Aktarma sistemi

  • Motorlar
  • I-Shift
  • I-Shift yazılım paketleri
  • I-Shift Dual Clutch
  • Arka akslar
  • Arka aks oranları
  • Aktarma sistemi kombinasyonları
  • PTO

Motorlar

  D13K   G13C 
Emisyon standardı  Euro 6  Euro 6
Silindir sayısı  6
Silindir hacmi  12.8 dm³  12.8 dm³
Strok  158 mm  158 mm
Çap  131 mm  131 mm
Kompresyon oranı  18:1 (420, 460 hp), 17:1 (500, 540 hp) 17:1
Ekonomik devirler  900–1400 dev/dak  1000–1400 dev/dak
Egzoz fren gücü 200 kW (2300 dev/dak) -
VEB+ etkisi  375 kW (2300 dev/dak) 375 kW (2300 dev/dak)
VEB+  opsiyonel opsiyonel 
Yağ filtreleri  2 tam geçirgen, 1 baypas   2 tam geçirgen, 1 baypas 
Filtre dahil yağ değiştirme hacmi  33 l  33 l 
Soğutma sistemi, toplam hacim  38 l  39.5 l 

Yakıt ön koşulları

Sülfür içermeyen yakıt (EN590, maks. 10 ppm sülfür)
Biyodizel nesil 2 (EN15940, sentetik dizel)

 

Yağ değişimi aralığı

VDS4 ile 100.000 km'de bir veya yılda bir. 

Motora bağlI PTO

  Tork çıkışı  Oran 
EPTT350  350 Nm*  1.26:1
EPTT650  650 Nm*  1.26:1
EPTT1000  1000 Nm*  1.26:1

* Hem sürüş sırasındaki hem de hareketsiz durumdaki tork çıkışı.

D13K – Güç/tork

D13K – Güç/tork

EC 582/2011 uyarınca net motor gücü

D13K420 (309 kW)   
1400–1800 dev/dak'da maksimum güç  420 hp 
860–1400 dev/dak'da maksimum tork  2100 Nm 
D13K460 (338 kW)   
1400–1800 dev/dak'da maksimum güç  460 hp 
900–1400 dev/dak'da maksimum tork  2300 Nm  
D13K500 (368 kW)   
1400–1800 dev/dak'da maksimum güç  500 hp 
1000–1400 dev/dak'da maksimum tork  2500 Nm 
D13K540 (397 kW)   
1450–1800 dev/dak'da maksimum güç  540 hp 
1000–1450 dev/dak'da maksimum tork  2600 Nm 
G13C – GÜÇ/TORK

G13C – GÜÇ/TORK

EC 582/2011 uyarınca net motor gücü

G13C420 (309 kW)  
1400–1800 dev/dak'da maksimum güç 420 hp
1000–1400 dev/dak'da maksimum tork 2100 Nm
G13C460 (338 kW)  
1700-1800 dev/dak'da maksimum güç 460 hp
1050–1400 dev/dak'da maksimum tork 2300 Nm
   
I-shift

Otomatikleştirilmiş vites değiştirme özellikli 12 vitesli buçuklu/kademeli şanzıman. I-Shift’e bir PTO, kompakt retarder, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucu monte edilebilir.

Özellİkler

Tip Son vites Motor torku (Nm) Toplam katar ağırlığı onayı (ton)
AT2412F
Bire bir oranlı  2400 44
AT2612F
Bire bir oranlı  2600 100
ATO2612F
Overdrive  2600 100

I-Shİft Dual Clutch teknİk özellİklerİ

Tip  Son vites  Motor torku (Nm) Toplam katar ağırlığı onayı (ton)
SPO2812 Overdrive 2800 80

I-Shift yazılım paketleri

Temel sürüm (TP-BAS)
TP-BAS, I-Shift ile birlikte verilen standart yazılım paketidir ve çok yönlü sürüş için şanzımanın temel fonksiyonlarını kapsar.

I-Shift dağıtım vites değiştirme yazılımı (TP-DIST)
TP-DIST şanzımanın fonksiyonlarını dağıtım segmentinin özgül koşullarına adapte eder. Yazılım paketi, kalkışta, manevralarda ve düşük hızdaki sürüşte manevra yeteneğini arttıran fonksiyonlar içerir.

I-Shift inşaat vites değiştirme yazılımı (TP-CON)
TP-CON şanzımanın fonksiyonlarını inşaat segmentinin özgül koşullarına adapte eder. Yazılım paketi, kalkışta, manevralarda ve düşük hızdaki sürüşte manevra yeteneğini arttıran fonksiyonlar içerir. Bu yazılım daha zorlu yol koşullarının da üstesinden gelebilir.

I-Shift uzun yol vites değiştirme yazılımı (TP-LONG)
Yakıt tüketimini asgari seviyeye getiren akıllı fonksiyonlar içerir. Bu yazılım paketi yakıt ekonomisine büyük önem verilen uzun yol operasyonları için idealdir. Bu paket I-Roll fonksiyonunu içerir.

Ağır yük taşımacılığı (TP-HD)
TP-HD, I-Shift'i yüksek toplam katar ağırlıkları (>85 ton) ile yapılan ağır yük taşımacılığına uygun hale getirir. Toplam katar ağırlığı ne kadar olursa olsun, sürücü her zaman ağır yük modunu seçerek veya devre dışı bırakarak ve uzun yol modunu etkinleştirerek sürüşü optimize edebilir. Yazılım paketindeki fonksiyonlar birden fazla treyler çeken kamyonlar için de avantajlar sunar.

I-Shİft yazIlIm paketlerİ

Satış seçenekleri TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
Temel PTO İşlevleri (APF-BAS)
Geliştirilmiş PTO İşlevleri (APF-ENH) o o o o o
Temel Vites Seçimi Ayarı (AMSO-BAS)
Roketleme dahil Gelişmiş Vites Seçimi Ayarı (AMSO-AUT) o o o
Temel Mesleki İşlevler (AVO-BAS)
Geliştirilmiş Performans – Bozuk Yollar (AVO-ENH) o o o
Temel Vites Değiştirme Stratejisi
Performans Vites Değiştirme
Şanzıman Yağ Sıcaklığı Monitörü
Ağır Başlatma Devreye Alma
I-Roll (•)
Akıllı Hız Sabitleyici (•)
Kalkış Kontrolü
Geliştirilmiş Vites Değiştirme Fonksiyonu (GCW ≤ 85 t)
Ağır Yük GCW Kontrolü (85 t < GCW ≤ 180 t)
Ultra alçak karınca vites* (ASO-ULC) o o o
Karınca vites* (ASO-C) o o o
Geri çok hızlı* (ARSO-MSR) o o o
I-See, GPS verisi kullanımı o o

• Standart (•) Bu fonksiyon TP-LONG etkileştirildiğinde kullanılabilir. o Opsiyon – Yoktur
*Yalnızca AT2612F, ATO2612F, ATO3112F ve ATO3512F. ARSO-MSR, ASO-ULC veya ASO-C gerektirir.
**Yalnızca AT2612D, AT2612F, ATO2612F, ATO3112F ve ATO3512F.

Arka akslar

Tip  Aks Vites Maksimum tork (Nm) Maksimum aks/bogi yükü (ton) Toplam katar ağırlığı onayı (ton)
Tek redüksiyonlu          
RSS1144A Solo Hipoid 2800 11.5/11.7 44
RSS1344C/D Solo Hipoid 2600 13 44
RSS1356 Solo Hipoid 2400/2800 13 56/44
RSS1360 Solo Hipoid 3550 13 70
RTS2370A Tandem Hipoid 3550 23 80
Cerli aks          
RSH1370F Solo Konik spiral 3550 13 70
RTH2610F Tandem Konik spiral 3550 26 100
RTH3210F Tandem Konik spiral 3550 32 100
RTH3312 Tandem Konik spiral 3550 33 120

Arka aks oranlarI

RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RSS1144 RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.31:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
2.47:1* 2.79:1 2.64:1 2.47:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
2.64:1 3.10:1 2.85:1 2.64:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
2.85:1 3.44:1 3.08:1 2.85:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
3.08:1 3.67:1 3.40:1 3.08:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
3.36:1   3.67:1   3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 6.18:1
3.70:1   4.11:1   4.13:1   4.55:1 4.55:1 7.21:1
        4.50:1   5.41:1 5.41:1  
        5.14:1   6.18:1 6.18:1  
        5.67:1     7.21:1  
        6.17:1        

* RSS1344D için.

Aktarma sİstemİ kombİnasyonlarI

  D13K420 D13K460 D13K500 D13K540 G13C420 G13C460
I-Shift            
AT2412F    
AT2612F
ATO2612F
AT2812F            
ATO3112F            
ATO3512F            
             
I-Shift Dual Clutch             
SP02812     ●  ●  ●    
Tek redüksiyonlu akslar            
RSS1144A
RSS1344C/D
RSS1356
RSS1360
RTS2370A
RSS1144
Cerli akslar            
RSH1370F
RTH2610F
RTH3210F    
RTH3312    

PTO

Her türlü gövde donanımına güç sağlanması için debriyajdan bağımsız ve debriyaja bağlı çok çeşitli PTO'lar mevcuttur.

Motora bağlı PTO

PTER-DIN: Hidrolik pompanın doğrudan tahrik edilmesi için arkaya monte motor PTO’su.
PTER1400: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.
PTER-100: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.

Debriyaja bağlı PTO

PTR-F: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-FL/FH: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Hidrolik pompasının doğrudan monte edilebilmesi için DIN bağlantısı ile düşük/orta/yüksek devir.
PTRD-F: Doğrudan montajlı kardan mili için bağlantı flanş kaplini ile yüksek devir.
PTRD-D: İkili tahrik ile yüksek devirli. Hidrolik pompaların doğrudan monte edilebilmesi için önde ve arkada DIN bağlantısı.
PTRD-D1: İkili tahrik ile yüksek devirli. Arkada bağlantı flanşı kaplini ve önde DIN bağlantısı.
PTRD-D2: Arkada ikili tahrik, önde tekli tahrik ile yüksek devirli. Arkada iki bağlantı flanşı kaplini ve önde bir DIN bağlantısı.

Uzmanına Sorun

Uzmanına Sorun

Volvo Trucks yetkili servislerimiz, şirketimiz ve temel değerlerimiz hakkında her türlü bilgiye sahiptir. En yakın yetkili servisimize uğrayıp sohbet etmeye ne dersiniz?

Yetkili servis bul