“Çok büyük bir fark yaratıyor”: Finlandiya'nın zorlu yollarında çok yüksek yakıt ve AdBlue tasarrufu

4,5 dakikalık okuma 4,5 dakikalık okuma

Finlandiyalı Kuljetusliike Antti Airaksinen şirketi, geçtiğimiz günlerde gıda dağıtım operasyonlarında I-Save özellikli Volvo FH kullanmaya başladı. O zamandan beri şirketin yakıt tüketimi 100 kilometrede 4,5 litre düşerek kârlılık üzerinde büyük bir etki yarattı.

Bir Volvo FH, sakin puslu bir akşamüstü, doğu Finlandiya'nın karla kaplı ıssız orman yollarında ilerliyor. Direksiyon başındaki Toni Korhonen yaklaşık 120.000 nüfuslu bir kasaba olan Kuopio çevresindeki küçük köylerde bulunan dükkanlara daha fazla donmuş gıda götürmek üzere yola çıktı. 

Antti Airaksinen, CEO, Antti Airaksinen Oy

Antti Airaksinen, CEO, Antti Airaksinen Oy

“Buradaki yollar çok zorlu, birçok tepe ve keskin viraj yoğun karla kaplı. Küçük bir kasabada sık sık durmak zorunda kalırım, bazen bir düzineden fazla kez. Bu da çok fazla yakıt tüketimi demek.”

2018’in ortalarında Kuljetusliike Antti Airaksinen (Türkçesi Antti Airaksinen Taşımacılık), I-Save özellikli ilk Volvo FH araçlarını saha test programı kapsamında aldılar. Bu test sonucunda, daha fazla tork elde etmek için fazla enerjiden yararlanan D13 Turbo Compound motora sahip bu aracın güçlü ve yakıt tasarruflu bir kamyon olduğu ortaya kondu.

1990'da kurduğu aile şirketinin CEO'su Antti Airaksinen, “Yeni kamyon daha şimdiden operasyonlarımız üzerinde büyük bir etki yarattı” diyor.

“Yakıt tüketimindeki fark 100 kilometrede 4,5 litre. Bir kamyon iyi sürüldüğünde 4,5 litre daha az dizel kullanıyorsa yılda iki milyon litre tüketirken büyük bir fark yaratacak demektir.” 

I-Save özellikli Volvo FH karlı bir yolda

Şirketteki her kamyon yılda yaklaşık 180.000-250.000 kilometrelik bir yol yapıyor ve Antti bu nedenle yakıt ekonomisine özellikle odaklanıyor, Volvo Trucks'ın filo yönetim sistemi Dynafleet'i kullanarak her sürücünün yakıt performansını ve sürüş stilini izliyor. Yakıt kaynaklarını en üst düzeye çıkarmak için boşta çalışma sürelerinin azaltılmasına özel önem veriyor. Antti'ye göre, I-Save'in içerdiği fonksiyonlardan sadece bir tanesi olan Motor Rölanti Kapama özelliği büyük bir fayda yarattı.

I-Save özellikli yeni Volvo FH ekipte daha şimdiden popüler olduğunu kanıtladı. Antti Airaksinen gülümseyerek “Yeni kamyonu çok seviyoruz” diyor ve şöyle devam ediyor: “Düşük seviyeli tork birçok alanda çok avantajlı. Yokuş yukarı giderken daha az vites değişimi söz konusu. Aslında, üç kişilik ekibimiz kamyonu o kadar seviyor ki yedek sürücülere teslim etmek istemiyor.”

Elimizde bu kadar güçlü olmasının yanı sıra yakıt bakımından da tasarruflu olan bir kamyonun bulunması teslimatlarımızda büyük fark yarattı.”

Antti Airaksinen, CEO, Antti Airaksinen Oy

Antti Airaksinen'in önünde sıralanan sıcaklık kontrollü ürünler

Şirket, gelirinin yaklaşık yüzde 90'ını oluşturan sıcaklık kontrollü ürünlerin teslimatı alanında uzman.

Antti'nin şirket gelirinin yaklaşık yüzde 90'ı gıda endüstrisinden geliyor. Biri Benelüks ülkelerini kapsasa da araçları çoğunlukla Finlandiya'da faaliyet gösteriyor. Sürücüler Finlandiya'nın başkenti Helsinki'den Kuopio'ya uzanan rotada düzenli olarak sefer yapıyor. Kuopio'dan civardaki küçük kasaba ve köylere teslimat yapılıyor.

I-Save özellikli yeni Volvo FH, haftanın altı günü üç vardiya halinde uzun saatler çalışıyor. Antti Airaksinen bu konuda şunları söylüyor: “Doğu Finlandiya'nın kırsal kesiminin en zorlu tarafı yoğun kış aylarıdır. “Elimizde bu kadar güçlü olmasının yanı sıra yakıt bakımından da tasarruflu olan bir kamyonun bulunması teslimatlarımızda büyük fark yarattı. Ayrıca, Volvo tarafından sağlanan merkezi bakım ve servis hizmetlerinin Kuopio'da olmasından da çok memnunuz. Yerel servisler son derece esnek çalışıyor ve bu da işimizi çok kolaylaştırıyor.”

I-Save kabinli yeni Volvo FH'da sürücü Toni Korhonen

Toni Korhonen, Sürücü, Antti Airaksinen Oy

D13TC motorun sevilen başka bir özelliği de yanma işlemi sırasında azot oksit miktarını azaltan soğutmalı bir Egzoz Gazı Geri Dönüşüm Sistemine sahip olması. Bu da AdBlue ihtiyacını azaltıyor. Antti Airaksen, “Motor önceki modellere göre yüzde 50 daha az AdBlue tüketiyor; tabiki bunu toplam tasarruf hesaplamamızda dikkate alıyoruz” diyor. “Daha uzun mesafeler kat ettiğimiz için I-Save'in şirketin kârlılığına daha büyük katkı sağlamasını sabırsızlıkla bekliyoruz.” 

Tekrar yola koyulan şoför Toni Korhonen donmuş ekmek konsinyesiyle küçük Kaavi köyüne gidiyor. 

Ekibim ve ben bu kamyonu sadece kendimiz kullanmak istiyoruz. Başka kimseye bırakmak istemiyoruz!

Toni Korhonen, Sürücü, Antti Airaksinen Oy

Beş yıldır kamyon şoförlüğü yapan Toni dört yıldır Kuljetusliike Antti Airaksinen için çalışıyor ve genellikle Kuopio çevresindeki küçük belediyelere gece teslimatları yapıyor. “Bu kadar güvenilir bir kamyonun direksiyonuna geçmekten büyük keyif alıyorum. Başka markalardan kamyonlar da kullandım, ama Volvo ile ilgili en sevdiğim şey iyi bir sürüş deneyimi ve konfor sunması.” diyor ve ekliyor: Altı aydır I-Save özellikli Volvo FH kamyonunda çalışıyorum. Meslektaşlarım ve ben, düşük torkun ve yokuş yukarı çekiş gücünün büyük hayranıyız. Ekibim ve ben bu kamyonu sadece kendimiz kullanmak istiyoruz, kimseye bırakmak istemiyoruz!”

 

I-Save özellikli Volvo FH'nın karlı bir yola dönerken yakın çekim görüntüsü

Kuljetusliike Antti Airaksinen Oy
Kuruluş tarihi:
1990
Sahibi: Antti Airaksinen
Çalışan Sayısı: 50'si sürücü olmak üzere 80
Yük: Dondurulmuş ve sıcaklık kontrollü ürünler
Kamyon sayısı: 23'ü Volvo olmak üzere 27
En büyük müşterisi: Kesko
Geçmişi: Aile şirketi Mart 1990'da Finlandiya'nın Kuopio şehrinde kuruldu. Başlangıçta, hem yerel hem de uluslararası teslimatlar gerçekleştiren şirket, 1997 yılında esas olarak yerel teslimatlara geçti.
Hizmetler: Dondurulmuş ve soğuk gıda dağıtımında uzmanlaşan şirket, neredeyse tamamı Volvo olan römork kombinasyonlarına sahip 26 sabit kamyonla faaliyet gösteriyor.

I-Save özellikli Volvo FH
I-Save özellikli Volvo FH, Volvo Trucks’ın bugüne kadar ortaya konan, yakıt açısından en verimli uzun yol taşımacılığı çözümü. D13TC motoru ve güncellenmiş yakıt tasarrufu özellikleri, yakıt maliyetlerini yüzde yediye kadar azaltmak için tasarlandı. D13TC motoru, yol için uyarlanmış yüksek güçlü uçak motorlarında bulunan Turbo Compound teknolojisini kullanıyor ve TC ünitesi, kamyonun egzoz gazlarındaki aşırı ısı ve enerjiyi yeniden kullanıyor. Tüm güç aktarma organı, kaybolan ısı enerjisinin azaltılmasına olanak tanıyan yeni bir piston tasarımıyla maksimum yakıt verimliliği için kalibre edildi. Ayrıca I-Save işlevi, Volvo Trucks'ın harita tabanlı I-See yazılımı ve I-Roll özellikli I-Cruise gibi en yeni teknolojileri bir araya getiriyor. Bu araç, genellikle yılda 120.000 km'den fazla sürüş yapan uzun yol sürücüleri için özellikle uygundur.

Related News