Volvo FH çekici yolda

Siz sadece aracınızı sürün

I-Shift daha kolay, daha güvenli ve daha konforlu bir sürüş sağlar. Ağır debriyaj ve ağır vites kolu yoktur. Her vites değişimi en doğru zamanda gerçekleştirilir. Sistemin kullanım kolaylığı sürücü yorgunluğunu azaltır ve yola ve çevrenizdeki trafiğe odaklanmanıza yardımcı olur. Ve vitesleri manuel olarak değiştirmek isterseniz, vites kolu üzerindeki düğme vites değişimi üzerinde doğrudan kontrol sahibi olmanıza imkan verir.

 

Volvo FH i-shift

Yakıttan tasarruf edin

I-Shift, yakıt tasarrufu sağlamak üzere tasarlandı. Dahili güç kayıpları manuel şanzımanlara göre daha düşüktür ancak asıl farkı yaratan elektronik bileşenlerdir. Her vites değişimi doğru zamanda gerçekleştirilir. Bu, ekonomi veya performans modunda motorun en verimli devir aralığında çalışmasını sağlar. Ayrıca, yokuş aşağı inişlerde, I-Roll motoru devreden çıkararak kamyonun momentumunu en üst düzeye çıkarır ve ilave %2 yakıt tasarrufu sağlar.

 

Nasıl çalışıyor?

Nasıl çalışıyor?

I-Shift, "klasik" bir senkronize edilmemiş manuel şanzımanı temel alıyor; kompakt tasarımın ve düşük dahili güç kaybının nedeni budur. Sihirli işlem, debriyajı ve vites geçişlerini yöneten elektronik kontrol ünitesinde meydana gelmektedir. Hız, ağırlık, yol sınıfı ve tork talebi hakkındaki bilgileri değerlendirerek her vites geçişini son derece hassas bir şekilde gerçekleştirir. Sistem ayrıca, motorla iletişim halinde olması sayesinde devri ve frenleri en iyi performans için ayarlar.

 

Ağır hizmet uygulamaları için güçlendirilmiştir

Ağır hizmet uygulamaları için güçlendirilmiştir

Son derece zorlu koşullarda sürüş yapıyorsanız, güçlendirilmiş I-Shift'ten memnun kalacaksınız. Sık sık eğimi %10'un üzerinde olan yokuşlara tırmanıp indiğiniz ortamlar veya son derece engebeli arazilerde sürüş için özel olarak tasarlanmıştır. Eskiden manuel şanzıman veya otomatik Powertronic dışında bir opsiyonun bulunmadığı koşullar için artık I-Shift de kullanılabiliyor.

Volvo FH i-shift crawler gear

I-Shift Crawler Gear - Dilediğiniz yerde kalkış yapın

I-Shift artık çok daha becerikli ve kullanımı kolay. Otomatik şanzıman için artık bir veya iki karınca vites ve ekstra geri vites opsiyonu bulunuyor. Ağır yük taşıyorsanız, özellikle tepelik alanlarda veya kötü yol koşullarında kamyon duruyorken kalkış yapmanın ne kadar zor olduğunu bilirsiniz. Yükü kamyondan indirmek hatta çekici çağırmak zorunda bile kalabilirsiniz, bu da çalışma saatiniz ve üretkenliğiniz üzerinde telafisi mümkün olmayan etkilere yol açabilir. Volvo FH'ınızı karınca vitesli I-Shift ile donatın ve bu sıkıntıyı tamamen unutun. Kalkış kabiliyeti ciddi oranda güçlenir ve debriyaj üzerindeki yükün %75 oranında azaltılmasıyla gereksiz tamir ihtiyacı doğmaz.

Daha az yakıt tüketimi

Yavaş hareket, tasarruflu sürüş

Karınca vitesli I-Shift gerçekten de yakıt ekonomisini güçlendirebilir mi? Elbette. Çünkü eskiden kalkış kabiliyeti için yakıt ekonomisinden taviz vermeniz gerekirdi. Ama karınca vitesler sayesinde artık kamyonunuza daha hızlı bir arka aks oranı belirleyebiliyoruz, bu da düzgün yollarda giderken seyir hızının daha düşük devirde kalmasını sağlıyor. Sonuç olarak yakıt tüketiminizi belli bir miktarda azaltıyoruz.

Çok düşük hızlarda mükemmel kontrol.

Her yönde mükemmel kontrol

Düşük hızlarda manevra yapmak bu mesleğin en zor yönlerinden biridir. Karınca vitesli I-Shift, 32:1'e (geri viteste 37:1'e) varan vites oranları sayesinde 0,5-2 km/s kadar düşük hızlarda gidebilmenizi sağlar. Tüm kontrolü size vererek yükleme ve boşaltma yapmadan önce hassas bir şekilde park yapabilmeyi kolaylaştırır, gününüzü ve üretkenliğinizi mahvedebilecek kazalardan kaçınmanızı sağlar.

Kamyonun çok yönlülüğünü kuvvetlendirir

Kabul edebileceğiniz işlerin sayısı artsın.

Karınca vitesli I-Shift, aynı kamyonun çok farklı sürüş koşulları ve görevlerde kullanılabilmesini sağlayarak çok yönlülüğünü kuvvetlendirir. Hem karayolunda hem de arazide mi gidiyorsunuz? En uç ağırlıklardaki yükleri taşımanız mı gerekiyor? Yüksek irtifalarda mı çalışıyorsunuz? Düşük hızlı özel uygulamalara mı ihtiyacınız var? Sorun değil. Karınca vites modülü, I-Shift'in uzunluğuna yalnızca 120 mm, ağırlığına ise yalnızca 48 kg ekler.

I-Shift Dual Clutch – araç sürmenin yeni bir yolu

I-Shift Dual Clutch – araç sürmenin yeni bir yolu

I-Shift Dual Clutch dünyanın ağır yük kamyonlarına yönelik ilk çift debriyajlı şanzımanı olup, gerçekten akıcı ve dinamik bir hızlanma sunar. Yarış dünyasında kullanılan şanzımanlardan ilham alınarak geliştirilen I-Shift Dual Clutch saniyenin küçücük bir kısmında vites değiştirebilir. Düzenli bir güç akışı sunarak sürüş şeklinizi baştan aşağı dönüştürür ve üretkenliğinizi arttırır.

Volvo FH dual clutch

Sürücü konforu ve güvenliği

İşlerinizde yüksek performansa ve sık vites değiştirmeye ihtiyaç duyduğunuzda, I-Shift Dual Clutch'ı tercih edin. Rakipsiz bir sürücü konforu sağlar. Sürekli tork sunar, bu nedenle bir virajın ortasında kendinizden emin bir şekilde vites değiştirebilirsiniz. Ve güç tekerleklere kesintisiz bir şekilde aktarılır, yani kaygan yüzeylerde yol tutuşu kaybetme veya saplanıp kalma riski minimum seviyededir. Yokuş aşağı giderken vites küçülterek motor freni yapıldığında dahi, güçlü ve güvenli bir sürüş gerçekleştirileceğinden emin olabilirsiniz. I-Shift Dual Clutch 460, 500 ve 540 hp D13K motorlarımızla birlikte sunulmaktadır.

Dual Clutch neler katar?

Dual Clutch neler katar?

Çift debriyajlı şanzıman, mevcut viteste sürüş halindeyken bir sonraki vitesi önceden seçebilir. Böylece bir debriyaj devredeyken diğeri rölantidedir. İki giriş şaftı ve dişli çarklar ile seçici elemanların mükemmel şekilde düzenlenmiş olması sayesinde, aynı anda iki vites seçilebilir. Sonuç mu? Güç aktarımında herhangi bir kesinti olmaksızın saniyenin küçücük bir kısmında gerçekleştirilen vites değiştirme.

I-Shift'inizi nasıl istersiniz?

I-Shift'inizi nasıl istersiniz?

Yazılım sayesinde I-Shift, sürüş koşullarınıza göre özelleştirilebilir. İnşaat, Dağıtım, Uzun Yol ve Ağır Yük adındaki dört eklenti ve I-See, karınca vites ve ekstra PTO fonksiyonu gibi opsiyonlar arasından seçiminizi yapın.

I-See tepelik arazilerde nasıl yakıt tasarrufu yapabilir?

I-See: verimlilik ve tasarrufları maksimuma çıkartın

Dağlık arazide I-Shift ve I-Shift Dual Clutch, sezgisel I-See teknolojimizle birlikte kusursuz bir şekilde çalışarak daha da fazla yakıt tasarrufu yapmanızı sağlar.

I-See'nin nasıl çalıştığını öğrenin
Yerel bayinizi bulun

Direksiyona geçin

I-Shift ve I-Shift Dual Clutch'ı bizzat denemek ister misiniz? Yerel Volvo Trucks bayinizle iletişime geçin, test sürüşü için sizi bekliyorlar.

Yerel bayinizi bulun