Volvo FH için şasi teknik özellikleri

  • Şasi yükseklikleri
  • Maks. ön aks yükü
  • Arka süspansiyon
  • Kaplin yükseklikleri, çekiciler
  • Çeki demirleri
  • Yakıt depoları
  • AdBlue depoları
  • Beşinci tekerler
  • Bağımsız ön süspansiyon
  • Volvo Dinamik Direksiyon
  • Avara akslar
  • İtici akslar
  • Frenler

Şasi yükseklİklerİ

Ekstra Alçak (çekici) yaklaşık 810 mm
Alçak yaklaşık 850 mm
Orta yaklaşık 900 mm
Yüksek yaklaşık 1000 mm
X-Yüksek yaklaşık 1200 mm

Maks. ön aks yükü (ton)

  Havalı Makaslı
Ekstra Alçak 7.5 -
Alçak 8 -
Orta 9* 9
Yüksek 9 10/18**
X-Yüksek - 10/20**
* Bağımsız Ön Süspansiyon 8.5 ile
** Çift ön akslarla (FAA20/FAA21)

Arka süspansİyon

Tip Akslar Süspansiyon Aks/bogi yükü Redüksiyon Avara/itici akslar
Solo          
RAD-L90 4×2 Parabolik/Çok yapraklı 13 t Tek/cerli  
RAD-GR 4×2 Havalı 11,5/13 t Tek/cerli  
RAD-G2 4×2 Havalı (inşaat için) 13 t Cerli  
           
Bogi          
RADT-AR 6×2/8×2 Parabolik 19/21 t Tek/cerli Avara aks (sabit)
RADT-GR 6×2/8×2 Havalı 19/20,5/22,5/23 t Tek/cerli Avara aks (sabit/yönlendirmeli/kendinden yönlendirmeli)
RAPD-GR 6×2 Havalı 19/22 t Tek/cerli İtici aks (sabit/yönlendirmeli)
RADD-G2 6×4/8×4 Havalı (inşaat için) 21/23/26 t Tek/cerli  
RADD-BR 6×4/8×4 Parabolik 21 t Tek/cerli  
RADD-TR1 6×4/8×4 Parabolik/klasik makaslı 23/26 t Tek/cerli  
RADD-TR2: 6×4/8×4 Klasik makaslı 26/32 t Cerli  
RADD-GR 6×4/8×4 Havalı 21/23/26 t Tek/cerli  
RAPDT-GR 8×2 Havalı 27/30/30,5/31,5/32 t Tek/cerli İtici aks (yönlendirmeli) + avara aks (sabit/yönlendirmeli)
RADDT-GR 8×4/10×4 Havalı 27/33/36 t Tek/cerli Avara aks (yönlendirmeli)
RAPDD-GR 8×4 Havalı 27/30,5/32/35 t Tek/cerli İtici aks (yönlendirmeli)
RADDT-G2 8×4/10×4 Havalı (inşaat için) 27/33/36 t Tek/cerli Avara aks (yönlendirmeli)

Beşİncİ teker kaplİn yükseklİklerİ

Çekiş Şasi yüksekliği Süspansiyon Şasi yüksekliği 5W yükseklik* Lastik Minimum kaplin yüksekliği Nominal sürüş yüksekliği**
4×2 Ekstra Alçak RAD-GR 266 140 295–55 867 912
  Ekstra alçak RAD-GR 266 140 295–60 887 932
  Alçak RAD-GR 266 140 315–60 955 1015
  Orta RAD-GR 266 140 315–70 1014 1075
  Orta RAD-GR 300 140 315–70 1031 1092
  Yüksek RAD-GR 266 140 315–80 1056 1147
  Yüksek RAD-GR 300 140 315–80 1090 1164
6×2 Alçak RADT-GR 266 160 315–60 975 1035
  Orta RADT-GR 266 160 315–70 1034 1095
  Orta RADT-GR 300 160 315–70 1051 1112
  Yüksek RADT-GR 300 150* 315–80 1160 1234
  Orta RAPD-GR 266 160 315–70 1034 1095
  Orta RAPD-GR 300 160 315–70 1051 1112
  Yüksek RAPD-GR 266 160 315–80 1076 1167
  Yüksek RAPD-GR 300 160 315–80 1110 1184
6×4 Yüksek RADD-GR 300 150* 315–80 1173 1234
8×4 Yüksek RAPDD-GR 300 160 315-80 1137 1207

* +60 milimetre montaj yüksekliği
** Yakl. yükseklikler

Çeki demirleri
Merkezi akslı treylerler için merkezi montajlı, yarı alttan montajlı ve alttan montajlı çeki demirleri. Çeki demirleri 25 milimetrelik aralıklarla takılabilir.

Yakıt depoları
150 - 900 litre arası hacme sahip, alüminyum veya çelik yakıt depoları. 4×2 bir çekici için maksimum yakıt hacmi 1.480 litredir.

AdBlue depoları
32 - 100 litre arası hacimli. AdBlue pompası, AdBlue depo modülüne entegredir. Plastik.

Beşinci tekerler
Onaylı montaja göre maksimum 36 ton yüke izin verilir. Kayda değer bir seçme özgürlüğü tanıyan seride, çeşitli yüksekliklerde, L şeklinde kirişli bir ISO beşinci teker yer almaktadır. Flanş montajlı beşinci teker, bağlantı plakası gerektirmediği için hafif bir seçenektir. Beşinci tekerin şasi üzerindeki yüksekliği yaklaşık 140 milimetreden başlayarak değişiklik gösterir. Belirli modellerde opsiyonel olarak entegre yağlama ve treyler bağlantı göstergesi mevcuttur.

Frenler
EBS (Elektronik Kontrollü Fren Sistemi) üstün fren tepkisi, performansı ve fren hissi sunarken, bazı pratik özelliklerden de faydalanabilmenizi sağlar. EBS artık hem disk frenler hem de Z kamlı kampanalı frenler için mevcuttur (belirli aks konfigürasyonları ve şasi yükseklikleri için). Fren sisteminizi EBS Medium paketi veya ilave seçeneklerden herhangi birisini ekleyerek yükseltin.

Bağımsız ön süspansiyon
Bağımsız ön süspansiyon ön tekerleklerin dikey olarak birbirinden bağımsız şekilde hareket etmesini ve dolayısıyla olağanüstü sürüş özellikleri elde edilmesini sağlar. 4×2 ve 6×2 konfigürasyonları için mevcuttur ve 8,5 ton yük kapasitesine sahiptir. Bağımsız ön süspansiyon artık ayrıca Volvo Dinamik Direksiyon ile birleştirilebilmektedir.

Volvo Dinamik Direksiyon
Torka dayalı aktif direksiyon sistemi. Düşük hızlarda daha fazla direksiyon gücü sağlar, direksiyona yapılan müdahaleleri azaltır ve tekerlekler farklı sürtünme yüzeylerindeyken fren yapıldığında direksiyon simidini düz ileri konumda tutar. Direksiyon simidi, hem ileri sürüşte hem geri manevrada otomatik olarak nötr konuma gelir.
Volvo Dinamik Direksiyon şimdi ayrıca çift ön akslı kamyonlar da dahil olmak üzere, tüm aks konfigürasyonları için kullanılabilmektedir. Ayrıca bağımsız ön süspansiyonla birlikte de sunulmaktadır.

Tandem Sürüş Aks Kaldırma
Yakıt tüketimini azaltmak ve dönüş açısını daraltmak için tandem bogideki en arka çekiş aksının devreden çıkarılmasına ve yükseltilmesine olanak sağlar. Sürücü kamyon yüksüzken ön konsoldaki bir düğmeye basarak aksı yükseltebilir. Kamyon yüklendiğinde ise aks otomatik olarak kendini alçaltır ve devreye girer.
Tandem Sürüş Aks Kaldırma, disk frenleri bulunan 6×4 ve 8×4 konfigürasyonlarında (tandem bogili) kullanılabilir.

Avara akslar
Avara aksların, tek veya çift tekerlek ile sabit, kendinden yönlendirmeli veya aktif yönlendirmeli olmak üzere birkaç yapılandırması mevcuttur. Aks yükü: 7.5, 9.5 veya 10 ton.

İtici akslar
Hem çekici hem de şasi kamyonlar için sabit ve aktif yönlendirmeli çeşitleri mevcuttur. Aks yükü: 7.5 veya 9 ton.

EBS MEDIUM

EBS durum kontrolü
TEA2+ araç elektronik sistemi ve Volvo Tech Tool yoluyla EBS durum görüntüleme.

Yokuşta kalkış yardımı
Frenler ancak, aracı ileri itmeye yetecek kadar motor
torku olduğunda serbest bırakılır.

Balata aşınması analizi
Fren balatası uyarısı, mevcut fren balatalarıyla gidilebilecek olan mesafeyi hesaplar. (Sadece disk frenler için.)

Otomatik park freni serbest bırakma
Park freni, sürücü gaz pedalına bastığında ve bir vites
seçiliyken (sadece I-Shift şanzımanda) serbest bırakılır.

İLAVE SEÇENEKLER

Kombine Fren
Sürücünün treyler için eş zamanlı fren talebinde bulunmasına olanak sağlar. Böylece fren otomatik olarak devreye girer ve makaslama riski en aza indirilir.

ESP (Elektronik Stabilite Programı)
Fren stabilite sistemi, her tekerleğe ayrı ayrı fren uygulayarak tüm araç kombinasyonu için stabilite sağlar ve makaslamanın, devrilmenin ve treylerin sallanmasının önüne geçer. ESP, Elektronik Araç Stabilite Kontrolü mevzuatının gerekliliklerini karşılar ve 2 ve 3 akslı araçlar için mevcuttur.

Acil durum fren lambası
50 km/s'nin üzerinde bir hızla giderken panik freni yapıldığında, fren lambaları saniyede dört kez yanıp söner.

Hidrolik retarder
Maksimum 680 kW güce sahip, şanzımana entegre edilmiş kompakt retarder.

Volvo FH - Şasi

Kamyonunuzun tüm şasi teknik özelliklerini bulabileceğiniz eşsiz bir kaynak.

Broşürü indir(PDF, 0.9 MB)
Uzmanına Sorun

Uzmanına Sorun

Volvo Trucks bayilerimiz, şirketimiz ve temel değerlerimiz hakkında her türlü bilgiye sahiptir. En yakın bayimize uğrayıp sohbet etmeye ne dersiniz?

Bayi bul