Volvo FMX için yürüyen aksam teknik özellikleri

• Motorlar
• I-Shift
• I-Shift yazılım paketleri
• Manuel şanzımanlar
• Powertronic

• Arka akslar
• Arka aks oranları
• Yürüyen aksam kombinasyonları
• PTO'lar

Motorlar

  D11K D13K
Silindir sayısı 6 6
Silindir hacmi 10.8 dm³ 12.8 dm³
Strok 152 mm 158 mm
Çap 123 mm 131 mm
Kompresyon oranı 17.0:1 17.0:1
Ekonomik devirler 950–1400 dev/dak 900–1400 dev/dak
Egzoz frenleme etkisi (2400 dev/dak) 160 kW (2300 dev/dak) 200 kW
VEB etkisi (2400 dev/dak) 290 kW  
VEB opsiyonel  
VEB+ etkisi   (2300 dev/dak) 375 kW
VEB+   opsiyonel
Yağ filtreleri 2 tam geçirgen, 1 baypas 2 tam geçirgen, 1 baypas
Filtre dahil yağ değiştirme hacmi 36 l 33 l
Soğutma sistemi, toplam hacim 36 l 38 l

Yakıt ön koşulları

Sadece sülfür içermeyen yakıt (EN590, maksimum 10 ppm sülfür).

  

Motora bağlI PTO

  Tork çıkışı Oran
EPTT650 650 Nm* 1.26:1
EPTT1000 1000 Nm* 1.26:1

* Hem sürüş sırasındaki hem de hareketsiz durumdaki tork çıkışı.

D11K - Güç/tork

D11K - Güç/tork

Net motor gücü: EC 582/2011

D11K330 (243 kW)  
1600-1900 dev/dak'da maksimum güç 330 hp
950-1400 dev/dak'da maksimum tork 1600 Nm
   
D11K370 (273 kW)  
1600–1900 dev/dak'da maksimum güç 370 hp
950–1400 dev/dak'da maksimum tork 1750 Nm
   
D11K410 (302 kW)  
1600–1900 dev/dak'da maksimum güç 410 hp
1000–1400 dev/dak'da maksimum tork 1950 Nm
   
D11K450 (332 kW)  
1600–1900 dev/dak'da maksimum güç 450 hp
1000–1400 dev/dak'da maksimum tork 2150 Nm
D13K – Güç/tork

D13K – Güç/tork

Net motor gücü: EC 582/2011

D13K420 (309 kW)  
1400–1800 dev/dak'da maksimum güç 420 hp
860–1400 dev/dak'da maksimum tork 2100 Nm
   
D13K460 (338 kW)  
1400–1800 dev/dak'da maksimum güç 460 hp
900–1400 dev/dak'da maksimum tork 2300 Nm
   
D13K500 (368 kW)  
1400–1800 dev/dak'da maksimum güç 500 hp
1000–1400 dev/dak'da maksimum tork 2500 Nm
   
D13K540 (397 KW)  
1450–1800 dev/dak'da maksimum güç 540 hp
1000–1450 dev/dak'da maksimum tork 2600 Nm
I-Shift

Otomatikleştirilmiş vites değiştirme özellikli 12 vitesli buçuklu/kademeli şanzıman. I-Shift’e bir PTO, kompakt retarder, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucu monte edilebilir.

Özellİkler

Tip
Son vites
Motor torku
Toplam katar ağırlığı onayı
AT2412F Bire bir oranlı 2400 Nm 44 t
AT2612F Bire bir oranlı 2600 Nm 100 t
ATO2612F Overdrive 2600 Nm 100 t

I-Shift yazılım paketleri

Temel sürüm (TP-BAS)
TP-BAS, I-Shift ile birlikte verilen standart yazılım paketidir ve çok yönlü sürüş için şanzımanın temel fonksiyonlarını kapsar.

I-Shift dağıtım vites değiştirme yazılımı (TP-DIST)
TP-DIST şanzımanın fonksiyonlarını dağıtım segmentinin özgül koşullarına adapte eder. Yazılım paketi, kalkışta, manevralarda ve düşük hızdaki sürüşte manevra yeteneğini arttıran fonksiyonlar içerir.

I-Shift inşaat vites değiştirme yazılımı (TP-CON)
TP-CON şanzımanın fonksiyonlarını inşaat segmentinin özgül koşullarına adapte eder. Yazılım paketi, kalkışta, manevralarda ve düşük hızdaki sürüşte manevra yeteneğini arttıran fonksiyonlar içerir. Bu yazılım daha zorlu yol koşullarının da üstesinden gelebilir.

I-Shift uzun yol vites değiştirme yazılımı (TP-LONG)
Yakıt tüketimini asgari seviyeye getiren akıllı fonksiyonlar içerir. Bu yazılım paketi yakıt ekonomisine büyük önem verilen uzun yol operasyonları için idealdir. Bu paket I-Roll fonksiyonunu içerir.

Ağır yük taşımacılığı (TP-HD)
TP-HD, I-Shift'i yüksek toplam katar ağırlıkları (>85 ton) ile yapılan ağır yük taşımacılığına uygun hale getirir. Toplam katar ağırlığı ne kadar olursa olsun, sürücü her zaman ağır yük modunu seçerek veya devre dışı bırakarak ve uzun yol modunu etkinleştirerek sürüşü optimize edebilir. Yazılım paketindeki fonksiyonlar birden fazla
treyler çeken kamyonlar için de avantajlar sunar.

I-Shİft yazIlIm paketlerİ

Satış seçenekleri TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
Temel PTO İşlevleri (APF-BAS)
Geliştirilmiş PTO İşlevleri (APF-ENH) o o o o o
Temel Vites Seçimi Ayarı (AMSO-BAS)
Roketleme dahil Gelişmiş Vites Seçimi Ayarı (AMSO-AUT) o o o
Temel Mesleki İşlevler (AVO-BAS)
Geliştirilmiş Performans – Bozuk Yollar (AVO-ENH) o o o
Temel Vites Değiştirme Stratejisi
Performans Vites Değiştirme
Şanzıman Yağ Sıcaklığı Monitörü
Ağır Başlatma Devreye Alma
I-Roll (•)
Akıllı Hız Sabitleyici (•)
Kalkış Kontrolü
Geliştirilmiş Vites Değiştirme Fonksiyonu (GCW ≤ 85 t)
Ağır Yük GCW Kontrolü (85 t < GCW ≤ 180 t)
Ultra alçak karınca vites* (ASO-ULC) o o o
Karınca vites* (ASO-C) o o o
Geri çok hızlı* (ARSO-MSR) o o o
I-See (PVT-BAS) GPS verisi kullanımı o o
I-See (PVT-EXT) GPS verisi kullanımı o o

• Standart (•) Bu fonksiyon TP-LONG etkileştirildiğinde kullanılabilir. o Opsiyon – Yoktur
*Yalnızca AT2612F, ATO2612F, ARSO-MSR ASO-ULC veya ASO-C gerektirir.
**Yalnızca AT2612F ve ATO2612F

I-Shift fonksiyonları

Temel Vites Değişim Stratejisi
Doğru başlangıç vitesinin otomatik seçimi (1’inci – 6’ncı vites). Başlangıç vitesinin seçimi aracın brüt ağırlığından ve yol eğiminden etkilenir.

Performans Vites Değiştirme
Motor freninin, aracın debriyajının ve özel bir vites freninin akıllıca kullanımı sayesinde daha hızlı ve yumuşak vites geçişleri sağlar.

Temel Vites Seçim Ayarı
Otomatik modda motor freni yaparken vites kolundaki düğmeler aracılığıyla vites seçimini ayarlamayı mümkün kılar.

Şanzıman Yağ Sıcaklığı Monitörü
Şanzımanın yağ sıcaklığını bilgi ekranında gösterir.

Geliştirilmiş Vites Değiştirme Stratejisi
EBS ve ECS ile etkileşim aracılığıyla kalkışlar ve dar alandaki manevralar daha kolay gerçekleştirilir. Motorun yüksek devirlerde çalışması için otomatik olarak doğru vitesi seçerek VEB/VEB+ frenleme gücünü en üst seviyeye çıkarır. Motor freni yaparken vites değiştirildiğinde, tekerlek frenleri aktif hale gelerek frenleme torku kaybı dengelenir.

Kalkış Kontrol
Düşük hızlardaki manevralar için vites seçimi ve EBS fonksiyonlarını optimize eder. Bu, diğer işlevlerinin yanı sıra, ayrıca Yokuşta Kalkış Yardımı işlevinin yalnızca yokuş yukarı çıkarken devreye alınmasını sağlar.

I-Roll
Yakıt tüketimini azaltmak için boşta ilerleme işlevinin otomatik olarak devreye girmesi ve devreden çıkmasıdır. I-Roll, motor gücüne ya da motor frenine ihtiyaç duyulmadığı zamanlarda kullanılır: örneğin düz yollarda.

Akıllı Sürüş Kontrolü
Aracın Fren Kontrolü ile etkileşime geçer ve yardımcı frenlerin gereksiz yere aktif hale getirilmemesini sağlar. Böylece, boşta ilerleme fonksiyonu daha yüksek bir oranda kullanılabilir.

I-See
Coğrafi özellik verilerini saklayan ve bu bilgileri yakıttan tasarruf etmek ve sürüş konforunu arttırmak için kullanan I-Shift yazılımının akıllı bir parçasıdır. Diğer I-See kullanıcıları da bir veritabanında saklanan verilere ulaşabilir. I-See siparişlerine I-Cruise hız sabitleyici de dahildir. (I-Cruise bağımsız olarak sipariş edilebilir.)

Ağır Yük GCW kontrolü
Vites seçimini yüksek toplam katar ağırlıklarına (85-180
ton) uygun hale getirir.

 

 

 

İlave seçenekler

Geliştirilmiş PTO Fonksiyonları
PTO kullanımını kolaylaştıran çeşitli fonksiyonlardır.

Roketleme dahil Gelişmiş Vites Seçim Ayarı
Otomatik modda kalkış ve sürüş sırasında vites kolundaki düğmeleri kullanarak vites seçimini ayarlamayı mümkün kılar. Roketleme işlevi maksimum hızlanma için doğru vitesi seçer.

Geliştirilmiş performans – Zorlu yollar
Vites değişim ayarlarını yapan, zorlu yol koşullarında ve engebeli arazilerde kalkış ve sürüşe yardımcı olan çeşitli fonksiyonlar.

Powertronİc

Tork konvertörlü ve yağ soğutuculu tam otomatik elektronik şanzıman. Vitesi güç kaybı olmadan değiştirir. Powertronic’e fabrikada bir PTO, entegre retarder ve acil durum hidrolik direksiyon pompası monte edilebilir.

Powertronİc

Tip Son vites Motor torku (Nm) Toplam katar ağırlığı onayı (ton)
PT2106 Bire bir oranlı 2100 44
PT2606 Bire bir oranlı 2600 60

Powertronic’in entegre sürüş programları

Ekonomi

Optimum yakıt ekonomisi için. Vites değişimi en ekonomik devir aralığında yapılır.

Performans

Yüksek motor çıkış gücüne ihtiyaç duyulduğunda kullanılır. Vites değişiklikleri yüksek devirlerde gerçekleştirilir.

Manuel şanzImanlar

İki palet vitesi ve on iki senkronize ileri vites ile 14 vitesli buçuklu ve kademeli manuel şanzıman ve dört geri vites. Kablo sistemi, kısa ve belirgin vites değiştirme strokları sağlar ve vites topuzundaki titreşimleri ortadan kaldırır. Volvo patentli servo senkromeç, vites değiştirmek için harcanan gücün azaltılmasını sağlar. Şanzımanlara bir kompakt retarder, PTO, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucusu monte edilebilir.

Manuel şanzImanlar

Tip Son vites Motor torku (Nm) Toplam katar ağırlığı onayı (ton)
VT2009B Bire bir oranlı 2000 60
VT2214B Bire bir oranlı 2200 100
VTO2214B Overdrive 2200 100
VT2514B Bire bir oranlı 2500 100
VTO2514B Overdrive 2500 100
VT2814B Bire bir oranlı 2800 100
VTO2814B Overdrive 2800 100

Arka akslar

Tip Aks Vites Maksimum tork (Nm) Maksimum aks/bogi yükü (ton) Toplam katar ağırlığı onayı (ton)
Tek redüksiyonlu          
RSS1344C/D Solo Hipoid 2600 13 44
RSS1356 Solo Hipoid 2400/2800 13 56/44
RSS1360 Solo Hipoid 3550 13 60
RTS2370A Tandem Hipoid 3550 23 70
           
Cerli aks          
RSH1365 Solo Ayna mahruti 2400 13 65
RSH1370F Solo Konik spiral 3550 13 70
RTH2610F Tandem Konik spiral 3550 26 100
RTH3210F Tandem Konik spiral 3550 32 100
RTH3312 Tandem Konik spiral 3550 33 120
           

Arka aks oranlarI

RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RTS2370A RSH1365 RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.43:1

3.61:1

3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
2.47:1* 2.64:1 2.64:1 2.57:1

3.76:1

3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.83:1

4.12:1

3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
2.85:1 3.10:1 3.08:1 3.09:1 4.55:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
3.08:1 3.44:1 3.40:1 3.40:1   4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
3.36:1 3.67:1 3.67:1 3.78:1   5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1
3.70:1   4.11:1 4.13:1     4.55:1 4.55:1  
4.11:1     4.50:1     5.41:1 5.41:1  
4.63:1     5.14:1       7.21:1  
5.29:1     5.67:1          
      6.17:1          

* RSS1344D için.

Yürüyen aksam kombİnasyonlarI

  D11K330 D11K370 D11K410 D11K450 D13K420 D13K460 D13K500 D13K540
Manuel şanzıman                
VT2009B          
VT2214B    
VTO2214B    
VT2514B        
VTO2514B        
VT2814B              
VTO2814B              
                 
Powertronic                
PT2106        
PT2606        
                 
I-Shift                
AT2412F    
AT2612F
ATO2612F
                 
Tek redüksiyonlu akslar                
RSS1344C
RSS1344D
RSS1356
RSS1360
RTS2370A
                 
Cerli akslar                
RSH1365  
RSH1370F
RTH2610F
RTH3210F
RTH3312
                 
Tahrikli ön aks / Dağıtıcı şanzıman                
FAA11/FAA21/V2501TB

PTO

MOTORA BAĞLI

PTER-DIN
Hidrolik pompanın doğrudan tahrik edilmesi için arkaya monte motor PTO’su.

PTER1400
Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.

PTER100
Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.

ŞANZIMANA BAĞLI

PTR-F
Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.

PTR-FL/FH
Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Hidrolik pompasının doğrudan monte edilebilmesi için DIN bağlantısı ile düşük/orta/yüksek devir.

PTRD-F
Doğrudan montajlı kardan mili için bağlantı flanş kaplini ile yüksek devir.

PTRD-D
İkili tahrik ile yüksek devirli. Hidrolik pompaların doğrudan monte edilebilmesi için önde ve arkada DIN bağlantısı.

PTRD-D1
İkili tahrik ile yüksek devirli. Arkada bağlantı flanşı kaplini ve önde DIN bağlantısı.

PTRD-D2
Arkada ikili tahrik, önde tekli tahrik ile yüksek devirli. Arkada iki bağlantı flanşı kaplini ve önde bir DIN bağlantısı.  

Volvo FMX - Yürüyen aksam

Kamyonunuzun tüm yürüyen aksam teknik özelliklerini bulabileceğiniz eşsiz bir kaynak.

Broşürü indir(PDF, 4.2 MB)
Volvo FMX - Uzmanına Sorun

Uzmanına Sorun

Volvo Trucks bayilerimiz, şirketimiz ve temel değerlerimiz hakkında her türlü bilgiye sahiptir. En yakın bayimize uğrayıp sohbet etmeye ne dersiniz?

Bayi bul