Mükemmel bir inşaat kamyonunun yerden yüksekliği fazla olmalıdır. GRAS-G2 havalı arka süspansiyon 300 milimetre yerden yükseklik sağlar. Ayrıca, her türlü yük altında üst düzey denge ve sürüş konforu sağlar.
Yay elemanları. Hava körükleri. Denge çubukları. Bu elemanlar eskiden aksın altında, yani kaya ve taşların menzilinde bulunuyordu. Artık değil. Mühendislerimiz havalı süspansiyonu baş aşağı çevirdi ve çekiş aksının üst kısmına konumlandırdı. Sonuç mu? Böylece, makaslı süspansiyonun yerden yükseklik mesafesi ile havalı süspansiyonun konforunu ve verimliliğini bir arada elde edebilirsiniz.
Yeni süspansiyon tasarımı, arka aksın arkasında boşaltmaya engel olacak hiçbir donanıma yer vermiyor. Böylece artık yükünüzü doğrudan bir asfalt makinesine boşaltabilirsiniz.
Arka aksların her biri üzerindeki basınç optimize edilerek daha iyi bir çekiş sağlanır. Aks yükü dağılımı manuel olarak ayarlanarak ek iyileştirmeler de elde edilebilir. Havalı süspansiyon kamyona daha az titreşim gönderir. Bu sayede elde edilen konfor ve yüksek ortalama hız üretkenliğinizi arttırır (testlerimizde 5–10 km/s'lik bir artış görülmüştür). Ayrıca, daha düşük titreşim hasarı daha yüksek işletim süresi demektir.
Gelişmiş denge çubukları yeni havalı süspansiyonda önemli bir rol oynuyor. Baş aşağı döndürülen ve aksların tam ortasına yerleştirilen denge çubukları, artık devrilme dengesini arttırmak üzere yoldan ve şasiden gelen kuvveti şasinin en sağlam parçasına yönlendiriyor.
Havalı süspansiyon, üstün bir sürüş konforu sağlar ve yerden yüksekliği değiştirebilmeyi mümkün kılar. Süspansiyonun hiçbir kısmı arka lastik kovanının dışarısına çıkmaz (315/80R22.5 lastikler ile). Bu, şasinin asfalt serici veya asfalt damperi gibi uygulamalar için uyarlanmasını kolaylaştırır.
GRAS-G2 havalı arka süspansiyon serinin tamamında mevcuttur: 6×4, 6×6 ve 8×4