Trucks

Volvo Trucks, çevre dostu taşımacılığın gelişimini hızlandırmaya çalışıyor

Avrupa Birliği, 18 Şubat'ta ağır hizmet araçlarından kaynaklanan CO2 emisyonlarını düzenleme kararı aldı. Gelişimi hızlandırmak için Volvo Trucks çevre dostu nakliye çözümlerine yatırım yapmaya devam ediyor. Ancak, CO2 emisyonu düşük olan araçlara olan talebi artırmak için ek önlemlere de ihtiyaç var.
Volvo Trucks'ın 2017 konsept kamyonu, uzun mesafeli operasyonlarda yakıt tüketiminin neredeyse üçte bir oranında azaltılabildiğini kanıtlamıştır
Volvo Trucks Başkanı, Roger Alm

“Ağır vasıtalardan kaynaklanan çevre emisyonlarını azaltmak inanılmaz derecede önemli bir iştir ve sürdürülebilir taşımacılıktaki girişimlerimiz için esastır. Volvo Trucks'ta, bu zorlukla başa çıkmak için iyi bir pozisyondayız. AB’nin artık CO2 emisyonları konusunda sınırlar getirmesi doğal. Bununla birlikte, geçişi hızlandırmak için liderliği artıran ve daha fazla çevre dostu araç seçen müşteriler için çok daha güçlü finansal teşvikler görmek istiyoruz” dedi.

Elektrikli kamyonlar CO2 emisyonlarının azaltılmasına katkıda bulunabilir. Volvo Trucks, 2018'de elektrik motorlu ilk kamyon modellerini piyasaya sürdü ve bu yıl seri üretime başlayacak.

Volvo Trucks Çevre ve Yenilik Direktörü Lars Mårtensson “Teknolojinin yakın bir zamanda ağır hizmet taşımacılığında daha geniş uygulamalar için hazır olacağı bir aşamadayız. Talep uyandırılırsa ve şarj altyapı ağı genişletilirse, hacim de mümkün olandan daha hızlı bir şekilde artabilir” dedi.

Diğer çevre dostu çözümler arasında doğal gaz ve biyogaz bulunur. Bir Volvo FH LNG'nin doğal gazla kullanılması, CO2 emisyonlarını dizel yakıta kıyasla yaklaşık yüzde 20 oranında azaltır. Biyogazın kullanıldığı durumlarda depodan tekerleğe olan emisyonlar yüzde 100 oranında azaltılabilir.

Aynı zamanda, Volvo Trucks şu anda satışlarının mutlak çoğunluğunu oluşturan dizel kamyonlarını da geliştirmeye devam ediyor. 1990'ların başından bu yana, tipik bir uzun yol kamyonunun yakıt tüketimi ve CO2 emisyonları yaklaşık yüzde 20 oranında* azaldı ve daha verimli güç aktarma organları, daha düşük yuvarlanma direnci ve daha iyi aerodinamik ile daha fazla iyileştirme için de hala fırsatlar mevcut. Her kamyonun kendi özel nakliye görevi için optimize edilmesi gerekir.

AB tarafından belirlenen emisyon limitleri araç üreticileri için net bir zaman çizelgesi oluştururken, yakıt verimliliğini artırma ve iklim etkisini azaltma hedefi kısmen de olsa birincil öncelik olma özelliğini hala koruyor. Çünkü yakıt kullanımı bir taşımacılık firması için maliyetlerin yaklaşık üçte birini oluşturuyor.

Lars Mårtensson, “Hedefimiz, taşımacılık işi için müşterilerimize her zaman elimizdeki en uygun, en verimli ve kapsamlı çözümü sunabilmek olmuştur” dedi.

Volvo Trucks, müşterileri ve birçok taşımacılık şirketi tarafından, taşımacılığı daha çevre dostu bir hale getirdiği için ilgi görmektedir. Çevreye karşı duyarlı bir teknolojiye yatırım yapmayı tercih eden müşteriler için yatırım sübvansiyonlarının veya vergi indirimlerinin artırılması büyük bir fark yaratacaktır.

“CO2 emisyonlarının azaltılmasına katkıda bulunan yeni teknolojilerin pazara hızla girebilmesi gerekiyor. Yetkililerce inceleme ve belgelendirme sürecinin hızlı bir şekilde yapılması, taşımacılık sektöründe yeniliklerin ortaya çıkmasını hızlandıracaktır” dedi.

AB çerçevesi aslında araçlardan gelen emisyonları kapsar, ancak Volvo Trucks bu soruna daha geniş bir açıdan yaklaşır.

Lars Mårtensson, “Taşımacılık sisteminin tüm noktaları aynı hedefe doğru çalışırsa, çevre üzerindeki etkiyi daha da azaltabiliriz. Daha iyi lojistik, biyoyakıtlara daha fazla erişim, sürücüler için nasıl daha iyi yakıt tasarrufu elde edileceğinin aktarıldığı eğitimler, aerodinamik römorklar, iyileştirilmiş yol standartları ve yüksek kapasiteli araçları kullanma fırsatlarının artırılması, tarafların katkıda bulunabileceği yöntemlerden sadece birkaç tanesidir ”dedi.

Gerçekler

  • Ağır hizmet araçlarından kaynaklanan CO2 emisyonları için yeni AB düzenlemesi, 2019'da veya sonrasında üretilmiş ve tescil edilmiş araçlar için geçerlidir.
  • Ortalama emisyonlar 2025’ten başlayarak yüzde 15, 2030’dan başlayarak yüzde 30 azaltılacak (2019 değerlerine kıyasla).
  • Azalma seviyeleri, ilgili üreticiler tarafından 2019 endüstri ortalamasına göre üretilen araçlardan kaynaklanan ortalama emisyon anlamına gelir.
  • Ağır vasıta yol trafiği, toplam AB sera gazı emisyonlarının yaklaşık yüzde 5'ini oluşturur.

Daha fazla bilgi edinmek için:

Temsa İş Makinaları
E-mail: marcom@temsamakina.com
Tel: +90 216 544 53 78

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar için http://images.volvotrucks.com

Film için: https://youtu.be/oPW15HkbKWU

Volvo Trucks, beklentileri yüksek profesyonel müşteriler için, orta ve ağır segment kamyonlardan oluşan kapsamlı ürün gamıyla eksiksiz nakliye çözümleri sunar. Şirket, 130'dan fazla ülkedeki 2.100 bayi ve servisten oluşan global ağıyla müşterilerine destek vermektedir. Volvo’nun kamyonları, dünyanın dört bir yanındaki 15 ülkede üretilmektedir. 2018 yılında dünya çapında 127.000’den fazla Volvo Trucks sahibini bulmuştur. Volvo Trucks, dünyanın en büyük kamyon, otobüs, inşaat makinası ve deniz motoru üreticilerinden biri olan Volvo Group’un üyesidir. Volvo Group ayrıca finans ve hizmet sektörü için de çözümler sunar. Volvo’nun çalışmaları, temel değerleri olan kalite, güvenlik ve çevreye saygıyı esas alır.

Volvo Trucks Başkanı, Roger Alm

“Ağır vasıtalardan kaynaklanan çevre emisyonlarını azaltmak inanılmaz derecede önemli bir iştir ve sürdürülebilir taşımacılıktaki girişimlerimiz için esastır. Volvo Trucks'ta, bu zorlukla başa çıkmak için iyi bir pozisyondayız. AB’nin artık CO2 emisyonları konusunda sınırlar getirmesi doğal. Bununla birlikte, geçişi hızlandırmak için liderliği artıran ve daha fazla çevre dostu araç seçen müşteriler için çok daha güçlü finansal teşvikler görmek istiyoruz” dedi.

Elektrikli kamyonlar CO2 emisyonlarının azaltılmasına katkıda bulunabilir. Volvo Trucks, 2018'de elektrik motorlu ilk kamyon modellerini piyasaya sürdü ve bu yıl seri üretime başlayacak.

Volvo Trucks Çevre ve Yenilik Direktörü Lars Mårtensson “Teknolojinin yakın bir zamanda ağır hizmet taşımacılığında daha geniş uygulamalar için hazır olacağı bir aşamadayız. Talep uyandırılırsa ve şarj altyapı ağı genişletilirse, hacim de mümkün olandan daha hızlı bir şekilde artabilir” dedi.

Diğer çevre dostu çözümler arasında doğal gaz ve biyogaz bulunur. Bir Volvo FH LNG'nin doğal gazla kullanılması, CO2 emisyonlarını dizel yakıta kıyasla yaklaşık yüzde 20 oranında azaltır. Biyogazın kullanıldığı durumlarda depodan tekerleğe olan emisyonlar yüzde 100 oranında azaltılabilir.

Aynı zamanda, Volvo Trucks şu anda satışlarının mutlak çoğunluğunu oluşturan dizel kamyonlarını da geliştirmeye devam ediyor. 1990'ların başından bu yana, tipik bir uzun yol kamyonunun yakıt tüketimi ve CO2 emisyonları yaklaşık yüzde 20 oranında* azaldı ve daha verimli güç aktarma organları, daha düşük yuvarlanma direnci ve daha iyi aerodinamik ile daha fazla iyileştirme için de hala fırsatlar mevcut. Her kamyonun kendi özel nakliye görevi için optimize edilmesi gerekir.

AB tarafından belirlenen emisyon limitleri araç üreticileri için net bir zaman çizelgesi oluştururken, yakıt verimliliğini artırma ve iklim etkisini azaltma hedefi kısmen de olsa birincil öncelik olma özelliğini hala koruyor. Çünkü yakıt kullanımı bir taşımacılık firması için maliyetlerin yaklaşık üçte birini oluşturuyor.

Lars Mårtensson, “Hedefimiz, taşımacılık işi için müşterilerimize her zaman elimizdeki en uygun, en verimli ve kapsamlı çözümü sunabilmek olmuştur” dedi.

Volvo Trucks, müşterileri ve birçok taşımacılık şirketi tarafından, taşımacılığı daha çevre dostu bir hale getirdiği için ilgi görmektedir. Çevreye karşı duyarlı bir teknolojiye yatırım yapmayı tercih eden müşteriler için yatırım sübvansiyonlarının veya vergi indirimlerinin artırılması büyük bir fark yaratacaktır.

“CO2 emisyonlarının azaltılmasına katkıda bulunan yeni teknolojilerin pazara hızla girebilmesi gerekiyor. Yetkililerce inceleme ve belgelendirme sürecinin hızlı bir şekilde yapılması, taşımacılık sektöründe yeniliklerin ortaya çıkmasını hızlandıracaktır” dedi.

AB çerçevesi aslında araçlardan gelen emisyonları kapsar, ancak Volvo Trucks bu soruna daha geniş bir açıdan yaklaşır.

Lars Mårtensson, “Taşımacılık sisteminin tüm noktaları aynı hedefe doğru çalışırsa, çevre üzerindeki etkiyi daha da azaltabiliriz. Daha iyi lojistik, biyoyakıtlara daha fazla erişim, sürücüler için nasıl daha iyi yakıt tasarrufu elde edileceğinin aktarıldığı eğitimler, aerodinamik römorklar, iyileştirilmiş yol standartları ve yüksek kapasiteli araçları kullanma fırsatlarının artırılması, tarafların katkıda bulunabileceği yöntemlerden sadece birkaç tanesidir ”dedi.

Gerçekler

  • Ağır hizmet araçlarından kaynaklanan CO2 emisyonları için yeni AB düzenlemesi, 2019'da veya sonrasında üretilmiş ve tescil edilmiş araçlar için geçerlidir.
  • Ortalama emisyonlar 2025’ten başlayarak yüzde 15, 2030’dan başlayarak yüzde 30 azaltılacak (2019 değerlerine kıyasla).
  • Azalma seviyeleri, ilgili üreticiler tarafından 2019 endüstri ortalamasına göre üretilen araçlardan kaynaklanan ortalama emisyon anlamına gelir.
  • Ağır vasıta yol trafiği, toplam AB sera gazı emisyonlarının yaklaşık yüzde 5'ini oluşturur.

Daha fazla bilgi edinmek için:

Temsa İş Makinaları
E-mail: marcom@temsamakina.com
Tel: +90 216 544 53 78

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar için http://images.volvotrucks.com

Film için: https://youtu.be/oPW15HkbKWU

Volvo Trucks, beklentileri yüksek profesyonel müşteriler için, orta ve ağır segment kamyonlardan oluşan kapsamlı ürün gamıyla eksiksiz nakliye çözümleri sunar. Şirket, 130'dan fazla ülkedeki 2.100 bayi ve servisten oluşan global ağıyla müşterilerine destek vermektedir. Volvo’nun kamyonları, dünyanın dört bir yanındaki 15 ülkede üretilmektedir. 2018 yılında dünya çapında 127.000’den fazla Volvo Trucks sahibini bulmuştur. Volvo Trucks, dünyanın en büyük kamyon, otobüs, inşaat makinası ve deniz motoru üreticilerinden biri olan Volvo Group’un üyesidir. Volvo Group ayrıca finans ve hizmet sektörü için de çözümler sunar. Volvo’nun çalışmaları, temel değerleri olan kalite, güvenlik ve çevreye saygıyı esas alır.