Sürücü eksikliğine karşı çözüm arayışı

Kamyon sektörü halihazırda sürücü eksikliği problemiyle karşı karşıya. Problemin ciddi bir şekilde etkilediği Avustralya'da, Volvo Group Avustralya'nın Başkanı ve CEO'su Peter Voorhoeve, iş arkadaşlarıyla birlikte bu probleme karşı proaktif bir yaklaşımla çözüm arama kararı aldı.

Peter Voorhoeve.

"Sektörde çalışmak isteyen sürücülere ulaşarak onları motive etmek istiyoruz” diyor Peter Voorhoeve.

Volvo Group Avustralya sürücü eksikliğini ne zaman bir sorun olarak teşhis etti?
“Aslında son birkaç yıldır, sinyaller almaya başlamıştık. İki yıl önce, Victorian Taşımacılık Şirketleri Derneği Başkanının düzenlediği bir akşam yemeğinde konuşma yaparken sürücülerle daha fazla ilgilenmemiz gerektiğinden ve yeni Volvo FH'ın nasıl sürücü odaklı bir tasarımla geliştirildiğinden bahsettiğimde dinleyiciler spontane olarak alkışlamaya başladı. Yeni sürücüleri çekme konusunda yardım istedikleri için bir kamyon üreticisinden bu gibi sözler duymak hoşlarına gitmişti. Sorunun ne kadar ciddi olduğunu işte o zaman fark ettik.”

Bunun üzerine nasıl harekete geçtiniz?
“İlk olarak müşterilerle görüşmeler yaptık. Aldığımız geri bildirimlere göre, profesyonel kamyon sürücülerinin ortalama yaşı oldukça yüksekti, mesleğe yeni başlayan genç sürücü sayısı çok azdı ve çeşitlilik konusunda eksiklikler vardı. Ardından, neredeyse 600 şirketi ve 35.000 kamyon sürücüsünü kapsayan daha kapsamlı bir anket çalışması yaptık. Müşterilerimize birer iş ortağı gözüyle bakıyoruz, bu yüzden sorunun çözümü yönünde verebileceğimiz her türlü katkı nihai olarak müşterilerimize yardımcı olmamızı sağlayacak. Avustralya'nın ağır hizmet tipi kamyon pazarında lider üretici olarak, sektöre ve genel olarak topluma faydalı işlere imza atmak istiyoruz.”

Gençlerin meslek olarak kamyon sürücülüğünü seçmesini engelleyen faktörler sizce nedir?
“Çok "havalı" bir meslek olarak görülmüyor. Kamyon sürücülerine ve bir bütün olarak taşımacılık sektörüne ilişkin toplumsal algı hâlâ çok iyi bir noktada değil. Ayrıca, sektörde yapısal bir eğitim düzenlemesinin veya ulusal düzeyde kabul gören bir yeterlilik derecelendirme sisteminin bulunmaması da sorun teşkil ediyor. Günümüzde sürücülerin son derece profesyonel çalışanlar olması gerekiyor. Sürücüleri şirketlerini temsil eden birer elçiye benzetebiliriz; daha iyi bir iletişim yoluyla bu mesajı yaymak istiyoruz. Avustralya'da kamyon sektörüyle ilgili medya mesajımızı iletmemize son derece yardımcı oldu, ancak lider bir üretici olarak, konumumuzun bize verdiği güçten yararlanarak bu mesajı daha geniş bir kitleye ulaştırmak istiyoruz.”

Spesifik olarak ne gibi girişimlerde bulunuluyor?
“2017'de, Volvo Group Avustralya olarak, ağır araç ehliyeti sahiplerini profesyonel kamyon sürücülerine dönüştürmek için gerekli eğitim ve deneyimi sağlayacak olan bir Sürücü Akademisini hayata geçireceğiz. Sektörde çalışmak isteyen sürücülere ulaşarak onları motive etmek istiyoruz. Akademide sunulan eğitimi tamamlayan sürücülere, iş bulmak için kullanabilecekleri sektör genelinde kabul gören bir sertifika vereceğiz. Yoğun bayi ağımızın yardımıyla, Avustralya genelindeki tüm önemli konumlara ulaşacağız.”

Kadın sürücü eksikliği de bir sorun olarak karşımıza çıkmaya devam ediyor. Daha fazla sayıda kadını direksiyon başına geçmeye nasıl teşvik edeceksiniz?
“Bu konuda, Pilbara Heavy Haulage Girls ile iş ortaklığı yaptığımızı gururla ifade edebilirim. Pilbara Heavy Haulage Girls, kadınların sektöre giriş yapmasına olanak sağlayan bir sürüş akademisidir. Akademiye sponsor olarak iki kamyonu kullanımlarına tesis ettik ve akademiyle işbirliği çalışmalarımıza devam ediyoruz. Kamyon sürücüsü olmak isteyen, kamyon ehliyetine sahip fakat deneyimi olmayan birçok kadın var. Bu girişim gerçek anlamda olumlu bir fark yaratıyor.”

Rakamlarla Avustralya'daki sürücü eksikliği

  • Yurt içindeki yüklerin yüzde 75'i karayoluyla taşınıyor. Karayolu taşımacılığına olan talebin 2030'a kadar iki katına çıkması bekleniyor.
  • Taşımacılık şirketlerinin yüzde 46'sı halihazırda profesyonel kamyon sürücüsü eksikliğini yaşıyor.
  • Anket katılımcılarının yüzde 88'i Avustralya'da kamyon sürücülerinin olumsuz bir imaja sahip olduğunu düşünüyor.
  • Avustralya'da kamyon sürücülerinin ortalama yaşı: 47.
  • Sürücülerin yalnızca yüzde 15'i 30 yaşın altında.
  • Volvo Group Avustralya anketine katılan şirketlerde, sürücülerin yalnızca yüzde 3'ü kadın.

Bu rakamlar, Volvo Group Avustralya'nın Mayıs 2016 tarihli Profesyonel Kamyon Sürücüsü Eksikliği raporundan alınmıştır

İlgili İçerik

Avustralya taşrasındaki 175 tonluk yol treni

Avustralya taşrasında 52 yaşında bir büyükanne, 175 tonluk Volvo FH 16 Tri drive (üç arka akslı) karayolu treninin direksiyonunda oturuyor. Arkasında dört treyler ve önünde ise yolda geçecek uzun ve sıcak bir gün var. Babası ve rahmetli eşi de ...

Mükemmel bir karışım sunmak

Avustralyalı filo sahibi Craig Fox taşımacılık sektöründeki başarısını iki şeye bağlıyor: kazançlı yüklerin ve çok çeşitli malların taşımacılığını yapmak....

Mümkün olan en yüksek beceri düzeyleri

Birinci sınıf becerilere sahip sürücüler önemlidir. İsveçli taşımacılık şirketi Jardlers Åkeri için son derece büyük önem taşıyorlar....

Makaleleri Filtrele

5 true 5