Volvo FM için yürüyen aksam teknik özellikleri

  • Motorlar
  • I-Shift
  • I-Shift yazılım paketleri
  • Manuel şanzımanlar

  • Arka akslar
  • Arka aks oranları
  • Yürüyen aksam kombinasyonları
  • PTO

  • Motorlar

      D11K D13K
    Emisyon standardı Euro 6 Euro 6
    Silindir sayısı 6 6
    Silindir hacmi 10.8 dm3 12.8 dm3
    Strok 152 mm 158 mm
    Çap 123 mm 131 mm
    Kompresyon oranı 17.0:1 17.0:1
    Egzoz frenleme etkisi 160 kW (2400 dev/dak) 200 kW (2300 dev/dak)
    VEB etkisi 290 kW (2400 dev/dak)  
    VEB opsiyonel  
    VEB+ etkisi   375 kW (2300 dev/dak)
    VEB+   opsiyonel
    Yağ filtreleri 2 tam geçirgen, 1 baypas 2 tam geçirgen, 1 baypas
    Filtre dahil yağ değiştirme hacmi 36 l 33 l
    Soğutma sistemi, toplam hacim 36 l 38 l

    Yağ değişimi aralığı

    VDS4 ile 100.000 km'de bir veya yılda bir.

    Yakıt ön koşulları

    Sadece sülfür içermeyen yakıt (EN590, maksimum 10 ppm sülfür).

    Motora bağlI PTO

      Tork çıkışı Oran, D11K Oran, D13K
    EPTT650 650 Nm* 1.08:1 1.26:1
    EPTT1000 1000 Nm*   1.26:1

    * Hem sürüş sırasındaki hem de hareketsiz durumdaki tork çıkışı.

    D11K motor, güç/tork eğrileri

    D11K – Güç/tork

    Net motor gücü: EC 582/2011

    D11K330 (243 kW)  
    1600-1900 dev/dak'da maksimum güç 330 hp
    950-1400 dev/dak'da maksimum tork 1600 Nm
    D11K370 (273 kW)  
    1600–1900 dev/dak'da maksimum güç 370 hp
    950–1400 dev/dak'da maksimum tork 1750 Nm
    D11K410 (302 kW)  
    1600–1900 dev/dak'da maksimum güç 410 hp
    1000–1400 dev/dak'da maksimum tork 1950 Nm
    D11K450 (332 kW)  
    1600–1900 dev/dak'da maksimum güç 450 hp
    1000–1400 dev/dak'da maksimum tork 2150 Nm
    D13K motor, güç/tork eğrileri

    D13K – Güç/tork

    Net motor gücü: EC 582/2011

    D13K420 (309 kW)  
    1400–1800 dev/dak'da maksimum güç 420 hp
    860–1400 dev/dak'da maksimum tork 2100 Nm
    D13K460 (338 kW)  
    1400–1800 dev/dak'da maksimum güç 460 hp
    900–1400 dev/dak'da maksimum tork 2300 Nm
    D13K500 (368 kW)  
    1400–1800 dev/dak'da maksimum güç 500 hp
    1000–1400 dev/dak'da maksimum tork 2500 Nm
    I-Shift

    Otomatikleştirilmiş vites değiştirme özellikli 12 vitesli buçuklu/kademeli şanzıman. I-Shift’e bir PTO, kompakt retarder, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucu monte edilebilir.

    I-Shift

    Tip Son vites Motor torku GCW onayı
    AT2412F Bire bir oranlı 2400 Nm 44 t
    AT2612F Bire bir oranlı 2600 Nm 100 t
    ATO2612F Overdrive 2600 Nm 100 t

    I-Shift yazılım paketleri

    Temel sürüm (TP-BAS)
    TP-BAS, I-Shift ile birlikte verilen standart yazılım paketidir ve çok yönlü sürüş için şanzımanın temel fonksiyonlarını kapsar.

    I-Shift dağıtım vites değiştirme yazılımı (TP-DIST)
    TP-DIST şanzımanın fonksiyonlarını dağıtım segmentinin özgül koşullarına adapte eder. Yazılım paketi, kalkışta, manevralarda ve düşük hızdaki sürüşte manevra yeteneğini arttıran fonksiyonlar içerir.

    I-Shift inşaat vites değiştirme yazılımı (TP-CON)
    TP-CON şanzımanın fonksiyonlarını inşaat segmentinin özgül koşullarına adapte eder. Yazılım paketi, kalkışta, manevralarda ve düşük hızdaki sürüşte manevra yeteneğini arttıran fonksiyonlar içerir. Bu yazılım daha zorlu yol koşullarının da üstesinden gelebilir.

    I-Shift uzun yol vites değiştirme yazılımı (TP-LONG)
    Yakıt tüketimini asgari seviyeye getiren akıllı fonksiyonlar içerir. Bu yazılım paketi yakıt ekonomisine büyük önem verilen uzun yol operasyonları için idealdir. Bu paket I-Roll fonksiyonunu içerir.

    Ağır yük taşımacılığı (TP-HD)
    TP-HD, I-Shift'i yüksek toplam katar ağırlıkları (>85 ton) ile yapılan ağır yük taşımacılığına uygun hale getirir. Toplam katar ağırlığı ne kadar olursa olsun, sürücü her zaman ağır yük modunu seçerek veya devre dışı bırakarak ve uzun yol modunu etkinleştirerek sürüşü optimize edebilir. Yazılım paketindeki fonksiyonlar birden fazla
    treyler çeken kamyonlar için de avantajlar sunar.

    I-Shift yazIlIm paketlerİ

    Satış seçenekleri TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
    Temel PTO İşlevleri (APF-BAS)
    Geliştirilmiş PTO İşlevleri (APF-ENH) o o o o o
    Temel Vites Seçimi Ayarı (AMSO-BAS)
    Roketleme dahil Gelişmiş Vites Seçimi Ayarı (AMSO-AUT) o o o
    Temel Mesleki İşlevler (AVO-BAS)
    Geliştirilmiş Performans – Bozuk Yollar (AVO-ENH) o o o
    Temel Vites Değiştirme Stratejisi
    Performans Vites Değiştirme
    Şanzıman Yağ Sıcaklığı Monitörü
    Ağır Başlatma Devreye Alma
    I-Roll (•)
    Akıllı Hız Sabitleyici (•)
    Kalkış Kontrolü
    Geliştirilmiş Vites Değiştirme Fonksiyonu (GCW ≤ 85 t)
    Ağır Yük GCW Kontrolü (85 t < GCW ≤ 180 t)
    Ultra alçak karınca vites* (ASO-ULC) o o o
    Karınca vites* (ASO-C) o o o
    Geri çok hızlı* (ARSO-MSR) o o o
    I-See (PVT-BAS) GPS verisi kullanımı o o
    I-See (PVT-EXT) GPS verisi kullanımı o o

    • Standart (•) Bu fonksiyon TP-LONG etkileştirildiğinde kullanılabilir. o Opsiyon – Yoktur
    *Yalnızca AT2612F, ATO2612F, ARSO-MSR ASO-ULC veya ASO-C gerektirir.
    **Yalnızca AT2612F ve ATO2612F

    Manuel şanzImanlar

    İki palet vitesi ve on iki senkronize ileri vites ile 14 vitesli buçuklu ve kademeli manuel şanzıman ve dört geri vites. Kablo sistemi, kısa ve belirgin vites değiştirme strokları sağlar ve vites topuzundaki titreşimleri ortadan kaldırır. Volvo patentli servo senkromeç, vites değiştirmek için harcanan gücün azaltılmasını sağlar. Şanzımanlara bir kompakt retarder, PTO, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucusu monte edilebilir.

    Manuel şanzIman teknİk özellİklerİ

    Tip Son vites Motor torku GCW onayı
    VT2009B Bire bir oranlı 2000 Nm 60 t
    VT2214B Bire bir oranlı 2200 Nm 100 t
    VTO2214B Overdrive 2200 Nm 100 t
    VT2514B Bire bir oranlı 2500 Nm 100 t
    VTO2514B Overdrive 2500 Nm 100 t

    Arka akslar

    Tip Aks Vites Maksimum tork Maksimum aks/bogi yükü GCW onayı
    Tek redüksiyonlu          
    RSS1344C/D Solo Hipoid 2600 Nm 13 t 44 t
    RSS1356 Solo Hipoid 2400/2800 Nm 13 t 56/44 t
    RSS1360 Solo Hipoid 3550 Nm 13 t 60 t
    RTS2370A Tandem Hipoid 3550 Nm 23 t 70 t
    Cerli aks          
    RSH1370F Solo Konik spiral 3550 Nm 13 t 70 t
    RTH2610F Tandem Konik spiral 3550 Nm 26 t 100 t
    RTH3210F Tandem Konik spiral 3550 Nm 32 t 100 t
    RTH3312 Tandem Konik spiral 3550 Nm 33 t 120 t

    Arka aks oranlarI

    RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
    2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
    2.47:1* 2.64:1 2.64:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
    2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
    2.85:1 3.10:1 3.08:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
    3.08:1 3.44:1 3.40:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
    3.36:1 3.67:1 3.67:1 3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1
    3.70:1   4.11:1 4.13:1   4.55:1 4.55:1  
    4.11:1     4.50:1   5.41:1 5.41:1  
    4.63:1     5.14:1     7.21:1  
    5.29:1     5.67:1        
          6.17:1        

    * RSS1344D için.

    Yürüyen aksam kombİnasyonlarI

      D11K330 D11K370 D11K410 D11K450 D13K420 D13K460 D13K500
    Manuel şanzıman
    VT2009B        
    VT2214B  
    VTO2214B  
    VT2514B      
    VTO2514B      
    I-Shift              
    AT2412F  
    AT2612F
    ATO2612F
    Tek redüksiyonlu akslar
    RSS1344C/D
    RSS1356
    RSS1360
    RTS2370B
    Cerli akslar
    RSH1370F
    RTH2610F
    RTH3210F
    RTH3312

    PTO

    Her türlü gövde donanımına güç sağlanması için debriyajdan bağımsız ve debriyaja bağlı çok çeşitli PTO'lar vardır.

    MOTORA BAĞLI

    PTER-DIN
    Hidrolik pompanın doğrudan tahrik edilmesi için arkaya monte motor PTO’su.

    PTER1400
    Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.

    PTER100
    Hidrolik pompa için flanş bağlantılı arkaya monte motor PTO’su.

    ŞANZIMANA BAĞLI

    PTR-F
    Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.

    PTR-FL/FH
    Bağlantı flanş kaplini ve yüksek ya da düşük devir.

    PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
    Hidrolik pompasının doğrudan monte edilebilmesi için DIN bağlantısı ile düşük/orta/yüksek devir.

    PTRD-F
    Doğrudan montajlı kardan mili için bağlantı flanş kaplini ile yüksek devir.

    PTRD-D
    İkili tahrik ile yüksek devirli. Hidrolik pompaların doğrudan monte edilebilmesi için önde ve arkada DIN bağlantısı.

    PTRD-D1
    İkili tahrik ile yüksek devirli. Arkada bağlantı flanşı kaplini ve önde DIN bağlantısı.

    PTRD-D2
    Arkada ikili tahrik, önde tekli tahrik ile yüksek devirli. Arkada iki bağlantı flanşı kaplini ve önde bir DIN bağlantısı.

     

    Volvo FM - Yürüyen aksam

    Kamyonunuzun tüm yürüyen aksam teknik özelliklerini bulabileceğiniz eşsiz bir kaynak.

    Broşürü indir(PDF, 3.9 MB)
    Volvo FM - Uzmanına Sorun

    Uzmanına Sorun

    Volvo Trucks bayilerimiz, şirketimiz ve temel değerlerimiz hakkında her türlü bilgiye sahiptir. En yakın bayimize uğrayıp sohbet etmeye ne dersiniz?

    Bayi bul