Trucks

Volvo Trucks, şehir trafiğinin yoğun olduğu saatlerde, trafikte daha az kamyon görmek istiyor

Volvo Trucks, 2019'da Avrupa'da elektrikli kamyon satmaya başlayacağını duyurdu. İlk grup kamyonlar referans olarak seçilen bazı müşterilerin operasyonlarında bu yıl kullanılmaya başlanacak. Elektrikli kamyonlar gürültü ve egzoz salınımlarını ciddi oranda düşürürken, lojistik yönetiminde de kullanıcılarına yeni kapılar açabilir. Geceleri daha çok nakliye işi gerçekleştirilebilir ve trafiğin yoğun olduğu saatlerde yollar daha az sayıda kamyon tarafından işgal edilebilir. Volvo Trucks Başkanı Claes Nilsson, "Elektromobilite, Volvo Trucks'ın sürdürülebilir şehirler vizyonu ve sıfır emisyona olan uzun dönemli bağlılığı ile tamamen aynı çizgidedir" diyor.
Volvo Trucks, 2019'da Avrupa'da elektrikli kamyon satmaya başlayacağını duyurdu

"Ürünlerin şehir içinde taşınmasında elektrikle çalışan ve daha sessiz olan kamyonların kullanılmasıyla aynı anda birkaç zorluğun üstesinden geliyoruz. Rahatsız edici gürültü ve egzoz gazları olmadan şehir merkezlerinde faaliyet gösterebilmek mümkün olacak. Nakliye daha az trafik yoğunluğunun olduğu saatlerde, örneğin gece, geç saatlerde de yapılabilecek. Böylece trafiğin yoğun olduğu gündüz saatlerinde yollardaki yoğunluk azaltılabilecek ve hem karayolu ağının hem de araçların günümüzde olduğundan çok daha etkili bir biçimde kullanılabilmesi sağlanacaktır" diyor Claes Nilsson.

Stockholm Şehri, İsveç ve KTH Royal Institute of Technology tarafından yakın zamanda yürütülen "Off Peak City Distribution" projesinde, Stockholm şehir merkezinde gece yapılan taşımacılığın etkileri araştırıldı. Kamyonlar yoğun saatlerdeki trafikte çalışmak zorunda kalmadığından, operasyonlarını normal sürenin üçte birine denk gelen bir sürede tamamladı.

Şehir içindeki yaşam kalitesini yükseltmek için daha sürdürülebilir nakliye çözümlerinin benimsenmesi gerekiyor. İyi geliştirilmiş lojistik ve karayollarının akşam ve gece saatlerinde daha etkili kullanımıyla çok sayıda küçük aracı daha az sayıda ancak daha büyük olan araçlarla değiştirmek ve böylece çevreye zararlı gazların salınımların azaltılmasına ve trafiğin hafifletilmesine katkıda bulunmak da mümkün oluyor. Bir dağıtım kamyonunun yük kapasitesi, normal bir kamyonetin kapasitesinin on katının biraz üstündedir. Nakliye işlerinin daha büyük bir kısmı, yolda daha az insanın olduğu saatlerde yapılabilirse kaza riski de ciddi oranda azalabilir.

"Elektromobilite alanındaki teknolojimiz ve birikimimiz, Volvo'nun elektrikli otobüslerinde halihazırda kullanımda olan kendini kanıtlamış ve Volvo'nun hibrid kamyonlarına 2010'dan beri eklenen çözümlere dayanıyor. Araçlar, büyük ölçekli elektrifikasyon çalışmalarının başarılı olması için gerekenlerin yalnızca bir parçasıdır. Uzun dönemli sürdürülebilir taşımacılığın mümkün olması, bütünsel ve geniş çaplı tedbirler gerektiren karmaşık bir konudur. Elektrikli kamyonlar için ihtiyaç duyulan çerçevenin oluşturulması amacıyla müşterilerle, şehirlerle, şarj altyapı tedarikçileriyle ve diğer önemli paydaşlarla yakın bir çalışma içindeyiz," diyor Volvo Trucks, Ürün Stratejileri Başkanı Jonas Odermalm.

Claes Nilsson, "İlk adım olarak şehir içi dağıtımda tam elektromobiliteye inanıyoruz. Bununla birlikte, diğer nakliye uygulamaları için de çalışıyoruz. Bu sadece bir başlangıç," diye bitiriyor.

Arka Plan Bilgileri

Dünya Sağlık Örgütü ve BM'ye göre şehirlerde yaşayan insan sayısı 2030'a kadar dünya nüfusunun yüzde 60'ını -yani yaklaşık 5 milyar insan- oluşturacak. Bu rakam, şu anki düzeyle kıyaslandığında 1 milyarın biraz üzerinde bir artışa denk geliyor. Şehirleşmenin bu kadar hızlı olması, şu an bile birçok yerde mevcut ihtiyaçları karşılamada yetersiz olan trafik sistemleri üzerinde devasa bir yük oluşturacak. AB içinde trafik sıkışıklığının ve ilgili trafik problemlerinin faturasının yılda yaklaşık 100 milyar avroyu bulması bekleniyor.

Fotoğraf Galerisi

"Ürünlerin şehir içinde taşınmasında elektrikle çalışan ve daha sessiz olan kamyonların kullanılmasıyla aynı anda birkaç zorluğun üstesinden geliyoruz. Rahatsız edici gürültü ve egzoz gazları olmadan şehir merkezlerinde faaliyet gösterebilmek mümkün olacak. Nakliye daha az trafik yoğunluğunun olduğu saatlerde, örneğin gece, geç saatlerde de yapılabilecek. Böylece trafiğin yoğun olduğu gündüz saatlerinde yollardaki yoğunluk azaltılabilecek ve hem karayolu ağının hem de araçların günümüzde olduğundan çok daha etkili bir biçimde kullanılabilmesi sağlanacaktır" diyor Claes Nilsson.

Stockholm Şehri, İsveç ve KTH Royal Institute of Technology tarafından yakın zamanda yürütülen "Off Peak City Distribution" projesinde, Stockholm şehir merkezinde gece yapılan taşımacılığın etkileri araştırıldı. Kamyonlar yoğun saatlerdeki trafikte çalışmak zorunda kalmadığından, operasyonlarını normal sürenin üçte birine denk gelen bir sürede tamamladı.

Şehir içindeki yaşam kalitesini yükseltmek için daha sürdürülebilir nakliye çözümlerinin benimsenmesi gerekiyor. İyi geliştirilmiş lojistik ve karayollarının akşam ve gece saatlerinde daha etkili kullanımıyla çok sayıda küçük aracı daha az sayıda ancak daha büyük olan araçlarla değiştirmek ve böylece çevreye zararlı gazların salınımların azaltılmasına ve trafiğin hafifletilmesine katkıda bulunmak da mümkün oluyor. Bir dağıtım kamyonunun yük kapasitesi, normal bir kamyonetin kapasitesinin on katının biraz üstündedir. Nakliye işlerinin daha büyük bir kısmı, yolda daha az insanın olduğu saatlerde yapılabilirse kaza riski de ciddi oranda azalabilir.

"Elektromobilite alanındaki teknolojimiz ve birikimimiz, Volvo'nun elektrikli otobüslerinde halihazırda kullanımda olan kendini kanıtlamış ve Volvo'nun hibrid kamyonlarına 2010'dan beri eklenen çözümlere dayanıyor. Araçlar, büyük ölçekli elektrifikasyon çalışmalarının başarılı olması için gerekenlerin yalnızca bir parçasıdır. Uzun dönemli sürdürülebilir taşımacılığın mümkün olması, bütünsel ve geniş çaplı tedbirler gerektiren karmaşık bir konudur. Elektrikli kamyonlar için ihtiyaç duyulan çerçevenin oluşturulması amacıyla müşterilerle, şehirlerle, şarj altyapı tedarikçileriyle ve diğer önemli paydaşlarla yakın bir çalışma içindeyiz," diyor Volvo Trucks, Ürün Stratejileri Başkanı Jonas Odermalm.

Claes Nilsson, "İlk adım olarak şehir içi dağıtımda tam elektromobiliteye inanıyoruz. Bununla birlikte, diğer nakliye uygulamaları için de çalışıyoruz. Bu sadece bir başlangıç," diye bitiriyor.

Arka Plan Bilgileri

Dünya Sağlık Örgütü ve BM'ye göre şehirlerde yaşayan insan sayısı 2030'a kadar dünya nüfusunun yüzde 60'ını -yani yaklaşık 5 milyar insan- oluşturacak. Bu rakam, şu anki düzeyle kıyaslandığında 1 milyarın biraz üzerinde bir artışa denk geliyor. Şehirleşmenin bu kadar hızlı olması, şu an bile birçok yerde mevcut ihtiyaçları karşılamada yetersiz olan trafik sistemleri üzerinde devasa bir yük oluşturacak. AB içinde trafik sıkışıklığının ve ilgili trafik problemlerinin faturasının yılda yaklaşık 100 milyar avroyu bulması bekleniyor.

Fotoğraf Galerisi