“2016 İlkbaharında, tamamen elektrikle çalışan bir çöp kamyonu geliştirme olasılığını incelemek adına kentin Sürdürülebilir Atık ve Su departmanı tarafından talep edildi. Amaç, daha akıllı ve daha sürdürülebilir taşımacılığın, daha cazip bir kentsel ortama nasıl katkıda bulunabileceğini bulmak için bir projede yer almaktı ”diyor Volvo Trucks Volvo FL ve Volvo FE Ürün Stratejisi Direktörü, Jonas Odermalm.
Göteborg şehri, Volvo Trucks, JOAB ve Renova arasında yoğun işbirliğinin başlangıcını işaret ederek, müşteri, araç geliştirici, üstyapıcı ve operatör olarak her dört pozisyonun birbiriyle yakından çalışması gerektiğinin altını çizdi.
Jonas Odermalm “Elektrikle çalışan çöp kamyonunun gideceği güzergâhı ve bu rotada halen kullanılan araçların konfigürasyonunu inceleyerek işe başladık. Ne kadar uzağa gidiyorlar? Hangi hızlara ulaşıyorlar? Ne kadar ağır yükleri taşıyorlar? Kaç vardiya ve vardiya başına ne gibi şeyler yapıyorlar? Gidilen yol engebeli veya düz mü?” diye açıklıyor.
Bir dizi farklı etken analiz edilip, harmanlanarak, kamyonun tasarlanması için gereken proje şartnamesi ile ilgili veriler toplandı. Aracın beklenen enerji tüketimini hesaplamak için 19 tonluk 5 tonluk bir yük ve 60 ila 70 kilometre arasında değişen günlük güzergâh ile istenen toplam brüt araç ağırlığı gibi etkenler proje ölçüm parametreleri oldu. Uygulama alanı atık ve araç bir çöp kamyonu olduğundan, gövde ünitesinin de enerji tüketimi dikkate alınmalıydı.
Enerji ihtiyaçları ve trafik koşulları belirlendikten sonra, geliştirme ekibi çeşitli enerji tedarik alternatiflerine daha yakından bakma fırsatı buldu. Araçta çok sayıda batarya bulunması durumu aracın uzun bir menzile sahip olmasını sağlarken, aracın yük durumunu olumsuz yönde etkileyecekti. Daha az bataryaya sahip olan bir araç daha büyük bir yüke izin verirken, aynı zamanda aracın daha sık şarj edilmesini de gerektirir.
“Güzergâh boyunca hızlı şarj etmeye ihtiyaç var mıydı yoksa bataryaları bir gecede şarj etmek yeterli miydi? Son kararı almadan önce çeşitli alternatifler üzerinde çalıştık, ”diyor Volvo Trucks Otonom Kamyonlar Ürün Müdürü Hayder Wokil.
Çözüm, üç pilli ve 150 kWh'lık bir enerji depolama kapasitesine sahip bir araçtı; bu, fazladan şarj olmadan tam bir vardiya yapmak için yeterliydi. Çöp kamyonlarının sadece gün içerisinde kullanıldığı düşünülerek, standart elektrik şebekesi üzerinden geceleri şarj edilmeleri kararı alındı.
2017 yazının başında, çöp kamyonu bir Volvo FL şasisine monte edildi. Elektrik aktarma sistemi kuruldu, şasi ve kabin yeni teknolojiye uyacak şekilde uyarlandı. Altı aylık bir geliştirme çalışması ve optimizasyondan sonra, çöp kamyonu 2018'in başlarında artık yeni bir gövdeye sahipti. Şimdi, direksiyonun arkasında Renova sürücüleri ile birlikte Göteborg sokaklarında düzenli olarak çalışmaya başlamadan önce sürücü ve teknik servis eğitimleri, ince ayarları ve belgelendirme işlemleri yapılacak.