Volvo FM için şasi teknik özellikleri

 

  • Şasi yükseklikleri
  • Maks. ön aks yükü
  • Arka süspansiyon
  • Beşinci teker kaplin yükseklikleri
  • Çeki demirleri
  • Yakıt depoları
  • AdBlue depoları
  •  

     

  • Beşinci tekerler
  • Volvo Dinamik Direksiyon
  • Tandem Sürüş Aks Kaldırma
  • Avara akslar
  • İtici akslar
  • Frenler 
  •  

    Şasİ yükseklİklerİ

    Ekstra Alçak (çekici) yaklaşık 810 mm
    Alçak yaklaşık 850 mm
    Orta yaklaşık 900 mm
    Yüksek yaklaşık 1000 mm

    Maks. ön aks yükü (ton)

      Havalı Makaslı
    Ekstra Alçak 8
    Alçak 8
    Orta 9 9
    Yüksek 9 10/20*
    * Çift ön akslarla (FAA20).

    Arka süspansİyon

    Tip Akslar Süspansiyon Aks/bogi yükü Redüksiyon İtici/avara akslar
    Solo
    RAD-L90 4×2 Parabolik/Çok yapraklı 13 t Tek/cerli  
    RAD-GR 4×2 Havalı 11,5/13 t Tek/cerli  
    Bogi
    RADT-AR 6×2 Parabolik 19/21 t Tek/cerli Avara aks (sabit)
    RADT-GR 6×2/8×2 Havalı 19/20,5/22,5/23 t Tek/cerli Avara aks (sabit/yönlendirmeli/kendinden yönlendirmeli)
    RAPD-GR 6×2 Havalı 19/22 t Tek/cerli İtici aks (sabit/yönlendirmeli)
    RADD-BR 6×4/8×4 Parabolik 21 t Tek/cerli  
    RADD-TR1 6×4/8×4 Parabolik/klasik makaslı 23/26 t Tek/cerli  
    RADD-TR2: 6×4/8×4 Klasik makaslı 26/32 t Cerli  
    RADD-GR 6×4/8×4 Havalı 21/23/26 t Tek/cerli  
    RADDT-GR 8×4/10x4 Havalı 27/33/36 t Tek/cerli Avara aks (yönlendirmeli)
    RAPDD-GR 8×4 Havalı 27/30,5/32/35 t Tek/cerli İtici aks (yönlendirmeli)
    RAPDT-GR 8x2 Havalı 27/30/30,5/31,5/32 t Tek/cerli İtici aks (yönlendirmeli) + avara aks (sabit/yönlendirmeli)

    Beşİncİ teker kaplİn yükseklİklerİ

    Çekiş Şasi Süspansiyon Şasi yüksekliği 5W yükseklik* Lastik Minimum kaplin yüksekliği** Nominal sürüş yüksekliği**
    4×2 Ekstra Alçak RAD-GR 266 140 295/55 867 912
      Ekstra alçak RAD-GR 266 140 295/60 887 932
      Alçak RAD-GR 266 140 315/60 955 1015
      Orta RAD-GR 266 140 315/70 1014 1075
      Orta RAD-GR 300 140 315/70 1031 1092
      Yüksek RAD-GR 266 140 315/80 1056 1147
      Yüksek RAD-GR 300 140 315/80 1090 1164
    6×2 Alçak RADT-GR 266 160 315/60 975 1035
      Orta RADT-GR 266 160 315/70 1034 1095
      Orta RADT-GR 300 160 315/70 1051 1112
      Yüksek RADT-GR 300 150* 315/80 1160 1234
      Orta RAPD-GR 266 160 315/70 1034 1095
      Orta RADT-GR 300 160 315/70 1051 1112
      Yüksek RAPD-GR 266 160 315/80 1076 1167
      Yüksek RAPD-GR 300 160 315/80 1110 1184
    6×4 Yüksek RADD-GR 300 150* 315/80 1173 1234
    8x4 Yüksek RAPDD-GR 300 160 315/80 1137 1207

    * +60 mm montaj yüksekliği.
    ** Yaklaşık yükseklikler.

    Çeki demirleri
    Merkezi akslı treylerler için merkezi montajlı, yarı alttan montajlı ve alttan montajlı çeki demirleri. Çeki demirleri 25 milimetrelik aralıklarla takılabilir.

    Yakıt depoları
    150 - 900 litre arası hacme sahip, alüminyum veya çelik yakıt depoları. 4X2 bir çekici için maksimum yakıt hacmi 1480 litredir.

    AdBlue depoları
    Plastik. 32 - 90 litre arası kapasiteli. AdBlue pompası, AdBlue depo modülüne entegredir.

    Beşinci tekerler
    Onaylı montaja göre maksimum 36 ton yüke izin verilir. Kayda değer bir seçme özgürlüğü tanıyan seride, çeşitli yüksekliklerde, L şeklinde kirişli bir ISO beşinci teker yer almaktadır. Flanş montajlı beşinci teker, bağlantı plakası gerektirmediği için hafif bir seçenektir. Beşinci tekerin şasi üzerindeki yüksekliği yaklaşık 140 milimetreden başlayarak değişiklik gösterir. Belirli modellerde opsiyonel olarak entegre yağlama ve treyler bağlantı göstergesi mevcuttur.

    Volvo Dinamik Direksiyon
    Torka dayalı aktif direksiyon sistemi. Düşük hızlarda daha fazla direksiyon gücü sağlar, direksiyona yapılan müdahaleleri azaltır ve tekerlekler farklı sürtünme yüzeylerindeyken fren yapıldığında direksiyon simidini düz ileri konumda tutar. Direksiyon simidi, hem ileri sürüşte hem geri manevrada otomatik olarak nötr konuma gelir.

    Volvo Dinamik Direksiyon şimdi ayrıca çift ön akslı kamyonlar da dahil olmak üzere, tüm aks konfigürasyonları için kullanılabilmektedir.

    Tandem Sürüş Aks Kaldırma
    Yakıt tüketimini azaltmak ve dönüş açısını daraltmak için tandem bogideki en arka çekiş aksının devreden çıkarılmasına ve yükseltilmesine olanak sağlar. Sürücü kamyon yüksüzken ön konsoldaki bir düğmeye basarak aksı yükseltebilir. Kamyon yüklendiğinde ise aks otomatik olarak kendini alçaltır ve devreye girer. 

    Tandem Sürüş Aks Kaldırma, disk frenleri bulunan 6×4 ve 8×4 konfigürasyonlarında (tandem bogili) kullanılabilir.

    Avara akslar
    Avara aksların, tek veya çift tekerlek ile sabit, kendinden yönlendirmeli veya aktif yönlendirmeli olmak üzere birkaç yapılandırması mevcuttur. Aks yükü: 7.5, 9.5 veya 10 ton.

    İtici akslar
    Hem çekici hem de şasi kamyonlar için sabit ve aktif yönlendirmeli çeşitleri mevcuttur. Aks yükü: 7.5 veya 9 ton.

    Frenler

    EBS (Elektronik Kontrollü Fren Sistemi) üstün fren tepkisi, performansı ve fren hissi sunarken, bazı pratik özelliklerden de faydalanabilmenizi sağlar. EBS artık hem disk frenler hem de Z kamlı kampanalı frenler için mevcuttur (belirli aks konfigürasyonları ve şasi yükseklikleri için). Fren sisteminizi EBS Medium paketi veya ilave seçeneklerden herhangi birisini ekleyerek yükseltin.

    EBS MEDIUM

    EBS Standard paketine ek olarak, EBS Medium aşağıdaki özellikleri sağlamaktadır.

    EBS Durum Kontrolü

    TEA2+ araç elektronik sistemi ve Volvo Tech Tool yoluyla EBS durum görüntüleme.

    Yokuşta Kalkış Yardımı

    Frenler ancak, aracı ileri itmeye yetecek kadar motor torku olduğunda serbest bırakılır.

    Balata Aşınması Analizi

    Fren balatası uyarısı, mevcut fren balatalarıyla gidilebilecek olan mesafeyi hesaplar. (Sadece disk frenler için.)

    Otomatik Park Freni Serbest Bırakma

    Park freni, sürücü gaz pedalına bastığında ve bir vites seçiliyken (sadece I-Shift şanzımanda) serbest bırakılır.

    İLAVE SEÇENEKLER

    Program paketlerine ek olarak aşağıdaki seçenekler mevcuttur:

    Gerdirme Freni

    Sürücünün treyler için eş zamanlı fren talebinde bulunmasına olanak sağlar. Böylece fren otomatik olarak devreye girer ve makaslama riski en aza indirilir.

    ESP (Elektronik Stabilite Programı)

    Fren stabilite sistemi, her tekerleğe ayrı ayrı fren uygulayarak tüm araç kombinasyonu için stabilite sağlar ve makaslamanın, devrilmenin ve treylerin sallanmasının önüne geçer. ESP, Elektronik Araç Stabilite Kontrolü mevzuatının gerekliliklerini karşılar ve 2 ve 3 akslı araçlar için mevcuttur.

    Acil Durum Fren Lambası

    50 km/s'nin üzerinde bir hızla giderken panik freni yapıldığında, fren lambaları saniyede dört kez yanıp söner.

    Hidrolik retarder

    Maksimum 440 kW güce sahip, şanzımana entegre edilmiş kompakt retarder.

    Volvo FM - Şasi

    Kamyonunuzun tüm şasi teknik özelliklerini bulabileceğiniz eşsiz bir kaynak.

    Broşürü indir(PDF, 2.7 MB)
    Volvo FM - Uzmanına Sorun

    Uzmanına Sorun

    Volvo Trucks bayilerimiz, şirketimiz ve temel değerlerimiz hakkında her türlü bilgiye sahiptir. En yakın bayimize uğrayıp sohbet etmeye ne dersiniz?

    Bayi bul