Tüm ayrıntılarıyla Volvo FH Aero hakkında bilmeniz gereken her şey.
Motorlar, şanzıman, arka akslar (oranlar dahil), güç aktarım organları kombinasyonları ve PTO'lar ile ilgili teknik özellikleri bulun.
Net motor gücü: EC 582/2011
Net motor gücü: EC 582/2011
Net motor gücü: EC 582/2011
Elektrik | Volvo FH Aero Electric |
---|---|
Performans | 330–490 kW'a (450-666 hp) kadar sürekli güç |
Menzil | 300 km'ye kadar (4×2 tır römorku) |
Şarj süresi (tam şarj) | AC ile 9,5 saat (43 kW) DC ile 2,5 saat (250 kW) |
Akü kapasitesi | 360–540 kWh, 4-6 akü |
Gazla çalışan | G13 |
---|---|
Emisyon standardı | Euro 6 |
Silindir sayısı | 6 |
Silindir hacmi | 12,8 dm³ |
Strok | 158 mm |
Çap | 131 mm |
Kompresyon oranı | 17:01 |
Ekonomik devirler | 900–1400 dev/dak. |
Egzoz freni etkisi | 200 kW |
Motor freni etkisi* | 380 kW (2300 dev/dak.) |
Yağ filtreleri | 2 tam geçirgen |
Filtre dahil yağ değişimi hacmi | 35 l |
Soğutma sistemi, toplam hacim | 38 l |
G13 420 hp (309 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
1600–1700 dev/dak.'da maksimum güç | 420 hp | |||
905-1400 dev/dak.'da maksimum tork | 2100 Nm | |||
G13 460 hp (338 kW) |
| |||
1600–1700 dev/dak.'da maksimum güç | 460 hp | |||
950–1400 dev/dak.'da maksimum tork | 2300 Nm | |||
G13 500 hp (368 kW) | ||||
1600–1700 dev/dak.'da maksimum güç | 500 hp | |||
980-1404 dev/dak.'da maksimum tork | 2550 Nm | |||
Dizel | D13 | D13 I-Save | |
---|---|---|---|
Emisyon standardı | Euro 6 | Euro 6 | |
Silindir sayısı | 6 | 6 | |
Silindir hacmi | 12,8 dm³ | 12,8 dm³ | |
Strok | 158 mm | 158 mm | |
Çap | 131 mm | 131 mm | |
Kompresyon oranı | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Ekonomik devirler | 900–1400 dev/dak. | 900-1300 dev/dak. | |
Egzoz freni etkisi | 175 kW (2300 dev/dak.) | 150 kW | |
Motor freni etkisi* | 340 kW (2300 dev/dak.) | 435 kW (2300 dev/dak.) | |
Yağ filtreleri | 2 tam geçirgen | 2 tam geçirgen | |
Filtre dahil yağ değişimi hacmi | 35 l | 35 l | |
Soğutma sistemi, toplam hacim | 24 l | 26 l | |
Sülfür içermeyen yakıt (EN590, maks. 10 ppm sülfür) Biyodizel nesil 2 (EN15940, sentetik dizel)
VDS4 ile 150.000 km'de bir veya yılda bir.
D13 420 hp (309 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
1404–1700 dev/dak.'da maksimum güç | 420 hp | |||
905-1400 dev/dak.'da maksimum tork | 2100 Nm | |||
D13 I-Save 420 hp (309 kW)* |
| |||
1230–1600 dev/dak.'da maksimum güç | 420 hp | |||
900–1230 dev/dak'da maksimum tork | 2400 Nm | |||
D13 460 hp (338 kW) | ||||
1404-1700 dev/dak.'da maksimum güç | 460 hp | |||
945-1400 dev/dak'da maksimum tork | 2300 Nm | |||
D13 I-Save 460 hp (338 kW)* | ||||
1240–1600 dev/dak'da maksimum güç | 460 hp | |||
900-1240 dev/dak'da maksimum tork | 2600 Nm | |||
D13 I-Save 480 hp (353 kW)* | ||||
1250-1600 dev/dak'da maksimum güç | 480 hp | |||
900-1250 dev/dak'da maksimum tork | 2700 Nm | |||
D13 500 hp (368 kW) | ||||
1404-1700 dev/dak.'da maksimum güç | 500 hp | |||
980-1400 dev/dak'da maksimum tork | 2500 Nm | |||
D13 I-Save 500 hp (368 kW) | ||||
1250-1600 dev/dak'da maksimum güç | 500 hp | |||
900-1250 dev/dak'da maksimum tork | 2800 Nm | |||
D13 540 hp (397 kW) | ||||
1458-1700 dev/dak'da maksimum güç | 540 hp | |||
1000–1400 dev/dak'da maksimum tork | 2600 Nm | |||
*B100, biyodizel ile mevcuttur
| Tork çıkışı | Oran | |
---|---|---|---|
EPTT350 | 350 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 | |
* Hem sürüş sırasındaki hem de hareketsiz durumdaki tork çıkışı.
Otomatikleştirilmiş vites değiştirme özellikli 12 vitesli buçuklu/kademeli şanzıman. I-Shift’e bir PTO, kompakt geciktirici, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucu monte edilebilir. Karınca vitesli I-Shift, ultra düşük karınca dişli ve çok hızlı geri vites de sipariş edilebilmektedir.
Tip | Son vites | Motor torku (Nm) | Toplam katar ağırlığı onayı (ton) |
---|---|---|---|
AT2412 | Bire bir oranlı | 2400 | 44 |
AT2612 | Bire bir oranlı | 2600 | 100 |
ATO2612 | Overdrive | 2600 | 100 |
AT2812 | Bire bir oranlı | 2800 | 70 |
ATO3112 | Overdrive | 3150 | 100 |
Tip | Son vites | Motor torku (Nm) | Toplam katar ağırlığı onayı (ton) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Overdrive | 2800 | 80 |
Tip | Aks | Vites | Maksimum tork (Nm) | Maksimum aks/boji yükü (t) | GCW onayı (t) |
Tek redüksiyonlu | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1244B | Solo | Hipoid | 2800 | 12 | 44 |
RSS1344C/E | Solo | Hipoid | 2600 | 13 | 44 |
RSS1344E | Solo | Hipoid | 2800 | 13 | 44 |
RSS1352A | Solo | Hipoid | 2800 | 13 | 52 |
RSS1370A/B | Solo | Hipoid | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandem | Hipoid | 3800 | 23 | 70 |
RTS2310A | Tandem | Hipoid | 3800 | 23 | 100 |
Göbekten redüksiyonlu | |||||
RSH1370F | Solo | Konik spiral kesim | 3800 | 13 | 70 |
RT2610B/F | Tandem | Konik spiral kesim | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210F | Tandem | Konik spiral kesim | 3800 | 32 | 100 |
RTH3212F | Tandem | Konik spiral kesim | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandem | Konik spiral kesim | 3800 | 33 | 100 |
RTH3815 | Tandem | Konik spiral kesim | 3800 | 38 | 100 |
RSS1244B | RSS1344C | RSS1344E | RSS1352A | RSS1370A/B | RSH1370F |
---|---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.31:1* | 2.06:1 | 2.06:1 | 2.06:1 | 3.46:1 |
2.17:1 | 2.47:1* | 2.17:1 | 2:17.1 | 2.17:1 | 3.61:1 |
2.31:1 | 2.47:1* | 2.31:1 | 2.31:1 | 2.31:1 | 3.76:1 |
2.47:1 | 2.85:1* | 2.47:1 | 2.47:1 | 2.47:1 | 4.12:1 |
2.64:1 | 3.08:1* | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.64:1 | 4.55:1 |
2.85:1 | 3.36:1* | 2.85:1 | 2.85:1 | 2.85:1 | 5.41:1 |
3.08:1 | 3.70:1 | 3.08:1 | 3.08:1 | 3.08:1 | |
3.36:1 | 4.11:1 | 3.36:1 | 3.36:1 | 3.40:1** | |
4.63:1 | 3.67:1** | ||||
5.29:1 | 4.11:1** | ||||
6.17:1 | |||||
* RSS1344E için
** RSS1370B için
RST2370A/B | RTS2310A | RTH2610B | RTH2610F | RTH2610B7F | RTH3210F | RTH3212F | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.93:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 3.93:1 | 5.41:1 | |
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | |
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | |
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | ||
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | ||||
5.67:1 | 4.11:1 | 7.21:1 | 7.21:1 | |||||
6.17:1 | 4.63:1 | |||||||
| D13 420 hp | D13 460 hp | D13 500 hp | D13 540 hp |
I-Shift | ||||
---|---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
|
AT2612 | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • |
I-Shift Dual Clutch | ||||
SP2812 |
| • | • | • |
Tek redüksiyonlu akslar | ||||
RSS1244B | • | •
| • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • |
RSS1344E | • | • | • | • |
RSS1352A | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • | • |
Göbekten redüksiyonlu akslar | ||||
RSH1370F | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • |
| D13 I-Save 420 hp | D13 I-Save 460 hp | D13 I-Save 500 hp |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • |
|
|
AT2612 | • | • |
|
ATO2612 | • | • | |
AT2812 | • | ||
ATO3112 | • | ||
I-Shift Dual Clutch | |||
SP2812 |
| • | • |
Tek redüksiyonlu akslar | |||
RSS1244B | • | • | |
RSS1344C/E | • | • | |
RSS1344E | • | • | |
RSS1352A | • | • | |
RSS1370A/B | • | • | |
RTS2370A | • | • | |
RTS2310A | • | • | |
Göbekten redüksiyonlu akslar | |||
RSH1370F | • | • | |
RTH2610F | • | • | |
RTH3210 | • | • | |
RTH3312 | • | • | |
RTH3815 | • | • | |
| G13 420 hp | G13 460 hp | G13 500 hp |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
AT2612 | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • |
Tek redüksiyonlu akslar | |||
RSS1244B | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • |
RSS1344E | • | • | |
RSS1352A | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • |
Göbekten redüksiyonlu akslar | |||
RSH1370F | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • |
Her türlü gövde ekipmanına güç sağlanması için debriyajdan bağımsız ve debriyaja bağlı çok çeşitli PTO'lar mevcuttur.
PTER-DIN: Hidrolik pompanın doğrudan tahrik edilmesi için arkaya monte motor PTO’su.
PTER1400: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.
PTER-100: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.
PTR-F: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-FL/FH: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Hidrolik pompasının doğrudan monte edilebilmesi için DIN bağlantısı ile düşük/orta/yüksek devir.
PTRD-F: Doğrudan montajlı pervane şaftı için bağlantı flanş kaplini ile yüksek devir.
PTRD-D: İkili tahrik ile yüksek devirli. Hidrolik pompaların doğrudan monte edilebilmesi için önde ve arkada DIN bağlantısı.
PTRD-D1: İkili tahrik ile yüksek devirli. Arkada bağlantı flanşı kaplini ve önde DIN bağlantısı.
PTRD-D2: Arkada ikili tahrik, önde tekli tahrik ile yüksek devirli. Arkada iki bağlantı flanşı kaplini ve önde bir DIN bağlantısı.
Kabin ölçüleri, yer seviyesinden kabin yükseklikleri ve özellikleri ile ilgili teknik özellikleri bulun.
Farklı ihtiyaçlara uygun dört farklı dış döşeme modeli mevcuttur.
Temel
Fırtına grisi ızgara ve kapı kolları. Krom farlar. Şimşek grisi güneş siperi, ayna kapakları ve tampon.
Geliştirilmiş
Kabin renginde ızgara ve krom farlar. Şimşek grisi güneş siperi, ayna kapakları, kapı kolları ve tampon.
En üst seviye
Kabin renginde ızgara, ayna kapakları, güneş siperi, kapı kolları, tampon ve rüzgarlık. Krom farlar.
Sağlam ön kısımlı temel
Fırtına grisi ızgara ve kapı kolları. Siyah farlar. Şimşek grisi güneş siperi, ayna kapakları. Gri boyalı çelik tampon.
Volvo FH Aero, farklı ihtiyaçlara uyacak şekilde altı farklı iç döşeme düzeyleri ile sunulur.
Sağlam vinil ve kumaş döşeme
İç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumlu, modern bir renk şemasına sahip vinil ve kumaş dayanıklı malzemeler.
Dinamik kumaş döşeme
İç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumlu grinin çeşitli tonlarında modern bir renk şemasına sahip kumaş iç mekân.
Aşamalı pelüş döşeme
Bu yumuşak pelüş iç mekân, sade bir renk düzeni sunar ve iç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumludur.
Sağlam deri döşeme
Sade bir renk düzenine sahip iç mekân ve iç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumlu iki renkli tamamen deri koltuklar.
Dinamik deri döşeme
İç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumlu gri ve iki renkli tamamen deri koltukların çeşitli tonlarında iç mekân.
Aşamalı deri döşeme
İç döşemenin çeşitli parçalarıyla uyumlu Skylark (bej) ve iki renkli tamamen deri koltukların çeşitli tonlarında iç mekân.
Globetrotter XXL: konfor ve geniş alan
Globetrotter XXL, iki kişiye kadar güvenli ve konforlu bir konaklama imkanı sunar; uzatılmış kabin uzunluğu sayesinde daha geniş ve daha uzun bir yatakta yüksek uyku konforu sağlar.
Globetrotter XL: saklama için üretildi
Ayrıca Globetrotter XL (CAB-XHSL), iki kişi için güvenli ve konforlu konaklama imkanı sunar ve ekstra yüksekliği sayesinde daha da fazla saklama alanı sağlar. Kabinin tavan yüksekliği 220 santimetredir (motor bölmesi kapağında 211 santimetre).
Globetrotter: iki kişi kalınabilir
Globetrotter (CAB-HSLP), iki kişi için konforlu geceleme ortamı işlevi de görür. Ek olarak dikey yapısı, size geniş ekstra saklama alanı sağlar. Tavan yüksekliği 205 santimetre (motor bölmesi kapağında 196 santimetre).
Yataklı kabin
İki kişiye kadar rahat geceleme ortamı sunan yataklı kabin (CAB-SLP). Tavan yüksekliği 171 santimetre, motor bölmesi kapağında 162 santimetre.
Yataklı Alçak Kabin
Tavanı daha alçak ve kabin süspansiyonlu olan yataklı alçak kabin (CAB-LSLP), kabinin üzerinde ek yükleme alanı bulunmasını sağlar. Tavan yüksekliği 147 santimetre, motor bölmesi kapağı üzerinde 138 santimetre.
Tır |
|
|
| Yükseklik A (mm) | Yükseklik B (mm) | Yükseklik C (mm) | Yükseklik D (mm) |
Çekiş | Şasi yüksekliği | Süspansiyon | Lastikler | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4x2 | Yüksek | Makaslı/Havalı | 315/80-R22.5 | 3430 | 3800 | 3950 | 3225 |
4x2 | Yüksek | Makaslı/ Havalı | 315/80-R22.5 | 3440 | 3800 | 3950 | 3225 |
4x2 | Orta | Makaslı/ Havalı | 315/70-R22.5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
4x2 | Alçak | Havalı/Havalı | 315/60-R22.5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
4x2 | Alçak | Havalı/Havalı | 315/60-R22.5 | 3250 | 3620 | 3770 | 3045 |
4x2 | Ekstra alçak | Havalı/Havalı | 295/60-R22.5 | 3210 | 3580 | 3730 | 3005 |
6x2 | Orta | Makaslı/ Havalı | 315/70-R22.5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
Şasi kamyon |
|
|
| Yükseklik A (mm) | Yükseklik B (mm) | Yükseklik C (mm) | Yükseklik D (mm) |
Çekiş | Şasi yüksekliği | Süspansiyon | Lastikler | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
6×2 | Yüksek | Havalı/Havalı | 315/80-R22.5 | 3410 | 3780 | 3930 | 3205 |
6×2 | Orta | Havalı/Havalı | 315/70-R22.5 | 3330 | 3700 | 3850 | 3125 |
6×2 | Alçak | Havalı/Havalı | 315/60-R22.5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
6×2 | Yüksek | Makaslı/Makaslı | 315/80-R22.5 | 3460 | 3830 | 3980 | 3255 |
6×4 | Yüksek | Makaslı/Makaslı | 315/80-R22.5 | 3450 | 3820 | 3970 | 3245 |
8×4 | Yüksek | Makaslı/Makaslı | 315/80-R22.5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
10×4 | Yüksek | Makaslı/Makaslı | 315/80-R22.5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
*Yaklaşık yükseklikler
Dört noktalı kabin süspansiyonu
Amortisörlü helezon yaylar, önde helezon yaylar ile arkada havalı süspansiyon veya tam havalı süspansiyon arasından seçim yapın.
Hava girişleri
Göreve göre yüksek veya alçak konumda, sol tarafta bulunur. Ön hava girişi de mevcuttur.
Renkler
Seçiminizi yapın ve uygun olup olmadığını görün. Yaklaşık 650 renk seçeneği bulunmaktadır.
İç döşeme
Farklı stiller mevcuttur. Vinil, kumaş ve pelüş. Vinil ve kumaş dışındaki bazı koltuk döşemeleri, havalandırma fonksiyonunu içerecek şekilde sipariş edilebilir.
Sürücü koltuğu
Üç farklı konfor düzeyinden birini seçin: Aşamalı (pelüş veya deri), Dinamik (kumaş) ve Sağlam (vinil). Ekstra serbestlik esneklikle birlikte gelir. Toplam ayarlama aralığı ileri-geri 240 milimetre, dikey olarak 100 milimetredir. Sürücü koltuğu standart olarak bir kafalık, ayarlanabilir ve katlanabilir koltuk arkalığı, yükseklik ve uzunluk ayarı, ayarlanabilir bel desteği ve ayarlanabilir lumbar desteğiyle donatılmıştır.
Yolcu koltuğu
Üç farklı konfor düzeyinden birini seçin: Aşamalı (pelüş veya deri), Dinamik (kumaş) ve Sağlam (vinil). Yolcu koltukları standart olarak kafalıklar ile donatılmıştır. Hareketli yolcu koltuğu da mevcuttur.
Yataklar
Konforlu bir gece uykusu sağlayacak şekilde üretilmiştir. Yatak boyutları: Orta kısmı 81,5 santimetre genişliğinde 74×200 santimetre ölçülerinde veya 95,5 santimetre genişliğindeki orta kısımla birlikte 88×200 santimetreye çıkarılabilen 74×200 santimetre ölçülerinde. Globetrotter XXL kabindeki yatak 213 santimetre uzunluktadır. Baş, orta bölüm ve ayak genişliği sırasıyla 99/106,5/91 santimetredir. Kabininizi köpük döşek veya son derece rahat, cep yaylı 16 cm döşek ile donatın. Üç sertlik seçeneği bulunmaktadır: Yumuşak, Yarı sert ve Sert. Ayrıca iki döşek koruyucu seçeneği sunuyoruz: konforu artırır ve yatağın daha hızlı toplanmasını sağlar. Ayrıca şunlar da mevcuttur: ayarlanabilir arkalıklı geriye yatırılabilen model ve Konforlu Üst yatak (60×190 santimetre veya 70×190 santimetre ölçülerinde).
Kabin içi saklama alanı
Kabinde, DIN standardında dört adet yuva içeren bir ön raf ile sürücü ve yolcu taraflarında stor kapılı iki büyük saklama bölmesi mevcuttur. Arka duvar, mükemmel aydınlatmaya sahip hafif bir üst arka raf ile donatılmıştır. Yatağın altında toplam hacmi 130 litre olan iki adet çekmece yer alır. Ek olarak, yatağın ayak kısmı (10 litre) ve baş (15 litre) kısmında döşeğin altında iki küçük saklama bölmesi ve yatağın ayak kısmında bir PET şişe için saklama bölmesi bulunur.
Kabin dışı saklama alanı
Kabinin her iki tarafında, içeriden veya dışarıdan açılabilen geniş saklama bölmeleri vardır. Kabinin altında, her iki tarafta 30 litre hacminde olan ısıtmasız bir ek saklama alanı yer alır.
Tavan camı/tavan kapağı
Her kabin, sabit bir tavan penceresi veya isteğe bağlı olarak 50 milimetre açılabilen bir tavan kapağıyla donatılmıştır. Bu cam aynı zamanda acil durum çıkışı görevi görür. Tavan kapağı ayarı manuel veya elektrik kontrollü olarak yapılabilir.
Direksiyon simidi
Kamyonunuzun teknik özelliklerine bağlı olarak çapları 450 mm veya 500 mm olmak üzere iki değişik boyuttadır. Direksiyon simidinin yüksekliği 90 mm'ye, açısı da 28°'ye kadar ayarlanabilir. Yatırılabilir kolon özelliğiyle (opsiyonel) direksiyon simidi dikey konumda -5° ile +15° arasında ayarlanarak sürücünün konforu arttırılabilir. Direksiyon simidine entegre kontroller, hız sabitleyicinin, kornanın, telefonun ve Gösterge Tablosu ve Yan Ekrandaki fonksiyonların güvenli ve rahat çalıştırılmasını sağlar.
Klima sistemi
Üç alternatif klima sistemi, sıcaklığı kontrol etmenizi sağlar. Klasik soğutma suyu ısıtıcılı fanlı havalandırma. Manuel kumandalı klima (MCC). Otomatik ısı kontrollü klima (ECC/ECC2). Gün ışığı girişi, sis koşulları ve hava kalitesi sensörleri de mevcuttur. Sistemi kabin-motor park ısıtıcısı ve I-ParkCool (kabin park soğutucumuz) ile tamamlayabilirsiniz.
I-ParkCool
Kabin içinde klima konforuna sahip olmak için motorun çalışmasına gerek yoktur. I-ParkCool çalışmayan bir araçta kabin sıcaklığını kontrol edebilir. Konforlu bir ortam yaratmak için kabin park ısıtıcısı ile birlikte çalışır: örneğin, sıcaklığın aniden keskin bir şekilde düştüğü gece saatlerinde kullanışlıdır. Sistem, marş yeteneğinden ödün vermemek için akü sağlığını kontrol eder. Kabini ısıtmak veya soğutmak için ne kadar güç gerektiğini hesaplar. Aküler tamamen dolu değilse sistem ne kadar güç kullanılabileceğini hesaplar. Ek olarak sessizdir. Sistem, piyasadaki rakip sistemlere kıyasla yaklaşık 20 dB kadar düşük bir gürültü yapmakta ve gürültü kirliliğini azaltarak sürücünün daha iyi dinlenmesini sağlamaktadır. Sistem, aracın normal havalandırma sistemine tamamen entegre edilir ve sıcak ve soğuk hava, normal hava delikleri yoluyla gereken ve eşit bir şekilde dağıtılır. Kabin aerodinamiği ve kabin içinde ayakta durma yüksekliği sistemden etkilenmez. Kabin ısıtıcısı (PH-CAB) hariç.
Şasi yükseklikleri, maks. ön aks yükü, arka süspansiyon, tırlar, şasi özellikleri ve frenler dahil olmak üzere yeni Volvo FMX'in teknik özelliklerini bulun.
Ekstra Alçak (tır) | yaklaşık 810 mm |
Alçak | yaklaşık 850 mm |
Orta | yaklaşık 900 mm |
Yüksek | yaklaşık 1000 mm |
X-Yüksek | yaklaşık 1200 mm |
| Havalı | Makaslı |
---|---|---|
Ekstra Alçak | 8 | - |
Alçak | 8 | - |
Orta | 10/20* | 9 |
Yüksek | 10/20* | 10/20* |
X-Yüksek | - | 10/20* |
*Çift ön aksla
Tip | Akslar | Süspansiyon | Aks/boji yükü | Redüksiyon | Sevk tekerleği aksı /itici akslar |
Solo | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4x2 | Parabolik/Çok yapraklı | 13 t | Tek/göbekten |
|
RAD-GR | 4x2 | Havalı | 11,5/13 t | Tek/göbekten |
|
RAD-G2 | 4x2 | Havalı (inşaat için) | 13 t | Göbekten | |
Boji | |||||
RADT-GR | 6x2 | Havalı | 19/20,5/22,5/23 t | Tek/göbekten | Sevk tekerleği aksı (sabit/yönlendirmeli/kendinden yönlendirmeli) |
RAPD-GR | 6x2 | Havalı | 16/19/22 t | Tek/göbekten | İtici aks (sabit/yönlendirmeli) |
RAPD-G4 | 6x2 | Havalı | 16 t | Tek | İtici aks (sabit) |
RADD-G2 | 6×4/8×4 | Havalı (inşaat için) | 21/23/26 t | Tek/göbekten | |
RADD-BR | 6×4/8×4 | Parabolik | 20/21 t | Tek/göbekten | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Parabolik/klasik makaslı | 23/26 t | Tek/göbekten | |
RADD-TR2: | 6×4/8×4 | Klasik makaslı | 26/32 t | Göbekten | |
RADD-TR3 | 8x4 | Klasik makaslı | 38 t | Göbekten | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Havalı | 21/23/26 t | Tek/göbekten | |
RAPDT-GR | 8×2 | Havalı | 27/30/30,5/31,5/32 t | Tek/göbekten | İtici aks (yönlendirmeli) + sevk tekerleği aksı (sabit/yönlendirmeli) |
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Havalı | 27/33/36 t | Tek/göbekten | Sevk tekerleği aksı (yönlendirmeli) |
RAPDD-GR | 8×4 | Havalı | 27/30,5/32/35 t | Tek/göbekten | İtici aks (yönlendirmeli) |
RADDT-G2 | 8×4/10×4 | Havalı (inşaat için) | 27/33/36 t | Tek/göbekten | Sevk tekerleği aksı (yönlendirmeli) |
Merkezi akslı römorklar için merkezi montajlı, yarı alttan montajlı ve alttan montajlı çeki demirleri. Çeki demirleri 25 milimetrelik aralıklarla takılabilir.
Yakıt depoları
150 - 900 litre arası hacme sahip, alüminyum veya çelik yakıt depoları. 4x2 bir tır için maksimum yakıt hacmi 1510 litredir. 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) ve 225 kg (545 l) boyutlarında gaz tankı.
AdBlue depoları
32 - 112 litre arası hacimli. AdBlue pompası, AdBlue depo modülüne entegredir. Plastik.
Frenler
EBS (Elektronik Kontrollü Fren Sistemi) üstün fren tepkisi, performansı ve fren hissi sunarken, bazı pratik özelliklerden de faydalanabilmenizi sağlar. EBS artık hem disk frenler hem de Z kamlı kampanalı frenler için mevcuttur (belirli aks konfigürasyonları ve şasi yükseklikleri için). Fren sisteminizi EBS Medium paketi veya ilave seçeneklerden herhangi birisini ekleyerek yükseltin. EBS tüm teknik özelliklerde standarttır.
EBS medium
EBS Standard paketine ek olarak, EBS Medium aşağıdaki özellikleri sağlamaktadır:
EBS durum kontrolü
TEA2+ araç elektronik sistemi ve Volvo Tech Tool yoluyla EBS durum görüntüleme.
Otomatik fren tutma
Kamyonu tamamen durana kadar frenleyin. Otomatik Fren Tutma özelliği, sürücü gaza basana kadar kamyonu yerinde tutmak için son uygulanan frenleme basıncını korur.
Balata aşınması analizi
Fren balatası uyarısı, mevcut fren balatalarıyla gidilebilecek olan mesafeyi hesaplar (sadece disk frenler için).
Otomatik el freni serbest bırakma
El freni, sürücü gaz pedalına bastığında ve bir vites seçiliyken (sadece I-Shift şanzımanda) serbest bırakılır.
İlave seçenekler:
Program paketlerine ek olarak aşağıdaki seçenekler mevcuttur:
Kombine fren
Sürücünün römork için eş zamanlı fren talebinde bulunmasına olanak sağlar. Böylece fren otomatik olarak devreye girer ve makaslama riski en aza indirilir.
ESC (Elektronik Stabilite Kontrolü)
Fren stabilite sistemi, her tekerleğe ayrı ayrı fren uygulayarak tüm araç kombinasyonu için stabilite sağlar ve makaslamanın, devrilmenin ve römorkun sallanmasının önüne geçer. ESC, Elektronik Araç Stabilite Kontrolü mevzuatının gerekliliklerini karşılar ve 2, 3, 4 ve 5 akslı araçlar için mevcuttur.
Acil durum fren lambası
50 km/s'nin üzerinde bir hızla giderken panik freni yapıldığında, fren lambaları saniyede dört kez yanıp söner.
Hidrolik geciktirici
Maksimum 440 kW güce sahip, şanzımana entegre edilmiş kompakt geciktirici.
Torka dayalı aktif direksiyon sistemi. Düşük hızlarda daha fazla direksiyon gücü sağlar, direksiyona yapılan müdahaleleri azaltır ve tekerlekler farklı sürtünme yüzeylerindeyken fren yapıldığında direksiyon simidini düz ileri konumda tutar. Direksiyon simidi, hem ileri sürüşte hem geri manevrada otomatik olarak boş konuma gelir. Volvo Dinamik Direksiyon şimdi ayrıca çift ön akslı kamyonlar da dahil olmak üzere, tüm aks konfigürasyonları için kullanılabilmektedir. Ayrıca bağımsız ön süspansiyonla birlikte de sunulmaktadır.
İtici akslar
Hem tır hem de şasi kamyonlar için sabit ve aktif yönlendirmeli çeşitleri mevcuttur. Aks yükü: 4,5, 7,5 veya 9 ton.
Sevk tekerleği aksları
Tek veya çift tekerlek ile sabit, kendinden yönlendirmeli veya aktif yönlendirmeli olmak üzere birkaç yapılandırması mevcuttur. Aks yükü: 7,5, 9,5 veya 10 ton.
Tandem Sürüş Aks Kaldırma
Yakıt tüketimini azaltmak ve dönüş açısını daraltmak için tandem bojideki en arka çekiş aksının devreden çıkarılmasına ve yükseltilmesine olanak sağlar. Sürücü, kamyon yüksüzken alet tablosundaki bir düğmeye basarak aksı yükseltebilir. Kamyon yüklendiğinde ise aks otomatik olarak kendini alçaltır ve devreye girer. Tandem Sürüş Aks Kaldırma, disk frenleri bulunan 6×4 ve 8×4 konfigürasyonlarında (tandem bojili) kullanılabilir.
Veri - ihtiyaç duyduğunuz her şey. Aşağıdaki linklerden Volvo FH Aero için kamyon veri sayfalarını PDF formatında indirin.
Gösterilen özellikler tüm ekipman seviyelerinde ve güç aktarım organları seçeneklerinde standart veya mevcut olmayabilir.