Volvo Dinamik Direksiyonun sürücüler açısından faydaları

Yüksek hızlarda mükemmel denge, düşük hızlarda tam kontrol imkanı, kas ve eklemlerdeki zorlanmalarda hatrı sayılır derecede azalma. Çığır açan Volvo Dinamik Direksiyon (VDS) sistemi, pazara sunulduğu 2013 yılından bu yana birçok kişinin sürüş davranışlarını kökten değiştirdi.

Bir kamyonun içindeyken VDS.

Volvo Dinamik Direksiyon (VDS), direksiyonun çevrilmesini kolaylaştırarak kaslardaki zorlanmaları yüzde 20 ila 30 oranında azaltabilmektedir.

1. Direksiyon rotu
Üzerinde yeni tertibata uyacak şekilde değişiklikler yapıldı.

2. Kontrol ünitesi
Kamyonun seyir hızı gibi kamyonun hareketiyle ilgili bilgiler toplanıp kontrol ünitesi tarafından işlenir. Kontrol ünitesi daha sonra elektrik motoruna sinyaller gönderir ve elektrik motoru da sürücünün hissedeceği direksiyon sertliğini uygun şekilde ayarlar.

3. Hidrolik direksiyon dişlisi
Elektrik motoru, hidrolik direksiyon dişlisinin içerisindeki burulma çubuğunu döndürür. Burulma çubuğu ne kadar döndürülürse, hidrolik desteği artıran hidrolik valf de o kadar açılır.

4. Elektrik motoru
Direksiyon dişlisinin üst kısmına elektronik kontrollü bir motor takılır ve her iki bileşen birlikte çalışır. Motor, direksiyon simidi gücünü uyumlu şekilde ayarlamak üzere saniyede 2.000 kez kontrol edilir ve maksimum 25 Nm'lik bir çıkış torkuna sahiptir.

5. Dahili sensör
Elektrik motorunun içinde yer alan dahili sensör açıyı ve sürücü tarafından uygulanan torku ölçecek şekilde tasarlanmıştır. Sistemin mükemmel direksiyon tepkisini nasıl oluşturabileceğini hesaplamak için bu verilere ihtiyaç duyulur.

6. Harici sensörler
Kamyon, farklı yerlerine yerleştirilmiş çeşitli sensörlerden toplanan bilgilere uygun olarak hareket eder ve daha sonra tam ortam koşullarını tanımlamak üzere bu verileri bir araya getirerek kullanır.

Sonuçlar ve faydalar

Yol yüzeyinden kaynaklanan etkileri azaltır
VDS yol yüzeyindeki bozuklukları otomatik olarak telafi ederek titreşimi ve istemsiz direksiyon simidi hareketlerini ortadan kaldırır.

Daha hafif direksiyon
Düşük hızlardaki sürüş esnasında, direksiyon yüzde 75 daha hafif hale gelir. Bu sayede, sürücüler dar dönemeçlerde, kavşaklarda ve diğer zorlu durumlarda çok daha güvenli ve rahat bir şekilde manevra yapabilir.

Daha iyi yön dengesi
Yüksek hızlarda, kamyon yol yüzeyi bozuk olsa bile yön dengesini korur ve sürücünün yön sapmalarını dengelemesine yardımcı olur. Bu otoyollarda yararlı olan önemli bir güvenlik özelliğidir.

Daha kolay geri manevra imkanı
Kamyon hareket halindeyken, sürücü direksiyon tutuşunu hafiflettiğinde direksiyon simidi otomatik olarak tam düz konumuna döner. Aynı durum geri manevralarda da geçerli olduğundan geri manevralar çok daha kolay bir hale gelmektedir.

Kaslarda daha az zorlanma
VDS, kaslardaki zorlanmayı yüzde 20 ila 30 oranında, bazı manevralarda* ise yüzde 70'e varan oranda azaltır. Bu sayede, kamyon sürücüleri tekrarlayan gerilme ve zorlanmaya bağlı yaralanmalara karşı korunur ve mesleklerine daha uzun yıllar boyunca devam edebilir.

Daha güvenli sürüş
Sistem yoldaki tüm küçük tümseklerin yaratabileceği etkileri dengelediğinden sürücü daha rahat olur ve dolayısıyla daha az yorulur. Bu sayede yol güvenliği artar.

* Bu rakamlar; VTI (İsveç Ulusal Karayolu ve Ulaştırma Araştırmaları Enstitüsü) tarafından yürütülen bir çalışmaya dayalıdır.

İlgili İçerik

One minute – Volvo Dinamik Direksiyon

Volvo Dinamik Direksiyon, Volvo Trucks'ın geliştirdiği bir diğer birinci sınıf teknolojik buluştur. Düşük hızlarda, direksiyonun zahmetsiz ve hassas bir şekilde kontrol edilmesini sağlar ve sürücünün kol ve omuzlarında oluşabilecek zorlanmayı ortadan ...

Doğru his – IFS nasıl geliştirildi?

Yapılacak iş açıkça tanımlanmıştı: Volvo'nun kamyonlarını sürüş ve konfor açısından dünya lideri yapacak bir süspansiyon sistemi geliştirmek. Asıl zorluk ise, bu hedefi gerçekleştirmekti....

Daha düşük viteslere geçiş

I-Shift ailesinin yeni üyesi tanıtıldı: Karınca vitesli I-Shift. Yeni vitesler 325 tona kadar yükle kalkış yapılabilmesini sağlıyor....

Makaleleri Filtrele

5 true 5