| D13K | D13K460TC ve D13K500TC | G13C* |
---|---|---|---|
Emisyon standardı | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 |
Silindir sayısı | 6 | 6 | 6 |
Silindir hacmi | 12.8 dm³ | 12.8 dm³ | 12.8 dm³ |
Strok | 158 mm | 158 mm | 158 mm |
Çap | 131 mm | 131 mm | 131 mm |
Kompresyon oranı | 18:1 (420, 460, 500 hp), 17:1 (540 hp) | 17:01 | 17:01 |
Ekonomik devirler | 950–1400 dev/dk. | 900-1300 dev/dk. | 1000–1400 dev/dk. |
Egzoz fren gücü | 200 kW (2300 dev/dk.) | - | - |
VEB+ etkisi | 375 kW (2300 dev/dk.) | 375 kW (2300 dev/dk.) | 375 kW (2300 dev/dk.) |
VEB+ | opsiyonel | opsiyonel | opsiyonel |
Yağ filtreleri | 2 tam geçirgen, 1 baypas | 2 tam geçirgen, 1 baypas | 2 tam geçirgen, 1 baypas |
Filtre dahil yağ değiştirme hacmi | 33 l | 35 l | 33 l |
Soğutma sistemi, toplam hacim | 38 l | 38 l | 39.5 l |
* LNG
Sülfür içermeyen yakıt (EN590, maks. 10 ppm sülfür)
Biyodizel nesil 2 (EN15940, sentetik dizel)
VDS4 ile 100.000 km'de bir veya yılda bir.
| Tork çıkışı | Oran |
---|---|---|
EPTT350 | 350 Nm* | 1.26:1 |
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 |
*Hem sürüş sırasındaki hem de hareketsiz durumdaki tork çıkışı.
EC 582/2011 uyarınca net motor gücü
EC 582/2011 uyarınca net motor gücü
D13TC, 460 veya 500 hp çıkış gücüyle mevcuttur. Ancak tork seviyeleri diğer D13 motorlarınkinden daha yüksektir. 460 hp D13TC, 540 hp D13 motorla aynı tork seviyesine ulaşır ancak bunu daha düşük devirde yapar. Ayrıca, 500 hp I-Save, aynı düşük devirlerde 2800 Nm ile D16 bölgesine giriş yapar.
Bu, egzozdan gelen fazla enerjiyi tekrar kullanmak için turboşarjdan sonra ekstra bir türbin kullanan Turbo Compound teknolojisi ile sağlanır. Bu enerji krank milinde doğrudan torka dönüştürülerek güçlü ve oldukça yakıt tasarruflu bir motor oluşturur.
D13K420 (309 kW) |
|
---|---|
1400-1800 dev/dk.'da maksimum güç | 420 hp |
860-1400 dev/dk.'da maksimum tork | 2100 Nm |
D13K460 (345 kW) |
|
1400-1800 dev/dk.'da maksimum güç | 460 hp |
900-1400 dev/dk.'da maksimum tork | 2300 Nm |
D13K460TC (345 kW) |
|
1250-1600 dev/dk.'da maksimum güç | 460 hp |
900-1300 dev/dk.'da maksimum tork | 2600 Nm |
D13K500 (368 kW) |
|
1530-1800 dev/dk.'da maksimum güç | 500 hp |
980-1270 dev/dk.'da maksimum tork | 2500 Nm |
D13K500TC (368 kW) |
|
1250-1600 dev/dk.'da maksimum güç | 500 hp |
900-1300 dev/dk.'da maksimum tork | 2800 Nm |
D13K540 (397 kW) |
|
1450-1800 dev/dk.'da maksimum güç | 540 hp |
1000-1450 dev/dk.'da maksimum tork | 2600 Nm |
EC 582/2011 uyarınca net motor gücü
G13C420 (309 kW) |
|
---|---|
1400-1800 dev/dk.'da maksimum güç | 420 hp |
1000-1400 dev/dk.'da maksimum tork | 2100 Nm |
G13C460 (338 kW) |
|
1700-1800 dev/dk.'da maksimum güç | 460 hp |
1050-1400 dev/dk.'da maksimum tork | 2300 Nm |
Tip | Son vites | Motor torku (Nm) | Toplam katar ağırlığı onayı (ton) |
---|---|---|---|
AT2412F | Bire bir oranlı | 2400 | 44 |
AT2612F | Bire bir oranlı | 2600 | 100 |
ATO2612F | Overdrive | 2600 | 100 |
AT2812F | Bire bir oranlı | 2800 | 60 |
ATO3112F | Overdrive | 3150 | 100 |
Tip | Aks | Vites | Maksimum tork (Nm) | Maksimum aks/bogi yükü (ton) | Toplam katar ağırlığı onayı (ton) |
---|---|---|---|---|---|
Tek redüksiyonlu | |||||
RSS1244B | Solo | Hipoid | 2800 | 12 | 44 |
RSS1344C/D | Solo | Hipoid | 2600 | 13 | 44 |
RSS1344E | Solo | Hipoid | 2800 | 13 | 44 |
RSS1352A | Solo | Hipoid | 2800 | 13 | 52 |
RSS1356 | Solo | Hipoid | 2400/2800 | 13 | 56/44 |
RSS1360 | Solo | Hipoid | 3550 | 13 | 60 |
RSS1370A/B | Solo | Hipoid | 3550 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandem | Hipoid | 3550 | 23 | 70 |
RTS2310A | Tandem | Hipoid | 3550 | 23 | 100 |
Cerli aks | |||||
RSH1370F | Solo | Konik spiral | 3550 | 13 | 70 |
RTH2610F | Tandem | Konik spiral | 3550 | 26 | 100 |
RTH3210 | Tandem | Konik spiral | 3550 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandem | Konik spiral | 3550 | 33 | 120 |
RTH3815 | Tandem | Konik spiral | 3550 | 38 | 150 |
RSS1244B | RSS1344C/D | RSS1344E | RSS1352A | RSS1356 | RSS1360 | RSS1370A/B | RTS2370A | RTS2310A | RSH1370F | RTH2610F | RTH3210G | RTH3312B | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.31:1 | 2.31:1* | 2.31:1 | 2.31:1 | 2.50:1 | 2.47:1 | 2.06:1 | 2.43:1 | 2.06:1 | 3.46:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.47:1 | 2.47:1* | 2.47:1 | 2.47:1 | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.17:1 | 2.57:1 | 2.17:1 | 3.61:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.64:1 | 2.64:1* | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.79:1 | 2.85:1 | 2.31:1 | 2.83:1 | 2.31:1 | 3.76:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
2.85:1 | 2.85:1* | 2.85:1 | 2.85:1 | 3.10:1 | 3.08:1 | 2.47:1 | 3.09:1 | 2.47:1 | 4.12:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.08:1 | 3.08:1* | 3.08:1 | 3.08:1 | 3.44:1 | 3.40:1 | 2.64:1 | 3.40:1 | 2.64:1 | 4.55:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 | |
3.36:1 | 3.36:1* | 3.36:1 | 3.36:1 | 3.67:1 | 3.67:1 | 2.85:1 | 3.78:1 | 2.85:1 | 5.41:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 7.21:1 | |
| 3.70:1 | 4.11:1 | 3.08:1 | 4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | ||||||
| 4.11:1 | 3.40:1** | 4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | |||||||
| 4.63:1 | 3.67:1** | 5.14:1 | 3.70:1 | 7.21:1 | ||||||||
| 5.29:1 | 4.11:1** | 5.67:1 | 4.11:1 | |||||||||
| 6.17:1 | 6.17:1 | 4.63:1 |
* RSS1344D/E için
** RSS1370B için
| D13K420 | D13K460 | D13K500 | D13K540 | D13K460TC | D13K500TC | G13C420 | G13C460 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I-Shift | ||||||||
AT2412F | ● | ● | ● | ● | ||||
AT2612F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |
ATO2612F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |
AT2812F | ● | |||||||
ATO3112F | ● | |||||||
I-Shift Dual Clutch | ||||||||
SP02812 | ● | ● | ● | ● | ● | |||
Tek redüksiyonlu akslar | ||||||||
RSS1244B | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1344C/D | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1344E | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1352A | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1356 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1360 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1370A/B | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTS2370A | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTS2310A | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
Cerli akslar | ||||||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2610F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH3210 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RTH3312 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RTH3815 | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
PTER-DIN: Hidrolik pompanın doğrudan tahrik edilmesi için arkaya monte motor PTO’su.
PTER1400: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.
PTER-100: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.
PTR-F: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-FL/FH: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Hidrolik pompasının doğrudan monte edilebilmesi için DIN bağlantısı ile düşük/orta/yüksek devir.
PTRD-F: Doğrudan montajlı kardan mili için bağlantı flanş kaplini ile yüksek devir.
PTRD-D: İkili tahrik ile yüksek devirli. Hidrolik pompaların doğrudan monte edilebilmesi için önde ve arkada DIN bağlantısı.
PTRD-D1: İkili tahrik ile yüksek devirli. Arkada bağlantı flanşı kaplini ve önde DIN bağlantısı.
PTRD-D2: Arkada ikili tahrik, önde tekli tahrik ile yüksek devirli. Arkada iki bağlantı flanşı kaplini ve önde bir DIN bağlantısı.