Geleceğin şehirlerinde kamyonlara ihtiyaç olacak mı?

Şehirleşme yavaşlamıyor, aksine dünya çapında bütün şehirler büyüyor ve buna paralel olarak ulaşım ihtiyaçları da artıyor. Ayrıca, hava kirliliği ve trafik sıkışıklığı da varolan diğer sorunlar arasındaki yerini alıyor. Bu tabloya bakıldığında, daha temiz ve daha verimli taşıma sistemlerine duyulan ihtiyaçların da artıyor olması şaşırtıcı değildir. Bizim için sorulması gereken soru "kamyonlar geleceğin şehirlerinde kendilerine yer bulabilecek mi?"'dir.
Elektromobilite

Dünya nüfusu büyümeye devam ediyor. Birleşmiş Milletler'in raporlarına göre, 2014 yılında 7 milyar olan dünya nüfusunun 2050 yılına kadar yaklaşık 9 milyar olması bekleniyor. BM, tüm insanların üçte ikisinin 2050'ye kadar şehirlerde yaşayacağını tahmin ediyor. Şehirleşmenin yanı sıra, artan e-ticaret ve eve teslimatın tercih edilmesi gibi yeni tüketici alışkanlıkları, toplumun verimli ulaşım çözümlerine olan ihtiyacı üzerinde etkili olacağa benziyor.

“Sıkışık trafik ve hava kalitesini azaltan emisyon gibi sorunların üstesinden gelmek için akıllı olmalıyız. Operasyonlarımızı gerçekleştirirken sokaklarda kullanmak zorunda olduğumuz alanları ve hangi güç kaynaklarını kullandığımızı etraflıca düşünmeliyiz" diyor Volvo Trucks Çevre ve İnovasyon Direktörü Lars Mårtensson.

Lars Mårtensson "Bazı insanlar gelecekte kamyonetlerin şehir içi dağıtım operasyonlarına çözüm olabileceğini iddia ediyor. Ama bizce, bu o kadar basit değil." diye ekliyor.

“Bu öngörü bazı alanlar için geçerli olabilir. Ancak genellikle, tam yüklü bir kamyonun yük kapasitesi, bir kamyonetin yük kapasitesinin on katından daha fazla olduğundan, yer tasarrufu sağlanabilir ve bir kamyonetle birçok seferde tamamlanabilecek bir operasyon, bir kamyon ile tek seferde gerçekleştirilebilir.”

Elektrikli kamyonlar ulaşım verimliliğini daha da artırabilir. Daha sessiz kamyonlar, sabah erken veya gece geç saatler gibi insan ve araç trafiğinin yoğun olmadığı saatlerde çok çeşitli görevlerin gerçekleştirilmesini sağlayabilir. Bu durum, yoğun trafik saatlerinde yoldaki yükü azaltır. Herhangi bir egzoz emisyonu olmayan elektrikli bir kamyon kapalı terminallerde ve çevresinde rahatlıkla kullanılabilir.

“Trafiğin yoğun olduğu saatlerin dışında daha fazla dağıtım yapabilseydik, gün içinde daha çok insanların kullanabileceği sokaklarımız olabilirdi. Böylece, trafikte daha az araç görmekle birlikte, daha az trafik sıkışıklığı yaşıyor olabilirdik. Bu bir anlamda güvenlik ile ilgili durumlar için de iyidir. Geleceğin şehirlerinin enerji, zaman ve mekan gibi kaynakları, bugün olduğundan daha verimli kullanması gerekecek - elektrikli kamyonlar bunun gerçekleşmesine daha fazla katkıda bulunabilir” diye ekliyor, Lars Mårtensson.

Related articles