kabin (CAB-LSLP), kabinin üzerinde ek yükleme alanı bulunmasını sağlar. Tavan yüksekliği 147 santimetre, motor bölmesi kapağı üzerinde 138 santimetre.

Tır

 

 

 

Yükseklik A (mm)

Yükseklik B (mm)

Yükseklik C (mm)

Yükseklik D (mm)

Çekiş

Şasi yüksekliği

Süspansiyon

Lastikler

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

4x2

Yüksek

Makaslı/Havalı

315/80-R22.5

3430

3800

39503225

4x2

Yüksek

Makaslı/ Havalı

315/80-R22.5

3440

3800

39503225

4x2

Orta

Makaslı/ Havalı

315/70-R22.5

3350

3720

3870

3145

4x2

Alçak

Havalı/Havalı

315/60-R22.5

3230

3600

3750

3025

4x2

Alçak

Havalı/Havalı

315/60-R22.5

3250

3620

3770

3045

4x2

Ekstra alçak

Havalı/Havalı

295/60-R22.5

3210

3580

3730

3005

6x2

Orta

Makaslı/ Havalı

315/70-R22.5

3350

3720

3870

3145

        

 

Şasi kamyon

 

 

 

Yükseklik A (mm)

Yükseklik B (mm)

Yükseklik C (mm)

Yükseklik D (mm)

Çekiş

Şasi yüksekliği

Süspansiyon

Lastikler

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

6×2

Yüksek

Havalı/Havalı

315/80-R22.5

3410

3780

3930

3205

6×2

Orta

Havalı/Havalı

315/70-R22.5

3330

3700

3850

3125

6×2

Alçak

Havalı/Havalı

315/60-R22.5

3230

3600

3750

3025

6×2

Yüksek

Makaslı/Makaslı

315/80-R22.5

3460

3830

3980

3255

6×4

Yüksek

Makaslı/Makaslı

315/80-R22.5

3450

3820

3970

3245

8×4

Yüksek

Makaslı/Makaslı

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

10×4

Yüksek

Makaslı/Makaslı

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

        

*Yaklaşık yükseklikler

Dört noktalı kabin süspansiyonu

Amortisörlü helezon yaylar, önde helezon yaylar ile arkada havalı süspansiyon veya tam havalı süspansiyon arasından seçim yapın.

 

Hava girişleri

Göreve göre yüksek veya alçak konumda, sol tarafta bulunur. Ön hava girişi de mevcuttur.

 

Renkler

Seçiminizi yapın ve uygun olup olmadığını görün. Yaklaşık 650 renk seçeneği bulunmaktadır.

 

İç döşeme

Farklı stiller mevcuttur. Vinil, kumaş ve pelüş. Vinil ve kumaş dışındaki bazı koltuk döşemeleri, havalandırma fonksiyonunu içerecek şekilde sipariş edilebilir.

 

Sürücü koltuğu

Üç farklı konfor düzeyinden birini seçin: Aşamalı (pelüş veya deri), Dinamik (kumaş) ve Sağlam (vinil). Ekstra serbestlik esneklikle birlikte gelir. Toplam ayarlama aralığı ileri-geri 240 milimetre, dikey olarak 100 milimetredir. Sürücü koltuğu standart olarak bir kafalık, ayarlanabilir ve katlanabilir koltuk arkalığı, yükseklik ve uzunluk ayarı, ayarlanabilir bel desteği ve ayarlanabilir lumbar desteğiyle donatılmıştır.

 

Yolcu koltuğu

Üç farklı konfor düzeyinden birini seçin: Aşamalı (pelüş veya deri), Dinamik (kumaş) ve Sağlam (vinil). Yolcu koltukları standart olarak kafalıklar ile donatılmıştır. Hareketli yolcu koltuğu da mevcuttur.

 

Yataklar

Konforlu bir gece uykusu sağlayacak şekilde üretilmiştir. Yatak boyutları: Orta kısmı 81,5 santimetre genişliğinde 74×200 santimetre ölçülerinde veya 95,5 santimetre genişliğindeki orta kısımla birlikte 88×200 santimetreye çıkarılabilen 74×200 santimetre ölçülerinde. Globetrotter XXL kabindeki yatak 213 santimetre uzunluktadır. Baş, orta bölüm ve ayak genişliği sırasıyla 99/106,5/91 santimetredir. Kabininizi köpük döşek veya son derece rahat, cep yaylı 16 cm döşek ile donatın. Üç sertlik seçeneği bulunmaktadır: Yumuşak, Yarı sert ve Sert. Ayrıca iki döşek koruyucu seçeneği sunuyoruz: konforu artırır ve yatağın daha hızlı toplanmasını sağlar. Ayrıca şunlar da mevcuttur: ayarlanabilir arkalıklı geriye yatırılabilen model ve Konforlu Üst yatak (60×190 santimetre veya 70×190 santimetre ölçülerinde).

Kabin içi saklama alanı

Kabinde, DIN standardında dört adet yuva içeren bir ön raf ile sürücü ve yolcu taraflarında stor kapılı iki büyük saklama bölmesi mevcuttur. Arka duvar, mükemmel aydınlatmaya sahip hafif bir üst arka raf ile donatılmıştır. Yatağın altında toplam hacmi 130 litre olan iki adet çekmece yer alır. Ek olarak, yatağın ayak kısmı (10 litre) ve baş (15 litre) kısmında döşeğin altında iki küçük saklama bölmesi ve yatağın ayak kısmında bir PET şişe için saklama bölmesi bulunur.

 

Kabin dışı saklama alanı

Kabinin her iki tarafında, içeriden veya dışarıdan açılabilen geniş saklama bölmeleri vardır. Kabinin altında, her iki tarafta 30 litre hacminde olan ısıtmasız bir ek saklama alanı yer alır.

 

Tavan camı/tavan kapağı

Her kabin, sabit bir tavan penceresi veya isteğe bağlı olarak 50 milimetre açılabilen bir tavan kapağıyla donatılmıştır. Bu cam aynı zamanda acil durum çıkışı görevi görür. Tavan kapağı ayarı manuel veya elektrik kontrollü olarak yapılabilir.

 

Direksiyon simidi

Kamyonunuzun teknik özelliklerine bağlı olarak çapları 450 mm veya 500 mm olmak üzere iki değişik boyuttadır. Direksiyon simidinin yüksekliği 90 mm'ye, açısı da 28°'ye kadar ayarlanabilir. Yatırılabilir kolon özelliğiyle (opsiyonel) direksiyon simidi dikey konumda -5° ile +15° arasında ayarlanarak sürücünün konforu arttırılabilir. Direksiyon simidine entegre kontroller, hız sabitleyicinin, kornanın, telefonun ve Gösterge Tablosu ve Yan Ekrandaki fonksiyonların güvenli ve rahat çalıştırılmasını sağlar.

 

Klima sistemi

Üç alternatif klima sistemi, sıcaklığı kontrol etmenizi sağlar. Klasik soğutma suyu ısıtıcılı fanlı havalandırma. Manuel kumandalı klima (MCC). Otomatik ısı kontrollü klima (ECC/ECC2). Gün ışığı girişi, sis koşulları ve hava kalitesi sensörleri de mevcuttur. Sistemi kabin-motor park ısıtıcısı ve I-ParkCool (kabin park soğutucumuz) ile tamamlayabilirsiniz.

 

I-ParkCool 

Kabin içinde klima konforuna sahip olmak için motorun çalışmasına gerek yoktur. I-ParkCool çalışmayan bir araçta kabin sıcaklığını kontrol edebilir. Konforlu bir ortam yaratmak için kabin park ısıtıcısı ile birlikte çalışır: örneğin, sıcaklığın aniden keskin bir şekilde düştüğü gece saatlerinde kullanışlıdır. Sistem, marş yeteneğinden ödün vermemek için akü sağlığını kontrol eder. Kabini ısıtmak veya soğutmak için ne kadar güç gerektiğini hesaplar. Aküler tamamen dolu değilse sistem ne kadar güç kullanılabileceğini hesaplar. Ek olarak sessizdir. Sistem, piyasadaki rakip sistemlere kıyasla yaklaşık 20 dB kadar düşük bir gürültü yapmakta ve gürültü kirliliğini azaltarak sürücünün daha iyi dinlenmesini sağlamaktadır. Sistem, aracın normal havalandırma sistemine tamamen entegre edilir ve sıcak ve soğuk hava, normal hava delikleri yoluyla gereken ve eşit bir şekilde dağıtılır. Kabin aerodinamiği ve kabin içinde ayakta durma yüksekliği sistemden etkilenmez. Kabin ısıtıcısı (PH-CAB) hariç.

Şasi

Şasi yükseklikleri, maks. ön aks yükü, arka süspansiyon, tırlar, şasi özellikleri ve frenler dahil olmak üzere yeni Volvo FMX'in teknik özelliklerini bulun.

Ekstra Alçak (tır)

yaklaşık 810 mm

Alçak

yaklaşık 850 mm

Orta

yaklaşık 900 mm

Yüksek

yaklaşık 1000 mm

X-Yüksek

yaklaşık 1200 mm

  

 

Havalı

Makaslı

Ekstra Alçak

8

-

Alçak

8

-

Orta

10/20*

9

Yüksek

10/20*

10/20*

X-Yüksek

-

10/20*

   

*Çift ön aksla

Tip

Akslar

Süspansiyon

Aks/boji yükü

Redüksiyon

Sevk tekerleği aksı /itici akslar

Solo

RAD-L90

4x2

Parabolik/Çok yapraklı

13 t

Tek/göbekten

 

RAD-GR

4x2

Havalı

11,5/13 t

Tek/göbekten

 

RAD-G2

4x2

Havalı (inşaat için)

13 t

Göbekten

 
      

Boji

RADT-GR

6x2

Havalı

19/20,5/22,5/23 t

Tek/göbekten

Sevk tekerleği aksı (sabit/yönlendirmeli/kendinden yönlendirmeli)

RAPD-GR

6x2

Havalı

16/19/22 t

Tek/göbekten

İtici aks (sabit/yönlendirmeli)

RAPD-G4

6x2

Havalı

16 t

Tek

İtici aks (sabit)

RADD-G2

6×4/8×4

Havalı (inşaat için)

21/23/26 t

Tek/göbekten

 

RADD-BR

6×4/8×4

Parabolik

20/21 t

Tek/göbekten

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolik/klasik makaslı

23/26 t

Tek/göbekten

 

RADD-TR2:

6×4/8×4

Klasik makaslı

26/32 t

Göbekten

 

RADD-TR3

8x4

Klasik makaslı

38 t

Göbekten

 

RADD-GR

6×4/8×4

Havalı

21/23/26 t

Tek/göbekten

 

RAPDT-GR

8×2

Havalı

27/30/30,5/31,5/32 t

Tek/göbekten

İtici aks (yönlendirmeli) + sevk tekerleği aksı (sabit/yönlendirmeli)

RADDT-GR

8×4/10×4

Havalı

27/33/36 t

Tek/göbekten

Sevk tekerleği aksı (yönlendirmeli)

RAPDD-GR

8×4

Havalı

27/30,5/32/35 t

Tek/göbekten

İtici aks (yönlendirmeli)

RADDT-G2

8×4/10×4

Havalı (inşaat için)

27/33/36 t

Tek/göbekten

Sevk tekerleği aksı (yönlendirmeli)

      

Merkezi akslı römorklar için merkezi montajlı, yarı alttan montajlı ve alttan montajlı çeki demirleri. Çeki demirleri 25 milimetrelik aralıklarla takılabilir.

Yakıt depoları

150 - 900 litre arası hacme sahip, alüminyum veya çelik yakıt depoları. 4x2 bir tır için maksimum yakıt hacmi 1510 litredir. 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) ve 225 kg (545 l) boyutlarında gaz tankı.

AdBlue depoları

32 - 112 litre arası hacimli. AdBlue pompası, AdBlue depo modülüne entegredir. Plastik.

Frenler
EBS (Elektronik Kontrollü Fren Sistemi) üstün fren tepkisi, performansı ve fren hissi sunarken, bazı pratik özelliklerden de faydalanabilmenizi sağlar. EBS artık hem disk frenler hem de Z kamlı kampanalı frenler için mevcuttur (belirli aks konfigürasyonları ve şasi yükseklikleri için). Fren sisteminizi EBS Medium paketi veya ilave seçeneklerden herhangi birisini ekleyerek yükseltin. EBS tüm teknik özelliklerde standarttır.
 

EBS medium

EBS Standard paketine ek olarak, EBS Medium aşağıdaki özellikleri sağlamaktadır:

 

EBS durum kontrolü 

TEA2+ araç elektronik sistemi ve Volvo Tech Tool yoluyla EBS durum görüntüleme.

 

Otomatik fren tutma

Kamyonu tamamen durana kadar frenleyin. Otomatik Fren Tutma özelliği, sürücü gaza basana kadar kamyonu yerinde tutmak için son uygulanan frenleme basıncını korur.

 

Balata aşınması analizi

Fren balatası uyarısı, mevcut fren balatalarıyla gidilebilecek olan mesafeyi hesaplar (sadece disk frenler için).

 

Otomatik el freni serbest bırakma

El freni, sürücü gaz pedalına bastığında ve bir vites seçiliyken (sadece I-Shift şanzımanda) serbest bırakılır.

İlave seçenekler:

Program paketlerine ek olarak aşağıdaki seçenekler mevcuttur:

 

Kombine fren

Sürücünün römork için eş zamanlı fren talebinde bulunmasına olanak sağlar. Böylece fren otomatik olarak devreye girer ve makaslama riski en aza indirilir.

 

ESC (Elektronik Stabilite Kontrolü)

Fren stabilite sistemi, her tekerleğe ayrı ayrı fren uygulayarak tüm araç kombinasyonu için stabilite sağlar ve makaslamanın, devrilmenin ve römorkun sallanmasının önüne geçer. ESC, Elektronik Araç Stabilite Kontrolü mevzuatının gerekliliklerini karşılar ve 2, 3, 4 ve 5 akslı araçlar için mevcuttur.

 

Acil durum fren lambası

50 km/s'nin üzerinde bir hızla giderken panik freni yapıldığında, fren lambaları saniyede dört kez yanıp söner. 

 

Hidrolik geciktirici

Maksimum 440 kW güce sahip, şanzımana entegre edilmiş kompakt geciktirici.

Volvo Dinamik Direksiyon

Torka dayalı aktif direksiyon sistemi. Düşük hızlarda daha fazla direksiyon gücü sağlar, direksiyona yapılan müdahaleleri azaltır ve tekerlekler farklı sürtünme yüzeylerindeyken fren yapıldığında direksiyon simidini düz ileri konumda tutar. Direksiyon simidi, hem ileri sürüşte hem geri manevrada otomatik olarak boş konuma gelir. Volvo Dinamik Direksiyon şimdi ayrıca çift ön akslı kamyonlar da dahil olmak üzere, tüm aks konfigürasyonları için kullanılabilmektedir. Ayrıca bağımsız ön süspansiyonla birlikte de sunulmaktadır.

İtici akslar
Hem tır hem de şasi kamyonlar için sabit ve aktif yönlendirmeli çeşitleri mevcuttur. Aks yükü: 4,5, 7,5 veya 9 ton.
 

Sevk tekerleği aksları

Tek veya çift tekerlek ile sabit, kendinden yönlendirmeli veya aktif yönlendirmeli olmak üzere birkaç yapılandırması mevcuttur. Aks yükü: 7,5, 9,5 veya 10 ton.

Tandem Sürüş Aks Kaldırma

Yakıt tüketimini azaltmak ve dönüş açısını daraltmak için tandem bojideki en arka çekiş aksının devreden çıkarılmasına ve yükseltilmesine olanak sağlar. Sürücü, kamyon yüksüzken alet tablosundaki bir düğmeye basarak aksı yükseltebilir. Kamyon yüklendiğinde ise aks otomatik olarak kendini alçaltır ve devreye girer. Tandem Sürüş Aks Kaldırma, disk frenleri bulunan 6×4 ve 8×4 konfigürasyonlarında (tandem bojili) kullanılabilir.

Veri sayfaları

Veri - ihtiyaç duyduğunuz her şey. Aşağıdaki linklerden Volvo FH Aero için kamyon veri sayfalarını PDF formatında indirin.

Gösterilen özellikler tüm ekipman seviyelerinde ve güç aktarım organları seçeneklerinde standart veya mevcut olmayabilir.

Sormak istediğiniz bir soru mu var?

Cevabı Volvo Trucks bayinizde. Bayinizi ziyaret edin, arayın veya size gelmelerini isteyin.