• Motorlar
• I-Shift
• I-Shift Dual Clutch
• I-Shift yazılım paketleri
• Powertronic
• Arka akslar
• Arka aks oranları
• Aktarma sistemi kombinasyonları
• PTO'lar
D11K | D13K | ||
---|---|---|---|
Emisyon standardı | Euro 6 | Euro 6 | |
Silindir sayısı | 6 | 6 | |
Silindir hacmi | 10.8 dm³ | 12.8 dm³ | |
Strok | 152 mm | 158 mm | |
Çap | 123 mm | 131 mm | |
Kompresyon oranı | 17:1 | 18:1 (420, 460, 500 hp), 17:1 (540 hp) | |
Ekonomik devirler | 1000–1500 dev/dak | 950–1400 dev/dak | |
Egzoz frenleme etkisi | 160 kW (2400 dev/dak) | 200 kW (2300 dev/dak) | |
VEB etkisi | 290 kW (2400 dev/dak) | ||
VEB | opsiyonel | ||
VEB+ etkisi | 375 kW (2300 dev/dak) | ||
VEB+ | opsiyonel | ||
Yağ filtreleri | 2 tam geçirgen, 1 baypas | 2 tam geçirgen, 1 baypas | |
Filtre dahil yağ değiştirme hacmi | 36 l | 33 l | |
Soğutma sistemi, toplam hacim | 36 l | 38 l |
Sülfür içermeyen yakıt (EN590, maks. 10 ppm sülfür)
Biyodizel nesil 2 (EN15940, sentetik dizel)
Tork çıkışı | Oran | ||
---|---|---|---|
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 |
* Hem sürüş sırasındaki hem de hareketsiz durumdaki tork çıkışı.
Net motor gücü: EC 582/2011
D11K330 (243 kW) | |
---|---|
1600-1900 dev/dak'da maksimum güç | 330 hp |
950-1400 dev/dak'da maksimum tork | 1600 Nm |
D11K380 (280 kW) | |
1700-1800 dev/dak'da maksimum güç | 380 hp |
950–1400 dev/dak'da maksimum tork | 1800 Nm |
D11K430 (316 kW) | |
1700-1800 dev/dak'da maksimum güç | 430 hp |
1000–1400 dev/dak'da maksimum tork | 2050 Nm |
D11K460 (338 kW) | |
1700–1800 dev/dak'da maksimum güç | 460 hp |
1050–1400 dev/dak'da maksimum tork | 2200 Nm |
Net motor gücü: EC 582/2011
D13K420 (309 kW) | |
---|---|
1400–1800 dev/dak'da maksimum güç | 420 hp |
860–1400 dev/dak'da maksimum tork | 2100 Nm |
D13K460 (338 kW) | |
1400–1800 dev/dak'da maksimum güç | 460 hp |
900–1400 dev/dak'da maksimum tork | 2300 Nm |
D13K500 (368 kW) | |
1400–1800 dev/dak'da maksimum güç | 500 hp |
980-1270 dev/dak'da maksimum tork | 2500 Nm |
D13K540 (397 KW) | |
1450–1800 dev/dak'da maksimum güç | 540 hp |
1000-1460 dev/dak'da maksimum tork | 2600 Nm |
Otomatikleştirilmiş vites değiştirme özellikli 12 vitesli buçuklu/kademeli şanzıman. I-Shift’e bir PTO, kompakt retarder, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucu monte edilebilir.
Tip |
Son vites |
Motor torku |
Toplam katar ağırlığı onayı |
---|---|---|---|
AT2412F | Bire bir oranlı | 2400 Nm | 44 t |
AT2612F | Bire bir oranlı | 2600 Nm | 100 t |
ATO2612F | Overdrive | 2600 Nm | 100 t |
Tip | Son vites | Motor torku (Nm) | Toplam katar ağırlığı onayı (ton) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Overdrive | 2800 | 80 |
Temel sürüm (TP-BAS)
TP-BAS, I-Shift ile birlikte verilen standart yazılım paketidir ve çok yönlü sürüş için şanzımanın temel fonksiyonlarını kapsar.
I-Shift dağıtım vites değiştirme yazılımı (TP-DIST)
TP-DIST şanzımanın fonksiyonlarını dağıtım segmentinin özgül koşullarına adapte eder. Yazılım paketi, kalkışta, manevralarda ve düşük hızdaki sürüşte manevra yeteneğini arttıran fonksiyonlar içerir.
I-Shift inşaat vites değiştirme yazılımı (TP-CON)
TP-CON şanzımanın fonksiyonlarını inşaat segmentinin özgül koşullarına adapte eder. Yazılım paketi, kalkışta, manevralarda ve düşük hızdaki sürüşte manevra yeteneğini arttıran fonksiyonlar içerir. Bu yazılım daha zorlu yol koşullarının da üstesinden gelebilir.
I-Shift uzun yol vites değiştirme yazılımı (TP-LONG)
Yakıt tüketimini asgari seviyeye getiren akıllı fonksiyonlar içerir. Bu yazılım paketi yakıt ekonomisine büyük önem verilen uzun yol operasyonları için idealdir. Bu paket I-Roll fonksiyonunu içerir.
Ağır yük taşımacılığı (TP-HD)
TP-HD, I-Shift'i yüksek toplam katar ağırlıkları (>85 ton) ile yapılan ağır yük taşımacılığına uygun hale getirir. Toplam katar ağırlığı ne kadar olursa olsun, sürücü her zaman ağır yük modunu seçerek veya devre dışı bırakarak ve uzun yol modunu etkinleştirerek sürüşü optimize edebilir. Yazılım paketindeki fonksiyonlar birden fazla
treyler çeken kamyonlar için de avantajlar sunar.
Satış seçenekleri | TP-BAS | TP-DIST | TP-CON | TP-LONG | TP-HD** |
---|---|---|---|---|---|
Temel PTO İşlevleri (APF-BAS) | ● | ● | ● | ● | ● |
Geliştirilmiş PTO İşlevleri (APF-ENH) | o | o | o | o | o |
Temel Vites Seçimi Ayarı (AMSO-BAS) | ● | ● | ● | ● | ● |
Roketleme dahil Gelişmiş Vites Seçimi Ayarı (AMSO-AUT) | – | – | o | o | o |
Temel Mesleki İşlevler (AVO-BAS) | ● | ● | ● | ● | ● |
Geliştirilmiş Performans – Bozuk Yollar (AVO-ENH) | – | o | ● | o | o |
Temel Vites Değiştirme Stratejisi | ● | ● | ● | ● | ● |
Performans Vites Değiştirme | ● | ● | ● | ● | ● |
Şanzıman Yağ Sıcaklığı Monitörü | ● | ● | ● | ● | ● |
Ağır Başlatma Devreye Alma | ● | ● | ● | ● | ● |
I-Roll | – | – | – | ● | (•) |
Akıllı Hız Sabitleyici | – | – | – | ● | (•) |
Kalkış Kontrolü | – | ● | ● | ● | ● |
Geliştirilmiş Vites Değiştirme Fonksiyonu (GCW ≤ 85 t) | – | ● | ● | ● | ● |
Ağır Yük GCW Kontrolü (85 t < GCW ≤ 180 t) | – | – | – | – | ● |
Ultra alçak karınca vites* (ASO-ULC) | – | – | o | o | o |
Karınca vites* (ASO-C) | – | – | o | o | o |
Geri çok hızlı* (ARSO-MSR) | – | – | o | o | o |
I-See (PVT-BAS) GPS verisi kullanımı | – | – | – | o | o |
I-See (PVT-EXT) GPS verisi kullanımı | – | – | – | o | o |
• Standart (•) Bu fonksiyon TP-LONG etkileştirildiğinde kullanılabilir. o Opsiyon – Yoktur
*Yalnızca AT2612F, ATO2612F, ARSO-MSR ASO-ULC veya ASO-C gerektirir.
**Yalnızca AT2612F ve ATO2612F
Temel Vites Değişim Stratejisi
Doğru başlangıç vitesinin otomatik seçimi (1’inci – 6’ncı vites). Başlangıç vitesinin seçimi aracın brüt ağırlığından ve yol eğiminden etkilenir.
Performans Vites Değiştirme
Motor freninin, aracın debriyajının ve özel bir vites freninin akıllıca kullanımı sayesinde daha hızlı ve yumuşak vites geçişleri sağlar.
Temel Vites Seçim Ayarı
Otomatik modda motor freni yaparken vites kolundaki düğmeler aracılığıyla vites seçimini ayarlamayı mümkün kılar.
Şanzıman Yağ Sıcaklığı Monitörü
Şanzımanın yağ sıcaklığını bilgi ekranında gösterir.
Geliştirilmiş Vites Değiştirme Stratejisi
EBS ve ECS ile etkileşim aracılığıyla kalkışlar ve dar alandaki manevralar daha kolay gerçekleştirilir. Motorun yüksek devirlerde çalışması için otomatik olarak doğru vitesi seçerek VEB/VEB+ frenleme gücünü en üst seviyeye çıkarır. Motor freni yaparken vites değiştirildiğinde, tekerlek frenleri aktif hale gelerek frenleme torku kaybı dengelenir.
Kalkış Kontrol
Düşük hızlardaki manevralar için vites seçimi ve EBS fonksiyonlarını optimize eder. Bu, diğer işlevlerinin yanı sıra, ayrıca Yokuşta Kalkış Yardımı işlevinin yalnızca yokuş yukarı çıkarken devreye alınmasını sağlar.
I-Roll
Yakıt tüketimini azaltmak için boşta ilerleme işlevinin otomatik olarak devreye girmesi ve devreden çıkmasıdır. I-Roll, motor gücüne ya da motor frenine ihtiyaç duyulmadığı zamanlarda kullanılır: örneğin düz yollarda.
Akıllı Sürüş Kontrolü
Aracın Fren Kontrolü ile etkileşime geçer ve yardımcı frenlerin gereksiz yere aktif hale getirilmemesini sağlar. Böylece, boşta ilerleme fonksiyonu daha yüksek bir oranda kullanılabilir.
I-See
Coğrafi özellik verilerini saklayan ve bu bilgileri yakıttan tasarruf etmek ve sürüş konforunu arttırmak için kullanan I-Shift yazılımının akıllı bir parçasıdır. Diğer I-See kullanıcıları da bir veritabanında saklanan verilere ulaşabilir. I-See siparişlerine I-Cruise hız sabitleyici de dahildir. (I-Cruise bağımsız olarak sipariş edilebilir.)
Ağır Yük GCW kontrolü
Vites seçimini yüksek toplam katar ağırlıklarına (85-180
ton) uygun hale getirir.
Temel Vites Değişim Stratejisi
Doğru başlangıç vitesinin otomatik seçimi (1’inci – 6’ncı vites). Başlangıç vitesinin seçimi aracın brüt ağırlığından ve yol eğiminden etkilenir.
Performans Vites Değiştirme
Motor freninin, aracın debriyajının ve özel bir vites freninin akıllıca kullanımı sayesinde daha hızlı ve yumuşak vites geçişleri sağlar.
Temel Vites Seçim Ayarı
Otomatik modda motor freni yaparken vites kolundaki düğmeler aracılığıyla vites seçimini ayarlamayı mümkün kılar.
Şanzıman Yağ Sıcaklığı Monitörü
Şanzımanın yağ sıcaklığını bilgi ekranında gösterir.
Geliştirilmiş Vites Değiştirme Stratejisi
EBS ve ECS ile etkileşim aracılığıyla kalkışlar ve dar alandaki manevralar daha kolay gerçekleştirilir. Motorun yüksek devirlerde çalışması için otomatik olarak doğru vitesi seçerek VEB/VEB+ frenleme gücünü en üst seviyeye çıkarır. Motor freni yaparken vites değiştirildiğinde, tekerlek frenleri aktif hale gelerek frenleme torku kaybı dengelenir.
Kalkış Kontrol
Düşük hızlardaki manevralar için vites seçimi ve EBS fonksiyonlarını optimize eder. Bu, diğer işlevlerinin yanı sıra, ayrıca Yokuşta Kalkış Yardımı işlevinin yalnızca yokuş yukarı çıkarken devreye alınmasını sağlar.
I-Roll
Yakıt tüketimini azaltmak için boşta ilerleme işlevinin otomatik olarak devreye girmesi ve devreden çıkmasıdır. I-Roll, motor gücüne ya da motor frenine ihtiyaç duyulmadığı zamanlarda kullanılır: örneğin düz yollarda.
Akıllı Sürüş Kontrolü
Aracın Fren Kontrolü ile etkileşime geçer ve yardımcı frenlerin gereksiz yere aktif hale getirilmemesini sağlar. Böylece, boşta ilerleme fonksiyonu daha yüksek bir oranda kullanılabilir.
I-See
Coğrafi özellik verilerini saklayan ve bu bilgileri yakıttan tasarruf etmek ve sürüş konforunu arttırmak için kullanan I-Shift yazılımının akıllı bir parçasıdır. Diğer I-See kullanıcıları da bir veritabanında saklanan verilere ulaşabilir. I-See siparişlerine I-Cruise hız sabitleyici de dahildir. (I-Cruise bağımsız olarak sipariş edilebilir.)
Ağır Yük GCW kontrolü
Vites seçimini yüksek toplam katar ağırlıklarına (85-180
ton) uygun hale getirir.
Geliştirilmiş PTO Fonksiyonları
PTO kullanımını kolaylaştıran çeşitli fonksiyonlardır.
Roketleme dahil Gelişmiş Vites Seçim Ayarı
Otomatik modda kalkış ve sürüş sırasında vites kolundaki düğmeleri kullanarak vites seçimini ayarlamayı mümkün kılar. Roketleme işlevi maksimum hızlanma için doğru vitesi seçer.
Geliştirilmiş performans – Zorlu yollar
Vites değişim ayarlarını yapan, zorlu yol koşullarında ve engebeli arazilerde kalkış ve sürüşe yardımcı olan çeşitli fonksiyonlar.
Tork konvertörlü ve yağ soğutuculu tam otomatik elektronik şanzıman. Vitesi güç kaybı olmadan değiştirir. Powertronic’e fabrikada bir PTO, entegre retarder ve acil durum hidrolik direksiyon pompası monte edilebilir.
Tip | Son vites | Motor torku (Nm) | Toplam katar ağırlığı onayı (ton) |
---|---|---|---|
PT2106 | Bire bir oranlı | 2100 | 44 |
PT2606 | Bire bir oranlı | 2600 | 60 |
Optimum yakıt ekonomisi için. Vites değişimi en ekonomik devir aralığında yapılır.
Yüksek motor çıkış gücüne ihtiyaç duyulduğunda kullanılır. Vites değişiklikleri yüksek devirlerde gerçekleştirilir.
İki palet vitesi ve on iki senkronize ileri vites ile 14 vitesli buçuklu ve kademeli manuel şanzıman ve dört geri vites. Kablo sistemi, kısa ve belirgin vites değiştirme strokları sağlar ve vites topuzundaki titreşimleri ortadan kaldırır. Volvo patentli servo senkromeç, vites değiştirmek için harcanan gücün azaltılmasını sağlar. Şanzımanlara bir kompakt retarder, PTO, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucusu monte edilebilir.
Tip | Son vites | Motor torku (Nm) | Toplam katar ağırlığı onayı (ton) |
---|---|---|---|
VT2009B | Bire bir oranlı | 2000 | 60 |
VT2214B | Bire bir oranlı | 2200 | 100 |
VTO2214B | Overdrive | 2200 | 100 |
VT2514B | Bire bir oranlı | 2500 | 100 |
VTO2514B | Overdrive | 2500 | 100 |
VT2814B | Bire bir oranlı | 2800 | 100 |
VTO2814B | Overdrive | 2800 | 100 |
Tip | Aks | Vites | Maksimum tork (Nm) | Maksimum aks/bogi yükü (ton) | Toplam katar ağırlığı onayı (ton) |
---|---|---|---|---|---|
Tek redüksiyonlu | |||||
RSS1344C/D | Solo | Hipoid | 2600 | 13 | 44 |
RSS1356 | Solo | Hipoid | 2400/2800 | 13 | 56/44 |
RSS1360 | Solo | Hipoid | 3550 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandem | Hipoid | 3550 | 23 | 80 |
RSS1144 | Solo | Hipoid | 2800 | 11.7 | 44 |
Cerli aks | |||||
RSH1365 | Solo | Ayna mahruti | 2400 | 13 | 65 |
RSH1370F | Solo | Konik spiral | 3550 | 13 | 70 |
RTH2610F | Tandem | Konik spiral | 3550 | 26 | 100 |
RTH3210F | Tandem | Konik spiral | 3550 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandem | Konik spiral | 3550 | 33 | 120 |
RSS1344C/D | RSS1356 | RSS1360 | RTS2370A | RSH1365 | RSH1370F | RTH2610F | RTH3210F | RTH3312 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.31:1* | 2.50:1 | 2.47:1 | 2.43:1 | 3.61:1 |
3.46:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 |
2.47:1* | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.57:1 | 3.76:1 |
3.61:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 |
2.64:1 | 2.79:1 | 2.85:1 | 2.83:1 | 4.12:1 |
3.76:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 |
2.85:1 | 3.10:1 | 3.08:1 | 3.09:1 | 4.55:1 | 4.12:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 |
3.08:1 | 3.44:1 | 3.40:1 | 3.40:1 | 4.55:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 | |
3.36:1 | 3.67:1 | 3.67:1 | 3.78:1 | 5.41:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 7.21:1 | |
3.70:1 | 4.11:1 | 4.13:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | ||||
4.11:1 | 4.50:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | |||||
4.63:1 | 5.14:1 | 7.21:1 | ||||||
5.29:1 | 5.67:1 | |||||||
6.17:1 |
* RSS1344D için.
D11K330 | D11K370 | D11K410 | D11K450 | D13K420 | D13K460 | D13K500 | D13K540 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Manuel şanzıman | ||||||||
VT2009B | ● | ● | ● | |||||
VT2214B | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
VTO2214B | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
VT2514B | ● | ● | ● | ● | ||||
VTO2514B | ● | ● | ● | ● | ||||
VT2814B | ● | |||||||
VTO2814B | ● | |||||||
Powertronic | ||||||||
PT2106 | ● | ● | ● | ● | ||||
PT2606 | ● | ● | ● | ● | ||||
I-Shift | ||||||||
AT2412F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
AT2612F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
ATO2612F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
Tek redüksiyonlu akslar | ||||||||
RSS1344C | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1344D | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1356 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1360 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTS2370A | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
Cerli akslar | ||||||||
RSH1365 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2610F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH3210F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH3312 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
Tahrikli ön aks / Dağıtıcı şanzıman | ||||||||
FAA11/FAA21/V2501TB | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
PTER-DIN: Hidrolik pompanın doğrudan tahrik edilmesi için arkaya monte motor PTO’su. PTER1400: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.
PTER-100: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.
PTR-F: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-FL/FH: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Hidrolik pompasının doğrudan monte edilebilmesi için DIN bağlantısı ile düşük/orta/yüksek devir.
PTRD-F: Doğrudan montajlı kardan mili için bağlantı flanş kaplini ile yüksek devir.
PTRD-D: İkili tahrik ile yüksek devirli. Hidrolik pompaların doğrudan monte edilebilmesi için önde ve arkada DIN bağlantısı.
PTRD-D1: İkili tahrik ile yüksek devirli. Arkada bağlantı flanşı kaplini ve önde DIN bağlantısı.
PTRD-D2: Arkada ikili tahrik, önde tekli tahrik ile yüksek devirli. Arkada iki bağlantı flanşı kaplini ve önde bir DIN bağlantısı.