I-Shift Dual Clutch İtalyan nakliye şirketi Sartori'nin zorlu dağ yollarında yakıt tasarrufu yapmasına nasıl yardımcı oluyor?

Nakliye sektöründeki bir aile şirketi olan Sartori Trasporti, İtalya'nın dağlık kuzey bölgelerinde, yüksek performansı düşük yakıt tüketimiyle birleştiren araçlara ihtiyaç duyuyor. I-Shift Dual Clutch'a sahip Volvo FH ile mükemmel çözümü bulmuş olabilirler.

Sartori Trasporti'nin kurucusu Giorgio (solda), kızı Cristiana, oğlu Enrico (sağda) ve Cristiana'nın eşi Federico.

Sartori şirketinin başındaki Giorgio Sartori elli yıl önce üç tekerlekli bir pikap araçla işletmesini kurduğunda, bunu tamamen kamyonlara olan tutkusundan yaptı. Kısa süre içinde motor parçaları ve deri nakliyatında yardıma ihtiyacı olan şirketlerle temas kurdu ve o günlerden beri lüks deri eşya sektöründeki en prestijli İtalyan ve uluslararası markalarla kurduğu ilişkiyi güçlü bir işbirliğine dönüştürdü.

Sartori Trasporti, İtalya'da faaliyet yürütmektedir ve araçlarını temel olarak merkezinin bulunduğu Vicenza bölgesi ile müşterilerine mal taşıdığı Tuscany arasında çalıştırmaktadır.

Sartori Trasporti, İtalya'da faaliyet yürütmektedir ve araçlarını temel olarak merkezinin bulunduğu Vicenza bölgesi ile müşterilerine mal taşıdığı Tuscany arasında çalıştırmaktadır.

Günümüzde Giorgio, kurduğu şirketin işlerini araç filosu, bakım ve nakliye lojistiğinden sorumlu oğlu Enrico ve planlama ile idari işlerle ilgilenen kızı Cristiana ile birlikte yürütüyor. Cristiana'nın eşi Federico da şirket işlerinin içinde ve aile üyeleri zamanlarının çoğunu Arzignano'daki genel merkezde geçiriyor.

Giorgio Sartori şöyle diyor: “Özellikle bizim gibi birbirinize bağlıysanız, aile şirketinin büyük bir avantaj olduğunu düşünüyorum. İşin doğası gereği 'sıkıntılı' zamanlar da oluyor ancak her zaman çok fazla zorluk yaşamadan ilerlemeye devam ediyoruz.”

Kurulduğu andan itibaren Sartori Trasporti kalite, hatasız iş ve dakikliğe güçlü bir şekilde odaklanıyor ve ilk zamanlarından beri teslimatlarında Volvo Trucks'ı kullanıyor. Bugün, 16'sı Volvo olan 29 araçlık bir filoya sahipler.

Güzergahlarımızda çok fazla dağ yolu yer aldığı için, performansı düşük yakıt tüketimiyle birlikte sunan araçlara ihtiyacımız var.

Sartori tesisinde kamyonların yüklendiği ve boşaltıldığı sabah saatleri ve akşamın ilk saatleri son derece yoğundur.

Sartori tesisinde kamyonların yüklendiği ve boşaltıldığı sabah saatleri ve akşamın ilk saatleri son derece yoğundur.

Her gün, sabah 06:00-08:00 arasında ve gün sonunda kamyonlar yük taşıma işlemleri için Sartori şirketinin kapılarında sıraya giriyor. Forkliftler depo ile bekleyen yarı treylerlerin kasaları arasında sinekkuşlarını andırırcasına vızır vızır işliyor. Ailenin oğlu Enrico ile ailenin damadı Federico birlikte bu hassas kamyon yükleme ve boşaltma sürecini denetliyorlar.

“Araçlarımızı şafak vaktinde yüklüyoruz çünkü müşterilerimizin depo gereksinimlerini karşılamak için aradaki mesafeyi mümkün olan en kısa sürede kat etmek amacıyla erkenden yola çıkmaları gerekiyor. Ayrıca sadece gece araç süren sürücülerimiz de var. Akşam yol çıkıp, hedeflerine sabah varıyorlar.”

Babası gibi Enrico da teknoloji tutkusuyla birlikte tam bir kamyon meraklısı. Volvo Trucks'ın önerdiği tüm yenilikleri büyük bir ilgiyle takip ediyor ve yeni satın aldıkları ve Tuscany'deki güzergahları için mükemmel bir tercih olduğunu kanıtlayan I-Shift Dual Clutch'lı iki Volvo FH kamyondan son derece memnun. 

Sartori Trasporti, dağlık bölgelerdeki sürüşlerde I-Shift Dual Clutch kullanarak ciddi yakıt tasarrufları sağlamıştır. Dual Clutch burada en iyi şekilde işlev görmektedir çünkü hızlı ve çevik vites değişiklikleriyle motor devri kaybolmamaktadır.

Sartori Trasporti, dağlık bölgelerdeki sürüşlerde I-Shift Dual Clutch kullanarak ciddi yakıt tasarrufları sağlamıştır. Dual Clutch burada en iyi şekilde işlev görmektedir çünkü hızlı ve çevik vites değişiklikleriyle motor devri kaybolmamaktadır.

 

“Benim açımdan performans, aracın kazandırdıklarının yüzde 50'sini teşkil eder. Ancak bu, istikrarlı olması gereken yakıt tüketimiyle birlikte ele alınmalıdır. Güzergahlarımızda çok fazla dağ yolu yer aldığı için, performansı düşük yakıt tüketimiyle birlikte sunan araçlara ihtiyacımız var. Yeni çift debriyajlı şanzıman sayesinde, önceki versiyona kıyasla yüzde 3'lük bir yakıt maliyeti düşüşü öngörüyoruz!”

Gerçek rakamlarla bu, 150.000 km yol yapan Dual Clutch'lı kamyonların Sartori Trasporti'nin yılın sonunda 2500 €'luk dizel tasarrufuna güvenmesini sağlayabileceği anlamına geliyor. Ancak bu kamyonlar şirketlerine başka yönlerden de fayda sağlıyor. 

Sartori Transporti'nin kamyonları genellikle yılda 150.000 kilometre yol gidiyor. I-Shift Dual Clutch ile her kamyonun yılda 2.500 Avro değerinde yakıt tasarrufu yaptığını tahmin ediyorlar.

Sartori Transporti'nin kamyonları genellikle yılda 150.000 kilometre yol gidiyor. I-Shift Dual Clutch ile her kamyonun yılda 2.500 Avro değerinde yakıt tasarrufu yaptığını tahmin ediyorlar.

 

Enrico şöyle diyor: “Sadece altı ayın sonunda, tamamen sabit motor torku sayesinde ortalama hızda hafif bir artış ve daha düşük lastik aşınmasıyla aracın tüm aktarım sisteminde ek tasarruflar öngörüyoruz. Şu anda 400.000 km seyahat etmek için kullanabileceğimiz lastikleri test ediyoruz.”

Sartori ailesinin işi şu anda iyi gidiyor, ama işler aile için her zaman kolay olmamıştı; özellikle de İtalya'da birkaç yıl önce yaşanan ekonomik kriz sırasında. Neyse ki aile kendi depolarına sahipti ve kira ödemek zorunda değildi. Müşterilerinin de yardımıyla bu zorlu dönemi atlatmayı başardılar.

Baba Giorgio yeni Sartori genel merkezinin inşaat sahasında.

Baba Giorgio yeni Sartori genel merkezinin inşaat sahasında.

Cristiana Sartori bunu şöyle açıklıyor: "Mali zorluklarımız birbiriyle bağlantılı olduğu için, birlikte çalıştık. Müşterilerin bazılarıyla olan ilişkimiz uzun süreliydi çünkü iş dünyasına babamla birlikte girmişlerdi. Bu, verimli bir döngüyü ve temel bir fikir olarak karşılıklı yardımı tetikledi."

Bugün mali kriz uzak bir durum olarak görünüyor ve aile şirketi için daha fazla büyümeye dönük tüm belirtiler mevcut. Sartori ailesi, Sartori Trasporti ile yüzde 51'ine sahip olduğu Velo Trans SRL şirketinin birleşmesine ev sahipliği yapacak olan Arzignano'nun hemen dışındaki yeni genel merkezlerini inşa ederek geleceklerine yatırım yapıyor.

Yüzünde memnun bir gülümsemeyle Giorgio Sartori şunları söylüyor: “İki şirketimizi 10.000 metrekareye yayılan tek bir merkezde toplamak işleri kolaylaştıracak, alan ve kaynakları optimize edecek ve sunduğumuz hizmetleri bir kez daha geliştirecek. Önümüzdeki bahar aylarında taşınmayı planlıyoruz.”

SARTORI TRASPORTI SRL

Kuruluş: 1966.
Sahibi: Giorgio Sartori. Ayrıca Sartori ailesi nakliye şirketi Velo Trans SRL'in hisselerinin yüzde 51'ine sahiptir.
Genel merkez: Arzignano, Vicenza.
Çalışan sayısı: 36 (sürücüler dahil).
İşler: Özellikle her türden deri, kimyasal ürünler, kumaşlar ve makineler olmak üzere üçüncü şahısların mallarının nakliyesi. Şirket 1996 yılından beri UNI EN ISO 9001:2008 sertifikasına sahiptir.
Volvo kamyon sayısı: 16.
Özellikler: Tüm son jenerasyon Volvo çekiciler I-Shift Dual Clutch, çift yataklı kabinler ve gelişmiş özelliklere (Volvo Dinamik Direksiyon, Şerit Koruma Sistemi ve Acil Durum Fren Destekli Çarpışma Uyarısı) sahiptir.
Yakıt Tüketimi: Tuscany'ye yolculuklarda 35 litre/100 km - Campania'ya yolculuklarda 28 litre/100 km.
Pazar: Sartori Trasporti, İtalya'da faaliyet yürütmektedir ve araçlarını temel olarak merkezinin bulunduğu Vicenza bölgesi ile müşterilerine mal taşıdığı Tuscany arasında çalıştırmaktadır. Ayrıca şirket deri hazırlama işlemleri için farklı fabrikalara kimyasal teslimatı yaptığından, neredeyse hiçbir zaman boş treylerlerle çalışmaz.