Trucks

ELEKTRİKLİ KAMYONLAR HAKKINDA SSS 

 

Elektromobilite, hala birkaç soruyla ilişkilendirilen bir alandır. Örneğin, çevresel etki, şarj ve menzil ile ilgili sorular vardır. Aşağıda sık sorulan soruları ve bunlara verdiğimiz yanıtları üç kategoriye ayrılmış olarak bulabilirsiniz.

 

Toplum/Sürdürülebilirlik

Ürün ve Hizmetler

Taşımacılık    

Toplum/Sürdürülebilirlik

Elektromobilite, tamamen veya kısmen elektrikle çalışan, araç üzerinde enerji depolayabilen ve genellikle şebeke yoluyla beslenen araçları (arabalar, otobüsler, trenler ve kamyonlar dahil) ifade eder. Elektrikli yürüyen aksamlara sahip temel araç türü BEV'dir (akülü elektrikli araç) ancak yakıt hücreli elektrikli araçlar (FCEV'ler) olarak adlandırılan hidrojenle çalışan elektrikli araçlar da vardır. Elektromobilite, menzil ve rota planlama ve diğer işlevler için şarj altyapısını ve destek hizmetlerini de içerir.

Örneğin, birçok şirket Paris İklim Anlaşmasına uymak için iddialı CO2 hedefleri formüle etmektedir ve elektrikli kamyonlar bu hedeflere ulaşmanın yollarından biridir. Daha katı karbon emisyonu düzenlemeleri ve özellikle büyük kentsel alanlarda daha iyi hava kalitesi ve daha az gürültü isteği de kesinlikle bu teknolojiyi yönlendirmektedir. Bir diğer önemli etmen ise nakliye verimliliğidir. Elektrikli kamyonlar gece ve yoğun olmayan dönemlerde teslimat yapabilir ve binaların içi de dahil olmak üzere dizel benzerlerine göre daha fazla konuma erişebilir.

Akülü elektrikli araç (BEV), şebekeden gelen elektrikle şarj edilen akülerde depolanan enerjiyi kullanır. Yakıt hücresi teknolojisi (FCEV) kullanılan bir elektrikli araç, araç sürülürken elektriğe dönüştürülen hidrojenle çalışır.

Bir elektrikli kamyonun çevre üzerindeki etkisi, kamyon kullanımdayken çok düşüktür ancak üretim sırasında biraz daha yüksektir. Bununla birlikte, kamyonların kullanım oranları yüksek olduğu için bunu hızlı bir şekilde telafi etmek mümkündür. Elektrikli yürüyen aksamlar, yenilenebilir kaynaklardan elektrik kullandıklarında enerji açısından daha verimlidir ve en düşük çevresel etkiye sahiptir. 

Bir elektrikli araç, içten yanmalı motorlu bir araca göre sıfır egzoz emisyonu ve önemli ölçüde daha az gürültü üretir. Bununla birlikte, üretim ve sürüş sırasında lastikler, frenler, yol aşınması vb. kaynaklı emisyonlar açığa çıkar.

Bu soruyu yanıtlamak için hammadde, üretim ve kullanım dahil olmak üzere aracın toplam kullanım ömrüne bakmanız gerekir. Bir elektrikli kamyon, üretim sırasında daha fazla CO2 yayarken kullanım sırasında genellikle çok daha az CO2 yayar. Bununla birlikte, yerel enerji karışımı (örneğin, kömür mevcudiyeti ile rüzgar veya güneş enerjisinin mevcudiyeti) aracın toplam etkisi üzerinde önemli bir efekte sahiptir. Daha fazla bilgi ve kesin hesaplamalar için, lütfen Volvo Trucks çevresel ayak izi hesaplayıcısına bakın.

Evet, klasik bir dizel kamyonun kullanım ömrü çevresel etkisinin yaklaşık %90'ı kullanımdan kaynaklanır. Yenilenebilir kaynaklardan elde edilen elektrikle çalışan kamyonların kullanım etkisi çok daha düşüktür. Volvo'da, hammaddelerin sürdürülebilir yöntemlerle çıkarılmasını ve akülerin iklim üzerinde minimum etkiyle üretilmesini sağlamak için çok çalışıyoruz. Daha fazla bilgi ve kesin hesaplamalar için, lütfen Volvo Trucks çevresel ayak izi hesaplayıcısına bakın.

Tüm tedarikçilerimizin ve onların tedarikçilerinin insan haklarına, çevreye ve iş etiğine saygı konusundaki değerlerimize uymasını şart koşarız. 

Lityum iyon aküler, ağır metaller ve nadir toprak metalleri gibi bazı az bulunan malzemeleri içerir. Lityum iyon akülerde ve diğer elektromobilite bileşenlerinde bulunabilen az bulunur malzemelerin bir kısmı, bazen menşe bölgesindeki silahlı gruplara doğrudan doğruya veya dolaylı olarak fayda sağlayan kaynaklardan gelir. Bu malzemelere genellikle çatışma mineralleri denir. Volvo Trucks, kamyon akülerinde kullanılan tüm tantal, tungsten, tellür, altın ve kobaltın çatışma dışı kaynaklardan geldiğinden emin olmak için tüm tedarik zincirini değerlendirir.

Şimdiye kadar, ömrünün sonuna gelen akülerin sayısı oldukça düşüktür ancak elektrikli kamyon üretimimizi artırdıkça, geri dönüşüm ve yeniden kullanım akışlarına olan ihtiyaç artacaktır. Volvo Trucks, buna hazırlıklı olmak için elektrikli akülerin geri dönüşüm oranını en üst düzeye çıkarmak üzere atık yüklenicileri ve diğer aktörlerle birlikte çalışmaktadır. Binalarda enerji depolama gibi diğer uygulamalarda kullanım ömürlerini uzatmanın yollarını bulmak için, eski akülerin ikinci kullanım seçeneklerini de araştırıyoruz.B14

Tedarikçiler, malzemeler, lojistik, üretim ve geri dönüşüm dahil olmak üzere tedarik zincirinin yanı sıra tüm kullanım ömrüne bütünsel bir yaklaşım benimsiyoruz. Buna, yürüyen aksamların ve akülerin nasıl üretildiği ve hangi malzemelerin kullanıldığı dahildir.

Bu durum ülkeden ülkeye büyük ölçüde değişir. Ancak genel olarak, yenilenebilir kaynaklardan elde edilen enerjinin bulunabilirliği hızla artmaktadır ve bu enerji genellikle fosil yakıtlardan daha uygun maliyetlidir. AB enerji karışımı hakkında daha fazla bilgi için, lütfen Volvo Trucks çevresel ayak izi hesaplayıcısına bakın.

2030'a kadar, Avrupa'da satılan tüm Volvo kamyonların %50'sinin akü veya yakıt hücresi teknolojisi kullanılarak elektrikli olacağına inanıyoruz.

Endüstrinin bakış açısıyla, rotaları, akü enerjisi kullanımını, servis planlamalarını ve kamyonların kullanılabilirliğini optimize ederek teknolojinin en verimli şekilde nasıl kullanılacağına dair bilgi geliştirmektir. Toplumun bakış açısıyla, geçiş teşvikler yoluyla ve çok sayıda aracı desteklemek için şarj altyapısı ve şebeke kapasitesi sağlanmasına yardımcı olarak desteklenmelidir. Ana faktör, sürdürülebilir taşımacılık ihtiyacıdır. Bu, yakın gelecekte geçişin arkasındaki yönlendirici güç olmaya devam edecektir.

Elektrikli araçlar şarj olurken büyük miktarda enerji gerektirir. Bu durumu yönetmenin bir yolu, kullanıcıları araçlarını gece şarj etmeye teşvik etmek ve talebi büyük şebekelere ve yerel şebekelere akıllı yollarla yaymak ve dengelemektir. Altyapıyı geliştirmek ve daha fazla şarj istasyonu oluşturmak için büyük yatırımlar yapılmaktadır ve bu yatırımlara acilen ihtiyaç vardır. Başlangıçta, çoğu kamyonun şirket merkezinde şarj edilmesi gerekir. Volvo olarak, hükümetlerin yüksek kapasiteli ve kamyonlar için yeterli alana sahip kamusal şarj istasyonlarının kurulması için teşvikler sağlaması gerektiğini vurguluyoruz. 

Geri dönüşüm teknolojilerinin gelişimini yakından takip ediyor ve elektrikli araç (EV) akülerinin kapasite sınırına ulaştıktan sonra güneş enerjisi sistemlerinde depolama gibi başka uygulamalara aktarıldığı birçok projede yer alıyoruz. 

Ürünler ve Hizmetler

Elektrikli kamyonlar egzoz gazı üretmediği için, sıfır emisyon bölgelerinde de teslimat yapabilir. Ayrıca daha sessizdirler; yani, geceleri diğer ağır vasıtaların girmesine izin verilmeyen şehirlerde çalışabilirler. Sonuç olarak, elektrikli kamyonlar bir işletmenin verimliliğini artırabilir. Kamyonlar trafik sıkışıklığının daha az olduğu zamanlarda yola çıkabilir ve daha hızlı ve kolay teslimat yapabilir. Trafiğin az olduğu saatlerde daha fazla yolculuk yapabildikleri ve sessiz çalışmaları sayesinde son teslimat noktasına daha da yaklaşabildikleri için üretkenliği artırırlar.

Dağıtım ve çöp toplama operasyonları için halihazırda orta hizmet tipi elektrikli kamyonlar sağlıyoruz. Avrupa'daki modellerimiz Volvo FL Electric ve FE Electric ve ABD'deki modelimiz Volvo VNR Electric'tir. 2021 yılında, Avrupa'da bölgesel taşımacılık ve kentsel inşaat operasyonlarında kullanılacak elektrikli ağır hizmet tipi Volvo FH, Volvo FM ve Volvo FMX kamyonların satışına başlayacağız. 

Elektrikli araçları ticari operasyonlarda birkaç yıldır kullanma deneyimimize dayanan gelişmiş simülasyon araçlarımız var. Ağır hizmet tipi kamyonlarımıza ilişkin rakamlar, ortalama 35 ton GCW'ye (toplam katar ağırlığı) sahip bir Volvo FH 4x2 çekici ile bölgesel dağıtım sürüş döngüsüne dayanmaktadır. Ağır hizmet tipi kamyonlarımız 44 tona kadar toplam katar ağırlığa sahip olabilir. 

Kamyon tedarik eder, müşteriyle birlikte rotayı dikkatlice değerlendirerek taşımacılık gereksinimlerini karşılamak için şarjın hangi noktada gerekli olacağını hesaplarız. Volvo, araçlarının şarj edilmesiyle ilgili yeni seçenekleri ve iş birliklerini sürekli olarak araştırmaktadır.

Öncelikle, kamyonların çoğunluğunun müşterilerin şirket merkezinde gece vakti şarj edileceğini düşünüyoruz. Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte yükleme alanları, servis atölyeleri, kamyon durakları ve kamyonların park edildiği diğer alanlar gibi birçok farklı yerde de şarj etme ihtiyacı ve imkanı olacaktır.

Ağır hizmet tipi kamyonlarımız bir AC şarj cihazı (örneğin, bir şarj kutusu) ile 43 kW'a kadar ve 250 kW kapasiteli bir DC sistemi (sabit şarj istasyonu) ile şarj edilebilir.

Bir AC şarj cihazı kullanarak akülerin tamamen şarj olması yaklaşık 9 saat sürer. DC şarj cihazı ile şarj süresi yaklaşık 2 saate düşer. Akü, akıllı telefonlarla aynı şekilde %80 kapasiteye kadar daha hızlı şarj edilebilir çünkü şarj cihazı akü hücrelerini korumak için işlemin sonuna doğru yavaşlar.

Şu anda, elektrikli kamyonlarımız 300 km'ye varan bir menzil sunmaktadır. Bununla birlikte, menzil büyük ölçüde hava ve rüzgar direnci gibi dış koşullara, kamyonun ağırlığına ve sürücünün sürüş tarzına bağlıdır. Menzil ve hizmet ömrü, ekonomik sürüş modları kullanılarak, sürücüye eğitim verilerek ve akülerin şarj edilmesi ve yönetilmesine yönelik talimatlara dikkatle uyularak uzatılabilir. Her müşterinin durumunu yakından inceliyor ve olası rotaları ve şarj stratejilerini belirliyoruz. Müşteriler, kamyonun kullanımını izlemek ve planlamak için dijital araçlar kullanabilir ve böylece şarj modelleri zaman içinde iyileştirilebilir. 

En hızlı yöntem, 250 kW'a kadar DC şarjdır ve sıfırdan tam şarja şarj süresi yaklaşık 2 saattir.

Sürücü, kamyonun gösterge tablosundan şarj durumunu takip edebilir. Kamyonun konumunu ve mevcut şarj durumunu farklı görünümlerde gösteren Volvo Connect portalı aracılığıyla da uzaktan izlenebilir. Volvo MyTruck uygulamasında da bir şarj izleme işlevi ve elektrikli kamyonlar için bir dizi başka yararlı işlev bulunur. 

Volvo Connect portalında, müşterilerin rotaları planlamasına ve bunları kamyonun gösterge tablosu aracılığıyla sürücüyle paylaşmasına olanak tanıyan bir Güzergah ve Menzil Planlama işlevi bulunur. Bu, menzili hesaplamayı kolaylaştırır ve şarj durumuna göre daha fazla teslimat yapma seçeneği sunar. 

Elektrikli kamyonlar için Volvo servis sözleşmesi, hizmet ömürleri boyunca kapasitelerini korumalarını sağlamak için akülerin izlenmesini içerir. Sözleşme, kamyonla birlikte verilen iki yıllık yürüyen aksam garantisinin ötesindeki akü işlevini de garanti eder.

Volvo'nun elektrikli kamyonları, diğer kamyonlarımızla aynı yüksek çarpışma güvenliği standartlarını karşılar ve dizel modellerle aynı güvenlik sistemlerini sunar. Bunun da ötesinde, akü kurulumunun ve diğer elektrikli bileşenlerin çarpışmaya dayanıklılığını doğrulamak için elektrikli kamyonlara özel çarpışma senaryoları eklenmiştir. Ayrıca, kamyon kullanımdayken ve servis işlemleri sırasında, kamyondaki 600 voltluk elektrik sisteminin güvenli olması için bu sistemi tasarlamak üzere her türlü çabayı gösterdik.

Kullanıcılar normalde kamyonun nasıl çalıştığını ve menzil bilgisiyle kendilerini rahat hissetmeyi çok çabuk öğrenir. Kamyonla sürüş sırasında akünün şarjı sıfıra düşerse, sürücünün güvenli bir yere gitmesine yardımcı olacak belirli bir yedek enerji kapasitesi mevcuttur.

Lityum-iyon aküler kullanırız. Ağır hizmet tipi elektrikli kamyonlar başlangıçta 5 veya 6 akü paketi ile sunulacaktır. Her akü paketinin toplam enerjisi 90 kWh'dir ve bu, 450 kWh veya 540 kWh toplam enerji anlamına gelir. Her akü 505 kg ağırlığındadır. 

Akü paketleri, en yüksek kalitede olmalarını ve tamamen test edilmelerini sağlamak için kendi fabrikalarımızda monte edilir. Toplam hizmet ömrü değişebilir ve kullanım miktarı, sürüş döngüleri, şarj vb. farklı faktörlere bağlıdır. Volvo aküleri sürekli olarak izler ve akülerin işlevini garanti eden bir servis sözleşmesi sunar.

Volvo, akülerin oldukça farklı amaçlar için kullanılabileceği yeniden üretim, geri dönüşüm ve ikinci kullanım ömrü çözümlerini araştırmakta ve sunmaktadır.

Bakım aralıkları kabaca aynıdır ancak servis işlemi klasik yürüyen aksamlardan farklıdır. Yedek parça tüketimi taşımacılık uygulamasına, kamyonun çalıştığı bölgeye ve diğer birçok faktöre bağlıdır. Kamyonlar bağlantılıdır, farklı bileşenlerin durumu hakkında rapor verebilir ve bu, bileşenlerin işletim sürelerini artırmak için servis ve bakımın organize edilebileceği anlamına gelir.

Elektrikli kamyon satan tüm bayiler, kamyonların teknik sistemleri ve işlevleri için tam sorumluluk almaya hazırdır. Servis atölyelerinin çoğu, elektrikli otobüslere servis sağlama konusunda geniş deneyime sahiptir.

Elektrikli kamyonların performans eğrisi, yanmalı motorlu kamyonlardan farklıdır. Örneğin, ayağınızı gaza bastığınız anda güç devreye girer. Elektrikli kamyonlarda daha az vites bulunması da farklı bir sürüş deneyimi sunar.

Elektrikli kamyonlar daha az titreşim ürettiği ve daha az gürültü çıkardığı için rahat ve dinlendirici bir sürüş deneyimi sağlar.

Yerel Volvo bayinize başvurun ve ilgilendiğinizi bildirin.

Ekosistem, örneğin, kamyonun işlevini ve menzilini izlemekten ve korumaktan ve müşterilerin teslimatlarını güvenilir bir şekilde yapabilmelerini sağlamaktan sorumlu tüm donanımlardan, hizmetlerden ve kişilerden oluşur. Bu, kamyon için şarj etme, servis planlaması ve uzaktan teşhis gibi alanları ve rotaları ve menzili optimize etmeye yönelik yazılım hizmetlerini içerir.

İlk tamamen elektrikli kamyonları 2018'de müşterilerimize sunduk ancak elektrik ve diğer yakıtların kombinasyonuyla çalışan hibrit kamyonların satışına bundan çok önce başladık. Volvo Group'un diğer bölümleri, özellikle Volvo Buses, elektrikli araçlar konusunda geniş deneyime sahiptir.

Elektrikli kamyonlarımız, diğer yürüyen aksamlarımızla aynı platformu paylaşır ve aynı yüksek kalite standartlarını karşılar. Volvo'nun yüksek eğitimli personeli, müşterilerin kamyonlarını kendi özel gerekliliklerini karşılayacak şekilde yapılandırmalarına yardımcı olur ve kamyon çalışırken uzman desteği sağlar. Akülerin ve kamyonların genel durumu, bir sonraki servis ziyaretinde alınması gereken önlemlerin zamanında tespit edilebilmesi için sürekli olarak izlenir.

Verimli şarj çözümleri, bir elektrikli kamyonu mümkün olan en verimli şekilde kullanabilmenin anahtarıdır. Uzmanlık, rehberlik ve eksiksiz çözümler sunarak müşterilerimizi destekleriz. Farklı tekliflerle ilgili daha fazla bilgi 2021'de sunulacaktır.

250 kW'a (600-750 V) kadar CCS2 kullanılan DC şarj ve 43 kW'a kadar tip 2 kullanılan AC şarj.

Taşımacılık

CO2 seviyelerinin, partikül emisyonlarının ve gürültünün düşük olması, malların sıfır emisyon bölgelerinde ve klasik yürüyen aksamlara sahip kamyonların normalde kullanılamadığı zamanlarda taşınmasını mümkün kılar. Bu özellik, tek vardiyada daha fazla ve daha hızlı teslimata izin verebilir. Ayrıca, egzoz dumanının olmaması sürücüler için daha iyi çalışma koşulları ve çevre üzerinde daha düşük etki ile sonuçlanır. Buna ek olarak, mallar bina içinde teslim edilebilir. Daha düşük titreşim seviyeleri ve daha hızlı hızlanma tepkisi sayesinde elektrikli kamyonların sürüş deneyimi de daha olumludur.

Tamamen elektrikli kamyonlar, iş gününün sonunda şarj için şirket merkezine geri dönüşü de içeren önceden tanımlanmış rotalarda şehir içinde ve çevresinde mal taşımak için idealdir. 

Dağıtım, kentsel inşaat ve çöp toplama (genellikle şehir ve belediye yetkilileri için), elektrikli kamyonları erken benimseyen segmentlere örnektir. Bununla birlikte, Volvo ağır hizmet tipi kamyonların kapasitesi artık malların şehirler arasında taşınmasına da izin veriyor.

Akülü elektrikli ve yakıt hücreli araçlar biçiminde elektrifikasyon, giderek daha fazla segmentte mümkün hale gelecektir. Şu anda ana istisnalar, şarj altyapısı eksikliği nedeniyle uzun mesafeli taşımacılık ve kereste, inşaat ve madencilik sektörlerindeki ağır hizmet tipi taşımacılık uygulamalarıdır.

Başlangıçta elektrikli kamyonlar, eşdeğer dizel modellere göre daha yüksek bir yatırım gerektirir. Bununla birlikte, fosil yakıtlar ile uzun vadeli sürdürülebilir ulaşım çözümleri arasında bir geçiş aşamasındayız ve gelişen ölçek ekonomileri nedeniyle yeni teknolojinin maliyetinin zaman içinde düşmesi beklenmekte. 

Özellikle büyük nakliye şirketleri, sürdürülebilir taşımacılık çözümleri sunma konusunda taşımacılık alıcılarından ve son tüketicilerden gelen baskıyı hissetmeye başlamaktadır. Giderek daha fazla işletme CO2 emisyonlarını azaltmak ve daha sürdürülebilir bir topluma katkıda bulunmak istemektedir. Fosil yakıtlı kamyonlarla mümkün olmayan yerlerde ve zamanlarda mal taşımacılığı yapmak isteyen şirketler için yeni iş fırsatları ortaya çıkmaktadır. Giderek artan sayıda şehir, yalnızca elektrikli araçlara izin verilen sıfır emisyon bölgeleri oluşturmaktadır. Vergiler de CO2'den daha da arındırılmış bir topluma geçişi destekleyecek hususlarda tartışılmaktadır.

Mevcut tüm ödeme çözümlerimiz elektrikli araçlarımız için de geçerlidir: nakit ödeme, kısa ve uzun süreli kiralama. Bu çözümler, her bir müşterinin ihtiyaçlarına göre uyarlanır. 

Orta hizmet tipi Volvo FL ve FE elektrikli kamyonlar ve Kuzey Amerika modeli Volvo VNR sipariş edilebilir. Daha fazla bilgi için lütfen yerel Volvo Trucks temsilciniz ile iletişime geçin. Ağır hizmet tipi elektrikli kamyonlarımız Avrupa'da 2021'den itibaren satışa sunulacaktır. Bu ürünlerle ilgili bir sorunuz varsa lütfen bu bağlantıyı takip edin.

Avrupa'da ağır hizmet tipi Volvo FM, FMX ve FH kamyonların üretiminin 2022'de başlaması planlanmaktadır. Orta hizmet tipi Volvo FL ve FE elektrikli kamyonlar ile Kuzey Amerika'daki Volvo VNR halihazırda seri üretimdedir. Daha fazla bilgi için lütfen Volvo Trucks temsilciniz ile iletişime geçin. 

Yatırımı karşılama süresi büyük ölçüde segmente ve pazara bağlıdır. Elektrikli kamyonlar ayrıca yeni iş fırsatları oluşturabilir. Ölçek ekonomileri ile ve farklı segmentler olgunlaştıkça, elektrikli kamyonların ekonomik uygulanabilirlikleri zaman içinde artacaktır. Örneğin, teşvikler ve mevzuat, şehir içi dağıtım ve çöp toplama işlerinde elektrikli kamyonların kullanımını çok daha cazip hale getirir. Düşük değişken maliyetler, kamyon ne kadar çok kullanılırsa o kadar fazla kârlılığa yol açar. Yüksek ilk yatırım tamamen ödendikten sonra, elektrikli kamyonların düşük değişken maliyetleri kârlılık üzerinde olumlu bir etkiye sahip olur.

Kârlılık büyük ölçüde taşımacılık türüne bağlıdır. Elektrikli kamyonlar daha yüksek bir başlangıç maliyetine sahiptir ancak aynı zamanda nakliye şirketlerine üretkenliği artırmaları ve yeni iş alanları açmaları için yeni fırsatlar sunarlar. Örneğin, yoğun olmayan zamanlarda çalışabilir ve şehir yetkili makamlarının ve diğer müşterilerin ihtiyaçlarını rakiplerinden daha etkin bir şekilde karşılayabilirler. Düşük değişken maliyetler, kamyon ne kadar çok kullanılırsa o kadar fazla kârlılığa yol açar. Yüksek ilk yatırım tamamen ödendikten sonra, elektrikli kamyonların kârlılık üzerinde de olumlu bir etki sağlayan düşük değişken maliyetleri olur.

Mevcut seçenekler hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen yerel enerji sağlayıcınızla iletişime geçin.

Elektrikli kamyonlar, enerji maliyetlerini minimumda tutmak için ideal olarak geceleri şirket merkezinizde şarj edilmelidir. Buna ek olarak, mevcut enerji kapasitesinden en iyi şekilde yararlanmak için rotaları dikkatli bir şekilde planlamanız gerekir. Aksi takdirde, diğer kamyon türleri için geçerli olan aynı hususlar geçerlidir. Aracın iş için yapılandırıldığından emin olmalı, ekonomik bir şekilde sürmeli ve mümkün olan en iyi performansı ve kullanılabilirliği sağlamak için bir bakım planı oluşturmalısınız.

Orta hizmet tipi Volvo FL ve FE elektrikli kamyonlar ve Kuzey Amerika modeli Volvo VNR sipariş edilebilir. Daha fazla bilgi için lütfen yerel Volvo Trucks temsilciniz ile iletişime geçin. Avrupa ağır hizmet tipi elektrikli kamyonlarımız 2021'den itibaren satışa sunulacaktır. Bu ürünlerle ilgili sorularınız için lütfen bu bağlantıyı takip edin.

Çoğu AB ülkesi, elektrikli kamyonlar gibi daha çevre dostu teknolojilerin kullanımını yaygınlaştırmak için bazı teşvikler sunmaktadır. Daha fazla bilgi için lütfen ülkenizdeki yerel Volvo Trucks temsilcinizle iletişime geçin. 

Enerji maliyetleri farklı ülkeler arasında büyük farklılıklar göstermektedir. Kamyonları geceleri ve şirket merkezinizde şarj etmek genellikle daha ucuzdur. Finansal ve çevresel açıdan en iyi çözümü bulmak için lütfen yerel enerji tedarikçinizle iletişime geçin.

BEV'ler (akülü elektrikli araçlar), finansal ve çevresel avantajları sayesinde gelecekte büyük olasılıkla kentsel ve bölgesel taşımacılığın büyük bir bölümünü sağlayacaktır. Elektrikli mobilitenin kalıcı olacağını söyleyebiliriz. Teknoloji; otobüslerde, arabalarda ve diğer makinelerde kanıtlanmıştır. Taşımacılık endüstrisinde yaygın olarak kabul edilen görüş, akülü elektrikli kamyonların ve daha uzun mesafeler için hidrojen elektrikli kamyonların fosilsiz bir geleceğe geçişte hayati bir rol oynayacağı yönündedir.

Evet, bir dizi farklı yürüyen aksam sunmaya devam etmekte ve her bir müşteri ve coğrafi konum için en uygun çözümü önermekteyiz. Yakıt verimliliği giderek artan yanmalı motorlu kamyonlar, gazla çalışan kamyonlar ve tamamen elektrikli ve yakıt hücreli kamyonlar sağlamaktayız. 

Elektrikli kamyonlarımızı, bakım maliyetinin toplam sahip olma maliyetine dahil edileceği anlamına gelen Altın Servis sözleşmeleri ile sunuyoruz. Toplam sahip olma maliyetinin rekabetçi olmasını sağlarız.

Bu, uygulamaya ve araç özelliklerine bağlıdır. AB, akülerin kattığı ekstra ağırlığı telafi etmeye yardımcı olmak için 1 tona kadar ekstra GCW'ye izin verir. Karar ve uygulama ülkelere göre değişir.

Genel olarak, karşılaştırma yapabilmek için toplam sahip olma maliyetine bakmak gerekir. Elektrikli kamyonlar, fosil yakıtlı kamyonlarla mümkün olmayan yerlerde ve zamanlarda mal taşımacılığına izin verdikleri için yeni iş fırsatları da sunmaktadır. Giderek artan sayıda şehir, yalnızca elektrikli araçlara izin verilen sıfır emisyon bölgeleri oluşturmaktadır. Elektrikli kamyonlara geçiş, taşımacılık şirketleri için daha yüksek bir ilk yatırım ve ardından önemli ölçüde daha düşük işletme maliyetleri anlamına gelir. Çözümün uygunluğu yerel müşterilerle birlikte analiz edilmelidir. Ayrıca, zaman içinde hacimler arttıkça ve akü maliyetleri düştükçe ilk yatırım maliyetinin de düşmeye başlayacağına inanıyoruz. 

Volvo FL Electric ve Volvo FE Electric üretimine 2019'da Avrupa'da ve Volvo VNR satışına 2020'nin sonlarında Kuzey Amerika'da başladık. Ağır hizmet tipi modellerin Avrupa'daki satışı 2021'de, seri üretim ise 2022'de başlayacaktır. 

ELEKTRİKLİ KAMYON MODELLERİMİZİ KEŞFEDİN

ELEKTROMOBİLİTE HAKKINDA DAHA FAZLA BİLGİ ALIN

BAŞKA SORULARINIZ MI VAR?

Cevabı Volvo Trucks bayinizde. Bayinizi ziyaret edin, arayın veya size ulaşmalarını isteyin.