Trucks

Kabin montajı

Volvo Trucks’ın Tuve, Göteborg'da bulunan montaj tesisindeki kabin döşeme hattında, eksiksiz bir Volvo Trucks kabini oluşturmak için yaklaşık 900 parça sadece altı saat içinde bir araya getiriliyor.
Kabin montajı son kontrolü.
Kabin montaj hattının sonunda, boyayı ve gövde kaplamasını doğrulamak için tamamlanan bir kabin parlak ışıklarla aydınlatılıyor.
Paulina Lundgren, Ekip Lideri, Üretim Mühendisliği, Kabin Montaj

Başarının sırrı, her bir detayın ve işlemin maksimum hız, hassasiyet ve verimlilik elde edilecek şekilde tasarlandığı iyi düzenlenmiş bir süreci uygulamaktır.

Üretim Mühendisliği, Kabin Montajı Ekip Lideri Paulina Lundgren, “Her şeyin bir arada çalışması önemli” diyor. “Her şey sorunsuz bir şekilde çalışmalı: teknik çözümler, üretim planlaması, malzeme teslimi ve operatörlerin çalışma şekli. Her şey mükemmel olmak zorunda.”

Üretime, Kuzey İsveç'te Umeå bölgesinde bulunan Volvo Trucks kabin tesisinde üretilen ve boyanan boş bir kabin gövdesiyle başlanıyor ve ardından kabin gövdesi demiryolu taşımacılığıyla Göteborg'daki Tuve tesisine gönderiliyor. Personel ön konsol plakasını ve ön kapağı sökerek kabini ana montaj hattına hazırlıyor. Kabin daha sonra bir metre/dakika hızında ilerleyeceği ana montaj hattına veriliyor.

Kabin, günün sonunda 56 farklı çalışma istasyonundan geçiyor olacak. Montaj operatörlerinin, kabin bir sonraki istasyona geçmeden önce işlerini tamamlamak için ortalama 5,5 dakikası var. Maksimum verimlilik ve hızın elde edilebilmesi için her şey dikkatli bir şekilde tasarlandı ve yapılandırıldı, gerekli tüm alet ve parçalar mümkün olduğunca yakın ve kolay erişilebilir bir konuma yerleştirildi. Güvenlik ve ergonomi konularına büyük önem verilmekle birlikte, bol miktarda kaldırma ve destek aracı da personelin kullanması için hazırda tutulmaktadır.

Paulina Lundgren, “Tüm istasyonlar herkesin istasyonlarda çalışabilmesini sağlayacak şekilde inşa edildi,” diyor.

Volvo FH'lara ön camları, yan camları ve tavan kapaklarını takmak için iki robot kullanılıyor.

 

Montaj hattı, balık kılçığı şeklinde yapılandırıldı: ortada bir adet ana hat mevcut ve daha geniş modüller için her iki yan taraf boyunca daha küçük ön montaj hatları bulunuyor. Sıra ön konsolun montajına geldiğinde, bunun için de ön montaj hatları mevcut: ayrı ayrı bileşenler bir araya getirilerek küçük modüller oluşturuluyor. Bu küçük modüller daha sonra komple bir ön konsola monte ediliyor ve bu işlemin ardından ön konsol doğrudan ana hattaki bir kabine yerleştiriliyor.

Her şey sorunsuz bir şekilde çalışmalı: teknik çözümler, üretim planlaması, malzeme teslimi ve operatörlerin çalışma şekli. Her şey mükemmel olmak zorunda.
Her bir robot camı 0,1 mm'lik bir hata payıyla yerleştirebilecek şekilde kalibre edilmiştir.

Ortalama bir kabin 750-900 parçadan meydana geliyor. Ancak, yaklaşık 3.500 farklı parça numarası mevcut ve birçok farklı teknik özellik bulunduğundan her kabin neredeyse birbirinden farklı. Montaj süreci, insan hatası riskini en aza indirmek için tasarlanmış son derece karmaşık bir süreç. Örneğin, parça seçicilerin her kabin için doğru parçaları aldığından emin olmak için sonraki kabin için gerekli parçalar bir ışıklandırma sistemiyle belirtilmektedir. Tüm parçalar alınıp ana hatta taşındıktan sonra parça seçici tek bir düğmeye basarak sonraki ışık sırasına geçmektedir.

Parça ve bileşenlerin büyük çoğunluğu elle monte edilmektedir. Bununla birlikte, Volvo FH kabinlerine ön camları, yan camları ve tavan kapaklarını takmak için iki robot kullanılıyor. Her bir robot, vakumlu vantuz tutucular vasıtasıyla camları kaldırıp ve camların kenarını bir tutkal makinasının altında dikkatlice çevirerek kenarlara tutkal uygulanmasını sağlıyor. Kabinin çevresindeki çeşitli sensörler, robot kollarının düzgün çalışabilmesi için kabinin tam olarak doğru konumda bulunduğundan emin olunmasını sağlıyor. Her bir robot herhangi bir zaman noktasında hatta bulunması gereken kabin modelini tam olarak bilecek şekilde programlanmış ve camı 0,1 mm'lik bir hata payıyla yerleştirebilecek şekilde kalibre edilmiştir.

Son istasyonlarda personel tüm kontrol fonksiyonlarını test ediyor. Boyayı ve gövde kaplamasını doğrulamak için kabin parlak ışıklarla aydınlatılıyor. Kabin bu işlemin ardından şasiye ve yürüyen aksama bağlanacağı şasi hattına gönderiliyor.

Kabin montajı - Tuve

  • Kabin montajında 3.500 parça numarası kullanılmaktadır.
  • Üretim sırasında kabin montaj alanında 240 operatör çalışmaktadır.
  • Kabin montaj hattında 56 çalışma istasyonu bulunmaktadır.
  • Her çalışma istasyonu ortalama 5,5 dakika içinde işlerini tamamlamalıdır.
  • Bir kabinin montaj hattının bir ucundan girip diğer ucundan çıkması 6 saat sürmektedir.
  • Tuve tesisinde halihazırda her gün 120 kabin üretilmektedir.

İlgili İçerik