Hava süspansiyonlu Tridem dönme dairenizi küçültür, yakıt tüketiminizi ve lastik aşınmasını azaltır. Ayrıca işler zorlaştığında çekişi artırır.
Üç akslı bogi, en dar yollarda bile manevra kabiliyetinizi artırır. Yakıt tasarrufu sağlamak ve lastik aşınmasını önlemek için, yüksüz olarak düzgün yollarda sürüş sırasında bir (hatta belki iki) aksı kaldırabilirsiniz. Ayrıca arka aksların her biri üzerindeki basıncı optimize ederek, ihtiyacınız olduğunda daha iyi bir çekiş elde edebilirsiniz.
Tridem bogi avara aks (tahrikli aksların arkasında) veya itici aks (tahrikli aksların önünde) seçeneğiyle sunulmaktadır. Ya da 8×2 araç kullanıyorsanız her ikisini birlikte kullanmanız da mümkündür. Akslar hidrolik yönlendirmeli olduğu için dönüş açısı çift ön akslı bir kamyondan çok daha dar olabilir. Zorlu güzergâhlarda manevra yapmanızı kolaylaştırır. Ayrıca, havalı süspansiyon özellikle yükünüzün olmadığı zamanlarda konforlu bir sürüş elde etmenizi sağlamaktadır.
Yükün dağıtılması için yüksüz bir aksa gerek olmadığında, aks otomatik olarak yükseltilebilmektedir; bu da yakıt tasarrufu elde etmenizi sağlar ve lastik aşınmasını azaltır. Aşırı yüklenmeyi önlemek için, kamyonu yüklediğinizde aks otomatik olarak alçalmaktadır.
Tridem yeni 10×4 de dahil olmak üzere, dört veya beş akslı konfigürasyonlarda mevcuttur. Tamamında havalı süspansiyon bulunur ve cerli akslarla donatılabilir.
Tip | Akslar | Süspansiyon | Maks. bogi yükü | Avara/itici akslar | ||||
RAPDT-GR | 8×2R | Havalı | 32t | İtici aks (yönlendirmeli) + avara aks (sabit/yönlendirmeli) |
||||
RADDT-GR | 8×4R, 10×4R | Havalı | 36t | Avara aks (yönlendirmeli) | ||||
RAPDD-GR | 8×4R, 8×4T | Havalı | 35t | İtici aks (yönlendirmeli) |
R = Şasi Kamyon, T = Çekici