Havalı süspansiyon geleneksel makaslı süspansiyona oranla birçok avantaj sunar. Sistem ile yol koşulları nasıl olursa olsun yumuşak ve rahat bir sürüş elde edebilirsiniz. Böylece hem taşıdığınız yükün hem de sürücünüzün fazladan yıpranmasını engellemiş olursunuz.
Hava körükleri, denge çubukları, yaylar eskiden aksın altında, yani kaya ve taşların menzilinde bulunuyordu. Yenilenen sistemde, mühendislerimiz havalı arka süspansiyonu baş aşağı çevirerek, çekiş aksının üst kısmına konumlandırdı. Böylece, makaslı süspansiyonun yerden yükseklik mesafesi ile havalı arka süspansiyonun konforunu ve verimliliğini bir arada bulabileceğiniz mükemmel bir tasarım ortaya çıktı.
Havalı arka süspansiyon sayesinde, arka aksların her biri üzerindeki basınç optimize edilerek daha iyi bir çekiş sağlanır. Sürücü gerektiğinde aks yükü dağılımını ayarlayarak çekişi iyileştirebilir. Havalı arka süspansiyonun araca daha az titreşim göndermesi sayesinde, özellikle aracın yükü yokken sürüş konforu artar. Bu özellik, aynı zamanda daha yüksek bir ortalama hız elde edilmesine yardımcı olur.
Denge çubuğunun konumu, şasiye daha az burkulma kuvveti uygulanmasını ve daha iyi bir dönme ve yük boşaltma dengesi oluşturulmasını sağlar. Aynı zamanda yerden yüksekliğe de katkıda bulunur.
Aksın üzerine monte edilmiş hava körüklerinin ve diğer parçaların tümünün, konumları sayesinde yerden yükseklikleri daha fazladır ve bu sebeple daha iyi korunur.
Frenleme sisteminin hiçbir parçası arka aksın altından dışarı taşmaz. Bu nedenle, kamyonun tüm engelleri aşabileceğinden emin olabilirsiniz.
Havalı Arka Süspansiyon GRAS-G2; 4×2, 6×4 ve 8×4 aks konfigürasyonları ile kullanılabilir.
Tip | Akslar | Aks/Bogi yükü | Redüksiyon | Avara/itici akslar |
---|---|---|---|---|
Solo | ||||
RAD-G2 | 4x2 | 13 t | Tek/cerli | |
Tandem | ||||
RADD-G2 | 6x4/8X4 | 21/23/26t | Tek/cerli | |
Tridem | ||||
RADDT-G2 | 8x4/10x4 | 27/33/36t | Tek/cerli | Avara aks (yönlendirmeli) |