Trucks

Volvo FH ıçın şası teknık özellıklerı

Şasi yükseklikleri

Ekstra Alçak (çekici)

yaklaşık 810 mm

Alçak

yaklaşık 850 mm

Orta

yaklaşık 900 mm

Yüksek

yaklaşık 1000 mm

X-Yüksek

yaklaşık 1200 mm

Maks. ön aks yükü (ton)

 

Havalı

Makaslı

Ekstra Alçak

7.5

-

Alçak

8

-

Orta

10/20*

9

Yüksek

10/20*

10/18**

X-Yüksek

-

10/20**


* Çift ön aksla (GRAS-GR'de FAL20)
** Çift ön aksla (FAA20/FAA21)

Arka süspansiyon

Tip

Akslar

Süspansiyon

Aks/bogi yükü

Redüksiyon

Avara/itici akslar

Solo

    

 

RAD-L90

4×2

Parabolik/Çok yapraklı

13 t

Tek/cerli

 

RAD-GR

4×2

Havalı

11,5/13 t

Tek/cerli

 

RAD-G2

4×2

Havalı (inşaat için)

13 t

Cerli

 
      

Bogi

     

RADT-GR

6×2

Havalı

19/20,5/22,5/23 t

Tek/cerli

Avara aks (sabit/yönlendirmeli/kendinden yönlendirmeli)

RAPD-GR

6×2

Havalı

19/22 t

Tek/cerli

İtici aks (sabit/yönlendirmeli)

RADD-G2

6×4/8×4

Havalı (inşaat için)

21/23/26 t

Tek/cerli

 

RADD-BR

6×4/8×4

Parabolik

21 t

Tek/cerli

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolik/klasik makaslı

23/26 t

Tek/cerli

 

RADD-TR2:

6×4/8×4

Klasik makaslı

26/32 t

Cerli

 

RADD-TR3

8x4

Klasik makaslı

38 t

Cerli

 

RADD-GR

6×4/8×4

Havalı

21/23/26 t

Tek/cerli

 

RAPDT-GR

8×2

Havalı

27/30/30,5/31,5/32 t

Tek/cerli

İtici aks (yönlendirmeli) + avara aks (sabit/yönlendirmeli)

RADDT-GR

8×4/10×4

Havalı

27/33/36 t

Tek/cerli

Avara aks (yönlendirmeli)

RAPDD-GR

8×4

Havalı

27/30,5/32/35 t

Tek/cerli

İtici aks (yönlendirmeli)

RADDT-G2

8×4/10×4

Havalı (inşaat için)

27/33/36 t

Tek/cerli

Avara aks (yönlendirmeli)

Beşinci teker kaplin yükseklikleri

Çekiş

Şasi yüksekliği

Süspansiyon

Şasi yüksekliği

5W yükseklik*

Lastik

Minimum kaplin yüksekliği

Nominal sürüş yüksekliği**

4×2

Ekstra Alçak

RAD-GR

266

140

295-55

867

912

 

Ekstra alçak

RAD-GR

266

140

295-60

887

932

 

Alçak

RAD-GR

266

140

315-60

955

1015

 

Orta

RAD-GR

266

140

315-70

1014

1075

 

Orta

RAD-GR

300

140

315-70

1031

1092

 

Yüksek

RAD-GR

266

140

315-80

1056

1147

 

Yüksek

RAD-GR

300

140

315-80

1090

1164

6×2

Alçak

RADT-GR

266

160

315-60

975

1035

 

Orta

RADT-GR

266

160

315-70

1034

1095

 

Orta

RADT-GR

300

160

315-70

1051

1112

 

Yüksek

RADT-GR

300

150*

315-80

1160

1234

 

Orta

RAPD-GR

266

160

315-70

1034

1095

 

Orta

RAPD-GR

300

160

315-70

1051

1112

 

Yüksek

RAPD-GR

266

160

315-80

1076

1167

 

Yüksek

RAPD-GR

300

160

315-80

1110

1184

6×4

Yüksek

RADD-GR

300

150*

315-80

1173

1234

8×4

Yüksek

RAPDD-GR

300

160

315-80

1137

1207

 

* +60 milimetre montaj yüksekliği
** Yakl. yükseklikler

Çeki demirleri
Merkezi akslı treylerler için merkezi montajlı, yarı alttan montajlı ve alttan montajlı çeki demirleri. Çeki demirleri 25 milimetrelik aralıklarla takılabilir.

Yakıt depoları
150 - 900 litre arası hacme sahip, alüminyum veya çelik yakıt depoları. 4x2 bir çekici için maksimum yakıt hacmi 1480 litredir. 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) ve 205 kg (495 l) boyutlarında LNG tankı.

AdBlue depoları
32 - 100 litre arası hacimlidir. AdBlue pompası, AdBlue depo modülüne entegredir. Plastik malzemeden imal edilmiştir.

Beşinci tekerler
Onaylı montaja göre maksimum 36 ton yüke izin verilir. Kayda değer bir seçme özgürlüğü tanıyan seride, çeşitli yüksekliklerde, L şeklinde kirişli bir ISO beşinci teker yer almaktadır. Flanş montajlı beşinci teker, bağlantı plakası gerektirmediği için hafif bir seçenektir. Beşinci tekerin şasi üzerindeki yüksekliği yaklaşık 140 milimetreden başlayarak değişiklik gösterir. Belirli modellerde opsiyonel olarak entegre yağlama ve treyler bağlantı göstergesi mevcuttur.

Frenler
EBS (Elektronik Kontrollü Fren Sistemi) üstün fren tepkisi, performansı ve fren hissi sunarken, bazı pratik özelliklerden de faydalanabilmenizi sağlar. EBS artık hem disk frenler hem de Z kamlı kampanalı frenler için mevcuttur (belirli aks konfigürasyonları ve şasi yükseklikleri için). Fren sisteminizi EBS Medium paketi veya ilave seçeneklerden herhangi birisini ekleyerek yükseltin.

Volvo Dinamik Direksiyon
Torka dayalı aktif direksiyon sistemi. Düşük hızlarda daha fazla direksiyon gücü sağlar, direksiyona yapılan müdahaleleri azaltır ve tekerlekler farklı sürtünme yüzeylerindeyken fren yapıldığında direksiyon simidini düz ileri konumda tutar. Direksiyon simidi, hem ileri sürüşte hem geri manevrada otomatik olarak nötr konuma gelir.
Volvo Dinamik Direksiyon şimdi ayrıca çift ön akslı kamyonlar da dahil olmak üzere, tüm aks konfigürasyonları için kullanılabilmektedir. Ayrıca bağımsız ön süspansiyonla birlikte de sunulmaktadır.

Tandem Sürüş Aks Kaldırma
Yakıt tüketimini azaltmak ve dönüş açısını daraltmak için tandem bogideki en arka çekiş aksının devreden çıkarılmasına ve yükseltilmesine olanak sağlar. Sürücü kamyon yüksüzken ön konsoldaki bir düğmeye basarak aksı yükseltebilir. Kamyon yüklendiğinde ise aks otomatik olarak kendini alçaltır ve devreye girer.
Tandem Sürüş Aks Kaldırma, disk frenleri bulunan 6×4 ve 8×4 konfigürasyonlarında (tandem bogili) kullanılabilir.

Avara akslar
Avara aksların, tek veya çift tekerlek ile sabit, kendinden yönlendirmeli veya aktif yönlendirmeli olmak üzere birkaç yapılandırması mevcuttur. Aks yükü: 7,5, 9,5, 10 veya 15 ton.

İtici akslar
Hem çekici hem de şasi kamyonlar için sabit ve aktif yönlendirmeli çeşitleri mevcuttur. Aks yükü: 4,5, 7,5 veya 9 ton.

EBS medium

EBS durum kontrolü
TEA2+ araç elektronik sistemi ve Volvo Tech Tool yoluyla EBS durum görüntüleme.

Yokuşta kalkış yardımı
Frenler ancak, aracı ileri itmeye yetecek kadar motor torku olduğunda serbest bırakılır.

Balata aşınması analizi
Fren balatası uyarısı, mevcut fren balatalarıyla gidilebilecek olan mesafeyi hesaplar. (Sadece disk frenler için.)

Otomatik park freni serbest bırakma
Park freni, sürücü gaz pedalına bastığında ve bir vites seçiliyken (sadece I-Shift şanzımanda) serbest bırakılır.

İlave seçenekler

Kombine Fren
Sürücünün treyler için eş zamanlı fren talebinde bulunmasına olanak sağlar. Böylece fren otomatik olarak devreye girer ve makaslama riski en aza indirilir.

ESC (Elektronik Stabilite Kontrolü)
Fren stabilite sistemi, her tekerleğe ayrı ayrı fren uygulayarak tüm araç kombinasyonu için stabilite sağlar ve makaslamanın, devrilmenin ve treylerin sallanmasının önüne geçer. ESC, Elektronik Araç Stabilite Kontrolü mevzuatının gerekliliklerini karşılar ve 2 ve 3 akslı araçlar için mevcuttur.

Acil durum fren lambası
50 km/sa.in üzerinde bir hızla giderken panik freni yapıldığında, fren lambaları saniyede dört kez yanıp söner.

Hidrolik retarder
Maksimum 680 kW güce sahip, şanzımana entegre edilmiş kompakt retarder.

BEĞENDİNİZ Mİ? DİREKSİYONA GEÇİN

Yeni dinamik şasimizin özelliklerini gerçek anlamda anlayabilmeniz için direksiyona geçmeniz gerekir. Anahtarlar yerel Volvo Trucks bayinizde.