Volvo FMX için şasi teknik özellikleri

  • Şasi yükseklikleri
  • Maks. ön aks yükü
  • Arka süspansiyon
  • Çeki demirleri
  • Yakıt depoları
  • AdBlue depoları
  • Beşinci tekerler
  • Volvo Dinamik Direksiyon
  • Tandem Sürüş Aks Kaldırma
  • Otomatik Çekiş Kontrolü
  • Avara akslar
  • İtici akslar
  • Frenler

Şasİ yükseklİklerİ

Orta  yaklaşık 900 mm
Yüksek yaklaşık 1000 mm
X-Yüksek  yaklaşık 1200 mm
XX-Yüksek  yaklaşık 1240 mm

Maks. ön aks yükü (ton)

  Havalı  Makaslı 
Orta  10 
Yüksek  10/20*
X-Yüksek    10/20*
XX-Yüksek    10/20*
* Çift ön aksla (FAA20/FAA21)

Maks. Ön Aks Yükü (Ton)

FA-LOW Orta yükseklikteki şasiler için alçak ön aks, 9 tona kadar aks yükü.
FA-MED Orta yükseklikteki şasiler için orta yükseklikte ön aks, 10 tona kadar aks yükü.
FA-HIGH Yüksek şasiler için yüksek ön aks, 10 tona kadar aks yükü.
FA-XHIGH Ekstra yüksek şasiler için ekstra yüksek ön aks, 10/18* tona kadar aks yükü.
FA-XXHIGH Tahrikli ön aks, 9/18* tona kadar aks yükü.
Çift ön aks - FA-HIGH/FA-XHIGH 8×2 ve 8×4 seçenekleri mevcuttur, 18 tona kadar aks yükü.

Arka Süspansİyon

Tip Aks kombinasyonu Süspansiyon tipi Aks/bogi yükü Redüksiyon Diğer akslar
Solo           
RAD-L90 4×2 Parabolik/Çok yapraklı 13 t Tek/cerli  
RAD-GR 4×2 Havalı  13 t Tek/cerli  
RAD-G2 4×2 Havalı  13 t Tek/cerli  
RAD-L90 4×4 Parabolik/Çok yapraklı 13 t Cerli   
           
Bogi           
RADT-AR 6×2 Parabolik 19/21 t Tek/cerli Sabit avara aks
RADT-GR 6×2/8×2 Havalı 19/20,5/22,5/23 t Tek/cerli Sabit/yönlendirmeli/kendinden yönlendirmeli avara aks
RAPD-GR 6×2 Havalı 19/22 t Tek/cerli Sabit/yönlendirmeli itici aks
RADD-G2 6×4/8×4 Havalı 21/23/26 t Tek/cerli  
RADD-BR 6×4/8×4 Parabolik 21 t Tek/cerli  
RADD-TR1 6×4/8×4 Parabolik/klasik makaslı 23/26 t Tek/cerli  
RADD-TR2: 6×4/8×4 Klasik makaslı 26/32 t Cerli  
RADD-GR 6×4/8×4 Havalı 21/23/26 t Tek/cerli  
RADD-BR 6×6 Parabolik 21 t Cerli  
RADD-TR1 6×6 Parabolik/klasik makaslı 26 t Cerli  
RADD-TR2: 6×6 Klasik makaslı 26/32 t Cerli  
RAPDT-GR 8×2 Havalı 27/30/30,5/31,5/32 t Tek/cerli 3 aks/yönlendirmeli itici ve yönlendirmeli veya sabit avara aks
RADDT-GR 8×4 Havalı 27/33/36 t Tek/cerli 3 aks/yönlendirmeli avara aks
RAPDD-GR 8×4 Havalı 27/30,5/32/35 t Tek/cerli 3 aks/yönlendirmeli itici aks
RADDT-G2 8×4 Havalı 27/33/36 t Tek/cerli 3 aks/yönlendirmeli avara aks
RADD-BR 8×6 Parabolik 21 t Cerli  
RADD-TR1 8×6 Parabolik/klasik makaslı 26 t Cerli  
RADD-TR2: 8×6 Klasik makaslı 26/32 t Cerli  

Çeki demirleri
Merkezi akslı treylerler için merkezi montajlı, yarı alttan montajlı ve alttan montajlı çeki demirleri. Çeki demirleri 25 milimetrelik aralıklarla takılabilir. 

Yakıt depoları
150 - 900 litre arası hacme sahip, alüminyum veya çelik yakıt depoları. 4×2 bir çekici için maksimum yakıt hacmi 1.480 litredir. 

AdBlue depoları
Plastik. 32 - 90 litre arası kapasiteli. AdBlue pompası, AdBlue depo modülüyle entegredir. 

Beşinci tekerler
Onaylı montaja göre maksimum 36 ton yüke izin verilir. Kayda değer bir seçme özgürlüğü tanıyan seride, çeşitli yüksekliklerde, L şeklinde kirişli bir ISO beşinci teker yer almaktadır. Flanş montajlı beşinci teker, bağlantı plakası gerektirmediği için hafif bir seçenektir. Beşinci tekerin şasi üzerindeki yüksekliği yaklaşık 140 milimetreden başlayarak değişiklik gösterir. Belirli modellerde opsiyonel olarak entegre yağlama ve treyler bağlantı göstergesi mevcuttur.

Frenler
EBS (Elektronik Kontrollü Fren Sistemi) üstün fren tepkisi, performansı ve fren hissi sunarken, bazı pratik özelliklerden de faydalanabilmenizi sağlar. EBS artık hem disk frenler hem de Z kamlı kampanalı frenler için mevcuttur (belirli aks konfigürasyonları ve şasi yükseklikleri için). Fren sisteminizi EBS Medium paketi veya ilave seçeneklerden herhangi birisini ekleyerek yükseltin.

Volvo Dinamik Direksiyon
Torka dayalı aktif direksiyon sistemi. Düşük hızlarda daha fazla direksiyon gücü sağlar, direksiyona yapılan müdahaleleri azaltır ve tekerlekler farklı sürtünme yüzeylerindeyken fren yapıldığında direksiyon simidini düz ileri konumda tutar. Direksiyon simidi, hem ileri sürüşte hem geri manevrada otomatik olarak nötr konuma gelir.

Volvo Dinamik Direksiyon şu anda tahrikli ön akslılar hariç, tüm aks konfigürasyonları için mevcuttur (4×4, 6×6, 8×6 ve 10×6).

Tandem Sürüş Aks Kaldırma
Yakıt tüketimini azaltmak ve dönüş açısını daraltmak için tandem bogideki en arka çekiş aksının devreden çıkarılmasına ve yükseltilmesine olanak sağlar. Sürücü kamyon yüksüzken ön konsoldaki bir düğmeye basarak aksı yükseltebilir. Kamyon yüklendiğinde ise aks otomatik olarak kendini alçaltır ve devreye girer.

Tandem Sürüş Aks Kaldırma, disk frenleri bulunan 6×4 ve 8×4 konfigürasyonlarında (tandem bogili) kullanılabilir.

Otomatik Çekiş Kontrolü (ATC)
Tahrikli ön aksı ihtiyaç duyulduğunda otomatik olarak etkinleştirir ve arazi koşulları izin verdiğinde devreden çıkararak yakıt tasarrufu sağlar ve manevra kabiliyetini arttırır. ATC tahrikli ön akslı tüm Volvo FMX konfigürasyonlarında (4×4, 6×6, 8×6 ve 10×6) standart olarak sunulmaktadır.

Avara akslar
Avara aksların, tek veya çift tekerlek ile sabit, kendinden yönlendirmeli veya aktif yönlendirmeli olmak üzere birkaç yapılandırması mevcuttur. Aks yükü: 7.5, 9.5 veya 10 ton. 

İtici akslar
Hem çekici hem de şasi kamyonlar için sabit ve aktif yönlendirmeli çeşitleri mevcuttur. Aks yükü: 7.5 veya 9 ton.

EBS MEDIUM

EBS Standard paketine ek olarak, EBS Medium aşağıdaki özellikleri sağlamaktadır:

EBS Durum Kontrolü
TEA2+ araç elektronik sistemi ve Volvo Tech Tool yoluyla EBS durum görüntüleme.

Yokuşta Kalkış Yardımı
Frenler ancak, aracı ileri itmeye yetecek kadar motor torku olduğunda serbest bırakılır.

Balata Aşınması Analizi
Fren balatası uyarısı, mevcut fren balatalarıyla gidilebilecek olan mesafeyi hesaplar. (Sadece disk frenler için.)

Otomatik Park Freni Serbest Bırakma
Park freni, sürücü gaz pedalına bastığında ve bir vites seçiliyken (sadece I-Shift şanzımanda) serbest bırakılır.

İLAVE SEÇENEKLER

Program paketlerine ek olarak aşağıdaki seçenekler mevcuttur:

Kombine Fren
Sürücünün treyler için eş zamanlı fren talebinde bulunmasına olanak sağlar. Böylece fren otomatik olarak devreye girer ve makaslama riski en aza indirilir.

ESP (Elektronik Stabilite Programı)
Fren stabilite sistemi, her tekerleğe ayrı ayrı fren uygulayarak tüm araç kombinasyonu için stabilite sağlar ve makaslamanın, devrilmenin ve treylerin sallanmasının önüne geçer. ESP, Elektronik Araç Stabilite Kontrolü mevzuatının gerekliliklerini karşılar ve 2 ve 3 akslı araçlar için mevcuttur.

Acil Durum Fren Lambası
50 km/s'nin üzerinde bir hızla giderken panik freni yapıldığında, fren lambaları saniyede dört kez yanıp söner. 

Hidrolik retarder
Maksimum 440 kW güce sahip, şanzımana entegre edilmiş kompakt retarder.

Volvo FMX - Şasi

Kamyonunuzun tüm şasi teknik özelliklerini bulabileceğiniz eşsiz bir kaynak.

Broşürü indir(PDF, 3.3 MB)
Volvo FMX - Uzmanına Sorun

Uzmanına Sorun

Volvo Trucks bayilerimiz, şirketimiz ve temel değerlerimiz hakkında her türlü bilgiye sahiptir. En yakın bayimize uğrayıp sohbet etmeye ne dersiniz?

Bayi bul