Trucks

Volvo FH'ın aktarma sistemi teknik özellikleri

Motorlar

 

D13K 

D13K420TC, D13K460TC ve D13K500TC

G13C* 

Emisyon standardı 

Euro 6 

Euro 6 

Euro 6

Silindir sayısı 

6

6

Silindir hacmi 

12.8 dm³ 

12.8 dm³ 

12.8 dm³

Strok 

158 mm 

158 mm 

158 mm

Çap 

131 mm 

131 mm 

131 mm

Kompresyon oranı 

18:1 (420, 460, 500 hp), 17:1 (540 hp)

17:01

17:01

Ekonomik devirler 

950–1400 dev/dak 

900-1300 dev/dk. 

1000–1400 dev/dk.

Egzoz fren gücü

200 kW (2300 dev/dk.)

-

-

VEB+ etkisi 

375 kW (2300 dev/dk.)

375 kW (2300 dev/dk.)

375 kW (2300 dev/dk.)

VEB+ 

opsiyonel

opsiyonel

opsiyonel 

Yağ filtreleri 

2 tam geçirgen, 1 baypas  

2 tam geçirgen, 1 baypas  

2 tam geçirgen, 1 baypas 

Filtre dahil yağ değiştirme hacmi 

33 l 

35 l 

33 l 

Soğutma sistemi, toplam hacim 

38 l 

38 l 

39.5 l 


* LNG

Yakıt ön koşulları

Sülfür içermeyen yakıt (EN590, maks. 10 ppm sülfür)
Biyodizel nesil 2 (EN15940, sentetik dizel)

 

Yağ değişimi aralığı

VDS4 ile 100.000 km'de bir veya yılda bir. 

Motora bağlı PTO

 

Tork çıkışı 

Oran 

EPTT350 

350 Nm* 

1.26:1

EPTT650 

650 Nm* 

1.26:1

EPTT1000 

1000 Nm* 

1.26:1


*Hem sürüş sırasındaki hem de hareketsiz durumdaki tork çıkışı.

D13K – güç/tork

EC 582/2011 uyarınca net motor gücü

D13TC – güç/tork

EC 582/2011 uyarınca net motor gücü

D13TC; 420, 460 ve 500 hp çıkışlı modeller ile sunulur. Ancak tork seviyeleri diğer D13 motorlarınkinden daha yüksektir. 460 hp D13TC, 540 hp D13 motorla aynı tork seviyesine ulaşır ancak bunu daha düşük devirde yapar. Ayrıca, 500 hp I-Save, aynı düşük devirlerde 2800 Nm ile D16 bölgesine giriş yapar.

Bu, egzozdan gelen fazla enerjiyi tekrar kullanmak için turboşarjdan sonra ekstra bir türbin kullanan Turbo Compound teknolojisi ile sağlanır. Bu enerji krank milinde doğrudan torka dönüştürülerek güçlü ve oldukça yakıt tasarruflu bir motor oluşturur.

D13K380 (279 kW)

 

1700 dev/dak'da maksimum güç değeri

380 hp

830-1400 dev/dak'da maksimum tork

1814 Nm

D13K420 (309 kW) 

 

1404-1700 dev/dak'da maksimum güç

420 hp 

905-1400 dev/dak'da maksimum tork

2100 Nm 

D13K420TC (309 kW)

 

1230-1600 dev/dak'da maksimum güç

420 hp

900–1230 dev/dak'da maksimum tork

2400 Nm

D13K460 (345 kW)

 

1404-1700 dev/dak'da maksimum güç

460 hp

945-1400 dev/dak'da maksimum tork

2300 Nm

D13K460TC (345 kW)

 

1240–1600 dev/dak'da maksimum güç

460 hp

900-1240 dev/dak'da maksimum tork

2600 Nm 

D13K500 (368 kW) 

 

1404-1700 dev/dak'da maksimum güç

500 hp

980-1400 dev/dak'da maksimum tork

2500 Nm

D13K500TC (368 kW)

 

1250-1600 dev/dak'da maksimum güç

500 hp

900-1250 dev/dak'da maksimum tork

2800 Nm

D13K540 (397 kW) 

 

1458-1700 dev/dak'da maksimum güç

540 hp

1000–1400 dev/dak'da maksimum tork

2600 Nm

G13C – güç/tork

EC 582/2011 uyarınca net motor gücü

G13C420 (309 kW)

 

1400–1800 dev/dak'da maksimum güç

420 hp

1000–1400 dev/dak'da maksimum tork

2100 Nm

G13C460 (338 kW)

 

1700-1800 dev/dak'da maksimum güç

460 hp

1050–1400 dev/dak'da maksimum tork

2300 Nm

I-Shift

Otomatikleştirilmiş vites değiştirme özellikli 12 vitesli buçuklu/kademeli şanzıman. I-Shift’e bir PTO, kompakt retarder, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucu monte edilebilir.

Özellikler

Tip

Son vites

Motor torku (Nm)

Toplam katar ağırlığı onayı (ton)

AT2412FBire bir oranlı 240044
AT2612F Bire bir oranlı 2600100
ATO2612F Overdrive 2600100
AT2412GBire bir oranlı 240044
AT2612GBire bir oranlı 2600100
ATO2612GOverdrive 2600100
AT2812GBire bir oranlı 280060
ATO3112GOverdrive 3150100

I-Shift Dual Clutch teknik özellikleri

Tip 

Son vites 

Motor torku (Nm)

Toplam katar ağırlığı onayı (ton)

SPO2812

Overdrive

2800

80

Arka akslar

Tip 

Aks

Vites

Maksimum tork (Nm)

Maksimum aks/bogi yükü (ton)

Toplam katar ağırlığı onayı (ton)

Tek redüksiyonlu

     

RSS1244B

Solo

Hipoid

2800

12

44

RSS1344C/D

Solo

Hipoid

2600

13

44

RSS1344E

Solo

Hipoid

2800

13

44

RSS1352A

Solo

Hipoid

2800

13

52

RSS1356

Solo

Hipoid

2400/2800

13

56/44

RSS1360

Solo

Hipoid

3550

13

60

RSS1370A/B

Solo

Hipoid

3550

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3550

23

70

RTS2310A

Tandem

Hipoid

3550

23

100

Cerli aks

     

RSH1370F

Solo

Konik spiral

3550

13

70

RTH2610F

Tandem

Konik spiral

3550

26

100

RTH3210

Tandem

Konik spiral

3550

32

100

RTH3312

Tandem

Konik spiral

3550

33

120

RTH3815

Tandem

Konik spiral

3550

38

150

Arka aks oranları

RSS1244B

RSS1344C/D

RSS1344E

RSS1352A

RSS1356

RSS1360

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210G

RTH3312B

RTH3815

2.31:1

2.31:1*2.31:12.31:12.50:12.47:12.06:12.43:12.06:13.46:13.33:13.33:13.61:14.14:1

2.47:1

2.47:1*2.47:12.47:12.64:12.64:12.17:12.57:12.17:13.61:13.46:13.46:13.76:14.58:1

2.64:1

2.64:1*2.64:12.64:12.79:12.85:12.31:12.83:12.31:13.76:13.61:13.61:14.12:15.43:1

2.85:1

2.85:1*2.85:12.85:13.10:13.08:12.47:13.09:12.47:14.12:13.76:13.76:14.55:17.22:1

3.08:1

3.08:1*3.08:13.08:13.44:13.40:12.64:13.40:12.64:14.55:13.97:13.97:15.41:1 

3.36:1

3.36:1*3.36:13.36:13.67:13.67:12.85:13.78:12.85:15.41:14.12:14.12:17.21:1 

 

3.70:1   4.11:13.08:14.13:13.08:1 4.55:14.55:1  

 

4.11:1    3.40:1**4.50:13.36:1 5.41:15.41:1  

 

4.63:1    3.67:1**5.14:13.70:1  7.21:1  

 

5.29:1    4.11:1**5.67:14.11:1     

 

6.17:1     6.17:14.63:1     


* RSS1344D/E için
** RSS1370B için

Aktarma sistemi kombinasyonları

 

D13K380D13K420  D13K460D13K500D13K540D13K420TCD13K460TCD13K500TCG13C420G13C460  

I-Shift

            

AT2412F

          

AT2612F

          

ATO2612F

          
AT2412G        
AT2612G     
ATO2612G     
AT2812G           
ATO3112G           

I-Shift Dual Clutch 

            

SP02812 

       

Tek redüksiyonlu akslar

            

RSS1244B

   

RSS1344C/D

   

RSS1344E

   

RSS1352A

   

RSS1356

   

RSS1360

   

RSS1370A/B

   

RTS2370A

   

RTS2310A

   

Cerli akslar

            

RSH1370F

   

RTH2610F

   

RTH3210

     

RTH3312

     

RTH3815

     

PTO

Her türlü gövde donanımına güç sağlanması için debriyajdan bağımsız ve debriyaja bağlı çok çeşitli PTO'lar mevcuttur.

Debriyajdan bağımsız PTO'lar

PTER-DIN: Hidrolik pompanın doğrudan tahrik edilmesi için arkaya monte motor PTO’su.
PTER1400: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.
PTER-100: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.

 

Debriyaja bağlı PTO

PTR-F: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-FL/FH: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Hidrolik pompasının doğrudan monte edilebilmesi için DIN bağlantısı ile düşük/orta/yüksek devir.
PTRD-F: Doğrudan montajlı kardan mili için bağlantı flanş kaplini ile yüksek devir.
PTRD-D: İkili tahrik ile yüksek devirli. Hidrolik pompaların doğrudan monte edilebilmesi için önde ve arkada DIN bağlantısı.
PTRD-D1: İkili tahrik ile yüksek devirli. Arkada bağlantı flanşı kaplini ve önde DIN bağlantısı.
PTRD-D2: Arkada ikili tahrik, önde tekli tahrik ile yüksek devirli. Arkada iki bağlantı flanşı kaplini ve önde bir DIN bağlantısı.

VOLVO FH'Yİ DAHA YAKINDAN İNCELEYİN

Size en uygun kamyonu belirleyin. Tüm bunları yerel Volvo Trucks bayinizde yapabilirsiniz.