Volvo FM - Volvo Dizel motorlar

Eğrilerimizi inceleyin

Düşük devirde mükemmel tork. Son derece geniş bir maksimum tork aralığı.

En yüksek tork, en yüksek güç ile buluşuyor. Tork eğrilerimizi karşılaştırdığınızda siz de farkı görebilirsiniz. Kabine girin ve sürücü koltuğuna oturun; inanılmaz bir hızlanma, eşsiz çekme gücü ve yüksek hızda yakıt verimli ve keyifli bir sürüş ile farkı hissedebilirsiniz.

Volvo FM - Dizel Motorlar

Yakıt verimliliği ve çevre duyarlılığı

420 ve 460 hp motorlarda sıkıştırma oranı artırılmıştır. 500 hp motorlarda yeni optimize turbo kullanılılmıştır. Tüm motorlar common-rail enjeksiyonu ve en iyi motor kontrolünü sağlayan geliştirilmiş yazılım ile desteklenmiştir. Ayrıca, daha düşük iç sürtünme hedeflenmiştir. İyileştirmelerin hepsi, yakıt verimliliğini optimize etmeye ve düşük devirlerde daha iyi motor torku ve tepkisi elde etmeye yöneliktir. Tüm bunlar birleştiğinde, kâr hanenizde ve çevre üzerindeki etkilerinizde büyük farklılıklar yaratması kaçınılmazdır.

Volvo FM - VEB+ motor freni

510 hp'ye kadar fren gücü

Benzersiz bir eksantrik mili tasarımının kullanıldığı patentli motor freni VEB+, D13'te 375 kW'a (510 hp), VEB, D11'de ise 290 kW'a kadar gücü absorbe edebilmektedir. I-Shift şanzıman sistemimiz ve akıllı hız sabitleyicimiz ile bir araya geldiğinde, dik ve zorlu inişlerin çok daha güvenli ve yakıt verimli bir şekilde tamamlanmasını sağlamaktadır.

Daha temiz, daha çevre dostu

Euro 6 motorlarımızla daha çevre dostu taşımacılık ve çevre üzerindeki etkilerin azaltılması yönünde bir atılım daha yapmış olduğumuza inanıyoruz. Torktaki ve yakıt verimliliğindeki iyileştirmeleri siz de hissedebilirsiniz. Ayrıca, Euro 5'e kıyasla partikül emisyonlarını yarıya indirdik ve nitrojen oksitlerini neredeyse %80 oranında azalttık.

Volvo FM - Volvo Dizel Motorlar

Nasıl çalışır?

1. Motor
Yeni motor bileşenleri gaz akışını iyileştirir ve egzoz gazlarının yeniden işleme sistemine optimum sıcaklıkta ulaşmasını sağlar.

2. Yedinci enjektör
(D11K ve D13K420 motorlarda gerekli değildir)
DOC'nin ısı yönetimi için özel bir dizel enjektörü kullanılır ve bu enjektör Dizel Parçacık Filtresi verimliliği ve iyi bir SCR işlevselliği sağlar.

3. Dizel Oksidasyon Katalizörü (DOC)
DOC, Dizel Parçacık Filtresinin parçacıkları etkin bir şekilde yakması için gereken NO2'yi üretir. Soğuk havalarda yenileme için gereken ısıyı da sağlar.

4. Dizel Parçacık Filtresi (DPF)
Bu filtre, parçacıkları (PM) toplar ve yenileme sırasında yakılana kadar saklar. Yenileme otomatik olarak gerçekleşir, herhangi bir müdahalede bulunmanız gerekmez.

5. Seçici Katalitik İndirgeme (SCR)
Karıştırma bölgesinde egzozun üzerine AdBlue püskürtülür. Katalizöre ulaştığında, nitrojen oksitler (NO2) etkin bir şekilde zararsız nitrojen gazına ve suya dönüştürülür.

6. Tepkimeye Uğramamış Amonyak Katalizörü (ASC)
Egzoz borusuna gelmeden önceki son adımda, varsa geri kalan amonyak (NH3) ayrıştırılır.

Volvo FM - Volvo Dizel Motorlar

Seçiminizi Yapın

Dört adet 11 litrelik (D11) ve üç adet 13 litrelik (D13) motor.

Yedi farklı güç seçeneği arasından seçiminizi yapabilirsiniz.

Volvo FM - Uzmanına Sorun

Uzmanına Sorun

Volvo Trucks bayilerimiz, şirketimiz ve temel değerlerimiz hakkında her türlü bilgiye sahiptir. En yakın bayimize uğrayıp sohbet etmeye ne dersiniz?

Bayi bul