Trucks

VOLVO FM AKTARMA SİSTEMİ TEKNİK ÖZELLİKLERİ

Motorlar

 

D11K

D13K

G13C

Emisyon standardı

Euro 6

Euro 6

Euro 6

Silindir sayısı

6

6

6

Silindir hacmi

10,8 dm3

12,8 dm3

12,8 dm3

Strok

152 mm

158 mm

158 mm

Çap

123 mm

131 mm

131 mm

Kompresyon oranı

17:01

18:01

17:01

Ekonomik devirler

1000–1500 dev/dk.

950–1400 dev/dak

1000–1400 dev/dk.

Egzoz frenleme etkisi

160 kW (2400 dev/dk.)

200 kW (2300 dev/dk.)

 

VEB etkisi

290 kW (2400 dev/dk.)

  

VEB

opsiyonel

  

VEB+ etkisi

 

375 kW (2300 dev/dk.)

375 kW (2300 dev/dk.)

VEB+

 

opsiyonel

opsiyonel

Yağ filtreleri

2 tam geçirgen, 1 baypas

2 tam geçirgen, 1 baypas

2 tam geçirgen, 1 baypas

Filtre dahil yağ değiştirme hacmi

36 l

33 l

33 l

Soğutma sistemi, toplam hacim

36 l

38 l

39.5 l


 

Yağ değişimi aralığı

VDS4 ile 100.000 km'de bir veya yılda bir.

Yakıt Ön Koşulları

Sülfür içermeyen yakıt (EN590, maks. 10 ppm sülfür)
Biyodizel nesil 2 (EN15940, sentetik dizel)
Otomotiv kalitesinde LNG.

Motora Bağlı PTO

 

Tork çıkışı

Oran

EPTT350

350 Nm* 

1.26:1

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1


*Hem sürüş sırasındaki hem de hareketsiz durumdaki tork çıkışı.

D11K – güç/tork

Net motor gücü: EC 582/2011

D11K330 (245 kW)

 

1700 dev/dak'da maksimum güç

330 hp

877-1400 dev/dak'da maksimum tork

1600 Nm

D11K380 (280 kW)

 

1700 dev/dak'da maksimum güç

380 hp

938-1400 dev/dak'da maksimum tork

1800 Nm

D11K430 (317 kW)

 

1700 dev/dak'da maksimum güç

430 hp

1008-1400 dev/dak'da maksimum tork

2050 Nm

D11K460 (339 kW)

 

1700 dev/dak'da maksimum tork

460 hp

1050–1400 dev/dak'da maksimum tork

2200 Nm



D13K – güç/tork

Net motor gücü: EC 582/2011

D13K380 (279 kW)

 

1700 dev/dak'da maksimum güç değeri

380 hp

830-1400 dev/dak'da maksimum tork

1814 Nm

D13K420 (309 kW)

 

1404-1700 dev/dak'da maksimum güç

420 hp

905-1400 dev/dak'da maksimum tork

2100 Nm

D13K460 (345 kW)

 

1404-1700 dev/dak'da maksimum güç

460 hp

945-1400 dev/dak'da maksimum tork

2300 Nm

D13K500 (368 kW)

 

1404-1700 dev/dak'da maksimum güç

500 hp 

980-1400 dev/dak'da maksimum tork

2500 Nm 

G13C – güç/tork

EC 582/2011 uyarınca net motor gücü

G13C420 (309 kW)

 

1400–1800 dev/dak'da maksimum güç

420 hp

1000–1400 dev/dak'da maksimum tork

2100 Nm

G13C460 (338 kW)

 

1700-1800 dev/dak'da maksimum güç

460 hp

1050–1400 dev/dak'da maksimum tork

2300 Nm

I-Shift

Otomatikleştirilmiş vites değiştirme özellikli 12 vitesli buçuklu/kademeli şanzıman. I-Shift’e bir PTO, kompakt retarder, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucu monte edilebilir.

I-Shift

Tip

Son vitesMotor torku (Nm)Toplam katar ağırlığı onayı (ton)

AT2412F

Bire bir oranlı240044

AT2612F

Bire bir oranlı2600100

ATO2612F

Overdrive2600100

AT2412G

Bire bir oranlı 240044

AT2612G

Bire bir oranlı 2600100

ATO2612G

Overdrive2600100

 

I-Shift Dual Clutch teknik özellikleri

Tip

Son vitesMotor torku (Nm)Toplam katar ağırlığı onayı (ton)

SPO2812

Overdrive280080

Arka akslar

Tip

Aks

Vites

Maksimum tork (Nm)

Maksimum aks/bogi yükü (ton)

Toplam katar ağırlığı onayı (ton)

Tek redüksiyonlu

     

RSS1244

Solo

Hipoid

2800

12

44

RSS1344C/E

Solo

Hipoid

2600

13

44

RSS1352A

Solo

Hipoid

2800

13

52

RSS1356

Solo

Hipoid

2400/2800

13

56/44

RSS1370A/B

Solo

Hipoid

3550

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3550

23

80

RTS2310A

Tandem

Hipoid

3550

23

100

Cerli aks

     

RSH1370F

Solo

Konik spiral

3550

13

70

RTH2610F

Tandem

Konik spiral

3550

26

100

RTH3210

Tandem

Konik spiral

3550

32

100

RTH3312

Tandem

Konik spiral

3550

33

120

RTH3815

Tandem

Konik spiral

3550

38

150

Arka aks oranları

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1356

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.31:1

2.31:1*

2.50:1

2.06:1

2.43:1

2.06:1

3.46:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.47:1

2.47:1*

2.64:1

2.17:1

2.57:1

2.17:1

3.61:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.64:1

2.64:1

2.79:1

2.31:1

2.83:1

2.31:1

3.76:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

2.85:1

2.85:1

3.10:1

2.47:1

3.09:1

2.47:1

4.12:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.08:1

3.08:1

3.44:1

2.64:1

3.40:1

2.64:1

4.55:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 
 

3.36:1

3.67:1

2.85:1

3.78:1

2.85:1

5.41:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 
 

3.70:1

 

3.08:1

4.13:1

3.08:1

 

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 
 

4.11:1

 

3.40:1**

4.50:1

3.36:1

 

5.41:1

5.41:1

  
 

4.63:1

 

3.67:1**

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

6.18:1

  
 

5.29:1

 

4.11:1**

5.67:1

4.11:1

  

7.21:1

  
    

6.17:1

4.63:1

     


* RSS1344E için
**RSS1370B için

Aktarma sistemi kombinasyonları

 

D11K330

D11K370

D11K410

D11K450

D13K380

D13K420

D13K460

D13K500

G13C420

G13C460

           

I-Shift

          

AT2412F

 

 

 

 

 

 

 

 

AT2612F

 

 

 

 

 

 

 

 

ATO2612F

 

 

 

 

 

 

 

 

AT2412G

  

AT2612G

  

ATO2612G

  

I-Shift Dual Clutch

       

SP02812

      

  

Tek redüksiyonlu akslar

       

RSS1244

 

RSS1344C/E

RSS1352A

RSS1356

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Cerli akslar

       

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

  

RTH3312

  

RTH3815

  

PTO

Her türlü gövde donanımına güç sağlanması için debriyajdan bağımsız ve debriyaja bağlı çok çeşitli PTO'lar vardır.

Motora bağlı

PTER-DIN
Hidrolik pompanın doğrudan tahrik edilmesi için arkaya monte motor PTO’su.

PTER1400
Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.

PTER100
Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.

Şanzımana bağlı

PTR-F
Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.

PTR-FL/FH
Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Hidrolik pompasının doğrudan monte edilebilmesi için DIN bağlantısı ile düşük/orta/yüksek devir.

PTRD-F
Doğrudan montajlı kardan mili için bağlantı flanş kaplini ile yüksek devir.

PTRD-D
İkili tahrik ile yüksek devirli. Hidrolik pompaların doğrudan monte edilebilmesi için önde ve arkada DIN bağlantısı.

PTRD-D1
İkili tahrik ile yüksek devirli. Arkada bağlantı flanşı kaplini ve önde DIN bağlantısı.

PTRD-D2
Arkada ikili tahrik, önde tekli tahrik ile yüksek devirli. Arkada iki bağlantı flanşı kaplini ve önde bir DIN bağlantısı.

 

VOLVO FM'Yİ DAHA YAKINDAN İNCELEYİN

Size en uygun kamyonu belirleyin. Tüm bunları yerel Volvo Trucks bayinizde yapabilirsiniz.