Volvo Trucks

Türkiye

Volvo FH'nın aktarma sıstemı teknık özellıklerı

Motorlar

 

D13K  

D13K460TC ve D13K500TC

G13C* 

Emisyon standardı 

Euro 6 

Euro 6 

Euro 6

Silindir sayısı 

6

6

Silindir hacmi 

12.8 dm³ 

12.8 dm³ 

12.8 dm³

Strok 

158 mm 

158 mm 

158 mm

Çap 

131 mm 

131 mm 

131 mm

Kompresyon oranı 

18:1 (420, 460, 500 hp), 17:1 (540 hp)

17:01

17:01

Ekonomik devirler 

950–1400 dev/dk. 

900-1300 dev/dk. 

1000–1400 dev/dk.

Egzoz fren gücü

200 kW (2300 dev/dk.)

-

-

VEB+ etkisi 

375 kW (2300 dev/dk.)

375 kW (2300 dev/dk.)

375 kW (2300 dev/dk.)

VEB+ 

opsiyonel

opsiyonel

opsiyonel 

Yağ filtreleri 

2 tam geçirgen, 1 baypas  

2 tam geçirgen, 1 baypas  

2 tam geçirgen, 1 baypas 

Filtre dahil yağ değiştirme hacmi 

33 l 

35 l 

33 l 

Soğutma sistemi, toplam hacim 

38 l 

38 l 

39.5 l 


* LNG

Yakıt ön koşulları

Sülfür içermeyen yakıt (EN590, maks. 10 ppm sülfür)
Biyodizel nesil 2 (EN15940, sentetik dizel)

 

Yağ değişimi aralığı

VDS4 ile 100.000 km'de bir veya yılda bir. 

Motora bağlı PTO

 

Tork çıkışı 

Oran 

EPTT350 

350 Nm* 

1.26:1

EPTT650 

650 Nm* 

1.26:1

EPTT1000 

1000 Nm* 

1.26:1


*Hem sürüş sırasındaki hem de hareketsiz durumdaki tork çıkışı.

D13K ve D13TC – motor gücü/tork

EC 582/2011 uyarınca net motor gücü

D13TC – güç/tork

EC 582/2011 uyarınca net motor gücü

D13TC, 460 veya 500 hp çıkış gücüyle mevcuttur. Ancak tork seviyeleri diğer D13 motorlarınkinden daha yüksektir. 460 hp D13TC, 540 hp D13 motorla aynı tork seviyesine ulaşır ancak bunu daha düşük devirde yapar. Ayrıca, 500 hp I-Save, aynı düşük devirlerde 2800 Nm ile D16 bölgesine giriş yapar.

Bu, egzozdan gelen fazla enerjiyi tekrar kullanmak için turboşarjdan sonra ekstra bir türbin kullanan Turbo Compound teknolojisi ile sağlanır. Bu enerji krank milinde doğrudan torka dönüştürülerek güçlü ve oldukça yakıt tasarruflu bir motor oluşturur.

 

D13K420 (309 kW) 

 

1400-1800 dev/dk.'da maksimum güç 

420 hp 

860-1400 dev/dk.'da maksimum tork 

2100 Nm 

D13K460 (345 kW) 

 

1400-1800 dev/dk.'da maksimum güç 

460 hp 

900-1400 dev/dk.'da maksimum tork 

2300 Nm  

D13K460TC (345 kW)

 

1250-1600 dev/dk.'da maksimum güç

460 hp

900-1300 dev/dk.'da maksimum tork

2600 Nm 

D13K500 (368 kW) 

 

1530-1800 dev/dk.'da maksimum güç

500 hp 

980-1270 dev/dk.'da maksimum tork

2500 Nm 

D13K500TC (368 kW)

 

1250-1600 dev/dk.'da maksimum güç

500 hp

900-1300 dev/dk.'da maksimum tork

2800 Nm

D13K540 (397 kW) 

 

1450-1800 dev/dk.'da maksimum güç 

540 hp 

1000-1450 dev/dk.'da maksimum tork

2600 Nm 

G13C – güç/tork

EC 582/2011 uyarınca net motor gücü

G13C420 (309 kW)

 

1400-1800 dev/dk.'da maksimum güç

420 hp

1000-1400 dev/dk.'da maksimum tork

2100 Nm

G13C460 (338 kW)

 

1700-1800 dev/dk.'da maksimum güç

460 hp

1050-1400 dev/dk.'da maksimum tork

2300 Nm

I-Shift

Otomatikleştirilmiş vites değiştirme özellikli 12 vitesli buçuklu/kademeli şanzıman. I-Shift’e bir PTO, kompakt retarder, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucu monte edilebilir.

Özellikler

Tip

Son vites

Motor torku (Nm)

Toplam katar ağırlığı onayı (ton)

AT2412F

Bire bir oranlı 

2400

44

AT2612F

Bire bir oranlı 

2600

100

ATO2612F

Overdrive 

2600

100

AT2812F

Bire bir oranlı 

2800

60

ATO3112F

Overdrive 

3150

100

I-Shift Dual Clutch teknik özellikleri

Tip 

Son vites 

Motor torku (Nm)

Toplam katar ağırlığı onayı (ton)

SPO2812

Overdrive

2800

80

Arka akslar

Tip 

Aks

Vites

Maksimum tork (Nm)

Maksimum aks/bogi yükü (ton)

Toplam katar ağırlığı onayı (ton)

Tek redüksiyonlu

         

RSS1244B

Solo

Hipoid

2800

12

44

RSS1344C/D

Solo

Hipoid

2600

13

44

RSS1344E

Solo

Hipoid

2800

13

44

RSS1352A

Solo

Hipoid

2800

13

52

RSS1356

Solo

Hipoid

2400/2800

13

56/44

RSS1360

Solo

Hipoid

3550

13

60

RSS1370A/B

Solo

Hipoid

3550

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3550

23

70

RTS2310A

Tandem

Hipoid

3550

23

100

Cerli aks

         

RSH1370F

Solo

Konik spiral

3550

13

70

RTH2610F

Tandem

Konik spiral

3550

26

100

RTH3210

Tandem

Konik spiral

3550

32

100

RTH3312

Tandem

Konik spiral

3550

33

120

RTH3815

Tandem

Konik spiral

3550

38

150

Arka aks oranları

RSS1244B

RSS1344C/D

RSS1344E

RSS1352A

RSS1356

RSS1360

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210G

RTH3312B

RTH3815

2.31:1

2.31:1* 2.31:1 2.31:1 2.50:1 2.47:1 2.06:1 2.43:1 2.06:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1 4.14:1

2.47:1

2.47:1* 2.47:1 2.47:1 2.64:1 2.64:1 2.17:1 2.57:1 2.17:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1 4.58:1

2.64:1

2.64:1* 2.64:1 2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.31:1 2.83:1 2.31:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1 5.43:1

2.85:1

2.85:1* 2.85:1 2.85:1 3.10:1 3.08:1 2.47:1 3.09:1 2.47:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1 7.22:1

3.08:1

3.08:1* 3.08:1 3.08:1 3.44:1 3.40:1 2.64:1 3.40:1 2.64:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1  

3.36:1

3.36:1* 3.36:1 3.36:1 3.67:1 3.67:1 2.85:1 3.78:1 2.85:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1  

 

3.70:1       4.11:1 3.08:1 4.13:1 3.08:1   4.55:1 4.55:1    

 

4.11:1         3.40:1** 4.50:1 3.36:1   5.41:1 5.41:1    

 

4.63:1         3.67:1** 5.14:1 3.70:1     7.21:1    

 

5.29:1         4.11:1** 5.67:1 4.11:1          

 

6.17:1           6.17:1 4.63:1          


* RSS1344D/E için
** RSS1370B için

Aktarma sistemi kombinasyonları

 

D13K420  

D13K460

D13K500

D13K540

D13K460TC

D13K500TC

G13C420

G13C460

I-Shift

               

AT2412F

       

AT2612F

 

ATO2612F

 

AT2812F

         

   

ATO3112F

         

   

I-Shift Dual Clutch 

               

SP02812 

 

   

Tek redüksiyonlu akslar

               

RSS1244B

RSS1344C/D

RSS1344E

RSS1352A

RSS1356

RSS1360

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Cerli akslar

               

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

   

RTH3312

   

RTH3815

   

PTO

Her türlü gövde donanımına güç sağlanması için debriyajdan bağımsız ve debriyaja bağlı çok çeşitli PTO'lar mevcuttur.

Debriyajdan bağımsız PTO'lar

PTER-DIN: Hidrolik pompanın doğrudan tahrik edilmesi için arkaya monte motor PTO’su.
PTER1400: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.
PTER-100: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.

 

Debriyaja bağlı PTO

PTR-F: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-FL/FH: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Hidrolik pompasının doğrudan monte edilebilmesi için DIN bağlantısı ile düşük/orta/yüksek devir.
PTRD-F: Doğrudan montajlı kardan mili için bağlantı flanş kaplini ile yüksek devir.
PTRD-D: İkili tahrik ile yüksek devirli. Hidrolik pompaların doğrudan monte edilebilmesi için önde ve arkada DIN bağlantısı.
PTRD-D1: İkili tahrik ile yüksek devirli. Arkada bağlantı flanşı kaplini ve önde DIN bağlantısı.
PTRD-D2: Arkada ikili tahrik, önde tekli tahrik ile yüksek devirli. Arkada iki bağlantı flanşı kaplini ve önde bir DIN bağlantısı.

VOLVO FH'Yİ DAHA YAKINDAN İNCELEYİN

Size en uygun kamyonu belirleyin. Tüm bunları yerel Volvo Trucks bayinizde yapabilirsiniz.