Volvo Trucks

Türkiye

Volvo FMX automatic traction control gravel pit

OTOMATİK ÇEKİŞ KONTROLÜ

Çamur, kum, dik yokuşlar ve zor koşullar. İşler zorlaştığında, tüm tekerleklerden çekiş özelliğine ihtiyaç duyarsınız. Fakat her zaman değil. Otomatik Çekiş Kontrolü (ATC) size, ihtiyaç duyduğunuzda hızlı bir şekilde tüm tekerleklerden çekiş özelliği sunan, devrim niteliğindeki bir özelliktir. Kullanmadığınız zamanlarda da manevra kabiliyetinizi ve yakıt verimliliğini arttırır.

Sistem inanılmaz şekilde hızlıdır; bir saniyenin yarısından az bir süre içinde tırnaklı kavrama aktive olur. Bu da her zaman maksimum çekiş ve hareket kabiliyeti sağlar.

4 yaşındaki Sophie

Şimdiye kadarki en zorlu testimiz

Volvo FMX automatic traction control grey sky

Nasıl çalışıyor?

Yollar kaygan olduğunda Otomatik Çekiş kontrolü, ön tekerleklerden çekişi tam olarak ihtiyaç duyduğunuz anda otomatik olarak devreye sokar veya devreden çıkartır. Arka tekerleklerdeki sensörler çekiş kaybetmeye başladığınızı algılar ve tüm tekerleklerden çekiş anında etkinleştirilir. Bunun ardından bir tırnaklı kavrama gücü tahrikli ön aksa aktarır ve araç tork veya hız kaybı olmadan yola devam edebilir. Bu durumda tahrikli ön aks, sürücü gaz pedalını bırakana kadar etkin halde kalır.

ATC sürücü kontrolü gerektirmez, sadece çalışır. Ancak, manuel olarak ön aksı devreye sokmanıza veya sürüş şartları son derece zorlu hale geldiğinde tüm diferansiyel kilitlerini devreye sokmanıza olanak tanıyan bir ön konsol düğmesi bulunur.

Bu kendini kanıtlamış sistem, yıllar boyunca Volvo İş Makinelerinin bir özelliği olmuştur. Bu çığır açan sistemi inşaat kamyonlarına getiren ilk üreticiyiz.

Kıymetli yakıtınızdan tasarruf edin

Araştırmalarımız çoğu kişinin tüm tekerleklerden çekişe sürüş süresinin sadece %5'inde ihtiyaç duyduğunu gösteriyor. Bu da sürüş süresinin %95'inde tahrikli ön aksın yakıt israfı olduğu anlamına geliyor. Otomatik Çekiş Kontrolü yakıt verimliliğini en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olur. Ekstra çekişe ihtiyacınız olmadığında sistem otomatik olarak ön aksı devreden çıkarır ve böylece yakıt tüketiminiz azalır. Ön aksın otomatik olarak devreden çıkarılması aynı zamanda aşınmayı ve yıpranmayı da azaltır.

Volvo FMX automatic traction control mountains
Volvo FMX automatic traction control dirty road

Her yönüyle eksiksiz

Tahrikli ön aks sizi sorundan kurtarır. Ancak devreye alındığında, kamyonun manevra kabiliyetini azaltır. Sürekli tüm tekerleklerden çekişin aksine, ATC size her ikisinin de en iyi kısımlarını sunar. Tahrikli ön aksı devreye sokarsanız ihtiyacınız olan tüm çekişe ulaşırsınız. Ve ön aks devreden çıktığında (çoğu zaman olduğu gibi), kamyonunuzun manevra kabiliyetini iyileştirirsiniz.

Volvo FMX automatic traction control configs studio

Her şey korunur

Volvo FMX şasisi tüm önemli parçaları koruyacak şekilde tasarlanmıştır. Paralel çubuklar ve bağlantı çubukları aksla aynı doğrultuda, aks kovanı içerisine yerleştirilmiştir. Fren körükleri ve yakıt depoları da iyi korunur.

Tahrikli ön aks, tahriksiz aks ile aynı konumdadır. Bu da, dik rampaları çıkarken size daha iyi bir yaklaşma açısı sağlar (tahrikli ön aks ve 13R22.5 lastik boyutuyla 28°). Tahrikli ön aks 300 milimetre yerden yükseklik mesafesi sağlayan havalı arka süspansiyonla birlikte de sunulabilmektedir.

Havalı arka süspansiyon hakkında daha fazla bilgi edinin

KONTROL SİZDE

Otomatik Çekiş Kontrolünü kendiniz test etmek ister misiniz? Yerel Volvo Trucks bayinizle iletişime geçin.