Daha fazla batarya kapasitesi daha iyi, değil mi?

Bataryaların yeniden şarj edilmesinden önce araç ne kadar sürülebilir? Elektrikli araçlar hakkında en sık sorulan sorular tek bir şarj ile menzilinin ne kadar olduğu ile ilgilidir. Menzil ne kadar uzunsa, o kadar iyidir, doğru mu?
Elektromobilite

“Elbette operasyonlarınızdaki mesafeleri katetmek için aracınızda yeterli enerjiye sahip olmanız gerekir. Ama gerekenden fazla batarya ile yola çıkmak için kesinlikle bir neden yoktur ”diyor Volvo Trucks Elektromobilite Ürün Yöneticisi Anna Thordén.

Şehir trafiğindeki operasyonlarda ağır bir yükü taşıyabilmek, yükü çok daha uzak bir yere taşımaktan çok daha önemlidir. Şehir içi dağıtım için kullanılan tipik bir kamyon nadiren günde 200 km'den daha uzun mesafelere sürülür, hatta çöp kamyonlarında bu mesafe önemli ölçüde daha azdır. Yük kapasitesi ve menzil arasında doğru dengeyi sağlamak için, batarya kapasitesi operasyonun ihtiyaçlarına uyacak şekilde optimize edilmelidir. Bu verimli, ekonomik taşımanın temeli ve çevre üzerindeki etkinin azaltılmasına da yardımcı olur.

“Uzmanlarımız her bir taşıma görevini, planlanan rotaları, topoğrafiyi, istenen yük kapasitesini ve şarj ihtiyaçlarını analiz eder. Ardından müşterinin verimlilik gereksinimlerini karşılayan bir çözüm önerir. Bu analiz ve çözüm önerisi, bataryaları da dahil olmak üzere tüm kamyon için geçerlidir ”diye açıklıyor Anna Thordén.

Yani tek bir şarjla ne kadar uzağa gidilebilir sorusunun cevabı oldukça basittir: 300 km'ye kadar *. Ancak bu cevap da aslında bir başka soruyu sormamıza sebep olur: gerçekte ne kadar sürmeye ihtiyacınız var?

* 100–300 kWh batarya kapasitesine sahip şehir içi dağıtım operasyonlarına yönelik Elektrikli Volvo FL.

Related articles