Volvo Trucks

Türkiye

VOLVO FMX İÇİN ŞASİ TEKNİK ÖZELLİKLERİ

Şasi yükseklikleri

Orta 

yaklaşık 900 mm

Yüksek

yaklaşık 1000 mm

X-Yüksek 

yaklaşık 1200 mm

XX-Yüksek 

yaklaşık 1240 mm

Maks. ön aks yükü (ton)

 

Havalı 

Makaslı 

Orta 

10/20*

10 

Yüksek 

10/20*

10/20**

X-Yüksek 

10/20**

XX-Yüksek 

10/20***

* GRAS-GR'de FAL20 çift ön aksla
** FAA20 çift ön aksla
*** FAA21 Çift ön aksla

Maks. Ön Aks Yükü (Ton)

FA-LOW

Orta yükseklikteki şasiler için alçak ön aks, 9/18 tona kadar aks yükü.

FA-MED

Orta yükseklikteki şasiler için orta yükseklikte ön aks, 10/20 tona kadar aks yükü.

FA-HIGH

Yüksek şasiler için yüksek ön aks, 10/20 tona kadar aks yükü.

FA-XHIGH

Ekstra yüksek şasiler için ekstra yüksek ön aks, 10/20 tona kadar aks yükü.

FA-XXHIGH

Tahrikli ön aks, 10/20 tona kadar aks yükü.

Çift ön aks - FA-HIGH/FA-XHIGH

20 tona kadar aks yükü ile 8×2, 8×4 ve 10×4 seçenekleri mevcuttur.

Arka Süspansiyon

Tip

Aks kombinasyonu

Süspansiyon tipi

Aks/bogi yükü

Redüksiyon

Diğer akslar

Solo

         

RAD-L90

4×2

Parabolik/Çok yapraklı

13 t

Tek/cerli

 

RAD-GR

4×2

Havalı 

13 t

Tek/cerli

 

RAD-G2

4×2

Havalı 

13 t

Cerli

 

RAD-G4

4×2

Havalı

12 t

Tek

 

RAD-L90

4×4

Parabolik/Çok yapraklı

13 t

Cerli 

 

RAD-G2

4×4

Havalı

13

Cerli

 

           

Bogi

         

RADT-GR

6×2/8×2

Havalı

19/20,5/22,5/23 t

Tek/cerli

Sabit/yönlendirmeli/kendinden yönlendirmeli avara aks

RAPD-GR

6×2

Havalı

16/19/22 t

Tek/cerli

Sabit/yönlendirmeli itici aks

RAPD-G4

6×2

Havalı

16 t

Tek

Sabit

RADD-G2

6×4/6×6/8×4/8×6

Havalı

21/23/26 t

Tek/cerli

 

RADD-BR

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolik

20/21 t

Tek/cerli

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolik/Çok yapraklı

23/26 t

Tek/cerli

 

RADD-TR2:

6×4/8×4

Çok yapraklı

26/32 t

Cerli

 

RADD-GR

6×4/8×4

Havalı

17/21/23/26 t

Tek/cerli

 

RADD-BR

6×6

Parabolik

21 t

Cerli

 

RAPDT-GR

8×2

Havalı

27/30/30,5/31,5/32 t

Tek/cerli

3 aks/yönlendirmeli itici ve yönlendirmeli veya sabit avara aks

RADD-TR3

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolik

38 t

Cerli

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Havalı

27/33/36 t

Tek/cerli

yönlendirmeli avara aks

RAPDD-GR

8×4

Havalı

27/30,5/32/35 t

Tek/cerli

yönlendirmeli itici aks

RADDT-G2

8×4/10×4/10×6

Havalı

27/33/36 t

Tek/cerli

3 aks/yönlendirmeli avara aks

RADD-TR1

6×6/8×6

Parabolik/Çok yapraklı

26 t

Cerli

 

RADD-TR2:

6×6/8×6

Çok yapraklı

26/32 t

Cerli

 

Çeki demirleri
Merkezi akslı treylerler için merkezi montajlı, yarı alttan montajlı ve alttan montajlı çeki demirleri. Çeki demirleri 25 milimetrelik aralıklarla takılabilir. 
Yakıt depoları
150 - 900 litre arası hacme sahip, alüminyum veya çelik yakıt depoları. 4×2 bir çekici için maksimum yakıt hacmi 1.480 litredir.
Çift ön aks için, ön akslar arasında EU6 plastik yakıt deposu.
AdBlue depoları
Plastik. 32 - 100 litre arası hacimli. AdBlue pompası, AdBlue depo modülüyle entegredir. 
Beşinci tekerler
Onaylı montaja göre maksimum 36 ton yüke izin verilir. Kayda değer bir seçme özgürlüğü tanıyan seride, çeşitli yüksekliklerde, L şeklinde kirişli bir ISO beşinci teker yer almaktadır. Flanş montajlı beşinci teker, bağlantı plakası gerektirmediği için hafif bir seçenektir. Beşinci tekerin şasi üzerindeki yüksekliği yaklaşık 140 milimetreden başlayarak değişiklik gösterir. Belirli modellerde opsiyonel olarak entegre yağlama ve treyler bağlantı göstergesi mevcuttur.
Frenler
EBS (Elektronik Kontrollü Fren Sistemi) üstün fren tepkisi, performansı ve fren hissi sunarken, bazı pratik özelliklerden de faydalanabilmenizi sağlar. EBS artık hem disk frenler hem de Z kamlı kampanalı frenler için mevcuttur (belirli aks konfigürasyonları ve şasi yükseklikleri için). Fren sisteminizi EBS Medium paketi veya ilave seçeneklerden herhangi birisini ekleyerek yükseltin.
EBS tüm teknik özelliklerde standarttır.

Volvo Dinamik Direksiyon
Torka dayalı aktif direksiyon sistemi. Düşük hızlarda daha fazla direksiyon gücü sağlar, direksiyona yapılan müdahaleleri azaltır ve tekerlekler farklı sürtünme yüzeylerindeyken fren yapıldığında direksiyon simidini düz ileri konumda tutar. Direksiyon simidi, hem ileri sürüşte hem geri manevrada otomatik olarak nötr konuma gelir.
Volvo Dinamik Direksiyon şu anda tahrikli ön akslılar hariç, tüm aks konfigürasyonları için mevcuttur (4×4, 6×6, 8×6 ve 10×6).
Sürüşü daha da keyifli ve güvenli hale getirmek için kişisel ayarlar ve aşırı yönlendirme rehberliği gibi ek etkin yönlendirme özellikleri.
Tandem Sürüş Aks Kaldırma
Yakıt tüketimini azaltmak ve dönüş açısını daraltmak için tandem bogideki en arka çekiş aksının devreden çıkarılmasına ve yükseltilmesine olanak sağlar. Sürücü kamyon yüksüzken ön konsoldaki bir düğmeye basarak aksı yükseltebilir. Kamyon yüklendiğinde ise aks otomatik olarak kendini alçaltır ve devreye girer.
Tandem Sürüş Aks Kaldırma, disk frenleri bulunan 6×4 ve 8×4 havalı süspansiyon konfigürasyonlarında (tandem bogili) kullanılabilir.
Otomatik Çekiş Kontrolü (ATC)
Tahrikli ön aksı ihtiyaç duyulduğunda otomatik olarak etkinleştirir ve arazi koşulları izin verdiğinde devreden çıkararak yakıt tasarrufu sağlar ve manevra kabiliyetini arttırır. ATC tahrikli ön akslı tüm Volvo FMX konfigürasyonlarında (4×4, 6×6, 8×6 ve 10×6) standart olarak sunulmaktadır.
Avara akslar
Avara aksların, tek veya çift tekerlek ile sabit, kendinden yönlendirmeli veya aktif yönlendirmeli olmak üzere birkaç yapılandırması mevcuttur. Aks yükü: 7,5, 9,5, 10 veya 16 ton.
İtici akslar
Hem çekici hem de şasi kamyonlar için sabit ve aktif yönlendirmeli çeşitleri mevcuttur. Aks yükü: 4,5, 7,5 veya 9 ton.

EBS Medium

EBS Standard paketine ek olarak, EBS Medium aşağıdaki özellikleri sağlamaktadır:

EBS Durum Kontrolü 
TEA2+ araç elektronik sistemi ve Volvo Tech Tool yoluyla EBS durum görüntüleme.
Yokuşta Kalkış Yardımı
Frenler ancak, aracı ileri itmeye yetecek kadar motor torku olduğunda serbest bırakılır.
Balata Aşınması Analizi
Fren balatası uyarısı, mevcut fren balatalarıyla gidilebilecek olan mesafeyi hesaplar. (Sadece disk frenler için.)
Otomatik Park Freni Serbest Bırakma
Park freni, sürücü gaz pedalına bastığında ve bir vites seçiliyken (sadece I-Shift şanzımanda) serbest bırakılır.

 

İlave seçenekler

Program paketlerine ek olarak aşağıdaki seçenekler mevcuttur:
Kombine Fren
Sürücünün treyler için eş zamanlı fren talebinde bulunmasına olanak sağlar. Böylece fren otomatik olarak devreye girer ve makaslama riski en aza indirilir.
ESC (Elektronik Stabilite Kontrolü)
Fren stabilite sistemi, her tekerleğe ayrı ayrı fren uygulayarak tüm araç kombinasyonu için stabilite sağlar ve makaslamanın, devrilmenin ve treylerin sallanmasının önüne geçer. ESC, Elektronik Araç Stabilite Kontrolü mevzuatının gerekliliklerini karşılar ve 2, 3, 4 ve 5 akslı araçlar için mevcuttur.
Acil Durum Fren Lambası
50 km/sa.in üzerinde bir hızla giderken panik freni yapıldığında, fren lambaları saniyede dört kez yanıp söner. 
Hidrolik retarder
Maksimum 440 kW güce sahip, şanzımana entegre edilmiş kompakt retarder.

BEĞENDİNİZ Mİ? DİREKSİYONA GEÇİN

Yeni dinamik şasimizin özelliklerini gerçek anlamda anlayabilmeniz için direksiyona geçmeniz gerekir. Anahtarlar yerel Volvo Trucks bayinizde.