Volvo Trucks

Türkiye

325 tona kadar çekme kuvveti

Karınca Vitesli I-Shift

İstediğiniz yerden kalkış imkanı

I-Shift artık çok daha becerikli ve kullanımı kolay. Otomatik şanzıman için artık bir veya iki karınca vites ve ekstra geri vites opsiyonu bulunuyor. Ağır yük taşıyorsanız, özellikle tepelik alanlarda veya kötü yol koşullarında kamyon duruyorken kalkış yapmanın ne kadar zor olduğunu bilirsiniz. Yükü kamyondan indirmek hatta çekici çağırmak zorunda bile kalabilirsiniz, bu da çalışma saatiniz ve üretkenliğiniz üzerinde telafisi mümkün olmayan etkilere yol açabilir. Volvo FH16'nızı karınca vitesli I-Shift ile donatın ve bu sıkıntıyı tamamen unutun. Kalkış kabiliyeti ciddi oranda güçlenir ve debriyaj üzerindeki yükün %75 oranında azaltılmasıyla gereksiz tamir ihtiyacı doğmaz.

Ultra Düşük Karınca Vitesleri İş Başında

Clarence River köprü projesinde Volvo Trucks Ultra Düşük Karınca Vites (ULCG) çözümünün nasıl ön plana çıktığını anlatan ATA dergisindeki makaleyi okuyun.

Siz sadece aracınızı sürün

I-Shift daha kolay, daha güvenli ve daha konforlu bir sürüş sağlar. Ağır debriyaj ve ağır vites kolu yoktur. Her vites değişimi en doğru zamanda gerçekleştirilir. Sistemin kullanım kolaylığı sürücü yorgunluğunu azaltır ve yola ve çevrenizdeki trafiğe odaklanmanıza yardımcı olur. Ve vitesleri manuel olarak değiştirmek isterseniz, vites kolu üzerindeki düğme vites değişimi üzerinde doğrudan kontrol sahibi olmanıza imkan verir.

Yakıttan tasarruf edin

I-Shift, yakıt tasarrufu sağlamak üzere tasarlandı. Dahili güç kayıpları manuel şanzımanlara göre daha düşüktür ancak asıl farkı yaratan elektronik bileşenlerdir. Her vites değişimi doğru zamanda gerçekleştirilir. Bu, ekonomi veya performans modunda motorun en verimli devir aralığında çalışmasını sağlar. Ayrıca, yokuş aşağı inişlerde, I-Roll motoru devreden çıkararak kamyonun momentumunu en üst düzeye çıkarır ve ilave %2 yakıt tasarrufu sağlar.

Nasıl çalışıyor?

I-Shift, "klasik" bir senkronize edilmemiş manuel şanzımanı temel alıyor; kompakt tasarımın ve düşük dahili güç kaybının nedeni budur. Sihirli işlem, debriyajı ve vites geçişlerini yöneten elektronik kontrol ünitesinde meydana gelmektedir. Hız, ağırlık, yol sınıfı ve tork talebi hakkındaki bilgileri değerlendirerek her vites geçişini son derece hassas bir şekilde gerçekleştirir. Sistem ayrıca, motorla iletişim halinde olması sayesinde devri ve frenleri en iyi performans için ayarlar.

Yavaş hareket, tasarruflu sürüş

Karınca vitesli I-Shift gerçekten de yakıt ekonomisini güçlendirebilir mi? Elbette. Çünkü eskiden kalkış kabiliyeti için yakıt ekonomisinden taviz vermeniz gerekirdi. Ama karınca vitesler sayesinde artık kamyonunuza daha hızlı bir arka aks oranı belirleyebiliyoruz, bu da düzgün yollarda giderken seyir hızının daha düşük devirde kalmasını sağlıyor. Sonuç olarak yakıt tüketiminizi belli bir miktarda azaltıyoruz.

Her yönde mükemmel kontrol

Düşük hızlarda manevra yapmak bu mesleğin en zor yönlerinden biridir. Karınca vitesli I-Shift, 32:1'e (geri viteste 37:1'e) varan vites oranları sayesinde 0,5-2 km/s kadar düşük hızlarda gidebilmenizi sağlar. Tüm kontrolü size vererek yükleme ve boşaltma yapmadan önce hassas bir şekilde park yapabilmeyi kolaylaştırır, gününüzü ve üretkenliğinizi mahvedebilecek kazalardan kaçınmanızı sağlar.

Kabul edebileceğiniz işlerin sayısı artsın.

Karınca vitesli I-Shift, aynı kamyonun çok farklı sürüş koşulları ve görevlerde kullanılabilmesini sağlayarak çok yönlülüğünü kuvvetlendirir. Hem karayolunda hem de arazide mi gidiyorsunuz? En uç ağırlıklardaki yükleri taşımanız mı gerekiyor? Yüksek irtifalarda mı çalışıyorsunuz? Düşük hızlı özel uygulamalara mı ihtiyacınız var? Rica ederim. Karınca vites modülü, I-Shift'in uzunluğuna yalnızca 120 mm, ağırlığına ise yalnızca 48 kg ekler.

Sınırları zorlamak

I-Shift Crawler Gear'lı standart bir Volvo FH16'nın 750 tonluk devasa bir mücadelenin üstesinden nasıl geldiğini inceleyin.

VOLVO FH 16'YI SÜRÜN

I-Shift deneyimini bizzat yaşamak ister misiniz? Yerel Volvo Trucks bayinizle iletişime geçin, test sürüşü için sizi bekliyorlar.