Aktarma Sistemi

  • Motorlar
  • I-Shift
  • I-Shift yazılım paketleri
  • Arka akslar
  • Arka aks oranları
  • Aktarma sistemi kombinasyonları
  • PTO

Motorlar

  D16K 
Emisyon standardı  Euro 6
Silindir sayısı 
Silindir hacmi  16.1 dm³ 
Strok  165 mm 
Çap  144 mm
Kompresyon oranı  16.0:1
Ekonomik devirler  950–1400 dev/dak
Egzoz fren gücü 230 kW (2200 dev/dak)
VEB+ etkisi  470 kW (2200 dev/dak)
VEB+  opsiyonel 
Yağ filtreleri  2 tam geçirgen, 1 baypas 
Filtre dahil yağ değiştirme hacmi  42 l 
Soğutma sistemi, toplam hacim  48 l 

Yakıt ön koşulları

Sülfür içermeyen yakıt (EN590, maks. 10 ppm sülfür)
Biyodizel nesil 2 (EN15940, sentetik dizel)

 

Yağ değişimi aralığı

VDS4 ile 100.000 km'de bir veya yılda bir. 

Motora bağlI PTO

  Tork çıkışı  Oran 
EPTT650  650 Nm*  1.26:1
EPTT1000  1000 Nm*  1.26:1

* Hem sürüş sırasındaki hem de hareketsiz durumdaki tork çıkışı.

D16K – Güç/tork

D16K – Güç/tork

Net motor gücü: EC 582/2011

D16K550 (405 kW)   
1350–1900 dev/dak'da maksimum güç  550 hp 
900–1350 dev/dak'da maksimum tork  2800 Nm*
D16K550 (405 kW)   
1350–1900 dev/dak'da maksimum güç  550 hp 
900–1350 dev/dak'da maksimum tork  2900 Nm 
D16K650 (479 kW)   
1450–1900 dev/dak'da maksimum güç  650 hp 
950–1450 dev/dak'da maksimum tork  3150 Nm 
D16K750 (552 kW)   
1600–1800 dev/dak'da maksimum güç  750 hp 
950–1400 dev/dak'da maksimum tork  3550 Nm 
* Yalnızca manuel şanzımanlı 550 hp motor için mevcuttur
I-shift

Otomatikleştirilmiş vites değiştirme özellikli 12 vitesli buçuklu/kademeli şanzıman. I-Shift’e bir PTO, kompakt retarder, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucu monte edilebilir.

Özellİkler

Tip Son vites Motor torku (Nm) Toplam katar ağırlığı onayı (ton)
AT2812F
Bire bir oranlı  2800 60
ATO3112F
Overdrive  3150 100
ATO3512F Overdrive 3550 100

I-Shift yazılım paketleri

Temel sürüm (TP-BAS)
TP-BAS, I-Shift ile birlikte verilen standart yazılım paketidir ve çok yönlü sürüş için şanzımanın temel fonksiyonlarını kapsar.

I-Shift dağıtım vites değiştirme yazılımı (TP-DIST)
TP-DIST şanzımanın fonksiyonlarını dağıtım segmentinin özgül koşullarına adapte eder. Yazılım paketi, kalkışta, manevralarda ve düşük hızdaki sürüşte manevra yeteneğini arttıran fonksiyonlar içerir.

I-Shift inşaat vites değiştirme yazılımı (TP-CON)
TP-CON şanzımanın fonksiyonlarını inşaat segmentinin özgül koşullarına adapte eder. Yazılım paketi, kalkışta, manevralarda ve düşük hızdaki sürüşte manevra yeteneğini arttıran fonksiyonlar içerir. Bu yazılım daha zorlu yol koşullarının da üstesinden gelebilir.

I-Shift uzun yol vites değiştirme yazılımı (TP-LONG)
Yakıt tüketimini asgari seviyeye getiren akıllı fonksiyonlar içerir. Bu yazılım paketi yakıt ekonomisine büyük önem verilen uzun yol operasyonları için idealdir. Bu paket I-Roll fonksiyonunu içerir.

Ağır yük taşımacılığı (TP-HD)
TP-HD, I-Shift'i yüksek toplam katar ağırlıkları (>85 ton) ile yapılan ağır yük taşımacılığına uygun hale getirir. Toplam katar ağırlığı ne kadar olursa olsun, sürücü her zaman ağır yük modunu seçerek veya devre dışı bırakarak ve uzun yol modunu etkinleştirerek sürüşü optimize edebilir. Yazılım paketindeki fonksiyonlar birden fazla treyler çeken kamyonlar için de avantajlar sunar.

I-Shİft yazIlIm paketlerİ

Satış seçenekleri TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
Temel PTO İşlevleri (APF-BAS)
Geliştirilmiş PTO İşlevleri (APF-ENH) o o o o o
Temel Vites Seçimi Ayarı (AMSO-BAS)
Roketleme dahil Gelişmiş Vites Seçimi Ayarı (AMSO-AUT) o o o
Temel Mesleki İşlevler (AVO-BAS)
Geliştirilmiş Performans – Bozuk Yollar (AVO-ENH) o o o
Temel Vites Değiştirme Stratejisi
Performans Vites Değiştirme
Şanzıman Yağ Sıcaklığı Monitörü
Ağır Başlatma Devreye Alma
I-Roll (•)
Akıllı Hız Sabitleyici (•)
Kalkış Kontrolü
Geliştirilmiş Vites Değiştirme Fonksiyonu (GCW ≤ 85 t)
Ağır Yük GCW Kontrolü (85 t < GCW ≤ 180 t)
Ultra alçak karınca vites* (ASO-ULC) o o o
Karınca vites* (ASO-C) o o o
Geri çok hızlı* (ARSO-MSR) o o o
I-See, GPS verisi kullanımı o o

• Standart (•) Bu fonksiyon TP-LONG etkileştirildiğinde kullanılabilir. o Opsiyon – Yoktur
*Yalnızca AT2612F, ATO2612F, ATO3112F ve ATO3512F. ARSO-MSR, ASO-ULC veya ASO-C gerektirir.
**Yalnızca AT2612D, AT2612F, ATO2612F, ATO3112F ve ATO3512F.

Arka akslar

Tip  Aks Vites Maksimum tork (Nm) Maksimum aks/bogi yükü (ton) Toplam katar ağırlığı onayı (ton)
Tek redüksiyonlu          
RSS1144A Solo Hipoid 2800 11.5/11.7 44
RSS1356 Solo Hipoid 2400/2800 13 56/44
RSS1360 Solo Hipoid 3550 13 70
RTS2370A Tandem Hipoid 3550 23 80
Cerli aks          
RSH1370F Solo Konik spiral 3550 13 70
RTH2610F Tandem Konik spiral 3550 26 100
RTH3210F Tandem Konik spiral 3550 32 100
RTH3312 Tandem Konik spiral 3550 33 120

Arka aks oranlarI

RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RSS1144 RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.31:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
2.47:1* 2.79:1 2.64:1 2.47:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
2.64:1 3.10:1 2.85:1 2.64:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
2.85:1 3.44:1 3.08:1 2.85:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
3.08:1 3.67:1 3.40:1 3.08:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
3.36:1   3.67:1   3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 6.18:1
3.70:1   4.11:1   4.13:1   4.55:1 4.55:1 7.21:1
        4.50:1   5.41:1 5.41:1  
        5.14:1   6.18:1 6.18:1  
        5.67:1     7.21:1  
        6.17:1        

* RSS1344D için.

Aktarma sİstemİ kombİnasyonlarI

  D16K550 * D16K550 ** D16K650 D16K750
I-Shift        
AT2412F        
AT2612F        
ATO2612F        
AT2812F      
ATO3112F    
ATO3512F      
         
I-Shift Dual Clutch         
SP02812         
Tek redüksiyonlu akslar        
RSS1344C/D        
RSS1356      
RSS1360
RTS2370A
RSS1144        
Cerli akslar        
RSH1370F
RTH2610F
RTH3210F
RTH3312

* (2800 Nm)
** (2900 Nm)

PTO

Her türlü gövde donanımına güç sağlanması için debriyajdan bağımsız ve debriyaja bağlı çok çeşitli PTO'lar mevcuttur.

Motora BağlI PTO

PTER-DIN: Hidrolik pompanın doğrudan tahrik edilmesi için arkaya monte motor PTO’su.
PTER1400: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.
PTER-100: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.

Debriyaja bağlı PTO

PTR-F: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-FL/FH: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Hidrolik pompasının doğrudan monte edilebilmesi için DIN bağlantısı ile düşük/orta/yüksek devir.
PTRD-F: Doğrudan montajlı kardan mili için bağlantı flanş kaplini ile yüksek devir.
PTRD-D: İkili tahrik ile yüksek devirli. Hidrolik pompaların doğrudan monte edilebilmesi için önde ve arkada DIN bağlantısı.
PTRD-D1: İkili tahrik ile yüksek devirli. Arkada bağlantı flanşı kaplini ve önde DIN bağlantısı.
PTRD-D2: Arkada ikili tahrik, önde tekli tahrik ile yüksek devirli. Arkada iki bağlantı flanşı kaplini ve önde bir DIN bağlantısı.

Uzmanına Sorun

Uzmanına Sorun

Volvo Trucks yetkili servislerimiz, şirketimiz ve temel değerlerimiz hakkında her türlü bilgiye sahiptir. En yakın yetkili servisimize uğrayıp sohbet etmeye ne dersiniz?

Yetkili servis bul