D13K | G13C | |
---|---|---|
Emisyon standardı | Euro 6 | Euro 6 |
Silindir sayısı | 6 | 6 |
Silindir hacmi | 12.8 dm³ | 12.8 dm³ |
Strok | 158 mm | 158 mm |
Çap | 131 mm | 131 mm |
Kompresyon oranı | 18:1 (420, 460, 500 hp), 17:1 (540 hp) | 17:1 |
Ekonomik devirler | 950–1400 dev/dk. | 1000–1400 dev/dk. |
Egzoz fren gücü | 200 kW (2300 dev/dk.) | - |
VEB+ etkisi | 375 kW (2300 dev/dk.) | 375 kW (2300 dev/dk.) |
VEB+ | opsiyonel | opsiyonel |
Yağ filtreleri | 2 tam geçirgen, 1 baypas | 2 tam geçirgen, 1 baypas |
Filtre dahil yağ değiştirme hacmi | 33 l | 33 l |
Soğutma sistemi, toplam hacim | 38 l | 39.5 l |
Sülfür içermeyen yakıt (EN590, maks. 10 ppm sülfür)
Biyodizel nesil 2 (EN15940, sentetik dizel)
VDS4 ile 100.000 km'de bir veya yılda bir.
Tork çıkışı | Oran | |
---|---|---|
EPTT350 | 350 Nm* | 1.26:1 |
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 |
* Hem sürüş sırasındaki hem de hareketsiz durumdaki tork çıkışı.
EC 582/2011 uyarınca net motor gücü
D13K420 (309 kW) | |
---|---|
1400–1800 dev/dk.'da maksimum güç | 420 hp |
860–1400 dev/dk.'da maksimum tork | 2100 Nm |
D13K460 (338 kW) | |
1400–1800 dev/dk.'da maksimum güç | 460 hp |
900–1400 dev/dk.'da maksimum tork | 2300 Nm |
D13K500 (368 kW) | |
1400–1800 dev/dk.'da maksimum güç | 500 hp |
980-1270 dev/dk.'da maksimum tork | 2500 Nm |
D13K540 (397 kW) | |
1450–1800 dev/dk.'da maksimum güç | 540 hp |
1000-1460 dev/dk.'da maksimum tork | 2600 Nm |
EC 582/2011 uyarınca net motor gücü
G13C420 (309 kW) | |
---|---|
1400–1800 dev/dk.'da maksimum güç | 420 hp |
1000–1400 dev/dk.'da maksimum tork | 2100 Nm |
G13C460 (338 kW) | |
1700-1800 dev/dk.'da maksimum güç | 460 hp |
1050–1400 dev/dk.'da maksimum tork | 2300 Nm |
Otomatikleştirilmiş vites değiştirme özellikli 12 vitesli buçuklu/kademeli şanzıman. I-Shift’e bir PTO, kompakt retarder, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucu monte edilebilir.
Tip | Son vites | Motor torku (Nm) | Toplam katar ağırlığı onayı (ton) |
---|---|---|---|
AT2412F |
Bire bir oranlı | 2400 | 44 |
AT2612F |
Bire bir oranlı | 2600 | 100 |
ATO2612F |
Overdrive | 2600 | 100 |
Tip | Son vites | Motor torku (Nm) | Toplam katar ağırlığı onayı (ton) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Overdrive | 2800 | 80 |
Temel sürüm (TP-BAS)
TP-BAS, I-Shift ile birlikte verilen standart yazılım paketidir ve çok yönlü sürüş için şanzımanın temel fonksiyonlarını kapsar.
I-Shift dağıtım vites değiştirme yazılımı (TP-DIST)
TP-DIST şanzımanın fonksiyonlarını dağıtım segmentinin özgül koşullarına adapte eder. Yazılım paketi, kalkışta, manevralarda ve düşük hızdaki sürüşte manevra yeteneğini arttıran fonksiyonlar içerir.
I-Shift inşaat vites değiştirme yazılımı (TP-CON)
TP-CON şanzımanın fonksiyonlarını inşaat segmentinin özgül koşullarına adapte eder. Yazılım paketi, kalkışta, manevralarda ve düşük hızdaki sürüşte manevra yeteneğini arttıran fonksiyonlar içerir. Bu yazılım daha zorlu yol koşullarının da üstesinden gelebilir.
I-Shift uzun yol vites değiştirme yazılımı (TP-LONG)
Yakıt tüketimini asgari seviyeye getiren akıllı fonksiyonlar içerir. Bu yazılım paketi yakıt ekonomisine büyük önem verilen uzun yol operasyonları için idealdir. Bu paket I-Roll fonksiyonunu içerir.
Ağır yük taşımacılığı (TP-HD)
TP-HD, I-Shift'i yüksek toplam katar ağırlıkları (>85 ton) ile yapılan ağır yük taşımacılığına uygun hale getirir. Toplam katar ağırlığı ne kadar olursa olsun, sürücü her zaman ağır yük modunu seçerek veya devre dışı bırakarak ve uzun yol modunu etkinleştirerek sürüşü optimize edebilir. Yazılım paketindeki fonksiyonlar birden fazla treyler çeken kamyonlar için de avantajlar sunar.
Satış seçenekleri | TP-BAS | TP-DIST | TP-CON | TP-LONG | TP-HD** |
---|---|---|---|---|---|
Temel PTO İşlevleri (APF-BAS) | ● | ● | ● | ● | ● |
Geliştirilmiş PTO İşlevleri (APF-ENH) | o | o | o | o | o |
Temel Vites Seçimi Ayarı (AMSO-BAS) | ● | ● | ● | ● | ● |
Roketleme dahil Gelişmiş Vites Seçimi Ayarı (AMSO-AUT) | – | – | o | o | o |
Temel Mesleki İşlevler (AVO-BAS) | ● | ● | ● | ● | ● |
Geliştirilmiş Performans – Bozuk Yollar (AVO-ENH) | – | o | ● | o | o |
Temel Vites Değiştirme Stratejisi | ● | ● | ● | ● | ● |
Performans Vites Değiştirme | ● | ● | ● | ● | ● |
Şanzıman Yağ Sıcaklığı Monitörü | ● | ● | ● | ● | ● |
Ağır Başlatma Devreye Alma | ● | ● | ● | ● | ● |
I-Roll | – | – | – | ● | (•) |
Akıllı Hız Sabitleyici | – | – | – | ● | (•) |
Kalkış Kontrolü | – | ● | ● | ● | ● |
Geliştirilmiş Vites Değiştirme Fonksiyonu (GCW ≤ 85 t) | – | ● | ● | ● | ● |
Ağır Yük GCW Kontrolü (85 t < GCW ≤ 180 t) | – | – | – | – | ● |
Ultra alçak karınca vites* (ASO-ULC) | – | – | o | o | o |
Karınca vites* (ASO-C) | – | – | o | o | o |
Geri çok hızlı* (ARSO-MSR) | – | – | o | o | o |
I-See, GPS verisi kullanımı | – | – | – | o | o |
• Standart (•) Bu fonksiyon TP-LONG etkileştirildiğinde kullanılabilir. o Opsiyon – Yoktur *Yalnızca AT2612F, ATO2612F, ATO3112F ve ATO3512F. ARSO-MSR, ASO-ULC veya ASO-C gerektirir. **Yalnızca AT2612D, AT2612F, ATO2612F, ATO3112F ve ATO3512F.
Tip | Aks | Vites | Maksimum tork (Nm) | Maksimum aks/bogi yükü (ton) | Toplam katar ağırlığı onayı (ton) |
---|---|---|---|---|---|
Tek redüksiyonlu | |||||
RSS1144A | Solo | Hipoid | 2800 | 11.5/11.7 | 44 |
RSS1344C/D | Solo | Hipoid | 2600 | 13 | 44 |
RSS1356 | Solo | Hipoid | 2400/2800 | 13 | 56/44 |
RSS1360 | Solo | Hipoid | 3550 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandem | Hipoid | 3550 | 23 | 80 |
Cerli aks | |||||
RSH1370F | Solo | Konik spiral | 3550 | 13 | 70 |
RTH2610F | Tandem | Konik spiral | 3550 | 26 | 100 |
RTH3210F | Tandem | Konik spiral | 3550 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandem | Konik spiral | 3550 | 33 | 120 |
RSS1344C/D | RSS1356 | RSS1360 | RSS1144 | RTS2370A | RSH1370F | RTH2610F | RTH3210F | RTH3312 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.31:1* | 2.50:1 | 2.47:1 | 2.31:1 | 2.43:1 | 3.46:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 |
2.47:1* | 2.79:1 | 2.64:1 | 2.47:1 | 2.57:1 | 3.61:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 |
2.64:1 | 3.10:1 | 2.85:1 | 2.64:1 | 2.83:1 | 3.76:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 |
2.85:1 | 3.44:1 | 3.08:1 | 2.85:1 | 3.09:1 | 4.12:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 |
3.08:1 | 3.67:1 | 3.40:1 | 3.08:1 | 3.40:1 | 4.55:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 |
3.36:1 | 3.67:1 | 3.78:1 | 5.41:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | ||
3.70:1 | 4.11:1 | 4.13:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | |||
4.50:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | ||||||
5.14:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | ||||||
5.67:1 | 7.21:1 | |||||||
6.17:1 |
* RSS1344D için.
D13K420 | D13K460 | D13K500 | D13K540 | G13C420 | G13C460 | |
---|---|---|---|---|---|---|
I-Shift | ||||||
AT2412F | ● | ● | ● | ● | ||
AT2612F | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
ATO2612F | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
AT2812F | ||||||
ATO3112F | ||||||
ATO3512F | ||||||
I-Shift Dual Clutch | ||||||
SP02812 | ● | ● | ● | |||
Tek redüksiyonlu akslar | ||||||
RSS1144A | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1344C/D | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1356 | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1360 | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTS2370A | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1144 | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
Cerli akslar | ||||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2610F | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH3210F | ● | ● | ● | ● | ||
RTH3312 | ● | ● | ● | ● |
Her türlü gövde donanımına güç sağlanması için debriyajdan bağımsız ve debriyaja bağlı çok çeşitli PTO'lar mevcuttur.
PTER-DIN: Hidrolik pompanın doğrudan tahrik edilmesi için arkaya monte motor PTO’su.
PTER1400: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.
PTER-100: Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.
PTR-F: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-FL/FH: Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Hidrolik pompasının doğrudan monte edilebilmesi için DIN bağlantısı ile düşük/orta/yüksek devir.
PTRD-F: Doğrudan montajlı kardan mili için bağlantı flanş kaplini ile yüksek devir.
PTRD-D: İkili tahrik ile yüksek devirli. Hidrolik pompaların doğrudan monte edilebilmesi için önde ve arkada DIN bağlantısı.
PTRD-D1: İkili tahrik ile yüksek devirli. Arkada bağlantı flanşı kaplini ve önde DIN bağlantısı.
PTRD-D2: Arkada ikili tahrik, önde tekli tahrik ile yüksek devirli. Arkada iki bağlantı flanşı kaplini ve önde bir DIN bağlantısı.