Sistem inanılmaz hızlıdır; bir saniyenin yarısından az bir süre içinde tırnaklı kavrama aktive olur. Bu da her zaman maksimum çekiş ve hareket kabiliyeti sağlar.

Jonas Odermalm

Yönetici, İnşaat İş Birimi, Volvo Trucks

Volvo FMX - Otomatik Çekiş Kontrolü

Bakın şu kullanana

4 yaşındaki Sophie ile tanışın

Volvo FMX - ATC

Nasıl çalışır?

Yollar kaygan olduğunda otomatik çekiş kontrolü, ön tekerleklerden çekişi tam olarak ihtiyaç duyduğunuz anda otomatik olarak devreye sokabilir veya devreden çıkarabilir. Arka tekerleklerdeki sensörler, çekiş kaybetmeye başladığınızı algılayabilir ve tüm tekerleklerden çekiş anında etkinleştirilebilir. Bunun ardından bir tırnaklı kavrama gücü tahrikli ön aksa aktarabilir ve araç tork veya hız kaybı olmadan yoluna devam edebilir. Tahrikli ön aks sürücü gaz pedalını bırakana kadar etkin halde kalabilir.

ATC sürücü kontrolü gerektirmeden kendi başına çalışabilir. Ancak manuel olarak ön aksı devreye sokmanıza veya sürüş şartları son derece zorlu hale geldiğinde tüm diferansiyel kilitlerini devreye sokmanıza olanak tanıyan bir ön konsol düğmesi de bulunmaktadır.

Bu kanıtlanmış sistem yıllardır Volvo İş Makineleri'nin bir özelliği olmuştur. Bu çığır açan sistemi inşaat kamyonlarına getiren ilk üretici Volvo'dur.

Volvo FMX - Yakıttan Tasarruf Edin

Gerektiğinde kullanın yakıttan tasarruf edin

Araştırmalarımız çoğu sürücünün tüm tekerleklerden çekişe sürüş süresinin sadece %5'inde ihtiyaç duyduğunu göstermektedir. Bu da sürüş süresinin %95'inde tahrikli ön aksın yakıt israfına neden olduğu anlamına gelmektedir. Otomatik çekiş kontrolü yakıt verimliliğini en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olmaktadır. Ekstra çekişe ihtiyacınız olmadığında sistem ön aksı otomatik olarak devreden çıkararak yakıt tüketiminizi %2'ye kadar azaltabilir (bir bölgesel taşımacılık sürüş rotasına dayanır). Ön aksın otomatik olarak devreden çıkarılması aynı zamanda aşınmayı ve yıpranmayı da azaltmaktadır.

Volvo FMX - ATC

Her yönüyle eksiksiz

Tahrikli ön aks sizi sorundan kurtarabilir. Ancak devreye alındığında, kamyonun manevra kabiliyetini azalmaktadır. Sürekli tüm tekerleklerden çekişin aksine, ATC size her ikisinin de en iyi özelliklerini sunabilir. Tahrikli ön aksı devreye soktuğunuzda ihtiyacınız olan tüm çekişi elde edebilirsiniz. Ön aks devreden çıktığında (çoğu zaman olduğu gibi), kamyonunuzun manevra kabiliyetini iyileştirebilirsiniz.

Volvo FMX - Şasi

Korumamız Altında

Volvo FMX şasisi tüm önemli parçaları koruyacak şekilde tasarlanmıştır. Paralel çubuklar ve bağlantı çubukları aksla aynı doğrultuda, aks kovanı içerisine yerleştirilmiştir. Fren körükleri ve yakıt depoları da iyi korunmaktadır.

Tahrikli ön aks tahriksiz aksla aynı konumdadır. Bu da dik rampaları çıkarken size daha iyi bir yaklaşma açısı sağlamaktadır (tahrikli ön aks ve 13R22.5 lastik boyutuyla 28°). Tahrikli ön aks 300 milimetre yerden yükseklik mesafesi sağlayan havalı arka süspansiyonla birlikte de sunulabilmektedir.

Daha fazla bilgi edinin
FMX otomatik çekiş kontrolü için mevcut konfigürasyonlar

Mevcut konfigürasyonlar

  • 4×4 şasi kamyon
  • 4×4 çekici
  • 6×6 şasi kamyon
  • 6×6 çekici
  • 8×6 şasi kamyon
  • 10×6 şasi kamyon

Volvo FMX - Uzmanına Sorun

Uzmanına Sorun

Volvo Trucks bayilerimiz, şirketimiz ve temel değerlerimiz hakkında her türlü bilgiye sahiptir. En yakın bayimize uğrayıp sohbet etmeye ne dersiniz?

Bayi bul